Navyse, ako "zodpovedne" je mat 3 auta a 1 motorku, ked, vyroba auta vypusti tolko skodlivin ako jeho prevadzka +- autobus, a teda pri jeho uvadzanom najazde je to asi aj vyrazne viac a navyse (*3auto + *1 motorka). A nehovoriac o tom, ako sa tu minule rozculoval o korelacii medzi cenou a ekologickou zatazou, a hen 84k/20k/3.5k porschatkom sa tu chvali...
Vsetky tie auta som zachranil pred vrakoviskom. Zacal som ich jazdit ked mali hodne cez 100 000km. Cize som zabranil ich likvidacii a nekupil som ziadne nove. Co je podstatne ekologickejsie ako menit auto kazde 2 roky. Motorka ma natocene menej, ale tiez som druhy majitel a moto ma rv 2002 a ja ju mam tusim od 2008 uz ani presne neviem.
ekologicky zachranil 2 auta pred zvrakovanim/zrecyklovanim, zrejme aj uviedol ich do jazdyschopneho stavu = vyuzitie a "obsadenie" dielov a ludskeho usilia ktore mohli byt vyuzite inde - obe auta - a potom na nich najazdil rocne dokopy menej ako ja na bicykli do roboty. A obhajujes to tym ze je to "lepsie ako kupovat nove auto po 6 tisic km"?
Kenai, teraz vazne, ak mas nieco (napr. ADHD, problem s chapanim, zle citas, nie si schopny zniest kritiku toho co tvrdis a nasledne agresivne reagujes...), tak slubujem, uz na teba nebudem takto kriticky reagovat a pridam si ta do blocklistu (bol by si konecne tam, druha osoba), aby ma tvoje prispevky nevytocili. Len to prosim povedz. Alebo to vazne nevidis, okrem ineho, nelogicnost svojich argumentov, alebo to ze si mega casto vymyslas/pouzivas nepodlozene argumenty a ine veci?
ekologicky zachranil 2 auta pred zvrakovanim/zrecyklovanim, zrejme aj uviedol ich do jazdyschopneho stavu = vyuzitie a "obsadenie" dielov a ludskeho usilia ktore mohli byt vyuzite inde - obe auta - a potom na nich najazdil rocne dokopy menej ako ja na bicykli do roboty. A obhajujes to tym ze je to "lepsie ako kupovat nove auto po 6 tisic km"?
Nie zachranil som 3 auta a jednu motorku. A nie pred recyklaciou, ale zhrdzavennim na zahrade. Neviem co chces z 10 rocneho auta recyklovat ? Baterie som samozrejme dal do zberu. Ak si presvedceny ze vyroba novych aut je ekologickejsia ako oprava straych a je ekologickejsie pojazdne auta likvidovat, niet co dodat. Zrejme mas aj kazde 2 roky novy telefon a bike. Nemam silu ta presviedcat o opaku, nieco si o tom nastuduj. Severske krajiny mali/maju dokonca ekologicku dan z novych aut. 6 tisic si neviem odkial zobral. Ja som jasne napisal lepsie ako menit auto kazde 2 roky. Co ludia co si to mozu dovolit v dnesnej dobe bezne robia. Nijako to nesuvisi z mojim najazdom. Ja by som tie auta nemenil, ani keby som jazdil 100 000 rocne. Lebo niet za co parodiu na auto co dnes vyrabaju nechcem ani vidiet. Civic ma najazdene 268000km a je to najspolahlivejsie auto ake som kedy stretol. Ani raz nemalo poruchu ktora by ho vyradila z chodu. Teraz je odhlasene len pre hrdzave lemy a potrebuje novy lak.
K zvysku sa podrobne ani nejdem vyjadrovat. Ak si myslis, ze to co tu pisem je agresivne, tak to si asi agesivitu este nevidel a nezazil. To co pisem nie je ani len asertivne. To je v ramci nemam co robit, tak sa zabavam.
Ak tu chces mat len podlozene argumenty zacni svojimy. Na zaklade coho tvrdis?
ze to co pisem je nelogicke
ze si vymyslam
ze moje argumenty su nepodlozene
a najlesie ja polozka okrem ineho a ine veci....
To ze s mojich dlhych prispevkov nechem robit dizertacnu pracu neznamena, ze to co pisem nie je niekde zdokumentovane a pri troche snahy to nedokazes vygooglit.
ok, podme sa zabavit, ale skusim len 1 bod (odstavec), lebo inak nevies reagovat.
nikde som netvrdil ze kupa (noveho) auta kazde 2 roky je lepsia ako pouzivanie jazdeneho auta. Preto tvoje reci typu "Ak si presvedceny ze vyroba novych aut je ekologickejsia ako oprava straych a je ekologickejsie pojazdne auta likvidovat, niet co dodat" su pre mna bud vymyslanim alebo nedokazanim citat jednoduchy text s pochopenim. Pozastavil som sa nad tym, ze ako "zodpovedne" - rozumej napr. ekologicke, je, ze vlastnis a drzis pri zivote 3 auta a 1 motorku. Ktore ako pises su vlastne "nevyuzite". --> Rozumies jednoduchemu faktu ze kupa/vlastnictvo aj pouzitej veci ma nejaky ekologicky dosah? A ty ich mas v tvojom priklade 3+1.
Nehovoriac o tom, ze, a teraz vyuzijem tebou dany (ehm ehm) "fakt" - "korelacia mediz cenou a ekologickou zatazou je znama" (btw kde som ti dal protipriklad ktory si si vypytal) - vlastnis jedno drahe sportove auto, a navyse (cize akoze to je dalsi extra "antiekologicky" bod, nie ze jediny) len pre vlastne potesenie. A teda vlastne este aj to "nakladiak SUV" pises ze vyuzivas "len na vlastne potesenie" ked si prevazas bicykel x-km 2-4x do mesiaca na nejaky vyjazdik.
no a 6-tisic som zobral z tvojich prispevkov: "preto 3000km za rok" a nasledujuce "Co je podstatne ekologickejsie ako menit auto kazde 2 roky"
Inak povedane, obhajujes pouzivanie/vlastnictvo 3 aut + 1 motorky tym ze su ojazdene a teda je to lepsie ako keby si ich/jedno auto menil kazde 2 roky To je dost mozne ze je to lepsie, ano, a poviem ti este nieco. Najskorej to bude lepsie (ekologickejsie) ako kupa noveho a rozbitie bombami toho stareho vrtulnika kazde 2 roky.... Nic to ale nemeni na fakte, ze vlastnis a udrziavas pri zivote 3 auta a 1 motorku. A to vsetko ma aj nejaky dopad aj na napr. zivotne prostredie, coz ma potom dopad napr. na zdravie ludi.
ps1: "Zrejme mas aj kazde 2 roky novy telefon a bike" - nie, nemam. Vo svojich coskoro 30-tich rokoch zivota: vlastnim 2-hy horsky bike + mal som 2 detske + 2 mestske (oba z "druhej ruky", dochadzal som z/na vlak v 2 roznych mestach). Aktualne mam 1 horsky + 1 mestsky b. Terajsi mobil mam coskoro 4 roky, pred tym som vlastnil 1 "novy" a 2-3 zdedene/lacne z druhej ruky.
ps.2: prepac ze som zle napisal ze si "zachranil" iba 2 a nie 3 pred zosrotovanim
1. si od zaciatku diskusie OT debata je o opodstatnenosti PZP na bicykel 2. vlastnenim niecoho nevytvaras ekologicky dopad pouzivanim a vyrobou niecoho ano. Tie auta uz boli vyrobene a ekologicky dopad uz pri vyrobe vznikol, ich statim u mna alebo na vrakovisku nie je ziaden rodiel z pohladu ekologie. A vzdy je lepsie ak sa na jednom aute urobi 500 000km ako na 5tich po 100 000km
3. nemas ponatia co potrebujem a co nie
4. jedno auto mi nic neriesi lebo by to musel byt transformer, nezijem sam a MHD mi k domu nechopsdi.
