Narazam na to frflanie na uniu. To, ze ma niekto moznost kupit si auto, ktore disponuje dennym svietenim, ho nijako nezbavuje zodpovednosti za veci ako su napr. zapnute riadne stretavacie svetla v pripade znizenej viditelnosti. Takze skor ako zacneme nadavat na uniu, policajtov a pod., pozrime sa do zrkadla.
Sam si to vyriesil elegantne, blbovzdorne.
No to je bezny problem dennych svetiel. Kym musel vodic vedome urobit rozhodnutie cim bude svietit podla situacie, tak bola chybovost mensia. Dnes je to automaticke a malo kto si uvedomi ze prave teraz je situacia, kedy automaticke riesenie nie je vyhovujuce a ma zasiahnut. Speci kategoria je nove auta s "inteligentnym" osvetlenim. Ktore maju sami vypinat segment, kde je oproti iduce auto aby neoslnovali a zvvysok priestoru osvetlovat dalej dialkovymi svetlami. Tato uzasna ficura ale nechyta auto zo starsimi svetlami, bicykle, motorky....
No proste zase nam pokrok urobil medvediu sluzbu. Cez hmlu tu u nas mas vodicou co ti blikaju ze ich oslnujes hmlovkami lebo su hned za tebou. To ze keby boli 100m daleko ta nevidia bez hmlovky im uz nedojde.
Mas pravdu. Je kratka odpoved. Vycerpavajuca by bola skor. Musel by si vediet o ktorej ceste a akych podmienkach hovorim. V kocke sa riadim principom, Bezpecnost moja posadky a vozidla, Bezpecnost ostatnych ucastnikov premavky, bepzcnost zveri a vsetkoho ostatneho na ceste a v okoli. Az potom nasleduje pohodlie ostatnych ucastnikov. A na tejto konkretnej ceste za hmly v noci mas co robit, aby si zvladol prve 3. Vacsina nedava ani to podla poctu zrazenej zveri a nehod. A ja kludne otvorene priznam, ze nenam kapacitu sa divat do spataku a pozerat ci je uz auto vo zdialenosti, kedy mam hmlovku vynut, alebo ci stratilo kontakt a mam ju zasa zapnut. Staci ze pozeram do spataku pri kazdom brzdeni. Tiez ovladanie hmloviek nie je na autach co jazdim uplne po ruke a musim pozriet dole na volant, aby som nasiel prepinac. Za ten cas prejdem 20m bez pozerania vpred. To je "luxus" co si nemozem dovolit.
Kenai takze priznavas, ze neprisposobujes rýchlost jazdy svojim schopnostiam, vlastnostiam vozidla a nákladu, poveternostným podmienkam, stavu a povahe vozovky ?
aby z toho nebol flame, prave v hmle si kontrolujem zadok rovnako, alebo viac ako predok. Rana zo zadu moze byt neprijemnejsia, ako trafenie niecoho pred Tebou. Pokial Ta ten za tebou zbada, spomali a ide do vlaciku, tak vypinas hmlovku, konec filma. Nieco ako s vystraznymi smerovkami, pokial je prekazka na ceste. Tiez nerad jazdim v hmle, toš ale ked musis, tak musis. Na forde som mal zadnu hmlovku na stredovom paneli, ovladala ju zena na moj pokyn, to bol luxus. Niekedy som jej ani hovorit nemusel
uplne jednoducha matematika je, ze ak ja vidim normalne rozoznatelne predne svetla v spataku, tak zadna hmlovka uz neni treba lebo on vidi moje zadne stretavacky..
a ani do spataku nemusim casto pozerat, lebo ak sa ku mne blizi uplne automaticky ma zacina "osvetlovat" cez zrkadla (ak ich nemam dakde do nebies, ale normalne nastavene, ze do nich kukam len pohybom oci a nie sa stelujem celym telom)
Kenai, mám auto s automatickými matrixami, funguje to bezchybne
Ano, som si isty, ze jazdis bezne v noci oproti svojmu autu, aby si si to overil. Ked to nefunguje na novych merzedesoch S triedy podla slov majitela taxi sluby kde ich maju celu flotilu, tak neverim ze to niekde funguje spolahlivo.
