Jano1987 napísal:
Celá situácia do budúcnosti môže priniesť aj pozitívne veci. Môžu sa presadiť aj výrobcovia komponentov mimo Ázie, resp. značky, čo boli predtým neznáme. Tak isto môže byť aj tlak na výrobcov rámov, že možno aj v Európe by sa nejaká tá továreň zišla. Čo som čítal z viacerých zdrojov, tak pracovníci v Ázii v továrňach, kde sa robia komponenty a rámy majú platy, na úrovni automobiliek v Nemecku, či Británii, dokonca aj vyššie.

Trochu upresním a poopravím info o platoch vo fabrikách v Číne. Mám osobné skúsenosti a informácie z prvej ruky. Platy vo fabrikách v Číne sú porovnateľné s platmi vo fabrikách na Slovensku. Najlepšie zarábajúci sú zvárači. Väčšinou sú zváračky ženy a ich platy sú väčšinou vyššie ako ostatných robotníkov a dokonca aj vyššie ako administratívnych pracovníkov. Ale k platom v Nemecku sa nepribližujú.
19.02.2022 - 17:01:45
01
lapaloma napísal:
Kompletne naplnit kontajner na konkretnu lod sa v com lahsie manazuje?

Skúsim takto zjednodušene. Lodnou dopravou môžeš odoslať aj menej tovaru ako je plný 40Ft alebo 20Ft kontajner. Špeditér ho potom konsoliduje, t.j. doplní tovarom od niekoho iného s určením do daného prístavu. Mám taký dojem, že u vlakovej dopravy takáto konsolidácia nie je možná. Takže buď si zaplatíš 40Ft kontajner plnú cenu, ale pôjde poloprázdny. Môžeš skúsiť naložiť polovičný 20Ft, ale to je ešte zložitejšie. Zohnať 20Ft kontajner na vlak je podľa nášho logistického centra náročnejšie, lebo sa musí čakať na druhý 20Ft kontajner a oba sa naložia na jeden vozeň. Ten druhý 20Ft musí mať taktiež rovnaké miesto vykládky, aby vozeň nebol nevyťažený.
19.02.2022 - 17:08:24
00
Kristina neviem ako Čína, ale tam sa bavili o Malajzii a Taiwane. Neviem, či je to stále pravda ale v 2019 že vraj 90% rámov bolo vyrobených v týchto 2 krajinách.
19.02.2022 - 19:54:30
00
Nie je IMHO pravda, že 90% rámov sa vyrobí mimo Číny v spomínaných krajinách. Ale rada sa nechám poučiť odkazom na nejakú štatistiku. Väčšina rámov sa IMHO vyrobí v Číne. Na Taiwane sa vyrábajú iba drahšie rámy, alebo komponenty ako Sunrace. Väčšina Taiwanských spoločností už má dávno výrobu v Číne. Rámy z Číny však podliehajú antidumpingu. Preto sa snažia firmy hľadať iné lokality. Bangladéš vyrába hlavne najlacnejšie rámy alebo hotové bicykle. Vďaka drahej doprave sa však dovoz najlacnejších hotových bicyklov alebo rámov z týchto krajín stáva nerentabilnou. Je potrebné si uvedomiť aká je priemerná cena bicyklov resp. rámov z Ázie. Veľkú väčšinu tvoria Alu modely a podľa môjho odhadu je priemerná cena do 500 Eur MOC. Možno aj do 400Eur.
V Číne existujú fabriky s veľmi lacnými rámami avšak aj s veľmi slabou kvalitou. Čo kus to originál. A potom sú v Číne top fabriky s prísnou top kontrolou kvality a čistotou, že môžeš jesť z podlahy. A taktiež fabriky s kvalitou medzi tým. Navštívila som aj také aj také. V Číne majú sídla aj najväčší dodávatelia Alu trubiek alebo profilov pre stavbu rámov ako napr. Minta, Shengda alebo Huahsines. V Bangladéši a v okolitých krajinách je výber trubiek slabší, a keď si z ponuky nevyberieš musíš si zaplatiť formu vlastného tvaru trubky.
19.02.2022 - 21:10:58
20
https://www.biker.sk/66060/zlodeji-ukradli-z-kontaineru-127-elektrobicyklov-giant/?fbclid=IwAR0_2tMQ_6obkWrUJSI9uFzT7dixMNRvOhACMggfKWcA1iG4nkR_0ERsxH4

Ak to tu este nebolo.
19.02.2022 - 21:21:20
01
Dik, dnes to tu ešte nebolo ;-]
19.02.2022 - 22:50:59
01
A toto z Rotterdamu tu uz bolo? Bohvie, co v nich je, ale neskutocne...

thumb_up0thumb_down
19.02.2022 - 23:47:01
00
Podla mňa , Canyon bike pre SVK a CZE trh :D aspoň viete prečo, bývajú, ťuknuté, poškriabané a iné veci :D
20.02.2022 - 08:40:16
00
Ževraj boli prázdne :)
20.02.2022 - 09:16:03
00
Kristina ospravedlňujem sa, mal som doplniť 90% rámov globálnych značiek.