5. ak sa chces po mne vozit pre neekologicke spravanie, tak si si vybral velmi nestastny ciel. Patrim medi najekologickejsie domacnosti na slovensku. dom v A triede. Ziadne dochadzanie, robim z domu, ziadne letecke dovolenky, takmer ziadne jedenie masa, nakupujem lokalne zeleninu a ovocie, zahrada s povodnou vegetaciou upravena pre wildlife, zastavil som postreky v CHKO a nikekolko nelegalnych vyrubov. Na mojej zaharde so mnou ziju okrem ineho netopiere, dva druhy jezkov a velke mnozstvo vtactva v budkach co som im osadil. Cez moje dvere neprejde ani replent nie to nejaky pesticid, alebo zivotne prostredie poskodzujuca chemikalia. Kazdy rok odvelciem do zberu nikolko autoaterii, ale na tvoj sok, ani jedna z nich obvikle nieje moja. Su pozbierane po rybaroch z ramien okolo mojho domu.
1. od zaciatku si OT ty kedze som reagoval na tvoju reakciu "JJ solidarita nahradila vychovu. Namiesto toho aby sme ludi motivovali k zodpovednost a starostlivosti o seba, ubezpecujeme ich ze mozu fajcit pit a nestarat sa o seba, lebo niekto na nich prispeje." na solidaritu v poisteni. A kedze si v tejto TVOJEJ reakcii riesil zdravie, tak si zrejme nemal na mysli PZP. Ak si mal, tak TY sa vyjadrujes nezmyselne a chaoticky. Za to ale ja nastastie nemozem.
2. "vlastnenim niecoho nevytvaras ekologicky dopad" -> povedal by som ze len vo velmi vynimocnych pripadoch - napr. uz len to "odbremenenie" niekoho ineho mohlo viest/viedlo v istom zmysle u tejto osoby k ziskaniu prostriedkov ktore boli minute na ine ucely. Niekedy sa to zjednodusene povie - aby si nieco mohol vlastnit, tak sa to muselo aj vyrobit. Rozdiel je nasledne potencialne v globalnom (net) efekte. Btw, taky paradox je, ze obstaranie si "pouzitej" veci moze viest k horsiemu vyslednemu efektu, ak povodny majitel kupi novu vec narocnejsiu ako by si ty kupoval novu, ale len ak sa zbavi starej.
A aj nepouzivanie danej veci ma v konecnom dosledku svoju "cenu" a "ekologicku stopu" - ano, napr. aj to ze niekto si doma uskladni bordel je vpodstate ekologicka stopa, pretoze ten priestor mohol byt vyuzity na nieco zmysluplnejsie.
Taktiez, "Neviem co chces z 10 rocneho auta recyklovat ? " - v takom aute su okrem ineho napr. kovy typu ocel, hlinik, med ktorych recyklacia je velmi fajn a ich koroziou a rozpadom sa straca obrovske mnozstvo energie ktore bolo vynalozene na ich produkciu.
3. absolutne netusim o com tocis. Zasa si si nieco domyslel/vymyslel?
4. pravdaze ze 1 auto ti neriesi to ze chces mat zabavu na aute (auto c.1), zabavu na biku (auto c.2), dodavku (auto c.3) a zabavu na motorke. A? Uz mi je trapne sa takto opakovat, co nerozumies na prostom konstatovani faktu ze mas 3 auta a 1 motorku a to ma dopad na napr. zivotne prostredie a eventualne na napr. zdravie ludi?
Btw, kto moze za to ze si si vybral na stavbu/kupu domu lokalitu bez kvalitnej verejnej dopravy?
5. kde som sa prosim po tebe vozil?
btw, "Ziadne dochadzanie, robim z domu" + "obcas idem za klientom ale castejsie on ku mne" - z kontextu mi vyplyva ze to dochadzanie teba/zakaznika je autami. Cize aj ak ty nedochadzas, tak vlastne si len svoju ekologicku stopu "elegantne presunul na niekoho ineho".
kdezto ty sam:
a) si sa rozculoval nad tym preco mas platit (aj) zdravotne poistenie do solidarneho systemu - dal som ti priklad
b) zacal si riesit ekologiu seba a svojho majetku a nasledkom toho som si dovolil uviest par "faktografickych poznamok"
c) si sa zacal navazat do toho ako ekologicki su ini ludia (ja) a zacal si ma poucovat o ekologickych daniach na nove auta (dakujem, ale okrem ineho, absolutne zastarala info)
d) sa tu vozis po inych ludoch, specialne tych ktori ti nieco vytknu
Pride mi, ze mas problem s tym ked ludia konstatuju fakty a ty to vnimas ze ta vykresluju negativne. Za to ja nemozem. Prosim, ukaz mi, kde som nejak subjektivne hodnotil tvoje spravanie na poslednych 2 stranach. Ja nemozem za to ak ty konstatovanie faktov nedokazes rozlisit od hodnotenia. Nikde som nehodnotil ci to co robis je napr. dobre alebo zle, modre alebo zelene, malo alebo vela. Proste som konstatoval veci ktore si TY sam do tejto temy a na tento portal pisal o SEBE.
Takze pre zhrnutie, par veci co ma napada: prosim, prestan si domyslat a vymyslat, ze sa niekto do teba navaza ked to tak nieje. Prestan si domyslat/vymyslat veci ktore ini ludia nepovedali. Nedomyslaj si veci o inych ludoch (specialne ak ty sam nemas rad keby si ini domyslali o tebe - naznakov ze to tak je si dal na poslednych 2 stranach hodne). Prestan si vymyslat/domyslat fakty.
