Na zaciatok bikepark koliba (fakt sa to tak vola?) chodia auta. Tak snad cyklista moze, ci?
No to je celkom vtipny a spravny postreh.
Podla § 13
Druhý stupeň ochrany
(1) Na území, na ktorom platí druhý stupeň ochrany, je zakázané
a) jazdiť a stáť s motorovým vozidlom44) motorovou trojkolkou, motorovou štvorkolkou, snežným skútrom alebo záprahovým vozidlom, najmä vozom, kočom alebo saňami, na pozemky za hranicami zastavaného územia obce mimo diaľnice, cesty a miestnej komunikácie, parkoviska, čerpacej stanice, garáže, továrenského, staničného alebo letištného priestoru,
b) jazdiť na bicykli, trojkolke, kolobežke alebo samovyvažovacom vozidle na pozemkoch za hranicami zastavaného územia obce mimo diaľnice, cesty, miestnej komunikácie, účelovej komunikácie45) a vyznačenej cyklotrasy,
Podla toho ako ta cesta vyzera sa jedna z najvacsou pravdeepodobnostou o lesnu cestu. Lecsna cesta nie je pozemná komunikácia. cesty, miestne komunikacie ucelove komunikácie su druhy pozemnej komunikacie. Cize tam nemakju co robit podla vsetkeho ani auta. Ako vravim ten zakon je zjavne dost mimo reality svojim znenim.
edit: Na druhu stranu lesna cesta je podla STN druh ucelovej komunikacie. Cize v zasade na biku by si mohol. Rozoznat lesnu cestu od niecoho ineho je ale znacny problem. STN nema zavazny charakter a je mozne postavit nieco co je v rozpore s STN. Cize pre identifikaciu skutkoveho satvu STN velmi nepomoze. Je to cele jedno nestastie nikto sa v tom nevie poriadne orientovat a ani odbornici sa nedokazu zhodnut na vyklade.
edit2:
Lesná dopravná sieť STN 73 6108
1 Predmet normy
Táto norma stanovuje kategorizáciu lesnej dopravnej siete, systém triedenia a základné parametre jednot- livých druhov komunikácií a účelových zariadení, ako aj základné požiadavky na ich navrhovanie a reali- záciu. Uvádza základné charakteristiky komplexnej starostlivosti o lesné cesty a iné účelové komunikácie a zariadenia dotvárajúce lesnú dopravnú sieť (ďalej len LDS).
2 Termíny a definície
2.2 lesná cesta: pozemná komunikácia, ktorá je súčasťou lesnej dopravnej siete; určená je na dopravu dreva, osôb, materiálu, na prejazd špeciálnych vozidiel (požiarna, zdravotná služba), ale môže slúžiť aj na iné ciele; má vybudované zemné teleso a aspoň jednoduché odvodnenie
6.1 Lesné cesty a iné účelové komunikácie v lese
6.1.1 Triedenie lesných ciest
d) technologické komunikácie a zariadenia: dočasné približovacie komunikácie a zariadenia,
technologické zariadenia a dopravné trasy a linky, ktoré slúžia na vyťahovanie a približovanie
vyťaženého dreva z porastu alebo časti porastu. Povrch je vždy nespevnený, spravidla sa
neodstraňuje ani vrchná organická vrstva. Zemné práce sa vykonávajú len vo vynimočných
prípadoch. Celková šírka cesty je minimálne 1,5 m; bez technickej vybavenosti alebo len s
minimálnou technickou vybavenosťou (napr. odvodnenie), keď sa ryhy po traktoroch a erózne ryhy
zahádžu zvyškami po ťažbe; patria sem všetky ostatné nižšie druhy komunikačných zariadení
nezaradené do vyšších tried, os
Sem sa teoreticky da napasovat akakakolvek zvaznica alebo akykolvek zjazdny nasledok po tazbe dreva a je to IMHO ucelova komunikacia.
Dalsi faktor je ze clovek je povinny poznat zakony nie normy. A nemusi byt odobornik na rozoznavanie jednotlivyvh druhov komunikacii v lese. To podla mna znamena ze cokolvek co je v lese zjazdne sa da povazovat za lesnu cestu a teda ucelovu komunikaciu a ak by mal niekto iny nazor, bude mat vlemi takupoziciu dokazat, ze je to inak.
Tak si vyber. Nejednoznacne chaoticke a v praxi nedodrzatelne.
Ano ak zakon povie napr. za cestu je pre ucely tohto zakona povazovana cesta podla STN.... tak samozrejme ze ta definicia je zavazna. Ale ak len zakon hovori o nejakej ceste.... tak to ze jestvuje STN ktora tiez hovori o ceste neznamena vobec nic. Nasiel si ze sa niekde v tomto pripade zakon odvolava na STN ? Ja som si tam nic take nevsimol.
zakon o lesoch
§2
w) lesnou cestou účelová komunikácia 3aa) určená na zabezpečenie trvalo udržateľného hospodárenia v lesoch, ktorá má vybudované zemné teleso a aspoň jednoduché odvodnenie,
3aa)
§ 22 zákona č. 135/1961 Zb. o pozemných komunikáciách (cestný zákon) v znení zákona č. 160/1996 Z. z.
