Podľa legislatívy je aj tzv beerbike
bicykel (obrázok v prílohe). V zahraničí som videl nákladné vozíky za bicykel so šírkou cez 1,5m a dĺžkou až 5m. Zvyčajne boli ťahané e-bikom. Teda celá súprava mala aj 7-8m. Pre porovnanie VW Passat má na dĺžku okolo 4,8m
Podľa legislatívy, čo som našiel 134/2018 Z.z. § 30 Bicykel: (3) Za bicykel sa môže pripojiť prívesný vozík, ktorý nie je širší ako 1100 mm, je vybavený zadným odrazovým sklom červenej farby podľa odseku 1 písm. d) čo najbližšie k bočným obrysom prívesného vozíka a je spojený s bicyklom pevným spájacím zariadením. Prívesný
vozík musí byť vybavený na lúčoch
kolesa najmenej jedným bočným odrazovým sklom oranžovej farby podľa odseku 1 písm. g) na každej strane kolesa. Ak prívesný vozík alebo jeho náklad zakrýva za zníženej viditeľnosti zariadenia pre svetelnú signalizáciu a
osvetlenie bicykla, musí sa prívesný vozík opatriť vľavo svietidlom svietiacim dozadu červeným
svetlom podľa odseku 2 písm. b). Prívesný vozík za bicykel musí spĺňať technické požiadavky pre bezpečnostné požiadavky na konštrukciu podľa technickej normy47) alebo inej obdobnej technickej špecifikácie s porovnateľnými alebo prísnejšími požiadavkami.
Ak som dobre pochopil, za bicykel si teda kľudne môžem zapriahnuť 6m príves a nikto mi nič nemôže, ak nie je širší ako 1100mm.
Tu už sa vyťahujú ťažké blbosti, len aby sa poukázalo na to, že ooo, aký sme zaostalý. Ak teraz postavím bicykel s 30cm kolesami v priemere s tým, že budem mať celokapotovanú škrupinu okolo s tým, že spodná časť bude 2cm od zeme, lebo aerodynamika a bude mať 60cm previsy dopredu a dozadu, tak budeme meniť kvôli tomu legislatívu? Legislatíva je daná. Výrobca má zabezpečiť dostatočný rozhľad a manévrovateľnosť (normy sú všeobecne známe a prístupné). To, že vyrobím 3 kolesovú srandu, kde nedokážem vidieť priamo pred seba, len po bokoch, alebo vidím len veci vyššie ako 1m nie je chyba legislatívy. Ľudia vyrobia kravinu, niekto tú kravinu kúpi a potom začne plakať, že to nemôže používať.
Mimochodom, cesty sú navrhované aj s tým, že tam budú jazdiť kamióny či autobusy. Ak nie, tak im je tam daný zákaz vjazdu.
K tomu len tolko. Ano mozes za bicykel pripnut aj 6m a je to legalne. jestvuju voziky na tahanie kanoe za bikom.
Aj na bicykel sa tiez kedisi pozeralo ako na sprostost ktoru niekto vyrobil, bola nevhodna na brodenie sa blatom nespevnenych ciest, nestabilna nebezpecna. Pozri sa kde sme o 150 rokov neskor. To iste plati o o aute. To iste platilo o lietadle. Aj nad ebikami sa ohrnali nosy. Si si isty ze o 10 rokov nebude velomobil v meste beznejsi ako auto zo spalovacim motorom ? Koniec koncov niektore nove e-auta su viac podobne tomu velomobilu ako autu
beerbike asi nebude nikdy cesta do buducnosti. Ale velomobil s prichodom elektrickej asistencie je vo vsetkych parametroch lepsie vozidlo ako bicykel pre cloveka ktory sa che presuvat nie zabavat/pretekat.
nezmoknes, si rychlejsi, mas batozinovy priestor, pohodlnejsiu polohu. si chraneny lepsie pred narazmi, nemas problem so zastavenim a opatovnycm rozjazdom na krizovatke, brzdi nepomerne lepsie, nemusis drzat rovnovau (nevyzaduje sa ucit bicyklovat, vhodne aj pre ludi s problemami s rovnovahou, starsich ludi, pourazove stavy, ciastocne invalidyty...)
cokupit To je pragmaticky a prakticky postoj. Ci spravny je tazko posudit. Je to ako ked projektovali petrzalku na 1 auto pre 2.5 rodiny ak sa nemylim. Dnes nas tato chyba prenasleduje a este velmi dlho bude. Tato debata sa da zjednodusit na zakladny rozpor. Ty hovoris projektuj na sucastny stav tak aby to bolo ekonomicke (naklady by som z toho rad vynechal, lebo to je na samostatny debat, navratnost cykloinfrastruktury bola nx preukazana a neefektivnost SVK vyberovych konani tiez.) Ja hovorim projektuj s co najvacsou rezervou pre buducnost, bude to lacnejsie ako to prerabat a upravoat. Zonglovanie na vysokom
biku asi nebude hlavny sposob dopravy v buducnosti, ale velomobil celkom dobre byt moze. Boli tu aj ked elektricka asistencia nejestvovala, teraz ked elektrina vykompenzovala ich jedinu zasadnu nevyhodu voci biku (hmotnost), nic nebrani ich rozmachu, A zacina ich pribudat. Zatial hlavne vo svete, pre nasinca je aj
ebike drahy. Ale ceny pojdu dole, mozno budu aj dotacie na alternativnu prepravu.
A potom je tu aspekt, je skutocne betonova tvarnica miesto zabradlia lacnejsia, ako klasicke zabradlie ? Mnoho krat je to podla mna o ignorancii a nevedmosti, nie uspore.