čo je to rýchly presun a aký prevod na neho treba? :P
08.02.2022 - 11:33:54
02
Môj názor je, že 2-placka má zmysel, keď sa chce gravel používať aj ako cesťák - väčší rozsah a jemnejšie skoky medzi prevodmi.
08.02.2022 - 11:39:36
00
CraObs napísal:
čo je to rýchly presun a aký prevod na neho treba? :P

No, to neviem, ale hlavne potrebuješ mať možnosť si prevod vybrať, lebo vyberať si medzi kadenciou 72 a 96 nie je bohviečo :). Príklad bol uvedený samozrejme obrazne..
08.02.2022 - 11:49:49
00
Paradoxne pri tych rychlych presunoch to mas za jedno. Ked uvazim ze na pomerne rovnych cestach a vzhladom k okolnostiam pouzivam na jednoprevodniku 40z najcastejsie 4 predposledne prevody, tak ako je vidno na 2x si na tom uplne ze rovnako. Akurat tam je ten jeden najtazsi prevod navyse, a potom teda jeden najlahsi. Jemnejsie odstupnovanie je praveze na tej lahsej polke kazety. Osobne by som prijal prave jemnejsie odstupnovanie tych 4 vyznacenych prevodoch (teda mimo rozsahu +1lahsi 1tazsi, ale kto povedal ze cyklistika ma byt lahka, to by ju potom robil kazdy :-D. Mimo toho tento problem riesi 12sp. sram kazetou 10-44, ideal, len opat to odstupnovanie), tam byva rozdiel v kadencii cca 10ot., co je pri mojom pomerne vysokootackovom slapani velky skok. Ale to nedosiahnem v tomto konkretnom pripade ani s 2x.

Prílohy:

Snímka.JPG
Snímka.JPG 116.33 KiB thumb_up0thumb_down

08.02.2022 - 12:24:45
21
som vedel že sa nájde dakto s kalkulačkou :D mne sa nechcelo
08.02.2022 - 13:15:49
02
Jaiub ..ale zas na 2x by sa ti retaz aspon az tak moc nekrizila :-)
08.02.2022 - 13:36:33
00
Jaiub No ta sram 10-44 nieje tiez velmi vyhra, u mna zatial vedie rotor 11-39 prekne 11-15 po zube, dokonca lepsie ako ich 10-36. Pre 11 rychlostne systemy na shimane je zaujimava jedna kazeta od sroad, ako alternativa ked clovek nemoze alebo nechce xd orech.

WSD-8011-1142-B1 - 11-12-14-16-19-21-24-28-32-36-42
08.02.2022 - 13:41:07
02
Ja to moc neprezivam, ked clovek ide sam nic mu nechýba, ani najtazsi prevod dole kopcom, jedine v skupinke so ziletkarmi a na to ja nemam nervy medzi autami sa premávať pravidelne. Na moje vyletiky mi staci jednoplacka vpredu so 44z a vzadu 42z najvacsi pastorok. So 40mm plastami krutit najtazsi prevod 50x11z (mal som na Calrise) ide dlhodobo jedine dole kopcom alebo s vetrom v chrbte. S 28mm cestnymi to je uz ina pesnicka.
08.02.2022 - 14:08:54
04
už tu bola debata o 1x a 2x. Ja by som to nerozdeloval na lepšie/horšie, ale čo komu vyhovuje. Ak má niekto gravel takmer ako cesťák, hlavne teda hladké cesty, hrádza... dlhé km tak prečo nie 2x, nech má viac možnosti. Kto na graveli jazdí kombináciu povrchov a často ich strieda tak tam by som skôr volil 1x, aby teda rýchlejšie prehodil kam treba. Ja osobne som zástanca 1x. Od kedy som na MTB na to prešiel, tak prešmyk už nechcem ani vidieť. Okrem toho mám taký rám, na ktorý sa ani nedá namontovať. Riešim to aj tak, že mám 2 sady kolies ako som tu už spomínal. Na tých viac cestných mám kazetu e13 9-46, prevodník mám AB oval 38z (pripúšťam, že 40z by bol vhodnejší, zvážim zmenu) ked zaradím 38-9, na rovine to ledva utiahnem. Niesom až taký dupač, no niesom ani nejaký slabý. Jednoducho viac nepotrebujem. Jasné, že skoky medzi prevodmi sú vačšie, no mna to moc netrápi. Skôr jazdím tak že z cesty do lesa, z lesa na polnú cestu a pod, žiadne dlhé švihy, aspoň nie často. To je môj názor a skúsenosť.
09.02.2022 - 21:10:57
03
drifter_00 napísal:
...Kto na graveli jazdí kombináciu povrchov a často ich strieda tak tam by som skôr volil 1x, aby teda rýchlejšie prehodil kam treba...