Kenaitakze priznavas, ze neprisposobujes rýchlost jazdy svojim schopnostiam, vlastnostiam vozidla a nákladu, poveternostným podmienkam, stavu a povahe vozovky ?
aby z toho nebol flame, prave v hmle si kontrolujem zadok rovnako, alebo viac ako predok. Rana zo zadu moze byt neprijemnejsia, ako trafenie niecoho pred Tebou. Pokial Ta ten za tebou zbada, spomali a ide do vlaciku, tak vypinas hmlovku, konec filma. Nieco ako s vystraznymi smerovkami, pokial je prekazka na ceste. Tiez nerad jazdim v hmle, toš ale ked musis, tak musis. Na forde som mal zadnu hmlovku na stredovom paneli, ovladala ju zena na moj pokyn, to bol luxus. Niekedy som jej ani hovorit nemusel
takze priznavas, ze neprisposobujes rýchlost jazdy svojim schopnostiam, vlastnostiam vozidla a nákladu, poveternostným podmienkam, stavu a povahe vozovky ?
Viem si predstavit ze by si si mohol moj text tako mylne vylozit. Ale nie je to tak. Povieme si aj preco.
1. prosim pouc ma o paragrafe zakazajucom pouzite hmlovych svetiel v pripade ze ide zatebou vozidlo vo "vlaciku"
2. ak ma za hmly vozidlo za mnou tak maly odstup, ze ho oslnuju moje hmlovky, predpokladam ze ma eminentny zaujem predchadzat, alebo je to polovodic co nedodrzuje bezpecny odstup.
3. vyhlaska nepozna pojem oslnovania hmlovkami, cize niesom povinny ich vypinat ak su splnene podmienky pre ich pouzitie.
§ 32, zákon č. 8/2009 Z.z. odsek (3) Predné svetlomety do hmly a zadné svietidlá do hmly vodič smie použiť len za hmly, sneženia alebo za dažďa.
A este k jazde vo vlaciku, Je to najnebezpecnejsie zoskupenie ake na ceste moze vzniknut a je povinnostou kazdeho vodica sa tomu snazit zabranit ako to len ide. To plati aj za dobraj viditelnosti, nie to za zhorsenej. Folie na oknach, obrovska nekomaptibilita aut (stretnes aj UP, aj Q8, aj porsche 911, kde jeden ma okna vo vyske svetiel druheho) rychlostne limity a preventivne plna ciara, aj kde byt nemusi tomu rozhodne nepomaha. 2-n vozidlo ma vyhlad asi ako nty cyklista v baliku a co sa stane az je problem pred pelotonom vsetci vieme. To iste plati aj v aute. Prvy sa uhne alebo dobrzdi 2-n uz nie, lebo nema cas a dost infa na spravnu reakciu. Minule som na aute zramoval ostatky lisky ponad ktore auto predomnou v pohde preslo a ani nepribrzdilo. Mal som odstup 40m ale na 90km/h je to stale malo, na to aby som zastavil a mal som auto oproti. Keby som vzal na doraz za brzdy, mozno by som to dobrzdil, ale auto za mnou by som mal v kufri. Keby som bol prvy, videl by som tu chuderiu na 100 a viac metrov. A podobnych situacii je obrovske mnozstvo.
Hmlovky sa hlavne nezapinaju ako stretavacie svetla na furt, ako sa mnohi vodici mylne domnievaju, ale je potrebne sledovat situaciu okolo seba a zapinat/vypinat ich podla potreby.
Viem si predstavit ze by si si mohol moj text tako mylne vylozit. Ale nie je to tak. Povieme si aj preco.
1. prosim pouc ma o paragrafe zakazajucom pouzite hmlovych svetiel v pripade ze ide zatebou vozidlo vo "vlaciku"
2. ak ma za hmly vozidlo za mnou tak maly odstup, ze ho oslnuju moje hmlovky, predpokladam ze ma eminentny zaujem predchadzat, alebo je to polovodic co nedodrzuje bezpecny odstup.
3. vyhlaska nepozna pojem oslnovania hmlovkami, cize niesom povinny ich vypinat ak su splnene podmienky pre ich pouzitie.
§ 32, zákon č. 8/2009 Z.z. odsek (3) Predné svetlomety do hmly a zadné svietidlá do hmly vodič smie použiť len za hmly, sneženia alebo za dažďa.
...
