Ahoj
Jezus. Vdaka za vysvetlenie. Nevedel som, ze s komponentmi na redukciu NOx su az take problemy.
Primarne som hladal co naucinnejsi motor - aj kvoli spotrebe, aj kvoli ekologii. Vsade sa znizuje spotreba energie, tak si nebudem kupovat nieco, co bude zrat 10 litrov. A este to aj potom platit.
Bol som velmi nemilo prekvapeny realnou spotrebou VW motorov na dialniciach - ta 1.4 bola fakt zla. Tam sa to pohybovao s bikami na streche na 8-10. V zavislosti od vetra. A ked som sa docital, ze VW motory pri beziacom turbe chladia valce benzinom, tak ma skoro vystrelo. Mozno su uz tie 1.5 TSI lepsie, ale akosi som uz na VW v tomto vybere zlomil palicu.
Najucinnejsie su teda diesle, a z benzinov mazdacky Skyactive-X a Toyotacke hybridy.
A ta toyota ma nizku spotrebu nielen pre tu bateriu. Tam prave bezi benzinovy motor v atkinsonovom cykle, a vyuziva z paliva viac energie (cize ma mensiu potrebu). Jeho nevyhodou je maly litrovy
vykon - a prave tu mu pomaha ten elektromotor. Preto aj ta 1.8 toci na dialnici v kopceku skoro 4000 - aby mal dostatok vykonu. A mas pravdu, ze na dialnici ma ta 1.8 asi tiez vyssiu spotrebu ako diesel. Neviem ako je to s tym dvojlitrom.
Tie
bicykle dam do auta, ked idem sam, alebo max dvaja. Ak idem s rodinou alebo inak, tak idu na strechu. Samozrejme, da sa to riesit aj dozadu, teraz mam ale len nosic na stechu a pri rozdieli 1l/100 to tolko neriesim. V novom by asi isli aj dozadu (len styri dam na strechu raz-dva, ale namontovat 4 bajky s boost vidlami dozadu je umenie skoro na polhodinu).
Ale necham to tak, budem si dalej studovat a pozerat, co je nove. Akurat musim kupit auto este pred Euro-7.