A prosim, prestan sa tvarit ze si lalia, vzor dokonalosti. NIE SI.
stanos4 mas uplnu pravdu. Vsetko co som napisal je vymyslena pixlovina a vyhral si. Mozes si udelit medajlu. Poradilo sa ti vycerpat moju trpezlivost a naozaj sa mi to cele nechce citat. Pokracovanie v tejto debate nikomu nic nove neprinesie a ja mam momentalne aj lepsi zabavu, ako ti dokazovat, co aj tak neuznas. Idem venovat cas a energiu niekomu, kto to oceni. Mozno ked sa pripomenies v zime alebo cez dalsi lockdown
MODERATOR: Ak je to OT od mojho "JJ solidarita nahradila vychovu. Namiesto toho aby sme ludi motivovali k zodpovednost a starostlivosti o seba, ubezpecujeme ich ze mozu fajcit pit a nestarat sa o seba, lebo niekto na nich prispeje." tak to prosim odtial zmazat.
Prosím vás, neviete kedy sa má hlasovať o tom 1,5m na cestách v parlamente? Že by som si to pozrel.
Mimochodom, prečítal som si k tomu najnovšiu diskusiu na stránke Cyklokoalície... Ak to prejde a budú tam jazdiť na bikoch časť ich prispievateľov a im podobných, bude to peklo na cestách...
Problém je ten, že zákon neprikazuje používať cyklistom cyklotrasu/cyklocestičku, ak ide vedľa cesty. Ďalej tu máme istú triedu cyklistov, čo hodia argument, že cyklotrasal/cyklocesta je projektovaná len na návrhovú rýchlosť 25km/h a oni tam preto jazdiť nebudú. Doteraz som za nedozvedel ale, čo sa stane, ak na cyklotrase pôjdu rýchlejšie ako 25km/h. Vyskočí zajac a zobere ich bejzbolkou po hlave? Bicykel im nedovolí ísť rýchlejšie ako 25km/h? Ozaj neviem.
Ďalšia vec, nerieši sa, či vodič auta môže obehnúť cyklistu cez plnú čiaru, ak sa nemýlim, v súčasnosti je obliehanie cez plnú zakázané.
Ale pár vecí z tej diskusie čo sa riešili:
1) samotná Cyklokoalície odporúča defenzívnu jazdu cca 1m od krajnice (neviem či sa to ráta osovo čiara-koleso, alebo od riaditiek). Bežne sa už používajú 800mm flatbary, takže rýchla matematika pri osovej vzdialenosti 1m tak cyklosta zaberie prakticky 2,9m (maximálna prípustná šírka vozidiel je 2,55m). Ak by sa to rátalo 1m flatbary, tak sme na 3,3m (rýchlostné cesty majú šírku pruhov 3,25m, bežne okresky majú tak 2,75-3,00m).
2) dosť ľudí tam prezentovalo že jazdia defenzívne s 1,5m odstupom od krajnice. Stačí prirátať 0,5m k číslam v bode hore. Tu už sa reálne bavíme o tom, že auto v protismere by zasahovalo do tej 1,5m ochrannej zóny.
3) jeden pán tam mal dobrú poznámku, čo ak bude cyklista odbáčať doľava na križovatke? Zákon v takom prípade povoľuje obliehanie zprava v križovatke, ale vieme, že vo veľa prípadoch sa nebude dať dodržať odstup 1,5m, teda podľa správnosti musí zastaviť a čakať kým cyklista odbočí, čím bude blokovať zbytočne cestu (pritom reálne tam je dosť miesta na 2 autá vedľa seba). Otázkou je, keďže podľa zákona cyklista by mal byť čo najviac vľavo, budú musieť aj autá v protismere dodržiavať 1,5m? Ak áno, na užších okreskách budú musieť zastaviť, lebo nedodržia 1,5m (v zákone sa o tom nikde nepíše). Teda hrozí, že autá na hlavnej v prípade cyklistu mu budú musieť dávať prednosť, aj keď cyklisti budú na vedľajšej, keďže do križovatky môže vodič vojsť len vtedy, ak ňou môže bezpečne prejsť.
4) ďalej jeden šofér kamiónu sa pýtal, že čo keď vychytá cyklistu na Donovaloch, Čertovici a podobne. V poslednej dobe prerušované čiary miznú a pribúda veľa plných čiar. Osobne ho chápem, ťažko bude s 40t kamiónom obiehať, týka sa to aj autobusov. Teraz pôjde akože celé Donovaly za cyklistom? Ako dostal dosť odpovedí, že áno, kam sa ponáhľa. Verím, že aj istý miestny členovia povedia to isté, asi majú dosť svojho voľného času. Ale buďme realisti, každý sa ponáhľa, aj cyklisti (často počuť sťažnosti, ako sú ľudia na hrádzi pomalý, a bežne vidím agresívnu jazdu s tesnením míňaním, asi aby nedošli o segment). Aj ten kamión, aj SAD zvládajú 60 do kopca, taký cyklista asi ťažko. Kamión má tachograf, SAD má grafikon. Ja osobne som išiel 2 týždne dozadu po ceste z BA cez Rovinku do Šamorína aj s kamošom, čo sa bál, ale chcel to skúsiť, že keby niečo... Išli sme v sobotu doobeda, za celý čas nás v našom smere obehlo niečo cez 400 áut. Ale bola pomerne hustá doprava, tak ak by mali dodržať 1,5m odstup, reálne nás obehne tak 20-40 áut. Čo s ostatnými? Je to seriózna otázka. Autom to je cca 15 minútová záležitosť, na biku sme to šli cca 60 minút (kamoš nie je zrovna najrýchlejší).
5) čo v prípade, ak cyklista náhle zmení smer? Bežná vec, navyše málo cyklistov dokáže ruskou ukázať že mení smer. Najčastejšie odpovede, že šofér má predvídať a má teda obiehať s väčšou rezervou, čo ak teda cyklista ide defenzívne podľa CK, tak na užších cestách šofér auta by musel ísť cez protismer a svojimi ľavým kolesami aj po/za krajnicu v protismere. Ako sa to bude posudzovať? Lebo ako povedal jeden expert v Česku, sudca, počítač, policajt uvidí fotku, zistí, že tam je medzera 145cm a letí pokuta. My neuvidíme, že zrazu sa cyklista vyhýbal poklopu na ceste a spravil 0,5m myšičku.
6) otázka ako to bude v zápchach/pri pomalej jazde v kolóne. Cyklista legálne môže obiehať autá po pravej krajnici keď je kolóna, alebo sa pohybujú pomaly. Vtedy sa nemusí dodržiavať 1,5m, resp. 1m odstup v zastavanom území obce. Čo v momente, keď zrazu cyklista zabrzdí a auto ešte pôjde dopredu? Je to už obliehanie, teda mal by byť odstup. Tiež sa to nerieši. Každý kto šoféruje, vie, že pohyb v kolóne je rôzny a teda porušiť 1,5m nemusí byť problém. Aj nechcene.
No okrem 1,5m treba spraviť niečo ako majú v AT:
Cesta len pre žiletkárov (barany a gumy len do 28 mm) v prípade ak existuje pararelná cyklocestička, pričom sú povolené dvojičky.
No a samozrejme povoliť predbiehanie cez plnú čiaru všetko, čo ide pod 40km/h.
A ako bonus tlačiť aby cesta 1. triedy mala paralelnú cyklocestičku alebo rozumnú pararelu cestami 2. a 3. triedy.
