Preteky veru nejazdím. Nemám ho dlho ale pre mna je to bike na všetko, či cesta, šotoliny, cykloturistika + nejaký ten flowtrail, lesné stezky. Za mna dobrý univerzál. Prechádzal som z celopera a hore kopcom alebo na cestách je to veľký rozdiel pochopiteľne... ide dobre za pedálom, cítiť je o 4kg ľahší ? na geometriu som neni nejaký veľký odborník. Pozeral som len na hlavový uhol aby bol trocha polozenejsi. Chcel som SID vidlu. Keďže vidla býva väčšinou drahší komponent, tak chcel som na bajku rovno od výroby takú, aby som ju nemusel meniť. Ten canyon má lepšie kolesa určite, na alme sú ťažšie. Ale budem ich meniť časom. Zatiaľ som vymenil plaste a spravil bezdušaky. Prijemne prekvapilo že už od výroby bola na rafikoch nalepená páska na tubeless. iné komponenty v rámci odľahčovania tiež pôjdu preč. Ale to je už individuálna záležitosť. Pri canyon má odradilo integrované uťahovanie sedlovky a pripadne reklamácie ak by bol nejaký problém keďže nemajú kamenné predajne. Takze za mna tak ;)
03.06.2022 - 01:01:16
01
Ďakujem, veľmi si mi pomohol.

Vyzerá to že rozhodujem sa už len medzi Almou M30 a Scalpelom HT Carbon 4.

V prospech M30 je nižšia cena, trochu lepšie vybavenie.

Scalpel HT4 sa mi trošku viac pači v červeno-čiernej farbe je drahši (cca 200€), ma trochu slabšie osadenie a všimol som si že kľuky maju 30zubov.

Inak Alma ma aký hlavový uhol? Čo hovoríš na hlavový uhol 66,5° ( Scalpel HT 4)?
03.06.2022 - 08:23:41
00
Alma má hlavový uhol 68 stupňov. Scalpel pri 66,5 môžem len teoreticky povedať že bude mat lepšiu priechodnosť ce nejaké kamene prekážky? Ale či budeš vedieť poznať ten rozdiel? Niektoré xc majú aj cez 69 stupňov...
03.06.2022 - 11:17:00
01
Tak ak jazdil predtým strmší hlavák a prejde na položenejší, tak myslím, že cítiť to bude aspoň v zjazdoch. Aspoň trochu. Mal som 66 a teraz 64 a spraví to svoje, ale samozrejme hrajú tam úlohú aj iné veci nie len hlavák, ale geometria celkovo :)
03.06.2022 - 11:33:23
02