Skúsim Ťa teda poučiť ja, pri tak všestranne vzdelanom človeku ako si Ty mi to bude cťou. Nestačí si vygoogliť jeden paragraf, a nadobudnúť pocit, že si vychutnáš policajta, nebodaj príslušníka PZ SR - právnika, ktorý sa zaangažuje do veci v správnom konaní, lebo verím, že taký odborník na všetko, ako si Ty, by určite odmietol blokovú pokutu na mieste.
Ako si správne citoval "Predné svetlomety do hmly a zadné svietidlá do hmly vodič SMIE použiť len za hmly, sneženia alebo za dažďa. Sloveso SMIE, nie MUSÍ, tam nie je použité náhodou. Častokrát totiž predné svetlomety do hmly/zadné hmlové svietidlá nie je potrebné použiť za hmly, sneženia alebo dažďa, ide napríklad o úseky ciest v intravilánoch obcí/miest, prípadne iné úseky, kde množstvo áut resp. svetelné podmienky na ceste nevyžadujú, niekedy dokonca neumožňujú, použitie tohto typu svetiel. V súvislej kolóne/vláčiku je nutné hmlové svetlá vypnúť. Použitie hmlových svetiel v kolóne sa v praxi trestá, prirodzene v absolútnej väčšine prípadov len vtedy, ak dôjde pri jazde v kolóne k nehode, a jeden, alebo viacero účastníkov bude zhodne vypovedať, že si používal hmlové svetlá, čoho dôsledkom im vznikla ujma na zdraví, alebo škoda na majetku rezultujúca z nehodovej udalosti. Veľmi prísne sa na používanie hmloviek v kolóne pozerá už skoro v celej civilizovanej EÚ, najmä v Nemecku, Rakúsku a v krajinách Beneluxu. Určite sa ma teraz spýtaš, o čo sa policajt oprie, ak Ťa bude chcieť riešiť v blokovom resp. správnom konaní za tento priestupok. Nuž tak oprie sa §22, ods.1, písm. k) Tebou citovaného zákona ( Priestupky proti plynulosti a bezpečnosti cestnej premávky) v znení všetkých novelizácií, ktorý hovorí, že
"Priestupku proti bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky sa dopustí ten, kto
k) iným konaním, ako sa uvádza v písmenách a) až j), poruší všeobecne záväzný právny predpis o bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky."
Okrem toho, ak by Ťa chcel len buzerovať, čiže by sa neriešil daný priestupok v rámci nehody, ale len na základe skutočnosti, že si v kolóne svietil hmlovkami, využil by ustanovenie Štvrtej časti zákona (Oprávnenia policajta pri dohľade nad bezpečnosťou a plynulosťou cestnej premávky), konkrétne §69, ods.1, písm. g), ktorý hovorí, že
"Policajt je oprávnený
g) kontrolovať dodržiavanie povinností účastníka cestnej premávky alebo iných osôb podľa tohto zákona,.."
Platí pri tom súčasne aj dobre známe pravidlo, že svojim konaním nesmieš ako vodič ohroziť ani obmedziť ostatných účastníkov cestnej premávky. V prípade hmloviek v kolóne...no veď asi tušíš, že asi ako by sa to posudzovalo.
Môžeme si o dikcii a aj o výklade zákonov myslieť svoje, ale takto platia. Ale myslím, že v tomto prípade stačí aj zdravý rozum, a každý tak akosi intuitívne vie, že hmlovky v kolóne NIE. Ale samozrejme, výnimočne uvedomelí občania s vysokým právnym vedomím, presne ako Ty, si aj tak spravia po svojom. Lebo budú čakať, že keď na danú vec neexistuje explicitne paragraf, tak je to OK.
Ešte ma zaujal aj tento Tvoj príspevok :
"Ano, som si isty, ze jazdis bezne v noci oproti svojmu autu, aby si si to overil. Ked to nefunguje na novych merzedesoch S triedy podla slov majitela taxi sluby kde ich maju celu flotilu, tak neverim ze to niekde funguje spolahlivo."
Jasné, výrobcovia prémioviek úplne vynechajú hmlovky a prepínanie zo systémov inteligentného svietenia, predávajú ako píšeš "merzedesy" triedy S s tým, že to proste nefunguje. A nikto sa doteraz neozval, len Ty si na to prišiel prvý. Jasné . Mám auto tej istej triedy od konkurenčnej značky, ročník 2020, a funguje to spoľahlivo. A u Audi je to tak isto.
