... Spytaj sa sam seba, kolkokrat pri vychadzani z vedlajsej a spozorovani auta alebo motorky v dialke si si povedal, ze pockas par sekund, ci nahodou dotycny nejde 200 km/h. A to by si tu motorku mohol aj nevidiet, lebo protislnko, spinave sklo, velka vzdialenost motorky...
Kolko krat..., vzdy. Cely zivot si kamarti so mna utahovali, ze neviem odhadnut vzdialenost vozidla pri vychadzani na hlavnu, zaradovani, predbiehani... A velmi vela z nich boli pani soferi. Pretekarska minulost, tuneri, motorkari. Takmer nikdy som nesiel v tedy ked by niekto druhy uz davno islel. Preto, ze ja som neodhadoval vdizlenost vozidla, ale rychlost. A to presne ako vravis, za 2-3 sec nejde. Musis proste vidiet kolko metrov prejde auto/motorka za urcitu dobu. V noci prakticky nepredbieham ked nieco ide oporiti, ani na hlavnu nevyliezam, ak nieco ide. Predbieham len ked vidim, ze mam dost casu dokoncit predbiehanie na useku, ktory vidim ze je volny. K tomu samozrjme pomaha, ked predbiehanie /zaradovanie trva co najmenej. Radsej to dobehnem, ked mam vlonu cestu, tych par sekund mi nikdy nechybalo a ked hej, su bezpecnejsie sposoby ako dohnat cas za volantom.
A k tomu, ze nevidis, no ano neprehladna krizovatka ... moze sa stat, ze nevidis vozidlo na hlavnej. Ale v tom pripade sa
1. neloudaj a nerozbiehaj sa na tych 90km/h 10 sec ale 3s. (znizis stretavaciu rychlost pridas priestor na brzdenie)
2. toho si misi byt vedomi aj pretakr na hlavnej, ze ide do neprehladnej krizpovatky a ubrat. Ubrat na 100 m a opat pridat stoji tak 5-6s. Staci ked pojde dalsi 1km 220 a ma to spat.
Ale zrejme mam neopodstatnene porozumenie pre ludi co jazdia rychlo, lebo som svoje vodicke zaciatky stravil v partii ktora tak jazdila. Dakujem im, ze ma naucili soferovat a aj vdaka nim som v zivote dopravnu nehodu nesposobil a ani nebol ziadnej ucastny.