Ahoj Jezus. Vdaka za vysvetlenie. Nevedel som, ze s komponentmi na redukciu NOx su az take problemy.
Primarne som hladal co naucinnejsi motor - aj kvoli spotrebe, aj kvoli ekologii. Vsade sa znizuje spotreba energie, tak si nebudem kupovat nieco, co bude zrat 10 litrov. A este to aj potom platit.
Bol som velmi nemilo prekvapeny realnou spotrebou VW motorov na dialniciach - ta 1.4 bola fakt zla. Tam sa to pohybovao s bikami na streche na 8-10. V zavislosti od vetra. A ked som sa docital, ze VW motory pri beziacom turbe chladia valce benzinom, tak ma skoro vystrelo. Mozno su uz tie 1.5 TSI lepsie, ale akosi som uz na VW v tomto vybere zlomil palicu.

Najucinnejsie su teda diesle, a z benzinov mazdacky Skyactive-X a Toyotacke hybridy.
A ta toyota ma nizku spotrebu nielen pre tu bateriu. Tam prave bezi benzinovy motor v atkinsonovom cykle, a vyuziva z paliva viac energie (cize ma mensiu potrebu). Jeho nevyhodou je maly litrovy vykon - a prave tu mu pomaha ten elektromotor. Preto aj ta 1.8 toci na dialnici v kopceku skoro 4000 - aby mal dostatok vykonu. A mas pravdu, ze na dialnici ma ta 1.8 asi tiez vyssiu spotrebu ako diesel. Neviem ako je to s tym dvojlitrom.

Tie bicykle dam do auta, ked idem sam, alebo max dvaja. Ak idem s rodinou alebo inak, tak idu na strechu. Samozrejme, da sa to riesit aj dozadu, teraz mam ale len nosic na stechu a pri rozdieli 1l/100 to tolko neriesim. V novom by asi isli aj dozadu (len styri dam na strechu raz-dva, ale namontovat 4 bajky s boost vidlami dozadu je umenie skoro na polhodinu).

Ale necham to tak, budem si dalej studovat a pozerat, co je nove. Akurat musim kupit auto este pred Euro-7.
06.01.2022 - 18:53:08
00
whitetiger tie zlate kolesa si pytaju modru farbu auta ?. Ale inak ten podvozok je rychlejsi jak motor ?
06.01.2022 - 18:58:39
01
Na zimu mam už grafitove šedé. Tieto možno pôjdu do čiernej. Sú to kvalitka speedline tak by som si ich rád nechal. Teda keď ich nepredám. 😁. Uvidíme. Ale ako hovoríš podvozok ako z iného vesmíru. Mame aj Focus ktorého podvozok je hodnotený ako výborný ale Levorg je oveľa lepší. 👍
06.01.2022 - 19:05:16
02
Na margo spotreby.. 2liter corolla TS v zabehu na trase KE-BA (pre hnidopichov spodkom Slovenska). Ja ako odporca CVT vravim, ze v 2 litri to absolutne nevnimam. 1.8 je tragicka.

Prílohy:

213649484_623487188531087_4126430183412037945_n.jpg
213649484_623487188531087_4126430183412037945_n.jpg 162.94 KiB thumb_up0thumb_down

06.01.2022 - 19:14:43
10
Zoidberg napísal:
To je samozrejme Outback!

Will, ked si chces kupovat auto na aspon 10 rokov, ma pre teba nejaky vyznam zamyslat sa nad jeho zostatkovou hodnotou? Cenovy rozptyl medzi 10r jazdenkami urcite nezotrie rozdiel 8k v kupnej cene. Ked to porovnas s novym Ceedom 1.5T v podobnej vybave- dynamika podobna (skor v prospech Ceedu), velkost detto. A 10r/200kkm snad bez problemov vydrzi aj ta Kia (7 z toho je zaruka na podstatne veci). A spotreba je (realna, podla spritmonitor.de) o liter nizsia pri Corolle, tj. nijaky radovy rozdiel.
Som fanusikom toyotackeho HSD, ale v tejto cene ide mimo mna a 1.8 je pre zmenu dost leniva.



Corolla 1.8 hybrid s CVT je super v meste, nie ako tie suche trhajuce 2 spojkove udelatka. Super spotreba, super pohodlne plynule jazdenie i posuvanie. Okresky fajn tiez, dialnice a dlhe cesty na hranici povolenych rychlosti s nalozenym autom uz su mimo komfort tej 1.8 - tam funguje ten 2l hybrid podstatne lepsie, naopak ten zas straca v meste oproti 1.8. Takze vyberat podla toho, kde, kolko a ako clovek jazdi.