Mne pride, ze s presmykacom je to jedno kratke stlacenie paky, bez neho, jedno dlhsie, aby si preradil skokovito o niekolko prevodov, ak zrazu potrebujes o dost lahsi/tazsi prevod. :-).
09.02.2022 - 21:21:24
00
1x som iba vyskusal, ale spomeniem nejake postrehy:
1. mensi obvod prevodnika = vacsia volna dlzka retaze prisposobujuca sa krizeniu
2. nemoznost pripadneho trenia retaze o velky prevodnik pri krizeni na malej pile

Rozsah a vyuzitelnost prevodov bol spomenuty vyssie. Dosiahnut dnes potrebny rozsah nie je problem, jedina vec, co sa neda kompenzovat, je odstupnovanie. To by som pri mojej citlivosti na kadenciu nedal a tiez by sa mi nepozdavalo vozit vzadu 50 ci 52z (prehazke asi tiez nie)? Co sa rychleho podradenia tyka, MTBckari vozia 1x uz nejaku chvilu a tam to musi byt ina kanonada a furt to chcu?

Udivuje ma ale, kolko ludi je vyslovene prvrzencom ci odporcom 1x/2x a tiez kolko ludi aj napriek mnozstvu informacii a argumentov riesi prerabku 1x na 2x a opacne.
10.02.2022 - 15:42:29
00
Ja mám 2x na mojej CX-e a to k tomu 46-36 a dokážem s tým žiť a jazdiť. :-). Vzadu 11-32. A čo nevyšlapem, vynesiem na chrbte :-)

I keď rozmýľšam, že najbližší upgrade budú ďalšie kolesá s 28 kazetou na cestu/valce a kľuky 46-30 od Sugina.
10.02.2022 - 16:38:19
00
Ta kazeta e13 11sp sa robi len 9-46? Takych 9-40 by mi stacilo bohate :)
10.02.2022 - 16:51:20
01
mikkaeeel napísal:
...Co sa rychleho podradenia tyka, MTBckari vozia 1x uz nejaku chvilu a tam to musi byt ina kanonada a furt to chcu?

Udivuje ma ale, kolko ludi je vyslovene prvrzencom ci odporcom 1x/2x a tiez kolko ludi aj napriek mnozstvu informacii a argumentov riesi prerabku 1x na 2x a opacne,,.


Podla mna su mnohi do 1x dotlaceni obmedzenou ponukou kompletnych bicyklov s 2x. V gravel segmente je to este relativne v pohode, ale pri MTB, ak chce clovek bike s vyssou radou, vacsinou natrafi len na systemy 1x.
Ludia chcu hlavne jazdit, tak beru co je...
10.02.2022 - 23:01:08
01
Ja mám tiež XC, Rascal 3.0 2021, keďže nejazdím nejaké extra kopce, či ťažký terén, tak by som privítal aj tam nejaký 2x systém. Žiaľ ak chce človek XC ktoré stojí viac ako 700€ (vzduchová vidla, trocha lepšie brzdy, pevné osky) tak tam už nič iné okrem 1x neexistuje. Ostáva teda len si sám vyskladať bike, čo ho značne predraží, ak chce nové komponenty, alebo kúpiť trekingový bicykel, čo nie je tiež zrovna ideálne. Ale tá istá situácia už začína aj pri graveloch, čo som pozeral, už tie vyššie rady sú všetky 1x. Pre človeka, čo to chce používať ako pohodlnejší cesťák na kvalitné, či horšie cesty, poľné cesty, prípadne kvalitné lesné cesty teda tiež prestáva mať možnosť výberu pomaly.
11.02.2022 - 08:54:31
00
keyboard_arrow_up