Nazgul napísal:
5) Na rovine bez podpory by som to "brzdením" nenazýval, keď tú vyššiu váhu rozbehneš, tak sa to valí - paradoxne mám na veľa úsekoch vyššie priemerky ako na holom cesťáku...

Vyskúšal som niekoľko kategórií ebajkov a všetky "brzdili" viac než klasický. Iba že by si bol rozbehnutý dole kopcom. Ak radi jazdíte štýlom: 2 zábery, zotrvačná jazda a po chvíli ďaľšie 2 zábery, tak týchto cyklov bude oveľa viac, než na klasickom bicykli, kde je dojazd na zotrvačnosť dlhšia a môže to u niekoho vyvolávávať zlý pocit z ebajku. Napríklad ja pri tej zotrvačnej jazde oddychujem. Neunavujú ma ťažké zábery do pedálov, ale unavuje ma vyššia nonstop kadencia naprázdno. Mám to zmerané.

Na ebajku som si všimol jeho špecifickú vlastnosť, že treba celý čas šlapať a to si všimám aj na iných ebajkeroch. Buď nešlape vôbec (nelegálna úprava väčšinou dôchodcovia, alebo nešportoví presúvači), alebo točia na rovine celý čas bez jedinej pauzy a kadenčne viditelne rýchlejšie, než na klasickom bicykli. Je to logické, bez motora sa šlape tažšie a tak menej zdatný neutočí vysokú kadenciu.

Klasický cesťák má 7-8kg, kúpiť sa dal v bazáre za 500€ na 105ke s karbon vidlou, za 800€ celokarbon na ultegre.
Cestný ebajk 15kg 2800€, tiagra, zadný motor. 18kg 7000€ slx stredový motor a treba nabíjať. Najľahší som videl 12,7kg ale drahý.
Tam kde nič nie je, sa nič nepokazí. Motor je prídavná vec ktorá sa môže pokaziť. Čím jednoduchší bicykel, tým ľahší a lacnejší servis a menej údržby. A potom to jeho prenášanie, takto ho môžem vo vani celý sprchovať, keď sa nemusím báť vniknutia vody do stredového zloženia, to si celkom ľahko opravím. Vojsť spolu s ním cez 60cm dvere, vytočiť sa s ním v kúpeľni 160x 120cm a vložiť ho ponad umývadlo a práčku do 160cm vane, tak aby som nerozbil zrkadlo, to je ťažké aj s 8kg bicyklom.

Problém s jazdou do kopca majú ťažkí cyklisti. Tí su ale asi na manipuláciu s ním fyzicky silnejší a ak majú peniaze na ebajk, majú asi iné bytové podmienky. Slabá žena sa bude musieť spoľahnúť na priateľa, ktorý sa o ebajk postará. Zdatná 44kg žena 15kg ebajk nepotrebuje, ak má jej muž 90kg a zvláda to bez motora. Len musí aspoň 3x do týždňa trénovať hoci iba hodinku na trenažeri.

Preto ebajk nie je pre všetkých. Pre niekoho je to zázračný vynález, inému je na ťarchu, aj keď si to pred jeho kúpou kvôli reklame neuvedomí. Po kúpe je už neskoro ľutovať vyhodené peniaze. Poriadne si treba jeho kúpu rozmyslieť.
15.07.2022 - 16:30:51
00
stevo9@ prosím ťa ušetri si tie svoje štúdie. Myslím, že si vôbec na ebiku nesedel zbytočne to tu zasieraš!
15.07.2022 - 17:43:00
08
Stále dookola tie isté dristy tu vypisuje dookola už niekoľko rokov si dovolím povedať...
15.07.2022 - 17:46:06
05
Ahoj, ja som žena :)
A jazdím: Bianchi e-road Impulso a odporúčam cestný e-bicykel pre každú ženu, ktorá chce jazdiť a nieje až tak dobre na tom kondične, resp. nenávidí kopce ako ja :) Mimochodom, tiež som čiastočne odporca elektrobicyklov, ale ja si dokážem kondíciu dohnať aj behom a cesťák mám čisto na "výlety". Mimochodom, iní cestní jazdci ma ani nezdravia, keď ma vidia na elektre - ale je mi to fuk...na rovné cesty/malé kopčeky je to krása jazdiť bez elektra, keďže aj s batériou má cesťák cca 13kg čo je menej než mám na horskom. Elektro si zapínam fakt len v stúpaniach a to len na prvý stupeň, takže aj tak si "máknem".
18.07.2022 - 20:19:37
06
Pekne pises.
Kolko watov dava ta dopomoc? S lepsimi prevodmi by si to nevyslapala? Nie je to placebo?
18.07.2022 - 23:32:15
00
Batéria má 250Wh, pri mojom jazdení - 2-4x týždenne s občasnou pomocou nabíjam raz týždenne.
Ak mám byť úplne úprimná, sama sa pristihnem, že si elektro púšťam kvôli tomu, že sa nechcem až tak spotiť/makať. Ale asi by som to dala aj bez pomoci...ale na čo sa zbytočne trápiť? Som žena, ktorá má aj iné záľuby, nielen cyklistiku, takže sa nemôžem a nechcem venovať len cyklistike a to znamená, že na tom kondične nebudem nikdy na úrovni každodenných cyklistov.

