Kenai, dovoľ niekoľko malých reakcií:
1. To nie je "môj pohľad na zelené mesto budúcnosti", to je vývoj, ktorý sa deje bez ohľadu na môj alebo tvoj názor.
2. Nikto nejde zakázať autá a nikto si nemyslí, že
bicykel spasí svet. Všeobecne akcepovaná miera je, že cyklodoprava vie prevziať v mestských oblastiach 10% dopravnej práce. V niektorých šrtvtiach viac, v iných menej, v niektorých mestách viac, v iných menej, v niektorých krajinách viac, v iných menej. Pri tom zvyšku bude aj na´dalej dominantná automobilová alebo hromadná doprava - zase to závisí od miesta, regiónu, krajiny ...
3. Sú dve možnosti - buď je Slovensko iné, ako ostatné krajiny Európy, alebo skrátka tebou opisované scenáre nie sú reálne. Mestá, ktoré sa snažia vytvárať podmienky aj pre inú, ako individuálnu automobilovú dopravu, sú pre ľudí atrakťívnejše a sú hodnotené vyššie, ako mestá, v ktorých je indviduálna automobilová doprava regulovaná menej.
4. Štát ťa už teraz tak obmedzuje v používaní auta, že celkom nechápem, ako myslíš ten posledný príspevok. Napísal si "Odmietam za vlastne peniaze nadobudnut zariadenie, platit z neho priame aj nepriame dane, nechat si znepriemnovat jeho pouzite, nechat si diktovat co kedy mozem a musim a zaroven mat trestnopravnu zodpovednost, napriek tomu ze plnim co mi stat nariadi." Nie, neodmietaš to, tomu všetkému sa podriaďuješ už dnes a vlastne odkedy máš vodičák a auto. Máš auto, ktoré vie ísť 170 km/h a ty môžeš najviac 130 km/h a v obci dokonca iba 50 km/h či dokonca aj menej. Strašné. Musíš platiť za parkovanie. Bývaš v jednosmerke, máš tam svoj vlastný dom a ty tam na svojom vlastnom aute nemôžeš prísť z ktorejkoľvek strany, ale iba z tej povolenej. Musíš na svojom vlastnim aute svietiť svetlami aj cez deň. Keď odbočuješ, musíš dať smerovku. Nemôžeš ísť na svojom vlastnom aute tou najktašou cestou cez námestie, ale musíš ísť dokola a míňať svoj vlastný benzín. Máš svoje auto a nemôžeš na ňom ísť do štátneho lesa či na štátnu lúku. Bezpochy by sa ti do auta zmestilo aj šesť ľudí, ale môžeš v ňom viezť iba päť. Nemôžeš šoférovať ani po jednom pive. nemôžeš len tak prejsť cez plnú čiaru a musíš zastaviť pri každej stopke a to aj vtedy, keď vidíš, že nič nejde. Takže nerozumiem tvojmu poslednému príspevku.
V každom prípade, takto o desať rokov, bude podieľa pešej, cyklistickej a hromadnej dopravy oveľa vyšši ako dnes a podiel individuálnej automobilpovej dopravy oveľa nižší ako dnes a to bez ohľadu na to, čo si tu vypisujeme.