Doteraz som si NO e-bike v hodnote cca 150E chránil pred ukradnutím pred obchodom len pripevnením o zábradlie pomocou klasického lanka so zámkom. Teraz som si kúpil e-bike Ratikon eCT 8.1 za 800 Euro s ktorého som zatiaľ nadšený a plánujem sním chodiť aj do obchodu ktorý je vzdialený až 7km .
Chýba mi na ňom lacné zabezpečenie kompaibilné s modernými technológiami WiFi alebo nový Bluetooth 5 ktrorého dosah je už dostatočný.

No proste samotná riadiaca jednotka v e-biku mala byť vybavená BT tagom takže mobil vo vrecku by začal vibrovať pokiaľ by sa e-bike vzdialil viac ako 30m.
Namiesto telefónu by osobitný BT klúčik vo vrecku mohol byť ešte praktickejśí .

pozn.
Niektoré obchody sú vybavené aj WiFi_nou takže dovybaveníe ich app o securitu by prilákalo ďalších zákazníkov.
08.03.2022 - 07:39:50
00
Ako sorry, ale na "e-biku" za 800,- Eur by si chcel ešte aj zabezpečenie? To buď rád, že za tú cenu tam máš aspoň motor a 2 kolesá... :-D BT a GPS zabezpečenia existujú, ale keď Ti napíšem, že stoja 200,- Eur plus, tak Ťa asi švihne... ;-)
08.03.2022 - 08:52:49
03
ono keď ti pípne niečo vo vrecku a bajk bude 30 metrov od teba už ho nechytíš. klasický cyklo zámok bude istejšie riešenie
08.03.2022 - 09:06:52
03
V prípade zabezpečenia "pred obchodom" ide vždy len o vizuálne odpudenie náhodného (pred profesionálom, ktorý ide do akcie pripravený, neochráni nič) zlodeja... Čiže masívny zámok, prípadne aj s alarmom (ale to už ide do peňazí)... Nikto ešte nič lepšie (účinnejšie) nevymyslel...
08.03.2022 - 09:11:45
00
Zatial som si ku klasickému cyklo zámku priobjednal toto za 7E
https://www.aliexpress.com/item/4000434321845.html?spm=a2g0o.order_list.0.0.21ef1802YG7Pri

Asi sa mu ten zámok nebude ľahko strihať keď to bude pri tom aj vrešťať na preplnenom parkovisku.

Este tam musím nalepiť cenovku 800E.
08.03.2022 - 09:31:50
00
Teraz som zistil že rýchlejšie ako cca 25km/h eCT81 bike nejde ani keď vypnem elektroniku. Ten motor to brzdí a bojím sa to odskúšať s vybratou batériou.
Predpokladám že sa jedná o brzdenie motorom pri rekuperácii a teda strkanie prebytočnej energie do batérie lebo ináč by sa tá energia musela prejaviť asi len na zvýšenej teplote samotného motora.

Mýli ma však že pri motoroch Vinka som recuperáciu neobjavil.
https://www.vinka.jp/hub_drive_unit/5.html

Ospravedlňujem sa ale v ebikoch som absolútny nováčik aj keď už mám 67r.
08.03.2022 - 12:39:55
00
Rekuperáciu to určite nemá... :-) Tá je totiž Svätým Grálom elektrocyklistiky...
08.03.2022 - 15:18:01
01
A ako sa teda realizuje automatické brzdenie pri dosiahnutí rýchlosti 25 km/h. Dá sa to brzdenie vypnúť aby som napr. z kopca mohol ísť aj rýchlejšie ?
Dúfam že pri tom automatickom brzdeni sa nespotrebováva energia batérie ?
08.03.2022 - 15:36:41
00
Nijaké automatické brzdenie neexistuje... Pri dosiahnutí rýchlosti 25 km/h dôjde (v zmysle legislatívy) len k odpojeniu motorovej asistencie (podpory)... Ten subjektívny pocit brzdenia môže byť spôsobený práve náhlou absenciou podpory, resp. objektívne zistené v dôsledku vyššej hmotnosti elektrobicykla, ktorá je pri absencii podpory (mierne) znateľná, alebo v druhom prípade (keďže ide o zadný motor) horším (ťažším) chodom nábojovej časti pri voľnobehu...
08.03.2022 - 15:43:59
01
Teraz som to bol znovu vyskúšať a pomenoval si to úplne presne - je to o pocitoch a bzučaní zadného náboja pri väčšej rýchlosti .

Zvýšenie hraničnej rýchlosti pre prípomoc nie je asi jednoducho možné ?

................
Chýbajúci USB výstup pre dobíjanie mobilu si vyriešim pomocou tohoto.
https://www.aliexpress.com/item/1005001551428717.html?spm=a2g0o.order_list.0.0.21ef1802YG7Pri
08.03.2022 - 16:32:40
01
Na zadnom motore nie je možné nastaviť v podstate nič...
08.03.2022 - 16:57:07
00
eCT81 napísal:
Teraz som to bol znovu vyskúšať a pomenoval si to úplne presne - je to o pocitoch a bzučaní zadného náboja pri väčšej rýchlosti .

Zvýšenie hraničnej rýchlosti pre prípomoc nie je asi jednoducho možné ?

................
Chýbajúci USB výstup pre dobíjanie mobilu si vyriešim pomocou tohoto.
https://www.aliexpress.com/item/1005001551428717.html?spm=a2g0o.order_list.0.0.21ef1802YG7Pri


Máš svoje roky a predpokladám, že aj dosť času, tak sa voz na tom čo máš. 25 km ti bude bohate stačiť.
09.03.2022 - 18:33:39
01
na zadnom motore sa dá nastavit spusta veci. Len musi byt ovladany cez LCD a nie len LED a tlacitkami. Akurat k manualu ako sa to robi sa treba prepracovat.
Avsak Ratikon ect8.1 ma ovladanie LED, na nom uzivatel naozaj nic nezmeni.
20.03.2022 - 13:41:36
00
Nechcelo sa mi čakať na 3x lacnejši tachometer https://www.aliexpress.com/item/1005004216745112.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.340dd2919KKcsu&algo_pvid=40a3b032-28ef-408e-a62d-ebeca279258d&algo_exp_id=40a3b032-28ef-408e-a62d-ebeca279258d-5&pdp_ext_f=%7B%22sku_id%22%3A%2212000028411130873%22%7D&pdp_npi=2%40dis%21USD%21%215.02%21%21%21%21%21%402101e9d416546686912548435e7413%2112000028411130873%21sea
tak som si kúpil Kelyss
https://www.domoss.sk/1682-cyklisticke-prislusenstvo
a som príjemne prekvapený s výnimočnou zrozumiteľnosťou návodu čo už 40 rokov nie je vôbec samozrejmosťou .

Ináč výpomoc elektromotoru eCT81 končí pri 26,5km a mne -lenivému dôchodcovi- na rovine a bez vetra stačí na udržanie tej rýchlosti výpomoc na úrovni 1-2 z 5tich
.....................
Doplnil som si aj túto 56/5V USB dobíjačku
https://www.aliexpress.com/item/1005001551428717.html?spm=a2g0o.order_list.0.0.21ef1802omtSaH
11.06.2022 - 09:22:04
01
keyboard_arrow_up