Jano1987 napísal:
tr3mp ochranný pruh je mäkká forma úpravy, nie plnohodnotný cyklopruh. Vozidlá pod 3,5 tony nesmú používať ochranný pruh pre cyklistov. Použiť ho môžu len širšie vozidlá nad 3,5 t, ak sa nezmestia do priestoru medzi stredovú čiaru a čiaru ochranného pruhu, pričom ani širšie vozidlá nesmú ohroziť cyklistu.


Zle píšeš.
"Do ochranného pruhu pre cyklistov smie vodič motorového vozidla vojsť len v prípade nevyhnutnej potreby," Do ochranného pruchu pre cyklistov môžu vojsť aj vozidla pod 3.5 t a autá doňho môže vchádzať nielen keď sa auto "nezmestí do priestoru medzi stredovú čiaru a čiaru ochranného pruhu", ale aj z iných nevyhnutných dôvodov - napríklad odbočovanie, vjazd do dvora, garáže či na parkovisko a pod.
23.03.2022 - 12:23:15
00
Akože sorry páni a dámy, ale ako chceme naučiť šoférov, že cesta v meste a mimo mesto nie je určená iba pre plechovice, ale aj pre iných a nemotorových účastníkov premávky, keď ste tu niektorí dosratí ísť skrz mesto do Krasňan alebo kdekoľvek inde (nič osobné) a snažíte sa jazdiť kadejakými krkahájmi, po pseudocyklotrasách, lebo to čo je raz zdielané s chodcami sa teda dá považovať za riziko stretu a nie za bezkonfliktnú jazdu a osobne sa bezpečnejšie cítim na štvorprúdovke, lebo viem, že mám rovnaké postavenie na tej hlavnej ceste ako všetci ostatný. O kvalite povrchov tých zdieľaných chodníkov je zbytočné aj spomínať.
Pokiaľ mám ísť od Prístavného mostu na Peknú cestu tak idem a neriešim kadejaké tu kúsok cez prechod, tu je iba chodník, tu voľakedy bola vyznačená cyklocesta na širokom chodníku, ktorý je momentálne zaprataný odparkovanými plechovicami. Proste idem cyklocestou na Hraničnú a pokračujem v slede za sebou idúcich ulíc po ceste. Hraničná-Mierová-Tomášikova-Vajnorská-Odborárska (samostatné cyklopruhy výškovo oddelené od cesty)-Nobelova-Račianska-Pekná cesta. Stačí vedieť poznať svoje práva a povinnosti, riadiť sa cestnou svetelnou signalizáciou, jazdiť tak aby si človek vymedzil svoje miesto na ceste a nie tlačiť sa na hranu obrubníku s poprepadávanými kanálmi, čo je zarobené na kolíziu pádu, keď do toho človek vletí a hlavne ukazovať paprčou zmenu smeru jazdy pri odbočovaní, predchádzaní a preraďovaní sa z pruhu do pruhu.
To naozaj nie je žiadna veda.
23.03.2022 - 12:28:05
04
Nie je Tomasikova pri kraji dost zvlnena ? Mari sa mi, ze ked som tadial isiel naposledy za tmy, tak som dost hromzil popod fuz.
23.03.2022 - 12:46:50
00
Súhlas s JOLI. Ulice Bratislavy sú tak isto pre šoférov aj pre cyklistov. Chápem, že veľa ľudí sa boji. rozumiem tomu, osobitne ak ide o ženy a deti. Ale súhlasím, že nekonečným ustupovaním nikdy nič nedosiahneme.
Ja síce jazdím v Bratislave na bicykli iba párkrát do roka, ale jazdím priamo v premávke, lebo sa mi nechce to obchádzať po kľudnejších trasách a nemám pocit, že by to bolo tak strašne nebezpečné, ako by človek získal dojem po čítaní takýchto diskusií.
Som inak veľmi aktívny v rozvoji cykloinfraštruktúry, pretože to je vždy lepšie ako jazdenie priamo v premávke, o tom niet pochýb.


Naposledy upravil Jaroh dňa 23.03.2022 - 12:52:07, celkovo upravené 1 krát.

23.03.2022 - 12:51:38
00
Dik všetkým za rady. Ja osobne by som neriešil jazdu po krikahajoch a šupol by som to po cestách medzi autami, ale sľúbil som manželke po nepríjemnej nehode (ťažší otras mozgu), že budem jazdiť čo najviac mimo áut, len niekedy sa človek potrebuje nejako dostať aj cez to mesto.
23.03.2022 - 12:51:52
00
user_id napísal:
Nie je Tomasikova pri kraji dost zvlnena ? Mari sa mi, ze ked som tadial isiel naposledy za tmy, tak som dost hromzil popod fuz.