A to, že Ti to povedal majiteľ taxi služby s flotilou najnovších mercedesov triedy S , to je už taký infantilný folklór a rozprávočky. Ani taxislužba vo Viedni nemá flotilu najnovších MB S, nieto ešte v Bratislave. Originál Mercedes Taxi používa len E a V triedu. O flotile nových S ani chýru ani slychu. Nejaké individuálne jazdia, ale len staršie modely tak okolo 2016 a staršie, a aj u tých to funguje.
Ďakujem, že som mohol prispieť k rozšíreniu Tvojho obzoru. Aj keď, ako to často tvrdia o Kimovi, nie je v silách bežného človeka predstaviť si väčšiu šírku.
Ono s tými hmlovkami je to celé niekedy zle, svietia vpredu aj vzadu hmlovkou dobehneme auto ktoré zadnú vypne ale ty mu predné zhasnúť nemôžeš pretože máš VW a tam ako vieme keď chces vypnúť predné hmlovky tak vypnes aj zadnú pretože to je na jeden vypínač
Ano, som si isty, ze jazdis bezne v noci oproti svojmu autu, aby si si to overil. Ked to nefunguje na novych merzedesoch S triedy podla slov majitela taxi sluby kde ich maju celu flotilu, tak neverim ze to niekde funguje spolahlivo.
Plne s tebou suhlasim.
Inak je taka nova moda na dialnici… pouzivat tieto automaticke dialkove… len ono to akosi ignoruje zadne svetla auta pred sebou a vypaluje mi to oci jedna radost….
Stredny spetak si viem hodit do nocneho rezimu a mam v pazi ale bocne takuto funkciu nemaju… fakt prijemne mat vypalene oci aj z prava aj z lava ?
Ale to je presne o tom co sa tu pisalo… ludia neovladaju funkcie v aute podla podmienok.. maju u prdele a vobec ich netankuje ze idu po tme len na dennom svieteni, alebo ze hmlovkou vypaluju oci vodicovi ktory ich uz davno jasne vidi, popripade dialkovymi otravuju zivot aut vo svojom smere aj v protismere ?
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Sam si to vyriesil elegantne, blbovzdorne.
No proste zase nam pokrok urobil medvediu sluzbu. Cez hmlu tu u nas mas vodicou co ti blikaju ze ich oslnujes hmlovkami lebo su hned za tebou. To ze keby boli 100m daleko ta nevidia bez hmlovky im uz nedojde.
aby z toho nebol flame, prave v hmle si kontrolujem zadok rovnako, alebo viac ako predok. Rana zo zadu moze byt neprijemnejsia, ako trafenie niecoho pred Tebou. Pokial Ta ten za tebou zbada, spomali a ide do vlaciku, tak vypinas hmlovku, konec filma. Nieco ako s vystraznymi smerovkami, pokial je prekazka na ceste. Tiez nerad jazdim v hmle, toš ale ked musis, tak musis. Na forde som mal zadnu hmlovku na stredovom paneli, ovladala ju zena na moj pokyn, to bol luxus. Niekedy som jej ani hovorit nemusel
a ani do spataku nemusim casto pozerat, lebo ak sa ku mne blizi uplne automaticky ma zacina "osvetlovat" cez zrkadla (ak ich nemam dakde do nebies, ale normalne nastavene, ze do nich kukam len pohybom oci a nie sa stelujem celym telom)
Ano, som si isty, ze jazdis bezne v noci oproti svojmu autu, aby si si to overil. Ked to nefunguje na novych merzedesoch S triedy podla slov majitela taxi sluby kde ich maju celu flotilu, tak neverim ze to niekde funguje spolahlivo.
aby z toho nebol flame, prave v hmle si kontrolujem zadok rovnako, alebo viac ako predok. Rana zo zadu moze byt neprijemnejsia, ako trafenie niecoho pred Tebou. Pokial Ta ten za tebou zbada, spomali a ide do vlaciku, tak vypinas hmlovku, konec filma. Nieco ako s vystraznymi smerovkami, pokial je prekazka na ceste. Tiez nerad jazdim v hmle, toš ale ked musis, tak musis. Na forde som mal zadnu hmlovku na stredovom paneli, ovladala ju zena na moj pokyn, to bol luxus. Niekedy som jej ani hovorit nemusel
Viem si predstavit ze by si si mohol moj text tako mylne vylozit. Ale nie je to tak. Povieme si aj preco.
