Na zaciatok bikepark koliba (fakt sa to tak vola?) chodia auta. Tak snad cyklista moze, ci?
No to je celkom vtipny a spravny postreh.
Podla § 13
Druhý stupeň ochrany
(1) Na území, na ktorom platí druhý stupeň ochrany, je zakázané
a)
jazdiť a stáť s motorovým vozidlom44) motorovou trojkolkou, motorovou štvorkolkou, snežným skútrom alebo záprahovým vozidlom, najmä vozom, kočom alebo saňami, na pozemky za hranicami zastavaného územia obce
mimo diaľnice,
cesty a miestnej komunikácie,
parkoviska, čerpacej stanice, garáže, továrenského, staničného alebo letištného priestoru,
b) jazdiť
na bicykli, trojkolke, kolobežke alebo samovyvažovacom vozidle na pozemkoch za hranicami zastavaného územia obce
mimo diaľnice,
cesty, miestnej komunikácie, účelovej komunikácie45) a vyznačenej cyklotrasy,
Podla toho ako ta cesta vyzera sa jedna z najvacsou pravdeepodobnostou o lesnu cestu. Lecsna cesta nie je pozemná komunikácia. cesty, miestne komunikacie ucelove komunikácie su druhy pozemnej komunikacie. Cize tam nemakju co robit podla vsetkeho ani auta. Ako vravim ten zakon je zjavne dost mimo reality svojim znenim.
edit: Na druhu stranu lesna cesta je podla STN druh ucelovej komunikacie. Cize v zasade na
biku by si mohol. Rozoznat lesnu cestu od niecoho ineho je ale znacny problem. STN nema zavazny charakter a je mozne postavit nieco co je v rozpore s STN. Cize pre identifikaciu skutkoveho satvu STN velmi nepomoze. Je to cele jedno nestastie nikto sa v tom nevie poriadne orientovat a ani odbornici sa nedokazu zhodnut na vyklade.
edit2:
Lesná dopravná sieť STN 73 6108
1 Predmet normy
Táto norma stanovuje kategorizáciu lesnej dopravnej siete, systém triedenia a základné parametre jednot- livých druhov komunikácií a účelových zariadení, ako aj základné požiadavky na ich navrhovanie a reali- záciu. Uvádza základné charakteristiky komplexnej
starostlivosti o lesné cesty a iné účelové komunikácie a zariadenia dotvárajúce lesnú dopravnú sieť (ďalej len LDS).
2 Termíny a definície
2.2 lesná cesta:
pozemná komunikácia, ktorá je súčasťou lesnej dopravnej siete; určená je na dopravu dreva, osôb, materiálu, na prejazd špeciálnych vozidiel (požiarna, zdravotná služba), ale môže slúžiť aj na iné ciele; má vybudované zemné teleso a aspoň jednoduché odvodnenie
6.1
Lesné cesty a iné účelové komunikácie v lese6.1.1 Triedenie lesných ciest
d) technologické komunikácie a zariadenia: dočasné približovacie komunikácie a zariadenia,
technologické zariadenia a dopravné trasy a linky, ktoré slúžia na vyťahovanie a približovanie
vyťaženého dreva z porastu alebo časti porastu. Povrch je vždy nespevnený, spravidla sa
neodstraňuje ani vrchná organická vrstva. Zemné práce sa vykonávajú len vo vynimočných
prípadoch. Celková šírka cesty je minimálne 1,5 m; bez technickej vybavenosti alebo len s
minimálnou technickou vybavenosťou (napr. odvodnenie), keď sa ryhy po traktoroch a erózne ryhy
zahádžu zvyškami po ťažbe; patria sem všetky ostatné nižšie druhy komunikačných zariadení
nezaradené do vyšších tried, os
Sem sa teoreticky da napasovat akakakolvek zvaznica alebo akykolvek zjazdny nasledok po tazbe dreva a je to IMHO ucelova komunikacia.
Dalsi faktor je ze clovek je povinny poznat zakony nie normy. A nemusi byt odobornik na rozoznavanie jednotlivyvh druhov komunikacii v lese. To podla mna znamena ze cokolvek co je v lese zjazdne sa da povazovat za lesnu cestu a teda ucelovu komunikaciu a ak by mal niekto iny nazor, bude mat vlemi takupoziciu dokazat, ze je to inak.
Tak si vyber. Nejednoznacne chaoticke a v praxi nedodrzatelne.