Smutne zíram, že vyše 40 ľudí v lietadle uhorelo a vidím, že pár sa zachránilo aj s príručnou batožinou. Doteraz som si myslel, že v prípade emergency landing by som príručnú na palube nenechal ani bohovi. Odteraz som za to, aby bol trestný čin čokoľvek niesť von z havarovaného lietadla.
Prvý krát som letel s TU-134, keď to porovnám so súčasným airbusom, bezpečnejšie som sa cítil v tučku , krídla sa tak neprehýbali a hlavne bolo tam podstatne viac miesta
prehýbali,len nie až tak, a mali negatívne vzopätie tak to tak nebilo do očí Miesto je vec ceny letenky, sedačky si vieš rozostúpiť ako chceš ale aby bola letenka čo najlacnejšia tak ich dávajú na min. povolené rozostupy, inak ryanair už uvažoval nad miestom na statie niečo ako postel po stojačky kde sa prifačuješ a stojíš
Žiak dostal pekné školenie, prečo sa nelieta v oblakoch a na záveternej strane kopca. Ten inštruktor bude lietať po letisku max. s fúrikom, ak ho nájdu. https://www.youtube.com/watch?v=8djWfNmJlKo
Prežili. Inak tiež nechápem, čo tam ten inštruktor robil. Zásadnú chybu spravili niekde okolo 1:28, keď stočili doľava a nechali sa zafúknuť do oblaku a do závetria. Inštruktor si to nejako uvedomil a hovoril mu, nech stočí vpravo, ale žiak to nespravil, resp. nie dôrazne. Okolo 2:02 sa dostali do závetria a začali silno klesať a vbehli do oblaku. No a potom to bolo už o štastí a rýchlej reakcii inštruktora - fakt sa druhý krát narodili. Tomu inštruktorovi by som zobral papiere.
EDIT: Ešte pre info, toto video vraj uniklo z vyšetrovania incidentu, vie sa kto to je.
[quote="@1671950"]To je u nich hádam národný šport...
Zase netreba dramatizovat ako to robi nazov videa...proste boli nalozeni na maximum a drahu vyuzili do posledneho metra... thats all
Zase netreba dramatizovat ako to robi nazov videa...proste boli nalozeni na maximum a drahu vyuzili do posledneho metra... thats all
Tak si pozrime, čo o tom hovorí FAA, keď sa učíš ešte na malých lietadlách:
When planning takeoff from short, unobstructed runways, establish a landmark at 50% of your calculated takeoff distance.
When on the takeoff roll, you should have 70% of your rotation speed at that point. If you don’t, the safest thing to do is to abort the takeoff.
If you can’t meet the above requirement, reduce weight or wait for more favorable wind and temperature conditions.
Inak ale platí, že kalkulácia vzletu sa robí tak, že aj keď zlyhá jeden motor jednu sekundu pred V1, pri danej konfigurácii bude lietadlo schopné dosiahnuť výšku 35 stôp na konci dráhy. Keď si pozrieme to video ešte raz, je jasné, že to nespĺňali ani omylom.
Čakal som na Somari asi pol hodinu až trištvrte, že uvidím dačo a prd pozeral som si harmonogram, tesil sa a nakoniec som houby videl. Tak zajtra teda určite
nejde ani tak o ,,výfuk,, ako o uhlíkovú stopu pri výrobe paliva - tekutého vodíka, ..., predvčerom zrušili kvoli korone letecké spoločnosti za jeden deň 9 000 vianočných letov to je nespálených nejakých 200 milionov litrov paliva /pri priemernej spotrebe dopravných lietadiel 2 litre za sekundu/ - a ja reku že čo sa nám tak za posledné 2 roky popravila klíma, vianoce už nie sú na blate, ked mrzne tak aj sneží nie že sú zrážky len ked sa v zime oteplí teda prší
Trochu zlahka odbocim
2l za sekundu? To sa mi neche verit, lebo lietadlo co leti 5 hodin by muselo mat nadrz 36 tisic litrov.. co je 36 kubickych metrov paliva..co je uz safra dost na priemerne lietadlo
Airbus 321 (co sa da povazovat za priemerne dopravne lietadlo) za 2 hodinovy let spali 5300 litrov paliva, co je cca 0,74l/s.. podla teba by ich mal spalit 14400
Povedal by som ze 2l/s palia tie najvacsie dopravne leitadla, nie tie s priemernou spotrebou
B747 má nádrže na 240 000 litrov paliva, spotreba 4 litre za sekundu, môže letieť 16 hodín
200 000 000 litrov paliva vyjde pri 9 000 zrušených letoch, priemernej spotrebe 1,5 litra za sekundu a priemernej dobe letu 4 hodiny. Sú lety 2 hodinové ale aj 13 hodinové. Keby všetci Slováci vytvorili 5 členné rodiny, nasadli by do 1 000 000 áut došli by s 200 000 000 litrami leteckého benzínu pri spotrebe 5 litrov na 100 km všetci na 4 000 kilometrov vzdialenú Sibír
ty tak kecáš, viac sa k tomu nejdem vyjadrovať, strata času, 9 000 dvoj až štrnásť hodinových zrušených letov je okolo 200 000 000 litrov paliva možno aj viac /lebo priemer dvoj až štrnásť hodinových letov nie je 4 ale 8 hodín/, s tym nezrobiš nič
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
prehýbali,len nie až tak, a mali negatívne vzopätie tak to tak nebilo do očí
https://www.youtube.com/watch?v=8djWfNmJlKo
EDIT: Ešte pre info, toto video vraj uniklo z vyšetrovania incidentu, vie sa kto to je.
