Zdravím vedeli by ste mi niekto len tak z vlastného názoru odporučiť či si vybrať marin san quentin 1 alebo ctm zephyr xpert , ctm ma pri tomto modele lepsie specifikacie avsak neviem sa rozhodnuť kedze ctm bicykle budu naskladnene až niekedy v lete a marin sú dostupné už teraz ,marin bike som uz mal a bol som spokojny ale ctm zephyr xpert ma lepsie specifikacie tak sa neviem rozhodnut či sa vyplatí čakať do leta alebo mám isť do marinu
16.02.2022 - 19:08:31
00
Linky si sem nedal
16.02.2022 - 21:04:33
00
https://www.marinbikes.com/cs/bikes/2021-san-quentin-1
https://www.ctm.sk/bicykle/mtb/zephyr-xpert-29/salviova-tmava-siva/
16.02.2022 - 22:05:20
00
No JEDNOZNACNE je CTM Zephyr lepsi ako ten Marin a urcite by som si nan pockal.
16.02.2022 - 23:02:29
01
CTM. Nizka cena (skor pojde hore) vyvazena hnusnym vzhladom.
17.02.2022 - 11:10:09
00
Výbava je určite lepšia na CTM, len je trochu škoda, že nemodernizujú geometriu.
17.02.2022 - 11:22:34
00
To že majú viac konzervatívnu geometriu nemusí byť pre bežného užívateľa na škodu. Určite bude pohodlnejšia a užívateľsky príjemnejšia ako niektoré moderné extra dlhé biky v danej kategórii.
17.02.2022 - 11:53:01
03
To je síce pravda, ale majú v portfóliu napríklad Rambler či Rein, ktoré sú viac turisticky/XC orientované, práve Zephyr sa snažia prezentovať ako trail, ale v čom je vlastne iný? Má len 130(120)mm vidlu a teleskopku, no geometria je tuším skoro rovnaká, akú mal aj pred 4-5 rokmi. Nemusí mať extrémnu geometriu ako niektoré enduro HT - to by sa profilovali na úzku skupinu ľudí, ale napríklad priblížiť sa spomínanému San Quentinu alebo Canyon Stoic by bol posun vpred.
17.02.2022 - 13:34:31
00
pozrel som si geometriu, porovnávam, presne sa to nedá:
1) San Quentin L veľkosť (173-180cm): reach 464mm, stack 599,7mm, rázvor 1193mm, dĺžka zadnej stavby 425mm, osová vzdialenosť medzi sedlovkou a hlavovým uložením 625mm, hlavový uhol 65°, uhol sedlovky 75°, dĺžka sedlovej rúrky 475mm
2) San Quentin XL (180-188cm): reach 484mm, stack 604,3mm, rázvor 1215mm, dĺžka zadnej stavby 425mm,osová vzdialenosť medzi sedlovkou a hlavovým uložením 646mm, hlavový uhol 65°, uhol sedlovky 75°, dĺžka sedlovej rúrky 475mm
3) Zephyr L veľkosť (175-185cm): reach 445mm, stack 630mm, rázvor 1191mm, dĺžka zadnej stavby 435mm, osová vzdialenosť medzi sedlovkou a hlavovým uložením 607mm, hlavový uhol 66°, uhol sedlovky 72°, dĺžka sedlovej rúry 480mm