A kopec Tvojich konštruktov bude vyriešených a poriešených.
PS: Viete aký je rozdiel medzi vyriešiť a poriešiť?
Problém je ten, že zákon neprikazuje používať cyklistom cyklotrasu/cyklocestičku, ak ide vedľa cesty. Ďalej tu máme istú triedu cyklistov, čo hodia argument, že cyklotrasal/cyklocesta je projektovaná len na návrhovú rýchlosť 25km/h a oni tam preto jazdiť nebudú. Doteraz som za nedozvedel ale, čo sa stane, ak na cyklotrase pôjdu rýchlejšie ako 25km/h. Vyskočí zajac a zobere ich bejzbolkou po hlave? Bicykel im nedovolí ísť rýchlejšie ako 25km/h? Ozaj neviem.
Ďalšia vec, nerieši sa, či vodič auta môže obehnúť cyklistu cez plnú čiaru, ak sa nemýlim, v súčasnosti je obliehanie cez plnú zakázané.
Mozno pre zaujimavost. preco sa najdu cyklisti co nechnu jazdit po cyklotrasach. Kedisi som to tu https://www.mtbiker.sk/forum/post1089823.html riesil a vysla z toho zaujimava studia. Vela vody medzi tym pretieklko Dunajom a aj ja uz nemam az tak vyhradeny postoj, ze na biku treba vzdy po cyklotrase, ale merito veci ostava.
Da sa to zosumarizovat nasledovne:
1. zle podmienky na cyklotrase (vietor, zly povrch, ostre zakruty, zavadzajuci chodci, cyklisti, korculiari,)
sem vinimocne patrim aj ja, zvlast ked jazda po cesticke pre cyklistov zahrna nutnost mat >32mm plaste a ovladat bunyhop
2. som cestny cyklista jazdim po ceste.... lebo som sa tak rozhodol a auta maju povinnost ma nezrazit a preto sa citim bezpecne. Radsej budem v marnici/nemocnici ako by som sa mal zmierit s tym, ze na ceste nemam co hladat.
3. neviem o existencii cyklotrasy
A ano, predchadzat cez plnu ciaru nesmies a cyklistu sa predchadza nie obchadza.
Kenai len zase sa vraciame k tomu istému, ak je vytvorená cyklotrasa: sú tam pomalí cyklisti, chodci, psy, mačky, korčuliari, agresívne bobry, ostré zákruty, atď. Tak cyklista sa hodí ma cestu a vlastne tvorí ekvivalent toho chodca, korčuliara atď. a potom je vytočený, agresívny, a neviem čo všetko, lebo šofér si dovolil niečo povedať, ON je predsa cyklista a kto je viac. Pritom cyklista hodil tie isté argumenty na chodcov, ako šofér ma cyklistov.
Obľúbená 2 vety cyklistov na šoférov:
1) Kam sa ponáhľaš? Však počkáš, nič sa ti nestane. - Kam sa potom ponáhľal cyklista, keď kvôli pomalším prešiel na cestu z cyklotrasy.
2) Máš predsa brzdy, tak ich použi. - Tie má aj bicykel, podľa zákona by mali byť 2 navzájom od seba nezávislé. Tak kde je problém? Pomalý cyklista na cyklotrase? Tak spomalím, ak treba. Ostrá zákruta? Spomalím.
Mas uplnu pravdu, nic z toho nerozporujem. A dokonca si myslim, ze je kludne mozne ze ide o toho isteho cloveka v iny den. Ked ide autom nadava na cyklistov, ked ide na biku na vodicov aut a chodcov, a ked ide peso opat na vsetkych ostatnych. A to plati aj opacne, su ludia co si ako cyklisti uvedomuju co to je byt vodicom auta a tusia ako irituju auto za sebou a snazia sa to minimalizovat. A ako chodci sa snazia chodot tak aby neblokovali cyklistov a ked na biku stretnu chodcu na chodniku, tak idu rychlostou chodze za nim az kym sa ho neda bezpecne predist bez zvonenia a vykrikovania aby uhol.
Tato tema ale nie je o nich, ti zakon nepotrebuju. Tato tema je o tom ako vpratat zakonom do koze ludi co sa tam nevedia upratat sami. Vidia len seba, neberu ohlad na inych morlaka a slusnost im nic nehovori. Tim bude bohuzial zmienovana pravna uprava len voda na mlyn a da im to moznost chovat sa este bezohladnejsie.
Kam sa potom ponáhľal cyklista, keď kvôli pomalším prešiel na cestu z cyklotrasy.
Pejko, musíš rozoznávať medzi cyklistom a bicyklistom... So svojím myslením patríš medzi bicyklistov... Ale skôr si motorista.
Myslíš si, že by sme mali Sagana, keby celý týždeň jazdil po cyklochodníkoch? Rýchlosťou 25 km/hod., pričom každú chvíľku by musel spomaľovať z dôvodu bicyklistov, korčuliarov,... ?
Na tréningoch sa bežne dohodobo jazdí cez 40 km/hod., rýchlostné tréningy za motorkou alebo autom aj cez 60 km/hod. Bez motorky alebo auta sa tiež trénujú intervaly, zrýchľovačky a nástupy s rovnakou maximálkou. Vieš si to predstaviť na cyklochodníku?
A bol si niekedy na cyklochodníku mimo bratislavskej hrádze? Na takom v kopcovitom teréne, kde nie sú kilometrové roviny, ale ostré zákruty, stúpania, klesania každých pár desiatok metrov?
Jazdil si niekedy na ceste po krajnici na cestnom bicykli? Na galuskách alebo tenkých plášťoch? Všimol si si ten bordel, čo je na krajniciach? Na tlstých gumách sa po krajnici dá jazdiť, ale na galuskách ťažko... A keď, tak autá majú značky po kamienkoch odstreľovaných nafúkanými gúmami...
Ako najpodstatnejsia vec by sa malo konecne zacal pouzivat slovo CykloCESTA na separovane cesty pre cyklistov.Pretoze CykloTRASA je obycajne C na mape,lampe,zvodidlach,stromoch na beznych komunikaciach,kde jazdia aj
busy a kamiony.Teda to oznacenie trasa je iba trasa.Potom su ludia
prekvapeni,ze cyklotras na papieri mame tisice km,no realne je tych separovanych zalostne malo.
Dalsia vec su tzv.cyklopruhy,kde vlastne iba namalovali bicykel na okraj cesty a uz sa ma cyklista citis asi bezpecne,lebo ma svoj pruh.Samozrejme s jamami a kanalmi.
Tiez su "dobre" cyklopruhy na ceste kde parkuju auta pozdlne,vedla cyklopruh a hned vedla iduce auto,ktore nemoze cyklistu obehnut,lebo on sa sam nema kde uhnut.Ale na papieri sa vedenie miest chvali kolko cyklotras a cyklopruhov maju v mestach.
