ja pri sledovaní reálnej spotreby používam
www.spritmonitor.de, skupina hyundaiov je síce malá ale priemer 6,3 litra
https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/19-Hyundai/1046-i30.html?fueltype=2&power_s=160&power_e=160&powerunit=2ja mám kiu s 1,5 T-GDi bez dopingu elektromotora ale tie motory sú totožné, tie autá i30 a kia Ceed sú totožné, jediný rozdiel je v dizajne palubovky a stredovom tunele, inak sú to dvojičky a elektromotor by mal znižovať o nejaké 2 deci spotrebu, pomáha pri rozbehu a akcelerácii... a moja reálna, tabuľková spotreba po 9000 km je 6,5 litra s tým, že je tam väčší podiel mestských jázd... po dialnici chorvátsko 2000 km sme dali hore dolu 6,2 priemerná spotreba pri 4 dospelých ľudoch a plnom kufri kombíka po strechu... 140ka tachometrová ako sa hovorí...
na medzimeste vie to auto jazdiť v pohode od 4,5 - 5,5 litra, samozrejme, ak to budeš točiť a využívať tých 160 koní, tak to pôjde o liter hore... zatiaľ som z toho motora príjemne prekvapený, 1,4 turbo bol dobrý držiak a pri 1,5 údajne viac zapracovali na celkovej odolnosti voči zasieraniu ventilov, častému to neduhu priamovstrekových turbobenzínov...
osobne si myslím, že tej spojky sa netreba báť, plyn máme softvérový už dávno... tam ide o to, aby to auto vedelo samo "plachtiť", že síce máš zaradenú rýchlosť, ale dole kopcom si akokeby automaticky vyradí rýchlosť, aj keď ju tam fyzicky máš zaradenú...