A co je zle na prehybani kridel? :D
03.11.2020 - 09:30:32
03
nič len pocit :)
03.11.2020 - 10:40:51
00
Srsen napísal:
Prvý krát som letel s TU-134, keď to porovnám so súčasným airbusom, bezpečnejšie som sa cítil v tučku , krídla sa tak neprehýbali a hlavne bolo tam podstatne viac miesta :)

prehýbali,len nie až tak, a mali negatívne vzopätie tak to tak nebilo do očí :) Miesto je vec ceny letenky, sedačky si vieš rozostúpiť ako chceš ale aby bola letenka čo najlacnejšia tak ich dávajú na min. povolené rozostupy, inak ryanair už uvažoval nad miestom na statie :D niečo ako postel po stojačky kde sa prifačuješ a stojíš :D
03.11.2020 - 13:30:24
00
Minuly tyzden sa zadarilo, pozdravujem bikerov z Baranca ;)

Prílohy:

DSC03636.JPG
DSC03636.JPG 184.75 KiB thumb_up9thumb_down

DSC03630.JPG
DSC03630.JPG 290.43 KiB thumb_up10thumb_down

16.11.2020 - 15:44:12
014
pekne Lubo, tusim by som sa aj zasa preletel ;(
17.11.2020 - 10:28:32
00
Žiak dostal pekné školenie, prečo sa nelieta v oblakoch a na záveternej strane kopca. Ten inštruktor bude lietať po letisku max. s fúrikom, ak ho nájdu.
https://www.youtube.com/watch?v=8djWfNmJlKo
29.11.2020 - 17:51:49
02
Prežili. Inak tiež nechápem, čo tam ten inštruktor robil. Zásadnú chybu spravili niekde okolo 1:28, keď stočili doľava a nechali sa zafúknuť do oblaku a do závetria. Inštruktor si to nejako uvedomil a hovoril mu, nech stočí vpravo, ale žiak to nespravil, resp. nie dôrazne. Okolo 2:02 sa dostali do závetria a začali silno klesať a vbehli do oblaku. No a potom to bolo už o štastí a rýchlej reakcii inštruktora - fakt sa druhý krát narodili. Tomu inštruktorovi by som zobral papiere.

EDIT: Ešte pre info, toto video vraj uniklo z vyšetrovania incidentu, vie sa kto to je.
30.11.2020 - 13:53:44
00
Také pichnutie mrakov som zažil 2x nič príjemné, ale dnes sa sa na to spomína fajn.
30.11.2020 - 16:10:46
00
Tu to chlapik komentuje
https://www.youtube.com/watch?v=XHuE5Cv3YJw
30.11.2020 - 17:29:25
00
Komentár pod videom: WE PAY FOR FULL RUNWAY, WE USE FULL RUNWAY
https://youtu.be/Gv13eeRh2-c
11.12.2020 - 20:48:03
00
To je u nich hádam národný šport...

11.12.2020 - 21:09:52
03
V Kuchyni je cez vikend SIAF 2021
Nad TT prave preleteli 3 X UH-60 SVK - zjavne podla casoveho planu
https://www.siaf.sk/program/stvrtok-2-9-2021/

Len skoda ze Chinook asi neprilietal ponad TT, alebo som ho nepocul.
02.09.2021 - 13:32:43
00
[quote="@1671950"]To je u nich hádam národný šport...
Zase netreba dramatizovat ako to robi nazov videa...proste boli nalozeni na maximum a drahu vyuzili do posledneho metra... thats all
02.09.2021 - 15:24:40
00
Palo TT napísal:
V Kuchyni je cez vikend SIAF 2021
Nad TT prave preleteli 3 X UH-60 SVK - zjavne podla casoveho planu
https://www.siaf.sk/program/stvrtok-2-9-2021/

Len skoda ze Chinook asi neprilietal ponad TT, alebo som ho nepocul.

Palo TT ja som ten Chinook videl cca 11:30 hod, letel asi z PN z východnej strany Pov.Inovca smerom na PE PD.
02.09.2021 - 15:49:05
00
ddemo napísal:
Zase netreba dramatizovat ako to robi nazov videa...proste boli nalozeni na maximum a drahu vyuzili do posledneho metra... thats all


Tak si pozrime, čo o tom hovorí FAA, keď sa učíš ešte na malých lietadlách:
When planning takeoff from short, unobstructed runways, establish a landmark at 50% of your calculated takeoff distance.
When on the takeoff roll, you should have 70% of your rotation speed at that point. If you don’t, the safest thing to do is to abort the takeoff.
If you can’t meet the above requirement, reduce weight or wait for more favorable wind and temperature conditions.

https://www.faa.gov/news/safety_briefing/2019/media/SE_Topic_19-12.pdf

Inak ale platí, že kalkulácia vzletu sa robí tak, že aj keď zlyhá jeden motor jednu sekundu pred V1, pri danej konfigurácii bude lietadlo schopné dosiahnuť výšku 35 stôp na konci dráhy. Keď si pozrieme to video ešte raz, je jasné, že to nespĺňali ani omylom.

https://www.faa.gov/other_visit/aviation_industry/airline_operators/training/media/takeoff_safety.pdf
02.09.2021 - 22:04:27
00
keyboard_arrow_up