Co sa tyka arogantneho jazdenia cyklistov napisem,ze aj ludia s vodicakom jazdia ako je.nuti,smerovky sa nepouzivaju,prednost sa nedava,zakrutu jedine rezat cez protismer,prekracovanie rychlosti atd.A to su ludia,ktori musia ovladat pravidla cestnej premavky a napriek tomu ich nedodrziavaju.Denne to vidim a pocujem v radiu kolko mali
nadludia v autach nehod.
Auto uz davno nesluzi ludom,ale
ludia autu.
Inak zaujimala by ma statistika,kolko cyklistov,ktori porusia predpisy a
teda dostanu pokutu vlastni vodicak.
Kenai Tak by sa mohlo začať tým najjednoduchším. V sobotu som išiel z Devína po Devínskej ceste smer Vodárenské múzeum večer okolo 20tej (už ozaj celkom solídna tma). Stretol som asi 50 cyklistov z ktorých malo svetlo tak 6. Ostatný nič ani odrazku. Minula ma policajná hliadka a nevidel som, že by sa tým vôbec zaoberala. Prešiel som okolo ramena, hore Lanfranconi do Petržalky a potom po hrádzi až k Chorvátskemu pri tom vzdúvadle. Mohol som stretnúť ďalších zhruba 70-100 cyklistov. Svetlo mali tak 12. Ako ešte taký 3 mali tiež, ale to som si všimol až vtedy, keď som bol tak 2-3m od nich. Len to by sa zase písalo o tom, ako Polícia SR šikanuje cyklistov a radšej majú ísť merať rýchlosť, lebo ťa zabíja cyklistov.
JoKo nie som profík, tak neviem aké to je trénovať. Na druhú stranu, na tréning sa dajú vybrať aj vhodnejšie trasy, ako hlavné ťahy ciest. Je plno ciest, kde prejde pár áut za hodinu. Dám aj tebe otázku. Čo sa stane, keď cyklista na cyklotrase prekročí 25km/h? Lebo aj ty si zase skončil na 25km/h. To sa na nej nedá ísť rýchlejšie?
RANDAL podľa Ministerstva vnútra vlastní vodičský preukaz na Slovensku 3,65 milióna ľudí. Teda na 1 čo vodičák nemá, pripadajú 2 čo vodičák majú. Máme cca 850 000 detí do 15 rokov (osoba mladšia ako 10 rokov môže na cestu len v sprievode osoby staršej ako 15 či 18 rokov, neviem teraz je, ale mala by ovládať pravidlá). Ak odrátame teda deti do 15 rokov a ľudí čo majú vodičák, zostáva nám z 5,5 milióna obyvateľov 1 milión ľudí bez vodičáku. Teda vo veku 15+ na 1 človeka čo vodičák nemá pripadá 3,65 človeka, čo vodičák má.
Mňa by napríklad zaujímali štatistiky, že koľko priestupkov riešila Polícia SR na cyklistoch. Neustále sme bombardovaní štatistikami o počte a výške pokút pre motoristov, ale o cyklistoch sa mlčí. Pritom je pomerne bežne vidno, ako chodci či cyklisti si chodia na červenú, nezastavia na STOPke a podobne priamo pred hliadkou a tá nič.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Navyse, ako "zodpovedne" je mat 3 auta a 1 motorku, ked, vyroba auta vypusti tolko skodlivin ako jeho prevadzka +- autobus, a teda pri jeho uvadzanom najazde je to asi aj vyrazne viac a navyse (*3auto + *1 motorka). A nehovoriac o tom, ako sa tu minule rozculoval o korelacii medzi cenou a ekologickou zatazou, a hen 84k/20k/3.5k porschatkom sa tu chvali...
Vsetky tie auta som zachranil pred vrakoviskom. Zacal som ich jazdit ked mali hodne cez 100 000km. Cize som zabranil ich likvidacii a nekupil som ziadne nove. Co je podstatne ekologickejsie ako menit auto kazde 2 roky. Motorka ma natocene menej, ale tiez som druhy majitel a moto ma rv 2002 a ja ju mam tusim od 2008 uz ani presne neviem.
Dalej nekomentujem vid moj predosli prispevok.
Kenai, teraz vazne, ak mas nieco (napr. ADHD, problem s chapanim, zle citas, nie si schopny zniest kritiku toho co tvrdis a nasledne agresivne reagujes...), tak slubujem, uz na teba nebudem takto kriticky reagovat a pridam si ta do blocklistu (bol by si konecne tam, druha osoba), aby ma tvoje prispevky nevytocili. Len to prosim povedz. Alebo to vazne nevidis, okrem ineho, nelogicnost svojich argumentov, alebo to ze si mega casto vymyslas/pouzivas nepodlozene argumenty a ine veci?
Nie zachranil som 3 auta a jednu motorku. A nie pred recyklaciou, ale zhrdzavennim na zahrade. Neviem co chces z 10 rocneho auta recyklovat ? Baterie som samozrejme dal do zberu. Ak si presvedceny ze vyroba novych aut je ekologickejsia ako oprava straych a je ekologickejsie pojazdne auta likvidovat, niet co dodat. Zrejme mas aj kazde 2 roky novy telefon a bike. Nemam silu ta presviedcat o opaku, nieco si o tom nastuduj. Severske krajiny mali/maju dokonca ekologicku dan z novych aut. 6 tisic si neviem odkial zobral. Ja som jasne napisal lepsie ako menit auto kazde 2 roky. Co ludia co si to mozu dovolit v dnesnej dobe bezne robia. Nijako to nesuvisi z mojim najazdom. Ja by som tie auta nemenil, ani keby som jazdil 100 000 rocne. Lebo niet za co parodiu na auto co dnes vyrabaju nechcem ani vidiet. Civic ma najazdene 268000km a je to najspolahlivejsie auto ake som kedy stretol. Ani raz nemalo poruchu ktora by ho vyradila z chodu. Teraz je odhlasene len pre hrdzave lemy a potrebuje novy lak.
K zvysku sa podrobne ani nejdem vyjadrovat. Ak si myslis, ze to co tu pisem je agresivne, tak to si asi agesivitu este nevidel a nezazil. To co pisem nie je ani len asertivne. To je v ramci nemam co robit, tak sa zabavam.
Ak tu chces mat len podlozene argumenty zacni svojimy. Na zaklade coho tvrdis?
ze to co pisem je nelogicke
ze si vymyslam
ze moje argumenty su nepodlozene
a najlesie ja polozka okrem ineho a ine veci....
To ze s mojich dlhych prispevkov nechem robit dizertacnu pracu neznamena, ze to co pisem nie je niekde zdokumentovane a pri troche snahy to nedokazes vygooglit.
nikde som netvrdil ze kupa (noveho) auta kazde 2 roky je lepsia ako pouzivanie jazdeneho auta. Preto tvoje reci typu "Ak si presvedceny ze vyroba novych aut je ekologickejsia ako oprava straych a je ekologickejsie pojazdne auta likvidovat, niet co dodat" su pre mna bud vymyslanim alebo nedokazanim citat jednoduchy text s pochopenim. Pozastavil som sa nad tym, ze ako "zodpovedne" - rozumej napr. ekologicke, je, ze vlastnis a drzis pri zivote 3 auta a 1 motorku. Ktore ako pises su vlastne "nevyuzite". --> Rozumies jednoduchemu faktu ze kupa/vlastnictvo aj pouzitej veci ma nejaky ekologicky dosah? A ty ich mas v tvojom priklade 3+1.
