Hilux
09.11.2021 - 13:48:13
01
Skor by ma zaujimali realne skusenosti ako tradicne myty co sa siria medzi laikmi. Hilux bol kedysi dobre auto ale teda poriadne zaspal dobu (v mojom pripade sa bavime o autach do rv2017). Hlavny dovod preco nechcem hilux je ze sa mi nepaci. Ale ajtak to nieje nijak vynimocne auto. Co ma na tych vsetkych pickupoch hneva je ze je to vlastne permanentna zadnokolka. Co v zime podla mna bude katastrofa aj na rovine... Jediny amarok automat je vlastne audinacke quattro cize full4x4...
09.11.2021 - 13:48:34
00
halopici otazka preco nie Ranger ? Ma pohon 4WD a narychlo co som zistil podrobnosti pred chvilou, ma rezimy
• Rear-wheel drive (2H)
• Four-wheel drive high-range (4H)
• Four-wheel drive low-range (4L)

4H by si podla mojich odhadov mohol pouzivat na beznu jazdu po asfalte. 4L je redukovana. Videl som niekolko videi z USA, kde F150-350 jazdila na "zasnezenych" spevnenych cestach a nemali potrebu davat to na 4 kolu - to vraveli oni vo videu.
09.11.2021 - 14:11:15
00
V okoli mame viacero poddodavatelov, ziaden s nich sa medzi sebou ani nepoznaju a kazdy ma minimalne jeden Ranger a ziaden nan nenadava - nosia na nom tehly, material, chodia na stavby a kazdy piatok to umyju a idu s nim napr na ryby alebo s detmi na chatu. v tej medenej farbe je podla mna aj celkom sexi
09.11.2021 - 14:20:55
00
zihadlo 5 napísal:
to skor naopak :D
a ten nový bobor je neskutočný humus :D...
bakelit motor wagen ani zadarmo

mal som niekolko VW a momentalne na dobu neurcitu som s tymi autami skoncil, mal som pozicanu skerbrlicu pardon skodovicu na cca 1 mesiac a to hovorim nechcem ani zadarmo a potom som mal este pezota 407 ale to mi tiez nebolo po chuti a teraz som skoncil u bmw f11 a zo vsetkych aut ktore som mal mi toto ako sa hovori sadlo ako rit na serbel
09.11.2021 - 14:23:42
00
Problem je ze absolutna vacsina pickupov nema medzinapravovy diferencial. To znamena ze s pohonom 4x4 sa da ist iba rovno kedy sa vsetky kolesa tocia rovnako. Inak sa ma jazdit ako zadnokolka. A ked v zime nemas na korbe nic tak to bude asi ako so ziguli (tam sa na zimu davala do kufra betonova dlazba) Otazka je ci to ma zmysel riesit alebo sa s tym da existovat. Preto ma zaujimaju skusenosti. Ranger (2017) je tiez v zozname, len forda som nikdy nemal tak neviem aky motor zvolit koli spolahlivosti.
09.11.2021 - 14:23:51
00
tak je to rokmi overene, predavane v zemi, kde idu v podstate len pick-upy, alebo muscle cars :-D
Bohuzial EU legislativa je taka ako je, tak tu mame len odvary.

halopici dovolil by som si (teoreticky) nesuhlasit, mal som forda Explorer, ktory bol trvala 4WD. jazdil som na 4x4 HI, co bol pomer 90:10 v prospech zadnej napravy, pri preklze isiel 50:50. Vzadu bol LSD differencial. 4x4 LO som nezaradil nikdy iba 2x, ked som to skusal, musel som stat na brzde a pekne to cvaklo.
btw v zime mi ta zadokolka uplne vyhovovala, bolo to suverenne auto. Ale je prevda, ze pracovne som ho v snehu nevyuzival a lahku korbu to tiez nemalo. Ale myslim si, ze uz dnes ide o taky polomytus, vzhladom na elektroniku a vsetky sytemy, ktore ta strazia.
Ked sa stretnem so susedom, ktory ma raptora, tak sa ho spytam, ake to ma rezimy.

Pred chvilou som cital stranku, kde chlap vysvetloval ze 4x4 u forda neznamena vsetky 4 kolesa hnane, ale zadna naprava + 1 predne. Na trvale 4x4 by si musel zavriet predny diff. Ale neviem, do akeho roku vyroby, popisoval tam modely do r. 2011 cca.

tu je video po PL, ale chlap to velmi dobre opisal, preco FORD.
thumb_up0thumb_down
09.11.2021 - 14:36:10
01
Keď je v aute na výber 2H, 4H a 4L, vždy sa pri 4H (duplom pre redukciu) jedná o uzamknutý medzinápravový diferenciál (resp. auto ho nemá a predok sa pripája "natvrdo"). Na ceste pokrytej snehom by ani v takom prípade 4H autu neuškodilo, ale nie je to na to určené. Hlavne čím vyššia rýchlosť, tým väčšie "šponovanie".

EDIT: Ešte budem reagovať na tú ľahkú korbu. nie je to mýtus. Najmä v teréne pickup poskakuje a auto nedrží stopu.
09.11.2021 - 14:46:18
11
Prevolal som suseda, Ranger nema medzinapravovy diff ako pise halopici, a 4x4 HI mozes jazdit kedy chces. Zaradit ho mozes tiez za jazdy asi do 90km/h
09.11.2021 - 14:52:09
00
Ano, moze to zaradit do rychlosti 90kmh na snehu resp pri nespevnenom povrchu kde kolesa maju moznost preklzu. Nie na ceste.

POZOR: Nepoužívejte pohon všech čtyř kol 4H pro normální jízdu po silnici.

http://www.fordservicecontent.com/Ford_Content/vdirsnet/OwnerManual/Home/Content?variantid=3088&languageCode=cs&countryCode=CZE&Uid=G1414822&ProcUid=G1367701&userMarket=CZE&div=f&vFilteringEnabled=False

A prave to je to co sa mi nelubi, ze v zime (ked to prezeniem) na kazdej krizovatke budem tocit stelovatkom a pripinat a vypinat predok.
09.11.2021 - 15:02:24
00
pozri ešte L 200ku
09.11.2021 - 16:10:52
00
Chronologicky: Hilux, D-Max, Ranger, L200 a ostatní.
09.11.2021 - 16:16:19
00
Mohol by si sa rozpisat konkretnejsie? Rocniky, motorizacie a ked sa da tak aj nejaky dovod preco je poradie taketo?

Za mna je topka amarok v6 v automate. Permanentna 4x4 s torsenom v strede, uzavierkou v zadu. Po cipe to ma 300k. Najlepsia korba co sa tyka rozmeru. Dizajen kabiny bezkonkurencny. Len keby to nestalo tolko penazi :) a hlavne vymena rozvodov 4-6000e.... To proste nedavam...
09.11.2021 - 16:23:51
00
halopici už si rozhodnutý, všetko ostatné bude len prilisny kompromis. BTW, doteraz som jazdil len zadný náhon, alebo 4x4,ale len raz sa mi stalo na zadnom náhone - combi, že som sa nerozbehol na malom briezku v meste na suvislom snehu. Skôr nám skus povedať, kde bude gro toho pracant ci v meste, na poli, stavbe... Ci budeš plný prázdny atď. Podľa toho by si sa mal aj rozhodnúť. Tiež obutie bude u teba potom dôležité.
09.11.2021 - 16:40:54
00
A toto sú veci ktoré už s ľudovým autom nemajú nič spoločné,že výmena rozvodov 4000€ to ako vážne? Si už robia úplnú prdel v tom vw
09.11.2021 - 16:43:00
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu
keyboard_arrow_up