5km úsek, bez možnosť obehnúť cyklistu. Nie každý je Sagan, priemerný cyklista jazdí zhruba 15km/h. Ale môže tade ísť aj babička na Sobi 20 rýchlosťou 4km/h, ale aj Sagan prefrčať 50km/h. Auto to dá za pár minút, cyklistovi to môže trvať aj hodinu (trocha extrém, ale možné to je).
Jano1987 prosim, predtym ako znova pouzijes argument 'babicka na Sobi rychlostou 4km/h', skus si to ist zmerat, nemusi byt radarom, staci rychlost chodze... Takto pomaly ist vyzaduje skusenosti/zrucnost,ktoru tie babicky zriedkakedy maju.
V roku? Chod sa pozriet teraz (a to uz nehovorim, ze Ostrava nie je dedina). Ani tie úseky ciest medzi dedinami na Orave/Liptove, co si spominal, nie su casto vyuzivane tymito dedinskymi jazdcami z domu do obchodu krcmy kostola cintorin štadión... Ako literarne zveličenie mozno zaujme,jedenkrat,ale pri opakovaní strasne bije do očí.
Ono je to v tej Ostrave trochu inak - autá tam môžu bez problémov predchádzať cyklistov po koľajniciach električky, nie je tam obrubník, ako 110mat110 pôvodne písal. Takže ochranný cyklopruh je tam úplne v pohode:
Ako som pisal, fotky zo streetmap su este pred preznacenim. Teraz je na vacsine trasy fyzicka zabrana medzi kolajnicami a pruhom. V piatok pojdem do office, tak to nafotim cele.
Prosím, podporte hromadnú pripomienku k stratégii bezpečnosti cestnej premávky do roku 2030, ktorú práve pripravuje ministerstvo dopravy. Je to vágny dokument, ktorý ani zďaleka nenapĺňa to, čo by tak zásadná oblasť potrebovala, aby sme sa na cestách ako chodci a cyklisti cítili bezpečnejšie.
Potrebujeme 500 podpisov do dnešnej polnoci (piatok 24. septemberň, tak prosím podpíšte a šírte.
Ďakujeme. Link na hromadnú pripomienku
Jaroh k tomu, ze nie je obrubnik. Je. + ako tamad jazdia vodici. Tento naozaj nie je ojedinely, na ktoreho som si vycihal. Takto je to stale.
Na druhej strane, povodne som pisal, ze cela 28. Rjina je tak spravena, mylil som sa. V druhej 1/2 je samostatny cyklochodnik vedla cesty (obrubniky ostavaju)
Díky, super! Hej, na Streetview je stará úprava
Tak či onak ten pruh pre autá je dostatočne široký. Vodiči navyše môžu ísť aj v tom ochrannom pruhu, len keď dobehnú cyklistu, tak ho musia predbehnúť vo svojom pruhu.
To máš naložené v gatiach, keď auto prejde okolo teba 50 km/hod. vo vzdialenosti cca 1 m?
Samozrejme, pozrel som sa, trištvrte metrové riadidlá, takže len 0,75 m...
Keď chceš jazdiť v meste, ako sa zmestíš medzi dva autá?
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
No to je celkom vtipny a spravny postreh.
Podla § 13
Druhý stupeň ochrany
(1) Na území, na ktorom platí druhý stupeň ochrany, je zakázané
a) jazdiť a stáť s motorovým vozidlom44) motorovou trojkolkou, motorovou štvorkolkou, snežným skútrom alebo záprahovým vozidlom, najmä vozom, kočom alebo saňami, na pozemky za hranicami zastavaného územia obce mimo diaľnice, cesty a miestnej komunikácie, parkoviska, čerpacej stanice, garáže, továrenského, staničného alebo letištného priestoru,
b) jazdiť na bicykli, trojkolke, kolobežke alebo samovyvažovacom vozidle na pozemkoch za hranicami zastavaného územia obce mimo diaľnice, cesty, miestnej komunikácie, účelovej komunikácie45) a vyznačenej cyklotrasy,
Podla toho ako ta cesta vyzera sa jedna z najvacsou pravdeepodobnostou o lesnu cestu. Lecsna cesta nie je pozemná komunikácia. cesty, miestne komunikacie ucelove komunikácie su druhy pozemnej komunikacie. Cize tam nemakju co robit podla vsetkeho ani auta. Ako vravim ten zakon je zjavne dost mimo reality svojim znenim.
