Práve som sa vrátil z dovolenky. 3 dni Barcelona a 5 dni Malorka. Pojazdil som si tam aj bikom. V Barcelone tých 1,5m skoro nikto nedodržiaval. Na druhú stranu, cyklisti jazdili zodpovedne po pravej strane a nevidel som nikoho sa rozčuľovať, že ho auto minulo o 30cm. Zbytočne sa nikam netlačili, ak videli, že tam nie je miesto, väčšina rešpektovala značky ako STOP, Daj prednosť v jazde a aj semafory. Aj čo som sa bavil s domácimi, že tých 1,5m v meste nikto nerieši a to, že ho minie auto v meste o 30cm? Je to sila zvyku, on tiež míňa ostatných o 20-30cm a je mu jedno či to je chodec, cyklista, auto. V Palme to bolo to isté ako v Barcelone. Teraz zvyšok Malorky. Na väčšine ciest, čo som jazdil som stretol tak do 100 áut za hodinu. Odstup nechávali. Ak nemohli predbehnúť, tak spomalili, ale treba si uvedomiť, že autá tam chodili dosť riedko, málokedy to bolo nutné spomaliť na viac ako 5-15 sekúnd. Obiehanie s 1,5m odstupom len na miestach, kde bola prerušovaná čiara, ak bola plná, išli k nej, čo najviac vľavo, ale nie za ňu. Čo sa týka cyklistov, všetci poctivo jazdili pri pravom okraji cesty pri čiare, alebo rovno na nej, či kúsok za ňou, nevidel som nikoho jazdiť defenzívne 1-1,5m od krajnice. Na miestach, kde bola krajnica, cyklisti jazdili na krajnici. Ak chce niekto rýpať, áno, aj tam boli krajnice v rôznom stave, aj tam bolo sklo a kamienky. Ale všetci to dodržiavali, od ľudí na cesťákoch s 23c plášťami po full s 2.8 plášťami. Aj keď išli 6 cyklisti, všetci išli za sebou, nešli 2 vedľa seba. Čo som sa pýtal miestnych, tak nik toho 1,5m nerieši. Aj samotný cyklisti tvrdili, že ak idú po krajici, resp. čo najbližšie ku krajnici, tak vedľa nich sa to auto v pohode zmestí. Nik z toho nejakú extra vedu nerobil. A prosím, môžte ma ukameňovať, že som bol v krajine, kde je 1,5m odstup a skoro každý ho mal na háku.
Niekto na dovolenke v zahranici oddy***** a niekto si robi skreslene ankety s minimom oslovenych, aby potom mudroval na slovenskom internete a dokazoval, ze ten jeho internetovy a zbytocny nazor je vraj ten spravny...
Oddychoval som, zároveň som si aj všímal ako to tam vyzerá. Po Barcelone som najazdil cca 50km, na Malorke cca 300km. Chápem, pre niektorých málo km. To že si večer s domácimi pokecám, že ako to u nich funguje snáď nie zločin. Ak sa niekomu nepáčia moje zistenia, prosím.
ale tak uznajme, že má pravdu v mnohom, ak niekto má problém ísť po krajnici ... nak zmení plášte, cestu alebo zvolí taký magistrát, čo tie krajnice bude čistiť dosť často ... no a k 1,5 metru ako mantre sa už vyjadrovať nejdem
Keby to bolo take jednoduche uznat, ako to prezentujes, nemuselo tu byt tych poslednych 30 stran diskusie:)
A to s tym jazdenim po krajnici, to mam skutocne problem uznat, nakolko to uz je poziadavka nad ramec sucasnej legislativy. Mne celkovo velmi prekaza, ked cyklisti porusuju predpisy, a preto jazda po vozovke nie je nieco, co by ma skrelo na ich spravani.
Tiez moja skusenost na SVK je, ze ked sa stane autonehoda a cisti sa po nej vozovka, cisti sa naozaj len vozovka, a krajnica nie. Na mnohych usekoch vidim na krajnici sklo neustale, neviem, ake plaste si predstavujes, ze si mam kupit, ale radsej budem jazdit pri pravom okraji vozovky, tak ako mi to sucasna legislativa umoznuje.
neviem ti poradiť konkrétne plášte, ja jazdím na panaracer parimoto 27,5x1,5, čo je pre teba nepoužiteľná info v podstate ... len ako dieťa a mládež som jazdíl na 18-20mm plášťoch napr medzi BB a Breznom alebo BB a Zvolenom alebo na šturec, donovaly a určite som nejazdil pol metra od krajnice a ani neverím, že tie cesty boli pred 20-30 rokmi o toľko čistejšie ako teraz aj keď zrejme jazdilo menej áut.
Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný alebo ofenzívny, a preto sa nezobrazuje visibility
Rachela, nikto predsa neprikazuje jazdiť cyklistom na krajnici. Zákon hovorí, že majú jazdiť pri pravom okraji krajnice. Ale buďme férový, ak niekto jazdí 1-1,5m od krajnice, tak to už veľmi pravý okraj nie je. Aj v Španielsku by sa mal cyklista držať pri pravom okraji krajnice. Domáci mi to hovorili jednoducho, ja ako cyklista ak sa dá, jazdím pri pravom okraji krajnice, ak je krajnica, kľudne jazdím aj po nej, niekedy má 0,5m niekedy aj 1m a som tak ohľaduplní voči šoférom. A šoféri sú aj ohľaduplný voči mne, že ma nepredbiehajú ako blbci. Ak budem jazdiť ako idiot 1m od krajnice, tak musím čakať, že aj ten šofér sa zachová ako idiot. Nič komplikované. A že je na krajnici občas bordel? Je. Ale ten je aj inde.
Ja osobne mám na commuter biku čo s ním jazdím po BA plášte Schwalbe Lugano K-guard 23c. Momentálne ich neviem nájsť, ale sú úplne hladké bez dezénu a v ponuke som našiel len s dezénom. Jazdím s nimi všade, asi 1500km a žiaden defekt.
Pardon jeho veličenstvo, ukrižujte ma za to, že som použil zlé slovíčko.
Mimochodom, v Česku zrušili zákon, či vyhlášku, prikazuje jazdiť cyklistom po cyklotrase/cykloceste, či ako sa tomu nadáva, ak je rovnbežná s cestou. Len aby sa vedelo.
lenze to slovicko ma svoj vyznam a niekedy velmi podstatny.
kludne staci ked vo vete pouzijes inu spojku a dava uplne iny vyznam. jednoducho tieto pre niekoho malickosti byvaju v realnom svete viac nez dolezite. ja to mam naucene asi este zo skoly a ked sa sniekym bavim a nevyjadruje sa presne musim si domyslat a nie vzdy si domyslim spravne.
Som to odfotil vcera z elektricky v Ostrave. Pruh na auto je ledva siroky aby sa tam bezne auto voslo, nehovoriac o 1,5m odstupe. Vytvara to velmi hlupy dojem, ze ked ide cyklista v tom uzkom cyklopruhu auto ho moze kludne obehnut vo svojom uzkom autopruhu. Elektrickova trat je oddelena. Obrubnikom, cize obist sa neda. Cele zle.
Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný alebo ofenzívny, a preto sa nezobrazuje visibility
Virem ze to tu uz bolo, ale stale sa nic nezmenilo, Preto namiesto riesenia kravin s 1.5m odstupom a podobne by sme sa mali zamerat na riesenie faktu ze 90 parcent nasho jazdenia v lese je v rozpore zo zakonom o ochrane prirody.§ 13 prakticky brani v jazdni mimo cyklotras. Ucelove komunikacie su v lese extremne zriedkave, lebo lesna cesta resp zvaznica nie je ucelova komunikacia. Turisticka znacka tak tiez nie je ucelova komunikacia. Je to nonsens ktory neumoznuje cyklistovi sa mnoho krat na zaciatok trailu ani dostat ak je aj trail legalny a znaceny ako C. To je do neba volajuce absurdum s ktorym treba v druhom stupni ochrany nieco robit. Malo by byt povolene vyuzivat vsetky jestvujuce cesty a chodniky bez ohladu na kvalitu povrchu a ich sirku, tiez by malo byt legalne jazdit po turistickych znackach ak sa tym neohrozuju/neobmedzuju turisti. Zakazana by mala byt len jazda volnym lesom. Kto mate dosah na prislusne lobingove skupiny treba na to upozornit. Verim, ze nie som jediny, komu nevyhovuje byt nuteny porusovat zakon z nevyhnutnosti, pre zjavne nelogicke a chybne znenie § 13.
Napr. taky bikepark koliba. Legalne traily zacianju na lesnej ceste a koncia tak isto na lesnej ceste. Ani jedna z tych ciest nie je cyklotrasa a tudis je nelegalne po nej jazdit ba ani tlacit bicykel. Ako sa ma biker dostat na trail ?
Zle je na tom to, ze pruh je uzky. Prilis uzky. A oni tam vyznacili cyklochodnik. To dava vodicom falosny pocit, ze je ok ist okolo cyklistov, lebo maju vlastny pruh aj ked je prilis uzky na obchadzanie. Nakladak zaberie oba
110mat110, to nie je cyklochodník ani cyklopruh, je to ochranný pruh pre cyklistov. Autá doňho môžu zasahovať, teda v ňom jazdiť (v tomto prípade pravými kolesami), ale nesmú ohroziť a obmedziť cyklistov. Tak, ako to čítam, vyznačením chceli zrejme dosiahnuť to, čo teraz už zabezpečí novelizovaný zákon - aby sa tam vodiči v to,
m úzkom úseku nesnažili predbiehať autá. Môžu ísť za cyklistom, ale keďže ho nemôžu ohroziť a obmedziť, tak nemajú šancu ho predbehnúť.
Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný alebo ofenzívny, a preto sa nezobrazuje visibility
5km úsek, bez možnosť obehnúť cyklistu. Nie každý je Sagan, priemerný cyklista jazdí zhruba 15km/h. Ale môže tade ísť aj babička na Sobi 20 rýchlosťou 4km/h, ale aj Sagan prefrčať 50km/h. Auto to dá za pár minút, cyklistovi to môže trvať aj hodinu (trocha extrém, ale možné to je).