https://www.youtube.com/watch?v=XHuE5Cv3YJw
https://youtu.be/Gv13eeRh2-c
Nad TT prave preleteli 3 X UH-60 SVK - zjavne podla casoveho planu
https://www.siaf.sk/program/stvrtok-2-9-2021/
Len skoda ze Chinook asi neprilietal ponad TT, alebo som ho nepocul.
Zase netreba dramatizovat ako to robi nazov videa...proste boli nalozeni na maximum a drahu vyuzili do posledneho metra... thats all
Nad TT prave preleteli 3 X UH-60 SVK - zjavne podla casoveho planu
https://www.siaf.sk/program/stvrtok-2-9-2021/
Len skoda ze Chinook asi neprilietal ponad TT, alebo som ho nepocul.
Palo TT ja som ten Chinook videl cca 11:30 hod, letel asi z PN z východnej strany Pov.Inovca smerom na PE PD.
Tak si pozrime, čo o tom hovorí FAA, keď sa učíš ešte na malých lietadlách:
When on the takeoff roll, you should have 70% of your rotation speed at that point. If you don’t, the safest thing to do is to abort the takeoff.
If you can’t meet the above requirement, reduce weight or wait for more favorable wind and temperature conditions.
https://www.faa.gov/news/safety_briefing/2019/media/SE_Topic_19-12.pdf
Inak ale platí, že kalkulácia vzletu sa robí tak, že aj keď zlyhá jeden motor jednu sekundu pred V1, pri danej konfigurácii bude lietadlo schopné dosiahnuť výšku 35 stôp na konci dráhy. Keď si pozrieme to video ešte raz, je jasné, že to nespĺňali ani omylom.
https://www.faa.gov/other_visit/aviation_industry/airline_operators/training/media/takeoff_safety.pdf
2l za sekundu? To sa mi neche verit, lebo lietadlo co leti 5 hodin by muselo mat nadrz 36 tisic litrov.. co je 36 kubickych metrov paliva..co je uz safra dost na priemerne lietadlo
Airbus 321 (co sa da povazovat za priemerne dopravne lietadlo) za 2 hodinovy let spali 5300 litrov paliva, co je cca 0,74l/s.. podla teba by ich mal spalit 14400
Povedal by som ze 2l/s palia tie najvacsie dopravne leitadla, nie tie s priemernou spotrebou
koniec odbocenia
200 000 000 litrov paliva vyjde pri 9 000 zrušených letoch, priemernej spotrebe 1,5 litra za sekundu a priemernej dobe letu 4 hodiny. Sú lety 2 hodinové ale aj 13 hodinové. Keby všetci Slováci vytvorili 5 členné rodiny, nasadli by do 1 000 000 áut došli by s 200 000 000 litrami leteckého benzínu pri spotrebe 5 litrov na 100 km všetci na 4 000 kilometrov vzdialenú Sibír
viac sa k tomu nejdem vyjadrovat..strata casu
https://www.flyradar.cz/letadla/spotreba-paliva-dopravniho-letadla/
priemerná spotreba týchto 12 dopravných lietadiel je 4,15 kg paliva to je okolo 5,5 litra paliva na 1 km , x 9 000 dvoj až štrnásť hodinových letov
rušia sa dalšie lety, nie sú piloti a letušky
https://www.trend.sk/spravy/letecke-spolocnosti-zrusili-cez-sviatky-stovky-letov-dovodom-je-omikron?itm_modul=centrum_topbox&itm_brand=centrum&itm_template=hp&itm_area=trend&itm_position=5