Nehovoriac o tom, ze, a teraz vyuzijem tebou dany (ehm ehm) "fakt" - "korelacia mediz cenou a ekologickou zatazou je znama" (btw kde som ti dal protipriklad ktory si si vypytal) - vlastnis jedno drahe sportove auto, a navyse (cize akoze to je dalsi extra "antiekologicky" bod, nie ze jediny) len pre vlastne potesenie. A teda vlastne este aj to "nakladiak SUV" pises ze vyuzivas "len na vlastne potesenie" ked si prevazas bicykel x-km 2-4x do mesiaca na nejaky vyjazdik.
no a 6-tisic som zobral z tvojich prispevkov: "preto 3000km za rok" a nasledujuce "Co je podstatne ekologickejsie ako menit auto kazde 2 roky"
Inak povedane, obhajujes pouzivanie/vlastnictvo 3 aut + 1 motorky tym ze su ojazdene a teda je to lepsie ako keby si ich/jedno auto menil kazde 2 roky To je dost mozne ze je to lepsie, ano, a poviem ti este nieco. Najskorej to bude lepsie (ekologickejsie) ako kupa noveho a rozbitie bombami toho stareho vrtulnika kazde 2 roky.... Nic to ale nemeni na fakte, ze vlastnis a udrziavas pri zivote 3 auta a 1 motorku. A to vsetko ma aj nejaky dopad aj na napr. zivotne prostredie, coz ma potom dopad napr. na zdravie ludi.
ps1: "Zrejme mas aj kazde 2 roky novy telefon a bike" - nie, nemam. Vo svojich coskoro 30-tich rokoch zivota: vlastnim 2-hy horsky bike + mal som 2 detske + 2 mestske (oba z "druhej ruky", dochadzal som z/na vlak v 2 roznych mestach). Aktualne mam 1 horsky + 1 mestsky b. Terajsi mobil mam coskoro 4 roky, pred tym som vlastnil 1 "novy" a 2-3 zdedene/lacne z druhej ruky.
ps.2: prepac ze som zle napisal ze si "zachranil" iba 2 a nie 3 pred zosrotovanim
3. nemas ponatia co potrebujem a co nie
4. jedno auto mi nic neriesi lebo by to musel byt transformer, nezijem sam a MHD mi k domu nechopsdi.
5. ak sa chces po mne vozit pre neekologicke spravanie, tak si si vybral velmi nestastny ciel. Patrim medi najekologickejsie domacnosti na slovensku. dom v A triede. Ziadne dochadzanie, robim z domu, ziadne letecke dovolenky, takmer ziadne jedenie masa, nakupujem lokalne zeleninu a ovocie, zahrada s povodnou vegetaciou upravena pre wildlife, zastavil som postreky v CHKO a nikekolko nelegalnych vyrubov. Na mojej zaharde so mnou ziju okrem ineho netopiere, dva druhy jezkov a velke mnozstvo vtactva v budkach co som im osadil. Cez moje dvere neprejde ani replent nie to nejaky pesticid, alebo zivotne prostredie poskodzujuca chemikalia. Kazdy rok odvelciem do zberu nikolko autoaterii, ale na tvoj sok, ani jedna z nich obvikle nieje moja. Su pozbierane po rybaroch z ramien okolo mojho domu.
Ale tak to uz v zivote chodi, najlepsie sa je vozit po ludoch o ktorych nic nevies, len aby si sa nemusel zaoberat sebou.
https://www.facebook.com/Kenaiwolf/posts/10221266483804585
2. "vlastnenim niecoho nevytvaras ekologicky dopad" -> povedal by som ze len vo velmi vynimocnych pripadoch - napr. uz len to "odbremenenie" niekoho ineho mohlo viest/viedlo v istom zmysle u tejto osoby k ziskaniu prostriedkov ktore boli minute na ine ucely. Niekedy sa to zjednodusene povie - aby si nieco mohol vlastnit, tak sa to muselo aj vyrobit. Rozdiel je nasledne potencialne v globalnom (net) efekte. Btw, taky paradox je, ze obstaranie si "pouzitej" veci moze viest k horsiemu vyslednemu efektu, ak povodny majitel kupi novu vec narocnejsiu ako by si ty kupoval novu, ale len ak sa zbavi starej.
A aj nepouzivanie danej veci ma v konecnom dosledku svoju "cenu" a "ekologicku stopu" - ano, napr. aj to ze niekto si doma uskladni bordel je vpodstate ekologicka stopa, pretoze ten priestor mohol byt vyuzity na nieco zmysluplnejsie.
Taktiez, "Neviem co chces z 10 rocneho auta recyklovat ? " - v takom aute su okrem ineho napr. kovy typu ocel, hlinik, med ktorych recyklacia je velmi fajn a ich koroziou a rozpadom sa straca obrovske mnozstvo energie ktore bolo vynalozene na ich produkciu.
3. absolutne netusim o com tocis. Zasa si si nieco domyslel/vymyslel?
4. pravdaze ze 1 auto ti neriesi to ze chces mat zabavu na aute (auto c.1), zabavu na biku (auto c.2), dodavku (auto c.3) a zabavu na motorke. A? Uz mi je trapne sa takto opakovat, co nerozumies na prostom konstatovani faktu ze mas 3 auta a 1 motorku a to ma dopad na napr. zivotne prostredie a eventualne na napr. zdravie ludi?
Btw, kto moze za to ze si si vybral na stavbu/kupu domu lokalitu bez kvalitnej verejnej dopravy?
5. kde som sa prosim po tebe vozil?
btw, "Ziadne dochadzanie, robim z domu" + "obcas idem za klientom ale castejsie on ku mne" - z kontextu mi vyplyva ze to dochadzanie teba/zakaznika je autami. Cize aj ak ty nedochadzas, tak vlastne si len svoju ekologicku stopu "elegantne presunul na niekoho ineho".
kdezto ty sam:
a) si sa rozculoval nad tym preco mas platit (aj) zdravotne poistenie do solidarneho systemu - dal som ti priklad
b) zacal si riesit ekologiu seba a svojho majetku a nasledkom toho som si dovolil uviest par "faktografickych poznamok"
c) si sa zacal navazat do toho ako ekologicki su ini ludia (ja) a zacal si ma poucovat o ekologickych daniach na nove auta (dakujem, ale okrem ineho, absolutne zastarala info)
d) sa tu vozis po inych ludoch, specialne tych ktori ti nieco vytknu
Pride mi, ze mas problem s tym ked ludia konstatuju fakty a ty to vnimas ze ta vykresluju negativne. Za to ja nemozem. Prosim, ukaz mi, kde som nejak subjektivne hodnotil tvoje spravanie na poslednych 2 stranach. Ja nemozem za to ak ty konstatovanie faktov nedokazes rozlisit od hodnotenia. Nikde som nehodnotil ci to co robis je napr. dobre alebo zle, modre alebo zelene, malo alebo vela. Proste som konstatoval veci ktore si TY sam do tejto temy a na tento portal pisal o SEBE.
