Kategórie
Bike-techPrechod na 1x7 / 1x8 / 1x9 / 1x10 / 1x11 / 1x12 # prevody # výmena dielov # upgrade # poradenstvo # prevodník # kazeta # kompatibilita # technické otázky
Je to finančne ovela menej náročné,ako cenovo premrštené sady Sram 1 x 11,pričom je menej iba o jeden prevod-takže kto chce,smelo do toho-tu je link na tú vychytávku-cena cca 100 Eur:
http://www.koloshop.cz/kazeta-a-pastorky-horske-10sp.-244/general-lee-leonardi-racing-adapter-kazety-sram.html
Výpredaj -15% Praxis Works G2 HD M30 kľuky bez prevodníka, 1x11/12 sp., 165 mm
138 €
-15%
MOC 178 €
savings Shimano SLX FC-M7120 HT II kľuky, 175 mm, 1x12, Boost, bez prevodníka, bez ložiska
79,99 €
savings
MOC 115 €
-20% SRAM X01 Eagle DUB Superboost+ Carbon kľuky, 1x12, 32T, Lunar/Oxy Red
od 404 €
-20%
MOC 539 €
-33% Shimano Deore XT FC-M8100 kľuky, 175 mm, 1x12, HTII, bez prevodníka
94,99 €
-33%
MOC 165 €
Výpredaj -19% Truvativ Stylo 6K Eagle DUB pravá kľuka, 175 mm, 1x12, 34T, Cannondale Ai
82,99 €
-19%
MOC 127 €
-6% SRAM X01 Eagle DUB Boost Carbon kľuky, 175 mm, 1x12, 32T, Lunar/Oxy Red
479 €
-6%
MOC 639 €
-40% SRAM sada tlmiacich vložiek medzi pastorok kazety XG-1290 RED 10-26
16,90 €
-40%
MOC 33,99 €
savings Shimano náhradný pastorok pre 12-kolo kazetu CS-M9100, 14T
4,90 €
savings
MOC 8,39 €
savings SRAM PG-1210/1230 náhradné pastorky kazety, 11T/13T/15T
16,79 €
savings
MOC 35,99 €
Odporúčam však dojazdiť pôvodnú 11spd reťaz a potom prejsť na 12spd. Na Shimano kazetu najlepšie Shimano reťaz.
Ispec-b, cize adapter ispec-b to ev, napriklad toto
https://r2-bike.com/WOLFTOOTH-ShiftMount-Shimano-I-SPEC-EV-Shimano-I-SPEC-B-Adapter_1
https://bike.shimano.com/en-EU/product/component/deore-m610/BL-M615.html
chcel by som poprosiť o nejaké rady a skúsenosti, ako to optimálne vyskladať?
dať to na sram, alebo shimano?
nejaké technické záludnosti, na ktoré si dať pozor?
vraj treba meniť aj pätku?
vopred vďaka za rady.
okrem toho myslím že neexistuje náboj s XD orechom na 135 mm oske na rýchloupínak, ale tiež sa môžem mýliť. preto sa pýtam.
čo sa týka investícií tak pri Sram NX by som sa dostal na nejakých 350-380€ plus-mínus,
pri kompiláte Shimaňáckych vecí deore 6100/SLX 7100 na nejakých 320-340€ plus-mínus (skôr plus za prepletenie kolesa).
ďalšia vec ako je to s tou pätkou, je nutné meniť alebo nie? resp. kedy áno, kedy nie? to by ma veľmi zaujímalo.
má niekto nejaké skúsenosti?
okrem toho myslím že neexistuje náboj s XD orechom na 135 mm oske na rýchloupínak, ale tiež sa môžem mýliť. preto sa pýtam.
čo sa týka investícií tak pri Sram NX by som sa dostal na nejakých 350-380€ plus-mínus,
pri kompiláte Shimaňáckych vecí deore 6100/SLX 7100 na nejakých 320-340€ plus-mínus (skôr plus za prepletenie kolesa).
ďalšia vec ako je to s tou pätkou, je nutné meniť alebo nie? resp. kedy áno, kedy nie? to by ma veľmi zaujímalo.
má niekto nejaké skúsenosti?
Prepletat nic nemusis, kazetu das NX, kluky shimano a radenie a prehadzovacku nakombinujes lubovolne, Sram, Shimano podla ceny, preferencii.
Ale 1x11 je tiez dobra alternativa a cenovo lepsia.
bohate mi staci rozsah 10-45 ale chcel by som elektriku
sram robi radu XPLR kde salter zvladne 10-44 - je k tomu krasne odstupnovana kazeta Sram CS XG-1251 D1 XPLR 10-44 lenze je na XDR cestny orech. orech musim kupit tak ci tak. lenze cestny je o 2mm? sirsi. ja mam teraz na 11sp. shimane medzi maticou kazety a ramom 2mm.
1. predpokladam spravne ze tam tu 10-44 kazetu nedostanem?
2. predpokladam spravne ze MTB shimano kazeta 10-45 bude uzsia a salter Sram Rival eTap AXS D1 XPLR na nej nebude radit spravne?
Ak sa môžem ešte vratit k tejto teme. Kazetu už neriešim. Nahodil som povodnu. Teraz skor k tej prerábke z 2x11 na 1x11. Mám to chapať tak ze nie každy bike sa da prerobit na jednoprevodník ? Lebo zatial co som spravil teraz je to ze som si vsimol ze medzi zavitovym stredom a rámom mam podlozku ktora odďaľuje v podstate kluky dalej od ramu tu som vybral taze som ušetril 2.5mm stále mi však pride ze na najvacsom pastorku je to kríženie velke. Rozmýšlam nad pridanim podloziek medzi kluky a prevodnik pod tie 4 šruby. To by mi prevodnik priblizilo ešte bližšie k rámu. Neviem ako by to bolo potom s najmenšim prevodníkom či by nebolo kríženie zas tam. Vid foto plus ukazka toho kde mám v plane pridat podložky
Nastav to tak, aby si na strednom pastorku mal reťaz +- rovno a jazdi