Tiez som zvazoval prirastok do vozoveho parku, ale nic som nenasiel co by ma presvedcilo. "Novy" Ceed ma super tu 1.5T, celkom fajn cenu, ale to odhlucnenie od podvozku je uroven ako moja sucasna Fabia II (ziadne), takze na dialnicnych presunoch by som si zas nepomohol v akustickom komforte. A ziadne nove auto nebude mat mensie rocne naklady ako to sucasne (poistky, servisne prehliadky), takze som to cele zavrhol. :) Budem riesit az v pripade ze by sme sa nezmestili. :D


Naposledy upravil MageZ dňa 06.01.2022 - 19:24:32, celkovo upravené 1 krát.

06.01.2022 - 19:18:22
02
To, co 2liter strati v meste oproti 1.8 je zanedbatelne oproti tomu, aku vykonovu rezervu poskytne mimo mesto..nehovoriac o tom, ze na dialnici to uz je ina kava..
06.01.2022 - 19:20:15
00
Ano, ale ked ide niekto na dialnicu 3x rocne a nejazdi s nalozenym autom 140, tak su to vyhodene peniaze a zbytocne prepaleny benzin. A takych ludi je pomerne dost, co vacsinu casu jazdi mesto/medzimesto a dialnicu sviatocne. Cenovy rozdiel medzi 2 a 1.8 zanedbatelny nie je.


Naposledy upravil MageZ dňa 06.01.2022 - 19:28:10, celkovo upravené 1 krát.

06.01.2022 - 19:26:31
02
whitetiger ta grafitova farba sa aj mne pozdava. Ako je na tom vidno bordel od brzd? 😁
06.01.2022 - 19:27:56
00
Zatiaľ neviem. Jazdím ešte len 2 týždne. 😁
06.01.2022 - 19:29:46
01
MageZ napísal:
Ano, ale ked ide niekto na dialnicu 3x rocne a nejazdi s nalozenym autom 140, tak su to vyhodene peniaze a zbytocne prepaleny benzin. A takych ludi je pomerne dost, co vacsinu casu jazdi mesto/medzimesto a dialnicu sviatocne. Cenovy rozdiel medzi 2 a 1.8 zanedbatelny nie je.


Ano, kazda radost je funkciou penazi, ale u kombi je predpoklad, ze tam budes vozit ludi/batozinu. Kusat si do volantu kvoli nedostatku vykonu pri kazdom obiehani za to nestoji. Toho prepaleneho benzinu navyse bude prekvapivo malo.
06.01.2022 - 19:58:15
00
soused napísal:
Ja som dnes od susedy dopratal tento 33 ročný cukrík. :rock: ešte s tým prejsť na stk a ek :lol:

Daj nejaké bližšie info, kukám, že už má za sebou nejaké úpravy :) treba aj vyvárať? :D na efi to nevyzerá tak emisná môže potrápiť
06.01.2022 - 20:41:36
00
todam napísal:
whitetiger ta grafitova farba sa aj mne pozdava. Ako je na tom vidno bordel od brzd? 😁


Brzdia len ti, co sa boja :))))))
06.01.2022 - 23:37:09
01
MageZ napísal:
Corolla 1.8 hybrid s CVT je super v meste, nie ako tie suche trhajuce 2 spojkove udelatka. Super spotreba, super pohodlne plynule jazdenie i posuvanie. Okresky fajn tiez, dialnice a dlhe cesty na hranici povolenych rychlosti s nalozenym autom uz su mimo komfort tej 1.8 - tam funguje ten 2l hybrid podstatne lepsie, naopak ten zas straca v meste oproti 1.8. Takze vyberat podla toho, kde, kolko a ako clovek jazdi.

Tiez som zvazoval prirastok do vozoveho parku, ale nic som nenasiel co by ma presvedcilo. "Novy" Ceed ma super tu 1.5T, celkom fajn cenu, ale to odhlucnenie od podvozku je uroven ako moja sucasna Fabia II (ziadne), takze na dialnicnych presunoch by som si zas nepomohol v akustickom komforte. A ziadne nove auto nebude mat mensie rocne naklady ako to sucasne (poistky, servisne prehliadky), takze som to cele zavrhol. :) Budem riesit az v pripade ze by sme sa nezmestili. :D


Verim, nikdy som nemal vlastne auto s automatom, ale z automatov co som skusal som najviac najazdil na otcovom Outbacku s CVT a bolo to super- a to CVT v Outbacku seka virtualne stupne pri vacsom zrychleni, cize je drsnejsie ako v HSD.