Je tam o ničom. Preto idem vždy minimálne 1 m od kraja. Tá cesta je od Drieňovej po Trnavskú extrémne široká v jazdných pruhoch, že je tam stále dostatok miesta aj pre autá. Tá ulica potrebuje preasfaltovať a urobiť iba jednoduché vyznačenie ochranných cyklopruhov. Žiadna komplikácia a náročné projekty. Ale to by vedenia mesta muselo byť k čomu.
23.03.2022 - 12:54:12
00
Jaroh napísal:
Zle píšeš.
"Do ochranného pruhu pre cyklistov smie vodič motorového vozidla vojsť len v prípade nevyhnutnej potreby," Do ochranného pruchu pre cyklistov môžu vojsť aj vozidla pod 3.5 t a autá doňho môže vchádzať nielen keď sa auto "nezmestí do priestoru medzi stredovú čiaru a čiaru ochranného pruhu", ale aj z iných nevyhnutných dôvodov - napríklad odbočovanie, vjazd do dvora, garáže či na parkovisko a pod.


Celý čas sa tu rieši rovnobežný pohyb a vy sem dáte zrazu vychádzanie z miesta mimo cesty, odbočenie na križovatke a podobne. Čítanie z porozumením 0 bodov.
___________________

Ja osobne tiež jazdím po ceste a pravidelne a rozhodne nemám pocit, že ma chce každý v aute zabiť. Ale keď existuje rovnobežná cyklotrasa, tak využívam tú, aj keď je o niečo dlhšia/resp. troška komplikovanejšia.
23.03.2022 - 14:58:26
00
user_id napísal:
Mimo frekventovanych ciest?
Asi len takto :lol:
https://en.mapy.cz/s/fagugunano

Blbost, toto je v poho. Isiel som to aj s mladou co je uplny beginner na biku https://mapy.cz/s/majevemenu. vacsina je cyklo separe.
23.03.2022 - 19:47:04
00
Nestiham citat...ale po Racianske myto jazdim Pristavna, Landererova, tovarenska,Karadzicova (alebo alternativa okolo Mtbiker alebi AS Nivy ). Sice napohlad hlavne/frekventovane,ale da sa, cyklo/bus pruhy (citlivejsi miestami po
chodniku, nerobím). Dalej fakt neviem, bud po Racianskej? alebo paralelne severnejsie, nejazdim tade.
user_id
23.03.2022 - 20:18:50
00
Ak nejdes v rannej spicke tak aj racianska je uplne v pohode. Jazdil som po nej par rokov rano v spicke az ku kauflandu a to bolo len pre silne povahy. Nikto so mnou tade nechcel jazdit. Radsej to brali od figara popod vinohrady. Ked som na to dupal dalo sa urobit petrzka z domu ku kauflandu za 20 min ale museli sadnut semafory.
23.03.2022 - 20:25:40
00
scarinko napísal:
Blbost, toto je v poho. Isiel som to aj s mladou co je uplny beginner na biku
https://mapy.cz/s/majevemenu. vacsina je cyklo separe.


A je to znacene? Na mape to vyzera ako same odbacanie. Clovek aby mal stale oci na navigacii.

JOLI na JuRaVe je asfalt uz potiahnuty v oboch smeroch a ako som predpokladal az po kriz
23.03.2022 - 21:49:36
01
Po nemocnicu ides po cyklochodniku, potom prejdes po herlianskej a okolo U deda na tomasikovu, za krizovatkou uz je zas cyklo az ku istrochemu, prejdes cez kolaje a zas ides po cyklo az na nobelku, tam nemas kde zabludit az ked vyjdes na vinohradoch
23.03.2022 - 22:08:20
00
Jano1987 napísal:
Ale keď existuje rovnobežná cyklotrasa, tak využívam tú, aj keď je o niečo dlhšia/resp. troška komplikovanejšia.

