MATHEW_MC_DONALD napísal:
Poteší ? .. pozeral si DVO ?...

Keď si zoberiem že servis na endure WP TRAX ma výjde menej ako bežné bike tlmiče. Čo sú 4x menšie... Zaujímavô

Pozeral aktuálne mam nahodený pružinovy Jade, servis robený vlani na jar, odvtedy používaný ako záložný tlmič a jazdím ho aj v zime keď je vonku chladnejšie... Stále ide ako hodinky, lacný servisný kit a servis si zvládam spraviť doma takže win win ? lenže viac sa mi na bajku páči vzduch... Takže zvažujem dokúpiť DVO Topaz a Jade zasa nechať ako záložný/zimný tlmič. Nuž k tým cenám sa asi nemá význam vyjadrovať...

Akurát dnes som sa bavil s chalanom co mi tú X2 servisoval naposledy... 2020 a staršie sú viac menej bezproblémové no 2021 sa zavzdušňujú na dennom poriadku. Vraj ten novší má menšie prietokové kanály a to môže mať čo dočinenia s kavitáciou, alebo je tam niečo odflaknute a dokáže si nasať falošný vzduch do oleja...
03.07.2022 - 17:05:41
10
branomelis napísal:
Z toho X2 som dosť prekvapený, že má nejaké problémy. Počul som už o tom od viacerých, že sa mu treba častejšie venovať ako ostatným tlmičom. Dokonca som videl už aj pár málo jazdených pružinových DHX2 vytečených. To boli moje vysnívané tlmiče, ale nakoniec som skončil pri blbuvzdornom Marzocchi Bomber CR, čo je vlastne nejaký starý model FOX. Ale aj s obyčajným lacným RS superDeluxe Ultimate som nemal žiaden problém, teda jedine že na piestnici je vždy nejaký olej z komory, kým to komplet nevytečie :) Prvý malý servis (no...teda šlo len o premazanie bez výmeny tesnení) dostal po asi 300 hodinách a asi 5 tisíc km..ide ticho a krásne hladko. Ale žiaden vzduch sa nechytá na pružinu.

Bomber CR je vlastne "stará Fox Vanila ešte s dôb keď to bolo blbuvzdorne a ozaj trvácne. Na starom bajku som mal pružinový DHX2, servis raz pred sezónou, aj to preventívny a šľapal úplne bez problémov, až nato ze som ho jazdil aj v zime a vždy po zime mi to v oblasti bumpera na spodku piestnicy vyžralo elox... Cize s každým servisom šla aj nová piestnica. Po nedožitých 3 rokoch mi prasklo telo tlmiča, nové cca 300€ tak putoval na poličku zničených veci... RS ma tiež nejaký problém s klepanim v deluxoch co som zachytil... Ale reklamacka to rieši no je šanca ze aj vyreklamovaný kus bude mať rovnaký problém... Na Jadeoch bol zasa nejaký chybný sealhead ktorý bol aj súčasťou servisných kitov a vďaka nemu vyšúchalo elox na piestniciach... Človek ani nevie co vybrať aby to nebola lotéria ??
03.07.2022 - 17:12:50
02
Na YT kanaly Vorsprung Suspension v jednom videu chlapik vysvetluje aj to, ako zle konstrukcie ramov dokazu odrovnat hociktory tlmic, takze nie vzdy to musi byt chyba vyrobcu odpruzenia. Ak to najdem tak to sem hodim.

EDIT:

thumb_up0thumb_down
03.07.2022 - 17:29:07
13
Ono práve na to poškodzovanie vplyvom rámu a naopak poškodzovanie ložísk rámu vplyvom tlmiča by mal byť menej náchylný opäť pružinový tlmič. Jeho piestnica zabezpečuje len tlmiacu časť systému a tá má menší priemer ako piestnica pri vzduchovej pružiacej časti. Pri niektorých systémoch nie je dráha počas pruženia úplne rovnomerná, ale snaží sa ako keby lámať (priečiť) piestnicu. Toto potom spôsobuje zvýšené trenie na tesneniach a následne potom trpia čapy v ráme na ktorých je tlmič upnutý, alebo sa poškodí tlmič.. Alebo môže byť efekt aj opačný, že z nefunkčných ložísk vzniká na piestnici tlmiča určité priečenie.
03.07.2022 - 18:10:08
00
Polo napísal:
Na YT kanaly Vorsprung Suspension v jednom videu chlapik vysvetluje aj to, ako zle konstrukcie ramov dokazu odrovnat hociktory tlmic, takze nie vzdy to musi byt chyba vyrobcu odpruzenia. Ak to najdem tak to sem hodim.

EDIT:

thumb_up0thumb_down

To potvrdzuje našu debatu s kamošmi pri pive pred nejakým časom... A zároveň som nepotreboval zistiť, že mám vlastne uchytenie tlmiča ktoré mu zrovna neprospieva 🤣
03.07.2022 - 20:40:20
00
No ...ja mám tiež len pružinový, a zataľ nebol problém 😄🤙😎 .