1. prosim pouc ma o paragrafe zakazajucom pouzite hmlovych svetiel v pripade ze ide zatebou vozidlo vo "vlaciku"
2. ak ma za hmly vozidlo za mnou tak maly odstup, ze ho oslnuju moje hmlovky, predpokladam ze ma eminentny zaujem predchadzat, alebo je to polovodic co nedodrzuje bezpecny odstup.
3. vyhlaska nepozna pojem oslnovania hmlovkami, cize niesom povinny ich vypinat ak su splnene podmienky pre ich pouzitie.
§ 32, zákon č. 8/2009 Z.z. odsek (3) Predné svetlomety do hmly a zadné svietidlá do hmly vodič smie použiť len za hmly, sneženia alebo za dažďa.
A este k jazde vo vlaciku, Je to najnebezpecnejsie zoskupenie ake na ceste moze vzniknut a je povinnostou kazdeho vodica sa tomu snazit zabranit ako to len ide. To plati aj za dobraj viditelnosti, nie to za zhorsenej. Folie na oknach, obrovska nekomaptibilita aut (stretnes aj UP, aj Q8, aj porsche 911, kde jeden ma okna vo vyske svetiel druheho) rychlostne limity a preventivne plna ciara, aj kde byt nemusi tomu rozhodne nepomaha. 2-n vozidlo ma vyhlad asi ako nty cyklista v baliku a co sa stane az je problem pred pelotonom vsetci vieme. To iste plati aj v aute. Prvy sa uhne alebo dobrzdi 2-n uz nie, lebo nema cas a dost infa na spravnu reakciu. Minule som na aute zramoval ostatky lisky ponad ktore auto predomnou v pohde preslo a ani nepribrzdilo. Mal som odstup 40m ale na 90km/h je to stale malo, na to aby som zastavil a mal som auto oproti. Keby som vzal na doraz za brzdy, mozno by som to dobrzdil, ale auto za mnou by som mal v kufri. Keby som bol prvy, videl by som tu chuderiu na 100 a viac metrov. A podobnych situacii je obrovske mnozstvo.
2. diskutabilne
3. neviem
1. prosim pouc ma o paragrafe zakazajucom pouzite hmlovych svetiel v pripade ze ide zatebou vozidlo vo "vlaciku"
2. ak ma za hmly vozidlo za mnou tak maly odstup, ze ho oslnuju moje hmlovky, predpokladam ze ma eminentny zaujem predchadzat, alebo je to polovodic co nedodrzuje bezpecny odstup.
3. vyhlaska nepozna pojem oslnovania hmlovkami, cize niesom povinny ich vypinat ak su splnene podmienky pre ich pouzitie.
§ 32, zákon č. 8/2009 Z.z. odsek (3) Predné svetlomety do hmly a zadné svietidlá do hmly vodič smie použiť len za hmly, sneženia alebo za dažďa.
...
Skúsim Ťa teda poučiť ja, pri tak všestranne vzdelanom človeku ako si Ty mi to bude cťou. Nestačí si vygoogliť jeden paragraf, a nadobudnúť pocit, že si vychutnáš policajta, nebodaj príslušníka PZ SR - právnika, ktorý sa zaangažuje do veci v správnom konaní, lebo verím, že taký odborník na všetko, ako si Ty, by určite odmietol blokovú pokutu na mieste.
Ako si správne citoval "Predné svetlomety do hmly a zadné svietidlá do hmly vodič SMIE použiť len za hmly, sneženia alebo za dažďa. Sloveso SMIE, nie MUSÍ, tam nie je použité náhodou. Častokrát totiž predné svetlomety do hmly/zadné hmlové svietidlá nie je potrebné použiť za hmly, sneženia alebo dažďa, ide napríklad o úseky ciest v intravilánoch obcí/miest, prípadne iné úseky, kde množstvo áut resp. svetelné podmienky na ceste nevyžadujú, niekedy dokonca neumožňujú, použitie tohto typu svetiel. V súvislej kolóne/vláčiku je nutné hmlové svetlá vypnúť. Použitie hmlových svetiel v kolóne sa v praxi trestá, prirodzene v absolútnej väčšine prípadov len vtedy, ak dôjde pri jazde v kolóne k nehode, a jeden, alebo viacero účastníkov bude zhodne vypovedať, že si používal hmlové svetlá, čoho dôsledkom im vznikla ujma na zdraví, alebo škoda na majetku rezultujúca z nehodovej udalosti. Veľmi prísne sa na používanie hmloviek v kolóne pozerá už skoro v celej civilizovanej EÚ, najmä v Nemecku, Rakúsku a v krajinách Beneluxu. Určite sa ma teraz spýtaš, o čo sa policajt oprie, ak Ťa bude chcieť riešiť v blokovom resp. správnom konaní za tento priestupok. Nuž tak oprie sa §22, ods.1, písm. k) Tebou citovaného zákona ( Priestupky proti plynulosti a bezpečnosti cestnej premávky) v znení všetkých novelizácií, ktorý hovorí, že
"Priestupku proti bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky sa dopustí ten, kto
k) iným konaním, ako sa uvádza v písmenách a) až j), poruší všeobecne záväzný právny predpis o bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky."