Stále sa držím myšlienky autora témy: Žena, ktorá chce jazdiť s partnerom a nieje na tom kondične tak dobre - na to je tento druh cesťáku TOPka! Vždy je lepšie s partnerom jazdiť s pomocou elektra, ako sedieť doma na zadku a muža poslať samého. A ešte keď je muž rozumný a váži si to, že chce s ním ísť a nehejtuje ju, že chce ísť elektrom.
19.07.2022 - 06:28:39
05
TereziaT asi máte v okolí kopce a rovinatých ciest na výber málo. Potom to samozrejme využijete.

Skutočný potencial ebajku využije iba asi 30% zákazníkov. S cestným ebajkom sa do terénu nedá a ciest s 10-20% stúpaním nie je veľa. Keďže niesme v Alpách, cestári sa snažia stavať asfaltky bez sklonu.

Juh Slovenska je rovinatý, ale zároveň je to oveľa bohatší region, tak si ebajk skôr môžu dovoliť a kupujú ho kvôli prvotnému nadšeniu z novinky. Vidno to aj na hrádzi, plno ebajkerov na tých najlacnejších záhradníckych, diskontných a činskych modeloch. Celé rodiny s detmi. Stred a východ, Fatra, Tatry, Slov.raj, tam sú platy nižšie a ľudia od mala zvyknutejší na drinu. V Bratislave jazdia do fitka autom 2km, hoci by mohli pešo ako prídavok k tréningu.

U mtb je zábava v prírode a pri technickej jazde, tam je 12km/h pre psychický relax vporiadku. Pri jazde na cesťáku je jazda do 25km/h nudná. Keď som na cesťáku je normál ísť nad 35km/h.

Ak nie je cyklista moc ťažký (do 50kg), u žien normál, tak cesta 1 až 3km pri 10% stúpaní, na prevode 34-36z, na 8kg bicykli s 8barmi v kolesách, to nemôže byť ťažké. Aby sme výrazne zdržovali parťáka, to by musel byť Višnovský, Sagan, atď. Ono stačí doma pri pečení mäsa, alebo pozeraní seriálu denne hodinu šlapať na trenažeri kvôli kondičke.
19.07.2022 - 09:31:47
00
Píšeš bludy,tu ludia hľadajú cestny e bajk,maju k tomu dôvody a to co pise Terezia je ze chce s partnerom bicyklovat je super ,budu spolu,ona ho nebude brzdit, v stupaniach moze potiahnut spicu ,to srandujem. To ci niekto dokaze ist v haku na rovine je otazne,ani to nie je zadarmo a treba to vedieť a v tychto veternych dnoch je lepsie niekde medzi stromami v lese a to uz byva zvlnené.
19.07.2022 - 10:12:10
01
Uz sme si zvykli, ze pise. Staci ignorovat, lebo to nema zmysel.
19.07.2022 - 10:19:54
02
stevo9 - Vašu reakciu som si prečítala niekoľkokrát a nechápem...Skúste si prečítať celú diskusiu ešte raz. Otázka bola jasná, moja odpoveď (keďže e-bike reálne používam) je tiež jasná.
Áno, zabudla som spomenúť - žijem v okolí Makova/Javorníkov a kopec je pre mňa naozaj kopec a cesta je aj niečo iné ako cyklotrasa ;)
Ja síce mám oba bicykle z drahšej kategórie, ale čo do čerta má znamenať narážka na lacné bicykle? Na čo by niekto kupoval drahý bicykel, keď na to nemá?A radšej investuje peniaze do potrebnejších vecí?? Nie každý chce byť vrcholový športovec a dávať nejaký výkon, preto mu stačí aj "čínsky model". Píšete, že ich stretávate na hrádzi - výborne! Nech sú tam a nie za počítačom! Mimochodom, ste si istý, že kávovar/kanvica/auto...ktoré požívate tiež niesú vyrobené v Číne???

A k Vašej poslednej vete - Ono, stačí si doma pozrieť/prečítať viac ako porno a možno sa naučíte reagovať len na to, na čo sa človek pýta a nedráždiť ostatných subjektívnymi názormi a jednosmerným pohľadom.

Majte krásny deň, jazdite na čom chcete, ako rýchlo chcete - hlavne, že ste vonku a baví vás to!!
19.07.2022 - 10:24:33
010
Terezka, nesnaž sa ho chápať (a ani s ním komunikovať)... To je nejaká obsesia, resp. psychické ochorenie, ten človek by sa mal liečiť...
19.07.2022 - 10:34:52
03
Ale na hrádzi stačí aj klasický bicykel za 500€. Tak načo ebajk za 2000, len preto, že oči to pýtajú?