Nikto nespochybňuje schopnosti čínskeho priemyslu.
20.02.2022 - 12:19:19
00
Jano1987 Tak ale to diametrálne odlišný zmysel. 90% rámov bolo vyrobených v Malajzii a Taiwane vs. 90% rámov globálnych značiek bolo vyrobených v Malajzii a Taiwane. Osobne si však myslím, že ani 90% nie je správna informácia.
Aby som ešte uviedla na správnu mieru. Mám v Číne "pár" priateľov a známych. Ale tamojšie politické zriadenie je mi proti srsti. Tu o tom však nechcem "off-topicovať". Technológie a "know-how" majú vďaka západným spoločnostiam. Už som to písala mnohokrát. Číňan dokáže vyrobiť takmer čokoľvek. Ale nevie že to má tak vyrobiť pokiaľ mu to presne nevyšpecifikuješ.
- Cannondale: Higher-end Cannondale bikes are manufactured and assembled at facilities in Taiwan, whereas some of the more affordable models are produced in Vietnam
- Canyon: frames are initially manufactured at facilities in Taiwan
- Cervelo: Cervelo bikes are primarily manufactured at facilities in China
- Diamondback: Diamondback bikes are manufactured by Taiwanese company Kinesis Industries, which produces frames at its factory in China.
- Fuji: Its frames are produced in factories in Taiwan and China, which is common for major brands.
- Giant: Giant has production facilities in its native Taiwan and nearby mainland China
- GT: all frame manufacturing is outsourced to overseas factories in China and Taiwan
- Orbea: manufactures and assembles bikes at their own factory in Mallabia, the other models being made in Portugal and frameset are from China (niektoré zdroje uvádzajú Taiwan)
- Santa Cruz: bike frames are built in factories in China and Taiwan
- Schwinn: produced entirely in China and Taiwan
- Scott: makes its frames in Taiwan
- Specialized: bike frames are manufactured in Taiwan by Specialized’s main production partner, Merida. Specialized entered this production arrangement after Merida purchased a large portion of the company
- Trek: bike frames are produced in facilities around the world, in countries such as Holland, Germany, China, and Taiwan

Osobne však dúfam, že sa aj táto situácia bude meniť smerom k sťahovaniu výroby z Ázie na Európsky kontinent. Bude to síce znamenať vyššie ceny za výrobu rámov, ale na druhej strane sa IMHO ušetrí za súčasné premrštené ceny dopravy a zvýši sa zamestnanosť na kontinente a zníži závislosť na komunistickej Číne.
zdroje: https://www.bikelockwiki.com/where-are-bikes-made/ https://bicycleuniverse.com/where-are-bikes-made/
20.02.2022 - 13:16:22
04
Bianchi ide sťahovať, zdá sa že komplet, výrobu do Talianska
20.02.2022 - 18:50:56
00
Logiku to ma kedze azijsky robotnici uz nie su lacny ako kedysi a doprava do Europy a dalej z Ciny je uz drahy špás.
20.02.2022 - 18:56:31
01
Provokujes astra? 😁
20.02.2022 - 21:37:51
00
Hack3r napísal:
Logiku to ma kedze azijsky robotnici uz nie su lacny ako kedysi a doprava do Europy a dalej z Ciny je uz drahy špás.


Akoze neradoval by som sa predcasne. Azijsky robotnik veru uz nerobi za misku ryze, ale "azijska vyroba" je stale lacnesia aj po zaratani predrazenej prepravy tovaru. A hlavne na to stale treba pozerat komplexnejsie, tz pozerat na logistiku polotovarov, ich dostupnost, flexibilitu atd. Druha strana mince su platy robotnikov v EU a vobec celkova ochota ludi ist robit "do vyroby"...proste "lacne" to v tomto smere v Europe uz nikdy nebude. Otazne teda je nakolko tu vyrobu vieme v EU maximalne automatizovat a tym na zaciatok zosekat aspon naklady na platy "vo vyrobe"...
20.02.2022 - 21:53:04
02

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Bicykle)
keyboard_arrow_up