Takze pre zhrnutie, par veci co ma napada: prosim, prestan si domyslat a vymyslat, ze sa niekto do teba navaza ked to tak nieje. Prestan si domyslat/vymyslat veci ktore ini ludia nepovedali. Nedomyslaj si veci o inych ludoch (specialne ak ty sam nemas rad keby si ini domyslali o tebe - naznakov ze to tak je si dal na poslednych 2 stranach hodne). Prestan si vymyslat/domyslat fakty.
A prosim, prestan sa tvarit ze si lalia, vzor dokonalosti. NIE SI.
dozabavali sme se?
co vy na to ?
a konciac aktualnym prispevkom
MODERATOR: Ak je to OT od mojho "JJ solidarita nahradila vychovu. Namiesto toho aby sme ludi motivovali k zodpovednost a starostlivosti o seba, ubezpecujeme ich ze mozu fajcit pit a nestarat sa o seba, lebo niekto na nich prispeje." tak to prosim odtial zmazat.
Mimochodom, prečítal som si k tomu najnovšiu diskusiu na stránke Cyklokoalície... Ak to prejde a budú tam jazdiť na bikoch časť ich prispievateľov a im podobných, bude to peklo na cestách...
Inak, aspoň bude tlak na obecné zastupiteľstvá, aby rýchlo budovali cyklocestičky, aj zo strany vodičov.
Ďalšia vec, nerieši sa, či vodič auta môže obehnúť cyklistu cez plnú čiaru, ak sa nemýlim, v súčasnosti je obliehanie cez plnú zakázané.
Ale pár vecí z tej diskusie čo sa riešili:
1) samotná Cyklokoalície odporúča defenzívnu jazdu cca 1m od krajnice (neviem či sa to ráta osovo čiara-koleso, alebo od riaditiek). Bežne sa už používajú 800mm flatbary, takže rýchla matematika pri osovej vzdialenosti 1m tak cyklosta zaberie prakticky 2,9m (maximálna prípustná šírka vozidiel je 2,55m). Ak by sa to rátalo 1m flatbary, tak sme na 3,3m (rýchlostné cesty majú šírku pruhov 3,25m, bežne okresky majú tak 2,75-3,00m).
2) dosť ľudí tam prezentovalo že jazdia defenzívne s 1,5m odstupom od krajnice. Stačí prirátať 0,5m k číslam v bode hore. Tu už sa reálne bavíme o tom, že auto v protismere by zasahovalo do tej 1,5m ochrannej zóny.
3) jeden pán tam mal dobrú poznámku, čo ak bude cyklista odbáčať doľava na križovatke? Zákon v takom prípade povoľuje obliehanie zprava v križovatke, ale vieme, že vo veľa prípadoch sa nebude dať dodržať odstup 1,5m, teda podľa správnosti musí zastaviť a čakať kým cyklista odbočí, čím bude blokovať zbytočne cestu (pritom reálne tam je dosť miesta na 2 autá vedľa seba). Otázkou je, keďže podľa zákona cyklista by mal byť čo najviac vľavo, budú musieť aj autá v protismere dodržiavať 1,5m? Ak áno, na užších okreskách budú musieť zastaviť, lebo nedodržia 1,5m (v zákone sa o tom nikde nepíše). Teda hrozí, že autá na hlavnej v prípade cyklistu mu budú musieť dávať prednosť, aj keď cyklisti budú na vedľajšej, keďže do križovatky môže vodič vojsť len vtedy, ak ňou môže bezpečne prejsť.
4) ďalej jeden šofér kamiónu sa pýtal, že čo keď vychytá cyklistu na Donovaloch, Čertovici a podobne. V poslednej dobe prerušované čiary miznú a pribúda veľa plných čiar. Osobne ho chápem, ťažko bude s 40t kamiónom obiehať, týka sa to aj autobusov. Teraz pôjde akože celé Donovaly za cyklistom? Ako dostal dosť odpovedí, že áno, kam sa ponáhľa. Verím, že aj istý miestny členovia povedia to isté, asi majú dosť svojho voľného času. Ale buďme realisti, každý sa ponáhľa, aj cyklisti (často počuť sťažnosti, ako sú ľudia na hrádzi pomalý, a bežne vidím agresívnu jazdu s tesnením míňaním, asi aby nedošli o segment). Aj ten kamión, aj SAD zvládajú 60 do kopca, taký cyklista asi ťažko. Kamión má tachograf, SAD má grafikon. Ja osobne som išiel 2 týždne dozadu po ceste z BA cez Rovinku do Šamorína aj s kamošom, čo sa bál, ale chcel to skúsiť, že keby niečo... Išli sme v sobotu doobeda, za celý čas nás v našom smere obehlo niečo cez 400 áut. Ale bola pomerne hustá doprava, tak ak by mali dodržať 1,5m odstup, reálne nás obehne tak 20-40 áut. Čo s ostatnými? Je to seriózna otázka. Autom to je cca 15 minútová záležitosť, na biku sme to šli cca 60 minút (kamoš nie je zrovna najrýchlejší).
5) čo v prípade, ak cyklista náhle zmení smer? Bežná vec, navyše málo cyklistov dokáže ruskou ukázať že mení smer. Najčastejšie odpovede, že šofér má predvídať a má teda obiehať s väčšou rezervou, čo ak teda cyklista ide defenzívne podľa CK, tak na užších cestách šofér auta by musel ísť cez protismer a svojimi ľavým kolesami aj po/za krajnicu v protismere. Ako sa to bude posudzovať? Lebo ako povedal jeden expert v Česku, sudca, počítač, policajt uvidí fotku, zistí, že tam je medzera 145cm a letí pokuta. My neuvidíme, že zrazu sa cyklista vyhýbal poklopu na ceste a spravil 0,5m myšičku.
6) otázka ako to bude v zápchach/pri pomalej jazde v kolóne. Cyklista legálne môže obiehať autá po pravej krajnici keď je kolóna, alebo sa pohybujú pomaly. Vtedy sa nemusí dodržiavať 1,5m, resp. 1m odstup v zastavanom území obce. Čo v momente, keď zrazu cyklista zabrzdí a auto ešte pôjde dopredu? Je to už obliehanie, teda mal by byť odstup. Tiež sa to nerieši. Každý kto šoféruje, vie, že pohyb v kolóne je rôzny a teda porušiť 1,5m nemusí byť problém. Aj nechcene.
Cesta len pre žiletkárov (barany a gumy len do 28 mm) v prípade ak existuje pararelná cyklocestička, pričom sú povolené dvojičky.