Okrem toho, ak by Ťa chcel len buzerovať, čiže by sa neriešil daný priestupok v rámci nehody, ale len na základe skutočnosti, že si v kolóne svietil hmlovkami, využil by ustanovenie Štvrtej časti zákona (Oprávnenia policajta pri dohľade nad bezpečnosťou a plynulosťou cestnej premávky), konkrétne §69, ods.1, písm. g), ktorý hovorí, že
"Policajt je oprávnený
g) kontrolovať dodržiavanie povinností účastníka cestnej premávky alebo iných osôb podľa tohto zákona,.."
Platí pri tom súčasne aj dobre známe pravidlo, že svojim konaním nesmieš ako vodič ohroziť ani obmedziť ostatných účastníkov cestnej premávky. V prípade hmloviek v kolóne...no veď asi tušíš, že asi ako by sa to posudzovalo.
Môžeme si o dikcii a aj o výklade zákonov myslieť svoje, ale takto platia. Ale myslím, že v tomto prípade stačí aj zdravý rozum, a každý tak akosi intuitívne vie, že hmlovky v kolóne NIE. Ale samozrejme, výnimočne uvedomelí občania s vysokým právnym vedomím, presne ako Ty, si aj tak spravia po svojom. Lebo budú čakať, že keď na danú vec neexistuje explicitne paragraf, tak je to OK.
Ešte ma zaujal aj tento Tvoj príspevok :
"Ano, som si isty, ze jazdis bezne v noci oproti svojmu autu, aby si si to overil. Ked to nefunguje na novych merzedesoch S triedy podla slov majitela taxi sluby kde ich maju celu flotilu, tak neverim ze to niekde funguje spolahlivo."
Jasné, výrobcovia prémioviek úplne vynechajú hmlovky a prepínanie zo systémov inteligentného svietenia, predávajú ako píšeš "merzedesy" triedy S s tým, že to proste nefunguje. A nikto sa doteraz neozval, len Ty si na to prišiel prvý. Jasné
A to, že Ti to povedal majiteľ taxi služby s flotilou najnovších mercedesov triedy S , to je už taký infantilný folklór a rozprávočky. Ani taxislužba vo Viedni nemá flotilu najnovších MB S, nieto ešte v Bratislave. Originál Mercedes Taxi používa len E a V triedu. O flotile nových S ani chýru ani slychu. Nejaké individuálne jazdia, ale len staršie modely tak okolo 2016 a staršie, a aj u tých to funguje.
Ďakujem, že som mohol prispieť k rozšíreniu Tvojho obzoru. Aj keď, ako to často tvrdia o Kimovi, nie je v silách bežného človeka predstaviť si väčšiu šírku.
Plne s tebou suhlasim.
Inak je taka nova moda na dialnici… pouzivat tieto automaticke dialkove… len ono to akosi ignoruje zadne svetla auta pred sebou a vypaluje mi to oci jedna radost….
Stredny spetak si viem hodit do nocneho rezimu a mam v pazi ale bocne takuto funkciu nemaju… fakt prijemne mat vypalene oci aj z prava aj z lava ?
Ale to je presne o tom co sa tu pisalo… ludia neovladaju funkcie v aute podla podmienok.. maju u prdele a vobec ich netankuje ze idu po tme len na dennom svieteni, alebo ze hmlovkou vypaluju oci vodicovi ktory ich uz davno jasne vidi, popripade dialkovymi otravuju zivot aut vo svojom smere aj v protismere ?