No keď je menší hlavový uhol- teda oloženejší, teda budú sa ti lepšuie jazdiť nejaké padáky, a technickejší terén dole kopcom. No geometria nie je len o hlavovom uhle, ale máš tam toho vic. teraz majú modernejšie geometrie aj väčší uholsdlovej trubky a teda šlapeš viac nad stredoom, čo je viac prirodzenejšie a ani pruženie sa potom toľko nepohupuje. Samozrejme záleží tiež od systému aký bike má a od odpruženia. Ale napr. na Canyon Spectral čo má vzadu 150 mm to aj pri otvorenom tlmiči v
sedle ani necítim a ani pri pohľade na tlmič sa nehýbe, no pri náraze na prekážku to zapruží. Keď sa posatvíš zo sedla a začneš dupať, tak tam to samozrejme trochu cítič bude, ale zas väčšina tlmičov sa dá pritvrdiť. Ďalej čo sa týka geeometrie sa často udáva takzvaný reach, čo je pomyslená kolmica od stredu po hlavovou trubkou. Teraz sa robia už dlhšie
biky ako pred rokmi, ale súvisí to celkovo aj s inou geometriou. Dobré je si o tej geometrii niečop naštudovať. No a samozrejme aby si nemal len teoriu sa na pár modernejších bikoch aj povoziť. Ja som vlani menil bike po 5tich rokoch a za tú dobu sa tá geometira zmenila fakt výrazne. Samozrejme aj komponenty, pruženie, proste prakticky všetko. Spoločné to má už len to, že je to byicykel a dá sa na tom tiež jazdiť
. No teraz už aj o dosť rýchlejšie, hlavne teda z kopca, ale to záleží aj od druhu bicykla. No toho Scalpelu by som sa nebál, bude to určite výborný bike a už má tiež inú geometriu ako pred rokmi, takže isto pôjde tiež lepšie aj z kopca, no takýto bike samozrejme pôjde dobre aj hore, keďže je to stále
xc bike a bude teda aj ľahší ako nejaký trail, bike, alebo enduro