Aby to nebolo len OT.. Dvo už dlhšiu dobu patrí k tým (naj)lepším, hlavne ak si zoberieš pomer cena/ kvalita... Jednoduché, funguje to, zoženieš aj náhradné diely ...nahodíš ešte LS pružinu a aj tá hmotnosť je ok. Topaz air je fajn, len tak blbne to zamykanie.. ale tak robilo to aj na superdeluxe ..
04.07.2022 - 11:45:48
00
Mám sidku 2019 RL remote a stále sa opakujúci problém s charger 2 damper patrónou. Uzamykanie je twistloc.
Dám nový olej , odvzdušním, nahodím, všetko funguje uzamykanie tiež. No akonáhle na uzamknutej (keď zabudnem odomknúť) trafim čo i len malú nerovnosť aktivuje nejakú ochranu pred prerazenim a opäť nezamkína. Nasleduje rozborila odvzdusnit a tak dookola. Dá sa tá citlivosť nejako nastaviť? Prípadne nejaká iná spolahlivejsia náhrada? Dík.
05.07.2022 - 12:46:27
00
Vie niekto zdôvodniť, aký je zámer aplikácie vazelíny na vnútro guferá vidlice?
(medzi gufero a vnútorné nohy vidlice)
Bavíme sa o bežnej vidlici mazanej olejovým kúpeľom medzi vonkajšími a vnútornými nohami od RS, FOX atď. Samozrejme obsahujúcej penový mazací krúžok nad horným klzákom vidlice. Jediné možné vysvetlenie je pri servise a následnej montáži „na sucho“. Po naliati mazacieho oleja môže vazelína spôsobiť akurát len problémy a nevidím jej zmysel.

Na čo iné, ako potreby montáže je aplikovaná vazelína už na nových SKF guferách pre RS?

Prílohy:

SKF gufera.jpeg
SKF gufera.jpeg 31.3 KiB thumb_up0thumb_down

06.07.2022 - 18:39:16
00
Na zachytavanie necistot
06.07.2022 - 18:44:31
01
Vykŕmená Foxka plus ešte výmena vrchných tesnení.

Prílohy:

C116BCE5-5320-44C2-A148-EFC3502E6EA4.jpeg
C116BCE5-5320-44C2-A148-EFC3502E6EA4.jpeg 424.07 KiB thumb_up0thumb_down

8DFE6E44-F9CF-41D3-AB82-BD056EE12436.jpeg
8DFE6E44-F9CF-41D3-AB82-BD056EE12436.jpeg 421.03 KiB thumb_up0thumb_down

A250AB11-FEA1-4D17-99C8-3CEBA267A089.jpeg
A250AB11-FEA1-4D17-99C8-3CEBA267A089.jpeg 622.05 KiB thumb_up0thumb_down

06.07.2022 - 21:34:12
05
Brano ty si magor :D no pekne.... napis potomjak to jazdi... a musime porovnat s mojim PUSH Industries...
07.07.2022 - 08:08:05
03
Pekne pekne..az na ten RS blatník ?
07.07.2022 - 08:56:11
01
Rumakk Je to tak Juro ako píšeš. Pri montáži som overil, že som magor, lebo som sa s tým drbal pomaly precízne celé poobedie a potom som to chcel testovať a už som mal nervy a začal som sa náhliť. A ako sa tak náhlim, tak mi vidla spadla na sadu kľúčov a urobila sa riadna ryha na Kashime ?‍♂️?‍♂️. Je to na nohe kde je už pružina, takže úniky tlaku ma už netrápia, ale aby mi z toho olej neliezol, alebo neškrablo to púzdra vnútri.
Keby si bol v okolí, tak môžeme skúsiť pojazdiť :) Jazdiť to bude asi dosť rovnako...na tomto systéme mám akurát rozdiel, že to môžeš vybrať z jednej vidly a malou úpravou, tak do 50 eur to môžeš dať do úplne inej značky vidly ako aj zdvihu. A potom tam je hydraulický doraz, ale zatiaľ na 55lbs pružine ho nepotrebujem, ale objednal som ešte 50 lbs a to bude možno ideál. Ide mi o lepšie vyváženie s pružinovým tlmičom, lebo z neho mám skôr mäkší pocit a mám ho aj dosť tlmený cez odskok, vidlu som zas trochu zrýchľoval. Nastavenia tlmenia, ale nemám ani na tlmiči ani na vidle v hraničných polohách. Z jazdných dojmov je to také, že ťa to núti bez únavy s tým pracovať a všetky kamene a korene akoby prepumpovať a cítiš sa akoby si šiel ponad trail.

Al_pine33 To nie je RS blatník, ale Syncros blatník. Len ten nezakrýva nohy vidlice, tak je na ňom zospodu ešte pripevnený RS blatník...tam si môžeš dať ľubovolný, ale ja som mal práve po ruke takýto RS, tak tam šiel....nohy pred blatom a snehom to ochráni ideálne...nezachráni ich však pred magorom - predo mnou, čo mu spadne vidlica na zem pri servise :)
07.07.2022 - 09:25:27
00
No ved jasne..len sa smejem.. kup si z aliexpresu za 3€ hociaky blatnicek.. alebo pozri riesel design, maju pekne farby 😉😎
07.07.2022 - 09:31:29
00
Mám doma hodne blatníčkov. Len chcel som taký čo je aspoň polovične chytený do vidly skrutkami. Neznášam blatníčky na sťahovacie pásky a týmto riešením je tam len polovica týchto pások, čiže ma to polovične vytáča :) Ešte je možnosť kúpiť novšiu verziu FOX 38ky (mám takú k dispozícii) a tá už má ten novší blatníček, ale to je zas kopa eur navyše :)
07.07.2022 - 10:02:33
00
keyboard_arrow_up