Rysovať sa mi to nechce. Ale tá geometria je veľmi podobná., len sa to blbo porovnáva, lebo je to určené pre iné výšky. Čo sa nejak dá z toho vyčítať? Hlavový uhol plus mínus rovnaký, uhol sedlovky pri San Quentine je ostrejší, teda bude sa o niečo lepšie šliapať do kopca. Zadná stavba, San Quentin ju má kratšiu o 1cm, teda o niečo hravejšia, lepšie sa asi bude robiť bunny hop, ale pri vyšších rýchlostiach a rozbitejšom teréne bude viac nervózna zadná časť. Pre skúseného bikera to problém nie je, pre obyčajného bežného smrteľníka dlhšia zadná stavba pri vyšších rýchlostiach je výhoda. San Quentin má dlhší a nižší rám. Čo znie zaujímavo, kým Zephyr kratší a vyšší. Tak isto aj tá vzdialenosť os sedlovky a hlavového uloženia, San Quentin je dlhší. Ale je tu jedno podstatné ALE a dosť dôležité. Tým, že je Zephyr kratší a o niečo vyšší, je pre bežného človeka jednoduchšie pri zjazde dole sa vyvesiť nad zadné koleso za sedačku a má viac pracovného priestoru medzi sedačkou a rozkrokom. Teda menšia šanca si nabiť gule. Ak má človek dobrú mobilitu a rozsah pohybu, nemá problém ani na San Quentine. Ale bežný človek, čo sa má zavesiť nad zadné koleso by už pri San Quentine mohol mať problém. Ja osobne mám Rascal XL pri mojej výške 185cm a inseam 86cm mám dlhší chrbát a tá osová vzdialenosť medzi hlavovým uložením a sedlovkou je 645mm, jasne, je to XC, traily nejazdím, ale bol som si vyskúšať ten modrý trail na Kolibe v BA párkrát a keby som mal medzi mojím rozkrokom a sedačkou o 4cm viac priestoru, tak sa vôbec neurazím a to nie som na tom až tak zle s mobilitou. Teoreticky by pre mňa možno bolo vhodnejšie L, ale keď som to objednával, nemal som možnosť si to vyskúšať. Ale zase ten natiahnutejší posed mi vyhovuje. Len horná rámová rúrka by mohla byť o niečo nižšie. To sú moje skúsenosti, niekto môže mať iné.
17.02.2022 - 21:56:02
00
Jano1987 napísal:
San Quentin: reach 464 mm...osová vzdialenosť medzi sedlovkou a hlavovým uložením 625 mm..hlavový uhol 65°..
Zephyr: reach 445mm...osová vzdialenosť medzi sedlovkou a hlavovým uložením 607mm, hlavový uhol 66°...


Práve toto je to kľúčové, v čom tá geometria podobná nie je :) To ci ma bajk o 2 cm vyssi standover, dlhsiu seat tube atd. je jedno, pri jazde to necitis, ak sa nebavime o extremnych hodnotach, resp. pri volbe nespravnej velkosti bajku..Zephyr je prave preto podla mna naozaj na trailove jazdenie uz "za zenitom" a nechcel by som ho ani napriek lepsim komponentom :)
17.02.2022 - 22:02:42
01
Rozdiel v geo medzi novšími a staršími trail ht vyžaduje iný typ jazdy dole kopcom ako popisuješ. Nejazdí sa už telom za sedlom, ale ruky sú len mierne pokrčené a viac váhy máš na prednom kolese. Vďaka tomu máš viac gripu vpredu a môžeš ísť agresívnejšie. V podstate bicykle s takou geometriou sú veľmi zlé na ovládanie, ak sa tomu jazdec neprispôsobí a snaží sa stále jazdiť štýlom ako si popísal. Pokiaľ sa preorientuješ, tak s tou modernejšou geo vieš byť rýchlejší. Aj dole aj hore kopcom.
17.02.2022 - 22:19:36
00
môže byť, nehádam sa. Len zatiaľ čo som videl väčšinu videí, tak drvivá väčšina ľudí presúvala váhu skôr dozadu ako dopredu. Ale tak či tak si myslím, že pre bežného človeka čo sa chce občas zviesť na traily bude kratší bike užívateľsky prijateľnejší.
17.02.2022 - 22:29:57
00
Súhlasím, že pre väčšinu ľudí môže byť Zephyr lepšou voľbou. Osobne by som ho tiež bral radšej ako Marin, lebo osadenie je podstatne lepšie a geometria nie až tak rozdielna.
18.02.2022 - 07:35:27
00
problem zephyru mozno je starsia koncepcia, ktora je u za zenitom ale problem toho Marinu je zase vo vybave - taky radoby trailovy bajk.

ani upgradovat sa to neoplati lebo:

1) Marin nepochopitelne pre trailove HT neda Boost os dozadu. San Quentin 2 je uz ina pesnicka.
2) Tiez pre trailovy bajk pruzinovu vidlicu s Boost. ked to budes chciet upgradovat na nejaku lepsiu, tak XCM Boost ti zhnije v pivnici doma. To od teba kupi tak jeden clovek z miliardy. Na lacne bajky ok, ale zase z tych uplne lacnych na to nema nikto naboj v prednom kolese. Na drahsie bajky si nikto XCM z bazaru kupovat nebude.

To je take trailove HT, ze tu za domom trosku vlnky pojazdit. za 900 sa absolutne neoplati ten bajk.
18.02.2022 - 08:48:36
00
Zaujímavou voľbou môže byť od Marinu aj Bobcat Trail 4, čo som videl, idú naň veľmi dobré recenzie. Áno, výbava nič moc, ale pre bežného užívateľa asi bude stačiť.
18.02.2022 - 08:54:16
01
keyboard_arrow_up