No a samozrejme povoliť predbiehanie cez plnú čiaru všetko, čo ide pod 40km/h.
A ako bonus tlačiť aby cesta 1. triedy mala paralelnú cyklocestičku alebo rozumnú pararelu cestami 2. a 3. triedy.
A kopec Tvojich konštruktov bude vyriešených a poriešených.
PS: Viete aký je rozdiel medzi vyriešiť a poriešiť?
Ďalšia vec, nerieši sa, či vodič auta môže obehnúť cyklistu cez plnú čiaru, ak sa nemýlim, v súčasnosti je obliehanie cez plnú zakázané.
Mozno pre zaujimavost. preco sa najdu cyklisti co nechnu jazdit po cyklotrasach. Kedisi som to tu https://www.mtbiker.sk/forum/post1089823.html riesil a vysla z toho zaujimava studia. Vela vody medzi tym pretieklko Dunajom a aj ja uz nemam az tak vyhradeny postoj, ze na biku treba vzdy po cyklotrase, ale merito veci ostava.
Da sa to zosumarizovat nasledovne:
1. zle podmienky na cyklotrase (vietor, zly povrch, ostre zakruty, zavadzajuci chodci, cyklisti, korculiari,)
sem vinimocne patrim aj ja, zvlast ked jazda po cesticke pre cyklistov zahrna nutnost mat >32mm plaste a ovladat bunyhop
2. som cestny cyklista jazdim po ceste.... lebo som sa tak rozhodol a auta maju povinnost ma nezrazit a preto sa citim bezpecne. Radsej budem v marnici/nemocnici ako by som sa mal zmierit s tym, ze na ceste nemam co hladat.
3. neviem o existencii cyklotrasy
A ano, predchadzat cez plnu ciaru nesmies a cyklistu sa predchadza nie obchadza.
Obľúbená 2 vety cyklistov na šoférov:
1) Kam sa ponáhľaš? Však počkáš, nič sa ti nestane. - Kam sa potom ponáhľal cyklista, keď kvôli pomalším prešiel na cestu z cyklotrasy.
2) Máš predsa brzdy, tak ich použi. - Tie má aj bicykel, podľa zákona by mali byť 2 navzájom od seba nezávislé. Tak kde je problém? Pomalý cyklista na cyklotrase? Tak spomalím, ak treba. Ostrá zákruta? Spomalím.
Tato tema ale nie je o nich, ti zakon nepotrebuju. Tato tema je o tom ako vpratat zakonom do koze ludi co sa tam nevedia upratat sami. Vidia len seba, neberu ohlad na inych morlaka a slusnost im nic nehovori. Tim bude bohuzial zmienovana pravna uprava len voda na mlyn a da im to moznost chovat sa este bezohladnejsie.
Pejko, musíš rozoznávať medzi cyklistom a bicyklistom... So svojím myslením patríš medzi bicyklistov... Ale skôr si motorista.
Myslíš si, že by sme mali Sagana, keby celý týždeň jazdil po cyklochodníkoch? Rýchlosťou 25 km/hod., pričom každú chvíľku by musel spomaľovať z dôvodu bicyklistov, korčuliarov,... ?
Na tréningoch sa bežne dohodobo jazdí cez 40 km/hod., rýchlostné tréningy za motorkou alebo autom aj cez 60 km/hod. Bez motorky alebo auta sa tiež trénujú intervaly, zrýchľovačky a nástupy s rovnakou maximálkou. Vieš si to predstaviť na cyklochodníku?
A bol si niekedy na cyklochodníku mimo bratislavskej hrádze? Na takom v kopcovitom teréne, kde nie sú kilometrové roviny, ale ostré zákruty, stúpania, klesania každých pár desiatok metrov?
Jazdil si niekedy na ceste po krajnici na cestnom bicykli? Na galuskách alebo tenkých plášťoch? Všimol si si ten bordel, čo je na krajniciach? Na tlstých gumách sa po krajnici dá jazdiť, ale na galuskách ťažko... A keď, tak autá majú značky po kamienkoch odstreľovaných nafúkanými gúmami...
busy a kamiony.Teda to oznacenie trasa je iba trasa.Potom su ludia
prekvapeni,ze cyklotras na papieri mame tisice km,no realne je tych separovanych zalostne malo.
Dalsia vec su tzv.cyklopruhy,kde vlastne iba namalovali bicykel na okraj cesty a uz sa ma cyklista citis asi bezpecne,lebo ma svoj pruh.Samozrejme s jamami a kanalmi.
Tiez su "dobre" cyklopruhy na ceste kde parkuju auta pozdlne,vedla cyklopruh a hned vedla iduce auto,ktore nemoze cyklistu obehnut,lebo on sa sam nema kde uhnut.Ale na papieri sa vedenie miest chvali kolko cyklotras a cyklopruhov maju v mestach.
Co sa tyka arogantneho jazdenia cyklistov napisem,ze aj ludia s vodicakom jazdia ako je.nuti,smerovky sa nepouzivaju,prednost sa nedava,zakrutu jedine rezat cez protismer,prekracovanie rychlosti atd.A to su ludia,ktori musia ovladat pravidla cestnej premavky a napriek tomu ich nedodrziavaju.Denne to vidim a pocujem v radiu kolko mali
nadludia v autach nehod.
Auto uz davno nesluzi ludom,ale
ludia autu.
Inak zaujimala by ma statistika,kolko cyklistov,ktori porusia predpisy a
teda dostanu pokutu vlastni vodicak.
JoKo nie som profík, tak neviem aké to je trénovať. Na druhú stranu, na tréning sa dajú vybrať aj vhodnejšie trasy, ako hlavné ťahy ciest. Je plno ciest, kde prejde pár áut za hodinu. Dám aj tebe otázku. Čo sa stane, keď cyklista na cyklotrase prekročí 25km/h? Lebo aj ty si zase skončil na 25km/h. To sa na nej nedá ísť rýchlejšie?
RANDAL podľa Ministerstva vnútra vlastní vodičský preukaz na Slovensku 3,65 milióna ľudí. Teda na 1 čo vodičák nemá, pripadajú 2 čo vodičák majú. Máme cca 850 000 detí do 15 rokov (osoba mladšia ako 10 rokov môže na cestu len v sprievode osoby staršej ako 15 či 18 rokov, neviem teraz je, ale mala by ovládať pravidlá). Ak odrátame teda deti do 15 rokov a ľudí čo majú vodičák, zostáva nám z 5,5 milióna obyvateľov 1 milión ľudí bez vodičáku. Teda vo veku 15+ na 1 človeka čo vodičák nemá pripadá 3,65 človeka, čo vodičák má.
Mňa by napríklad zaujímali štatistiky, že koľko priestupkov riešila Polícia SR na cyklistoch. Neustále sme bombardovaní štatistikami o počte a výške pokút pre motoristov, ale o cyklistoch sa mlčí. Pritom je pomerne bežne vidno, ako chodci či cyklisti si chodia na červenú, nezastavia na STOPke a podobne priamo pred hliadkou a tá nič.