https://chces-ebajk.nazory.eu/menu/clanky/prilby-a-bezpecnostAj keď je
prilba pre
deti povinná, o lahostajnosť k nim sa nám postarala Cyklokoalícia, ktorá rieši len cestnú premávku a nie šport. Jej jednému zástupcovi dokonca subjektívne vadí, ako sa sám vyjadril a že v meste ju netreba. Obhajovali to tým, že ak by bola prilba povinná, veľa ľudí radšej pojde autom a tiež, že v zahraničí povinná nie je a
turisti boli u nás prekvapení pokutou. V zahraničí sú ale uvedomelejší ľudia, tak ako aj vodiči. To cyklokoalícia už nespomenula. Dokonca ani to, že v Holandsku umrelo za rok 187 cyklistov, kde majú cyklochodníky a nehody boli hlavne na mestských bicykloch.
Odporcovia prilieb dávali „vtipné“ obrázky, že keď cyklistu zrazí auto, tak mu prilba nepomôže. V niektorých prípadoch pomôcť môže. Odlahčenie autodopravy tento problém nevyrieši. Vodiči na prázdnejších cestách viac šliapnu na plyn. Dôležitejšie je budovať cyklochodníky a riešiť pristupky nezodpovedných, aby neboli ohrozovaní ostatní a nekazilo to dojem cyklodopravy. Štatisticky 8 z 10 mrtvych cyklistov nemalo prilbu.
Prilba sa predáva za 12€ a aj lacná je lepšia ako žiadna, ak dobre sedí a je poriadne upevnená.
Za socíku síce prilby neboli, ale neboli ani horské bicykle. BMX/RMX mali len deti bohatších ľudi, čakalo sa na ne a jazdili pred panelákom. Na cyklotriale nosili tie čierne hokejové prilby ako mávali rozhodcovia. Kedysi deti plnili detský odznak zdatnosti, dnes decká v mobile pozeraju youtube a chcú vyskúšať to isté. Pri tom počte cyklistov pribúda aj viac nehôd.
Kolega nosí v práci ťažkú stavbársku prilbu, bez vetracích otvorov, prilba mu padá a vnútorné obruče ho režu na hlave. Cyklistickú nikdy nemal, nevie ju zhodnotiť a že vraj keď spadne, tak padá na ruky. Raz sa mu to možno vypomstí.