110mat110, to nie je cyklochodník ani cyklopruh, je to ochranný pruh pre cyklistov. Autá doňho môžu zasahovať, teda v ňom jazdiť (v tomto prípade pravými kolesami), ale nesmú ohroziť a obmedziť cyklistov. Tak, ako to čítam, vyznačením chceli zrejme dosiahnuť to, čo teraz už zabezpečí novelizovaný zákon - aby sa tam vodiči v to,
m úzkom úseku nesnažili predbiehať autá. Môžu ísť za cyklistom, ale keďže ho nemôžu ohroziť a obmedziť, tak nemajú šancu ho predbehnúť.
Ano, ked to takto napises, tak to sedi. Jazdim dost aj bajkom aj autom a naozaj by mi nenapadlo, ze tento pruh ma "ochrannu" funkciu. A po skusenostiach ti mozem povedat, ze to nenapadlo ani mnoho dalsich vodicov.
Ono je to v tej Ostrave trochu inak - autá tam môžu bez problémov predchádzať cyklistov po koľajniciach električky, nie je tam obrubník, ako 110mat110 pôvodne písal. Takže ochranný cyklopruh je tam úplne v pohode:
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
A to s tym jazdenim po krajnici, to mam skutocne problem uznat, nakolko to uz je poziadavka nad ramec sucasnej legislativy. Mne celkovo velmi prekaza, ked cyklisti porusuju predpisy, a preto jazda po vozovke nie je nieco, co by ma skrelo na ich spravani.
Tiez moja skusenost na SVK je, ze ked sa stane autonehoda a cisti sa po nej vozovka, cisti sa naozaj len vozovka, a krajnica nie. Na mnohych usekoch vidim na krajnici sklo neustale, neviem, ake plaste si predstavujes, ze si mam kupit, ale radsej budem jazdit pri pravom okraji vozovky, tak ako mi to sucasna legislativa umoznuje.
Ja osobne mám na commuter biku čo s ním jazdím po BA plášte Schwalbe Lugano K-guard 23c. Momentálne ich neviem nájsť, ale sú úplne hladké bez dezénu a v ponuke som našiel len s dezénom. Jazdím s nimi všade, asi 1500km a žiaden defekt.
Jezusmarja, zase ... zákon nič také nehovorí. Hovorí, že "jazdí sa pri pravom okraji vozovky",
Mimochodom, v Česku zrušili zákon, či vyhlášku, prikazuje jazdiť cyklistom po cyklotrase/cykloceste, či ako sa tomu nadáva, ak je rovnbežná s cestou. Len aby sa vedelo.
lenze to slovicko ma svoj vyznam a niekedy velmi podstatny.
kludne staci ked vo vete pouzijes inu spojku a dava uplne iny vyznam. jednoducho tieto pre niekoho malickosti byvaju v realnom svete viac nez dolezite. ja to mam naucene asi este zo skoly a ked sa sniekym bavim a nevyjadruje sa presne musim si domyslat a nie vzdy si domyslim spravne.
Aký dlhý je ten úsek?
Čo je to za ulicu?
Napr. taky bikepark koliba. Legalne traily zacianju na lesnej ceste a koncia tak isto na lesnej ceste. Ani jedna z tych ciest nie je cyklotrasa a tudis je nelegalne po nej jazdit ba ani tlacit bicykel. Ako sa ma biker dostat na trail ?
Aký dlhý je ten úsek?
Čo je to za ulicu?
Je to 28. Rjina v Ostrave. V celej dlzke od Karoliny po krizovatku pri Vodarni. Asi 5km. (Na mapach cz je este pred vyznacenim)
https://sk.mapy.cz/mobile-panorama?pid=69315427&yaw=1.459&fov=1.571&pitch=-0.084
Zle je na tom to, ze pruh je uzky. Prilis uzky. A oni tam vyznacili cyklochodnik. To dava vodicom falosny pocit, ze je ok ist okolo cyklistov, lebo maju vlastny pruh aj ked je prilis uzky na obchadzanie. Nakladak zaberie oba
m úzkom úseku nesnažili predbiehať autá. Môžu ísť za cyklistom, ale keďže ho nemôžu ohroziť a obmedziť, tak nemajú šancu ho predbehnúť.
m úzkom úseku nesnažili predbiehať autá. Môžu ísť za cyklistom, ale keďže ho nemôžu ohroziť a obmedziť, tak nemajú šancu ho predbehnúť.
Ano, ked to takto napises, tak to sedi. Jazdim dost aj bajkom aj autom a naozaj by mi nenapadlo, ze tento pruh ma "ochrannu" funkciu. A po skusenostiach ti mozem povedat, ze to nenapadlo ani mnoho dalsich vodicov.
https://sk.mapy.cz/mobile-panorama?pid=69315613&yaw=4.198&fov=1.571&pitch=-0.012