Jasne, ta 1.8 ma svoje urcenie. Zial, u nas najazdi auto viac ako polovicu kilometrov na dialnici, a aj okresky celkom, v dohladnej dobe bude jazdit cez Babu… Sucasny Civic ma 140ps, je to akurat, menej isto nechcem- toboz nie do tazsieho hybridu. A 2.0 je proste draha.
Ja som poslednych par mesiacov okukaval Passaty B8, ale pri tych cenach sa na to asi vyseriem, zlavim z priestorovych narokov a trochu prihodim na ten novy Ceed. So zlavou pre lekarov 10% to vyjde bezkonkurencne a podla spritmonitoru ma spotrebu slusnu, a vykon zda sa tiez. Zajtra don ideme skusit vopchat protismernu detsku sedacku a ak sa pred nou bude dat v pohode sediet, snad bude rozhodnute.
07.01.2022 - 00:00:07
03
will napísal:
Pozeram nieco s nizkou spotrebou. Ocakavam, ze ceny paliv pojdu rapidne hore v priebehu par rokov a jazdim viac ako 20 000 km rocne. Vacsina dialnice, cast mesto, okresky malo (tak 70/20/10). Velkost auta mi vyhovuje - vojde sa do garaze a ostane tam dost miesta na bicykle. Vacsie nechcem. Je to kombi - ked idem sam, alebo dvaja, tak biky do auta dam easy. Trochu zdvihnute kvoli tomu, ze corolla je nizka a clovek parkuje na maratonoch na lukach a poliach alebo ide niekam na chatu par km po polnej ceste. Na to SUV netreba.
Plus okrem spotreby hladam auto s dlhou zivotnostou. Neverim trhu s jazdenkami a teda radsej zaplatim vela za nove, ale chcem to mat aspon 10 rokov. Nech to po nich viem bud predat alebo si nechat. Toto by po 300 000 mohlo aj cenu udrzat. Nemuseli by s tym byt problemy s vjazdom kamkolvek, kedze je to hybrid, co je teraz "moderne". A ako wawrik povedal, ta technika je jednoduchsia ako sa zda.

Keby som sa neobaval, ze mi to zeleni zatrhnu, tak najlepsi je dizel. Je cisty a v reali mi bude behat za 5.5. Tak by som kupil Focusa s 1.5 dieslom - som na to zvyknuty a da sa opravovat aj doma. Akurat, ze po 10 rokoch to bude mat cenu tak ako treska s rozkom, cize realne je drahsi ako ta Toyota.

Liebling by bola Mazda 3. Akurat, ze je len sedan a ten Skyactive-X je velmi zlozity - to by bolo drahe vozenie pri cene ich servisu. A 150k Skyactive ma zase o liter vyssiu spotrebu (a emisie) ako focus alebo toyota co je cca 20% plus. Cize nizsia cena sa objavi v cene za palivo.


Ja mam sukromne auto Passat B8 2.0Tdi. Nedavno nam ale v praci kupili Toyotu Corollu TS 1.8cku.

Prve dojmy boli take rozpacite, ako niekto spominal vyssie ta 1.8micka ma taky vysavacovy prejav. Jazdil som na nej asi 3 tyzdne vkuse a dnes som sadol naspat do passata. Ano passat je trochu vacsi, ale cenovo inde.

Ja by som kludne siel aj do tej Corolly, po meste to je paradne vozenie aj ta 1.8cka (spotreba okolo 5l). Ked chodis viac dialnicu tak tam by som urcite chcel mat ten 2liter.
07.01.2022 - 13:32:56
00
will napísal:
Mozno sa mylim, ale zda sa mi, ze toyota corolla isla kusok dolu.
https://pdf.sites.toyota.sk/cennik_corolla_ts_trek_best_edition.pdf
Corolla Trek Hybrid dvojliter bol myslim minuly rok na 30k. Teraz je necelych 29.

Nie, ze by to bolo vysnivane, ale odvezies v tom vela, spotreba nizka, vykon dostatocny. Polnu cestu to prejde tiez a zadna naprava je navyse multilink (oproti vacsine uz teraz). A po 10 rokoch to bude mat urcite lepsiu hodnotu ako akykolvek oturbeny trojhrniec, ine hybridy alebo dokonca elektro.


A co takto obycajna Corolla TS kombi? Vo vybave Comfort za 27 570 eur. Ak nepotrebujes vyhrievane sedadla, tak je to fajn podla mna
07.01.2022 - 14:56:40
00
keyboard_arrow_up