edit: Na druhu stranu lesna cesta je podla STN druh ucelovej komunikacie. Cize v zasade na biku by si mohol. Rozoznat lesnu cestu od niecoho ineho je ale znacny problem. STN nema zavazny charakter a je mozne postavit nieco co je v rozpore s STN. Cize pre identifikaciu skutkoveho satvu STN velmi nepomoze. Je to cele jedno nestastie nikto sa v tom nevie poriadne orientovat a ani odbornici sa nedokazu zhodnut na vyklade.
edit2:
Lesná dopravná sieť STN 73 6108
1 Predmet normy
Táto norma stanovuje kategorizáciu lesnej dopravnej siete, systém triedenia a základné parametre jednot- livých druhov komunikácií a účelových zariadení, ako aj základné požiadavky na ich navrhovanie a reali- záciu. Uvádza základné charakteristiky komplexnej starostlivosti o lesné cesty a iné účelové komunikácie a zariadenia dotvárajúce lesnú dopravnú sieť (ďalej len LDS).
2 Termíny a definície
2.2 lesná cesta: pozemná komunikácia, ktorá je súčasťou lesnej dopravnej siete; určená je na dopravu dreva, osôb, materiálu, na prejazd špeciálnych vozidiel (požiarna, zdravotná služba), ale môže slúžiť aj na iné ciele; má vybudované zemné teleso a aspoň jednoduché odvodnenie
6.1 Lesné cesty a iné účelové komunikácie v lese
6.1.1 Triedenie lesných ciest
d) technologické komunikácie a zariadenia: dočasné približovacie komunikácie a zariadenia,
technologické zariadenia a dopravné trasy a linky, ktoré slúžia na vyťahovanie a približovanie
vyťaženého dreva z porastu alebo časti porastu. Povrch je vždy nespevnený, spravidla sa
neodstraňuje ani vrchná organická vrstva. Zemné práce sa vykonávajú len vo vynimočných
prípadoch. Celková šírka cesty je minimálne 1,5 m; bez technickej vybavenosti alebo len s
minimálnou technickou vybavenosťou (napr. odvodnenie), keď sa ryhy po traktoroch a erózne ryhy
zahádžu zvyškami po ťažbe; patria sem všetky ostatné nižšie druhy komunikačných zariadení
nezaradené do vyšších tried, os
Sem sa teoreticky da napasovat akakakolvek zvaznica alebo akykolvek zjazdny nasledok po tazbe dreva a je to IMHO ucelova komunikacia.
Dalsi faktor je ze clovek je povinny poznat zakony nie normy. A nemusi byt odobornik na rozoznavanie jednotlivyvh druhov komunikacii v lese. To podla mna znamena ze cokolvek co je v lese zjazdne sa da povazovat za lesnu cestu a teda ucelovu komunikaciu a ak by mal niekto iny nazor, bude mat vlemi takupoziciu dokazat, ze je to inak.
Tak si vyber. Nejednoznacne chaoticke a v praxi nedodrzatelne.
STN má zaväzný charakter, ak sa na ňu odvoláva zákon.
§2
w) lesnou cestou účelová komunikácia 3aa) určená na zabezpečenie trvalo udržateľného hospodárenia v lesoch, ktorá má vybudované zemné teleso a aspoň jednoduché odvodnenie,
3aa)
§ 22 zákona č. 135/1961 Zb. o pozemných komunikáciách (cestný zákon) v znení zákona č. 160/1996 Z. z.
Kenai studuj aby si sa menej strapnoval
Jano1987 prosim, predtym ako znova pouzijes argument 'babicka na Sobi rychlostou 4km/h', skus si to ist zmerat, nemusi byt radarom, staci rychlost chodze... Takto pomaly ist vyzaduje skusenosti/zrucnost,ktoru tie babicky zriedkakedy maju.
https://sk.mapy.cz/mobile-panorama?pid=69315613&yaw=4.198&fov=1.571&pitch=-0.012
Ako som pisal, fotky zo streetmap su este pred preznacenim. Teraz je na vacsine trasy fyzicka zabrana medzi kolajnicami a pruhom. V piatok pojdem do office, tak to nafotim cele.
Potrebujeme 500 podpisov do dnešnej polnoci (piatok 24. septemberň, tak prosím podpíšte a šírte.
Ďakujeme.
Link na hromadnú pripomienku
Na druhej strane, povodne som pisal, ze cela 28. Rjina je tak spravena, mylil som sa. V druhej 1/2 je samostatny cyklochodnik vedla cesty (obrubniky ostavaju)
Tak či onak ten pruh pre autá je dostatočne široký. Vodiči navyše môžu ísť aj v tom ochrannom pruhu, len keď dobehnú cyklistu, tak ho musia predbehnúť vo svojom pruhu.
Samozrejme, pozrel som sa, trištvrte metrové riadidlá, takže len 0,75 m...
Keď chceš jazdiť v meste, ako sa zmestíš medzi dva autá?
A ked uz sisi overoval, po meste jazdim stymi mensimi
V koridore samozrejme treba dodržať 1,5 metra, to je úplne jasné.