Vieš to rozviesť čo je u teba myslené troška komplikovanejšia? Lebo napr. popri Prístavnej ide súbežná cyklocesta. Akurát podľa toho ako je vystavaná sa na ňu cyklista nemá ako dostať, bez toho aby musel tlačiť bicykel po prechode od Plynárenskej, alebo po chodníku od vjazdu do nákladného prístavu. A na opačnej strane končí zase pred zastávkou MHD pred križovatkou s Košickou, takže podľa predpisov cyklista zase musí tlačiť bicykel aj za križovatku cez prechod a na druhej strane sa dostane na tých 100 m cyklocesty vedúcej na Pribinovu.
A presne toto je trasa akú absolvujem pravidelne niekoľkokrát do týždňa v smere na most Apollo a späť. Vždy idem od Plynárenskej. Takže mi neostáva nič iné iba pokračovať po Prístavnej aj napriek tomu, že ide súbežne cyklocesta, na ktorú sa nemám ako cyklista šancu dostať, lebo ani jeden jej koniec plynulo nenaväzuje v križovatkách buď na cestu alebo na inú cyklocestu.
Alebo iný paškvil. Chodník, ktorý prešiel nejakými lacnými úpravami a je z neho odrazu cyklocestička popri Kopčianskej, ktorá ani nie je ani ucelená, lebo pred priecestím vlečky a križovatky s Bratskou odrazu zanikne a objaví sa až za križovatkou Kopčianska-Kopčianska pri tých panelákoch. Druhá polovica už má aspoň aké-také zjazdné parametre, no tá prvá polovica od žst. Petržalka je presne príklad ako sa to nikdy nemá robiť. Povrch zo zámkovej dlažby, zníženie obrubníkov s nájazdovými hranami, niečo ako v rovine túto stavbu úplne minulo. Bonusom sú stĺpy VO, ktoré ukrajujú už aj tak z úzkej cestičky s obojsmernou premávkou no a množstvo križujúcich odbočení do rôznych firiem, kde je cyklista na vedľajšej koľaji, lebo síce už máme nové znenie zákona, že cyklista je na takejto cestičke rovnako na hlavnej pred všetkými bočnými uličkami a miestami mimo vozovku, akurát by muselo prísť k úprave značenia a osadiť značky Daj prednosť pred týmito križovaniami a zároveň namaľovať žraločie zuby na ceste z oboch strán križovania.
Ďakujem. Neprosím si ani túto cyklocestu, nech si ju užívajú rodičia s deťmi na odrážadlách. Radšej si pôjdem svoje tempo 30-40 síce po ceste, ale oveľa bezpečnejšie pre mňa.
24.03.2022 - 08:25:12
05
kopciansku jazdim pomerne casto a nech mi skusi niekto povedat ked pojdem na cestaku ze mam ist po tej zamkovej dlazbe. Sa mu zasmejem.
Ked idem gravel alebo mtb tak no problem, je to bezpecnejsie aj ked okolo stanice sa treba motat pomedzi ludi. Na cestaku zasadne po ceste az za inchebu.
Co by som ja privital a o co ziadam stale aj cyklokoaliciu nech to riesi je prechod alebo prejazd alebo daco cim sa ludia bezpecne a rychlo dostanu z Bratskej resp z casti ako Luky na tu kopciansku. Ja to beriem cez nadjazd smer dialnica ale pre bezneho cloveka je to cisty hardcore ist tade po ceste kedze sa treba preradovat z pruhu do pruhu a auta sa preraduju presne opacne a este si to davaju aj smerom hore na najazd.
Dalsi prejazd je az na rusovskej ceste co je zbytocna obchadzka a navyse zjazd z toho nadjazdu tiez nie je uplne easy pre BFU (mlada to tlacila dole po tom kocikovom zjazde)
nedavno som nasiel jeden gheto prechod, nie uplne pre cestak ale da sa prejst za sucha. Ide sa okolo byvaleho carrefouru do arealu ako je Jurki a Agem a na konci je za plotom vychodeny chodnik v trave (asi 100m)
https://mapy.cz/s/dosomaguru
24.03.2022 - 09:41:11
02
scarinko napísal:
Co by som ja privital a o co ziadam stale aj cyklokoaliciu nech to riesi je prechod alebo prejazd alebo daco cim sa ludia bezpecne a rychlo dostanu z Bratskej resp z casti ako Luky na tu kopciansku.


Súhlasím, že tam nie je žiadne rozumné spojenie. Stretol som sa s tým, že ľudia, ktorí majú strach ísť po najdazde chodia s bicyklami priamo cez budovu ŽST. To je fasa riešenie :D podobne ako výťah pri Inchebe
24.03.2022 - 09:52:53
00
keyboard_arrow_up