V roku 2010 mala byť postavená diaľnica do Košíc a termín sa nesplnil. Eu by chcela do roku 2035 zakázať spaľováky. Ak sa tak stane povinne, veľa ľudí na Slovensku pride mo možnosť jazdiť, lebo SR nebude na to pripavené.
Nabíjačky, elektrifikácia v domoch na dedine a na husto postavených sídliskach s plno parkujúcich aut, vysoká nákupná cena elektromobilu na párročné používanie. Lampy z ktorých by sa dalo nabíjať, ak by sa natishli nové káble a postavila nová rozvodňa, ktorá máva aj dnes poruchy, sú popri ceste, kde je zákaz zastavenia. Je tam jeden maličký lidl s parkoviskom pre 80 aut pre 4 sidliska.
Spraviť na dnešných čerpačkách nabíjačky nejde, nie je tam miesto na parkovanie a ľudia tam nechcú čakať na nabitie. Ísť z BA do Bardejova a 2x sa niekde zdržovať na nabíjanie. V zime pri 20st pod nulou autá treba vykúriť. Autá sú celú noc pred panelákmi, niekedy aj týžden bez pohnutiá. To by muselo mať na sídlisku každé jedno parkovacie miesto nabíjačku a chudáci tí čo teraz parkujú na trávniku, keď prídu večer z diaľky. Celé mesto rozkopať a pri starších rozvodniach, kde sa nepočitalo pri ich stavbe s elektromobilmi prestavať aj tie.
Mestu už teraz chýba veľa parkovacích miest a riešenie v nedohľadne. Ľudia nechcú parkovať 2km od baráku ak by zbúrali nejaké firmy a postavili tam viacpodlažné parkoviská, alebo vyrubať les a postaviť tam parkoviská 4km. Do niektorých podzemných garáži maju elektromobily zákaz vjazdu.
Všetko si musia vysúťažiť svoje firmy, je to predražene a nič sa nestavá. Termíny dokončenia sa viackrát posúvajú.
Čo s kuriermi jazdiacimi celý deň, alebo mhd v zime, kde sa stále otvárajú dvere. Baterka na celodennú jazdu nestačí.
Neustale vypojovanie
baterky a vymena novej je náchylná na poškodenie. Dôchodkyňa ju ani nedokáže vymeniť ak by existovala služba požičiavania baterky a všade by nebola na to obsluha.
Chudáci veteráni. Veľa ich ani nie je prihlásených ako veterán. Finančne nízkorozpočtové rodiny utrpia najviac. Niekomu tým zákazom zoberú obživu. Kedysi sa auto opravovalo doma zadarmo, teraz treba do servisu.
My sme tiež na dome vyhodili analogový crt tv, lebo vypli signál. Dvbt box plustelky je drahý, na plustelku sú mesačné poplatky a signál tam má aj tak len 1mux a slabý. Kúpili sme settopbox a chytili sme len ta3. Ešte že sme ho mohli vrátiť. Tak sme bez tv, hoci konesionárske sa platiť musia.
Kupovať a platiť si 2 satelitné príjmače na pár pozretí filmu za rok si nebudeme. Crt tv sme mali v každej izbe. Dostali sme ich od známych.
Aj cesty keď sa stavali sa nepočítalo s takým počtom aut. V starých panelákoch sú malé kuchyne. Komunisti predpokladali, že ľudia sa budú stravovať v závodnej jedálni. Teraz tí ľudia trpia malou kuchyňou a pri autách sa v meste zas tvoria kolony. Aj bez nehody hlasia hodinové zdržanie. To si vybijú
baterku v tej kolone. Zatial sa neuvažuje že by elektromobily mali celú karosériu ako solárny panel. To bude možno v 2060, ak bude dostatok surovín a nebude 12miliard ľudí.
Hasenie elektromobilov je zložitejšie.
https://www.blesk.cz/clanek/zpravy-udalosti/625653/padesat-hasicu-hasilo-elektromobil-hrozi-zakaz-vjezdu-do-podzemnich-garazi.htmlUvidíme ako postúpi vyvoj do roku 2035.
Zatiaľ to na hromadný presun na elektropohon nie je pripravené. Ani technologicky, ani ekonomicky. Jediné čo by bol prínos, že by vyrobcovia mali prácu a zarobili, ak by dal štát štedré šrorovné.
Staré auta ohromne zlacneli, čo je výhoda pre chudobnejších. Ak by zakázali spaľováky, nízkorozpočtové rodiny by ostali bez auta. Ľudia ktorých sa priamo situácia negatívne dotkne sa proti pokroku buria. Keď stavali priehradu a vzali im chalupu, tiež sa im to nepáčilo. Ľudia mali sliepky, záhradku, stolárskú dielňu a zrazu museli do paneláku a o všetko prišli. Aj o prácu ktorá ich bavila a dodnes na to nadávajú. Museli narýchlo pod cenu predať aj motorku, lebo prišli o garáž. Osobná skúsenosť v rodine.