Zdravim,
chcel by som sa spytat aka je maximalna nosnost biku? Znamy si planuje kupit bike ale jeho vaha je 140kg ked je bezne obleceny... myslite ze to zvladne bike? Zoberme to tak vseobecne kolesa 32s*****v, kluky halowtech II, vidla RockShox napriklad...
To uz je snad nad limit kazdeho bezneho biku pokial s tym bude jazdit tvrdsie. Pri tej hmotnosti by uz mal zvazovat ci skocit z obrubnika.
Urcite by som odporucal ram z ocele abo z nezoslabovaneho duralu (Kona v minulosti robila prave taky typ ramu bez zoslabovania pre statnejsich) a veru by nebola na skodu ani vidla s pevnou oskou typu Pike. Ale ak bude jazdit len po lesnych cestach a nebude blbnut, tak prezije aj bezny bike. Len treba ratat s tym, ze rychlejsie odidu loziska a brzdove gumicky/oblozenie.
P.S. A kolesa urcite radsej 36 s*****v. Aj ked mam kamosa (210 cm, 110-115 kg) co jazdi vpredu light XC koleso s radialnym vypletom 28 s*****v a zatial zije. Snazil som sa ho presvedcit nech presedla na nieco odolnejsie, ale to je tak, ked nema dost penazi a to koleso sa mu zda nepodstatne...
zalezi na tom, co chce jazdit. ak len asfalt a polne cesty tak v poho. myslim, ze na neaky tvrdsi teren sa nechysta. ja mam 101kg a dovolim si aj male skoky, pri ktorych vaha pri dopade stupa mozno aj na tych jeho 140. zatial sa nic nezlomilo ani nic podobne.
Ja som pred asi 8 rokmi s kamosom na biku Amulet presiel od Senca do liptovskeho mikulasa a kamos mal 150kg. a natom biku jazdi doteraz...ale to bol asi nejaky oelac..
Doteraz si nenapisal aky styl a kolko km rocne jazdi, takze je to fakt adresny vyber biku aj radenie ohladom komponentov.
S tou hydraulikou opatrne - oblozenie pri tej hmotnosti odchadza tak rychlo, ze bude mozno menit platnicky kazdych 400 km a to uz potom ide dost do penazi ak najazdi rocne par tisic km. A ak sa mu prehreje kotuc, tak to vobec nebude brzdit az tak dobre a V-cka mozu mat v tomto dost vyhodu. Ked kotuce, tak minimalne 180 mm na oboch kolesach. A aj namahanie vidlice kotucom nebude male. Kvalitne V-cka a ultra lacne gumicky su cenovo najlacnejsie riesenie (to jazdi ten 110 kg kamos), alebo potom hydraulicke rafikove Magury tiez stoja za zvazenie. Ale ak pojde do V-cok/Magur, tak samozrejme treba rafiky s keramickym povrchom aby ich nemusel menit kvoli prebrzdeniu kazdu sezonu. Cize aj kotuc aj V-cka maju svoje nevyhody. Uz tu bolo napisane asi vsetko, cize rozhodnutie je na nom.
Ja odporucam ocel, pevnu osku na vidlici, DH OS predstavec, DH OS rajdy, DH pedale, Hone kluky, 36 s*****vy vyplet a AM rafiky, naboje na priemysloch (konusy ee), 8 speed retaz + kazeta (retaz aj zuby na 8 speed kazete su sirie s väcsou plochou na rozlozenie tlaku, takze by mali mat dlhsiu zivotnost).
hej to je pravda ze som nenapisal styl jazdenia a ani pocet KM ale to je tazko specifikovat ked on je byvaly sportovec maratonec, triatlonista a chce nieco zo sebou urobit... takze moj odhad je asi 1000-2000km maximalne rocne nakolko zo zaciatku iba asfalt a mierny les a ked sa hmotnost zredukuje tak mozno trocha do lesa... ale to je uz vacsi casovy horizont...
V-cka hydraulicke je tiez zaujimava moznost ale bol som svedkom ako 130kg biker ide Dubnicky maraton sice len 35km ale odkrutil to na klasickej Meride TFS s v-ckami a AlexRims kolesami...
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Urcite by som odporucal ram z ocele abo z nezoslabovaneho duralu (Kona v minulosti robila prave taky typ ramu bez zoslabovania pre statnejsich) a veru by nebola na skodu ani vidla s pevnou oskou typu Pike. Ale ak bude jazdit len po lesnych cestach a nebude blbnut, tak prezije aj bezny bike. Len treba ratat s tym, ze rychlejsie odidu loziska a brzdove gumicky/oblozenie.
P.S. A kolesa urcite radsej 36 s*****v. Aj ked mam kamosa (210 cm, 110-115 kg) co jazdi vpredu light XC koleso s radialnym vypletom 28 s*****v a zatial zije.
http://www.kaktusbike.sk/kona/?bike=34
Len teraz neviem ci to skor nie je dirt bike
No a ten Scott to uz je uplne dirt bike
S tou hydraulikou opatrne - oblozenie pri tej hmotnosti odchadza tak rychlo, ze bude mozno menit platnicky kazdych 400 km a to uz potom ide dost do penazi ak najazdi rocne par tisic km. A ak sa mu prehreje kotuc, tak to vobec nebude brzdit az tak dobre a V-cka mozu mat v tomto dost vyhodu. Ked kotuce, tak minimalne 180 mm na oboch kolesach. A aj namahanie vidlice kotucom nebude male. Kvalitne V-cka a ultra lacne gumicky su cenovo najlacnejsie riesenie (to jazdi ten 110 kg kamos), alebo potom hydraulicke rafikove Magury tiez stoja za zvazenie. Ale ak pojde do V-cok/Magur, tak samozrejme treba rafiky s keramickym povrchom aby ich nemusel menit kvoli prebrzdeniu kazdu sezonu. Cize aj kotuc aj V-cka maju svoje nevyhody. Uz tu bolo napisane asi vsetko, cize rozhodnutie je na nom.
Ja odporucam ocel, pevnu osku na vidlici, DH OS predstavec, DH OS rajdy, DH pedale, Hone kluky, 36 s*****vy vyplet a AM rafiky, naboje na priemysloch (konusy ee), 8 speed retaz + kazeta (retaz aj zuby na 8 speed kazete su sirie s väcsou plochou na rozlozenie tlaku, takze by mali mat dlhsiu zivotnost).
V-cka hydraulicke je tiez zaujimava moznost ale bol som svedkom ako 130kg biker ide Dubnicky maraton sice len 35km ale odkrutil to na klasickej Meride TFS s v-ckami a AlexRims kolesami...