Keď už mám byť zohnutý na cestnom, tak idem normálne nad 35km/h celý čas. Do kopca 10-20% som už viac krát išiel a predbiehal komplet všetkych 20 mtb cyklistov ktorích som stretol. Napriek tomu, že už som mal za sebou 30km jazdy a oni si zaparkovali pred kopcom auto.

Pár krát som sa pridal k skupine rýchlojazdcov a krásne sme sa striedali. Vtedy som pochopil ako je to super ísť v háku a aj ja som mal dobrý pociť, že som kamarátovi pár krát rozrážal vzduch. Išli sme celý čas nad 40km/h. Niekedy až 50. Obehol som rybára na babette.

Na vrchárských pretekoch som bol asi zo 100 ľudí štvrtý. 1200m 140m prevýšenie. Predbehli ma akurát 3 z cykloklubu, hoci z cykloklubov ich tam bolo veľa. Veľa ľudí tadiaľ tlačilo bicykle. Ale silu som ešte mal, len som nechcel ísť na infarkt a predtým som sa zbytočne moc unavil na rovine. Iba 13sekund strata v pretekoch. Vtedy som mal ešte len 28z kazetu a 36z prevodník. Dnes mám 32z kazetu.
Nestáva sa mi, že by som niekoho v kopci moc zdržoval, skor mi tí valibuci ujdú v zjazde.

Všeobecne, keď má niekto nad 50kg cca 11kg cesťák a prevody 52/36-11/25, ide sa mu do kopca asi ťažko. Plášte majú byť na cestáku tvrdé. A ešte jedno - mám nášlapné pedále. Ďalšia dopomoc. Ich druhá strana je platforma pre prípad nutného použitia klasických tenisiek. Kto na cesťaku vyskúša tretry, už klasické nebude chcieť.
19.07.2022 - 11:56:45
00
Docela se divím, že stevo9 tady ještě nedostal ban jako už dostal dávno na českém BF.

K tématu:
U silničky s vhodným motorem (všechny, co nemají žádný znatelný odpor při šlapání nad limitní rychlostí domomoci motoru - tedy třeba často používaná Fazua) naopak nevidím vůbec žádnou nevýhodu oproti klasice v jízdních vlastnostech. U fullu mohou být případné přejezdové rovinky po asfaltu trochu opruz (ne vždy se jim dá vyhnout), protože u fullu se na ebike používají většinou ještě znatelně pomalejší pláště, když v terénu pomůže motor (a tam je to pak výhoda). A pak ty rovinky ve větších rychlostech jen za svoje bez dopomoci už jsou poměrně náročné a není to ono, ale dle konkrétního kola a výkonosti jezdce se někdy také dá.

U esilničky tohle zcela odpadá. Na rovině větší hmotnost (a u esilničky není ten nárůst hmotnosti tak velký jako u efullu) vadí minimálně, takže tam pak za svoje nad limitem přípomoci jede téměř stejně jako klasika a tedy žádný problém.
A v kopcích se pak plně využije potenciál přípomoci.

Esilničku sice nemám, ale teď na začátku července jsem si na efullu zajel v horách jednu v podstatě téměř silniční trasu (asi 2km šotolina, jinak vše jen asfalt), protože se mi nechtělo po velkých deštích do baheních lázní do terénu. A i ta asfaltová trasa byla zábava. Rovinky tam nebyly v podstatě žádné, takže ani ta nevýhoda efulla se neprojevila (já tam tedy až tak pomalé pláště v rámci efullu nemám, aktuálně vozím NN 2,9"x2,4"/Rock Razor 27,5"x26", takže se i ty asfaltové rovinky kolem 28km/h dají). Jen jsem si tím vyzkoušel, že i esilničku bych klidně mohl jezdit a bavilo by mě to také (aktuálně už silničku neplánuju, protože běžně čistě asfalt už nejezdím, ale před lety jsem na silničkách najel 50tis. km+, takže vím o čem to je).

Zůstavají pak už jen ty dvě obecné nevýhody všech ebiků se kterými se nedá nic dělat a to je vyšší cena a zase více věcí, které se mohou na kole pokazit.
19.07.2022 - 12:29:52
01
Mlok Zůstavají pak už jen ty dvě obecné nevýhody všech ebiků se kterými se nedá nic dělat a to je vyšší cena a zase více věcí, které se mohou na kole pokazit.

Doplním ešte hmotnosť. A to nielen pri manipulácií, ale aj pri freestyle kúsku na ceste, napríklad pohodlnom vyskočení na obrubnik za jazdy. Pri mojej hmotnosti, sa mi také skákanie za jazdy veľmi zapáčilo. Na cestnom ebajku som musel zosadnúť. Proste som nedokázal vyskočiť na vyvýšený chodník a ešte ma seklo v chrbte pri tom pokuse trhnúť aspoň predné koleso hore, tak ako som bol zvyknutý na mojom o 10kg ľahšom a o 4000€ ľacnejšom bicykli. Naštastie som bol už kúsok od domu. Potom som ešte v práci musel užívať flector.

Hmotnosť je všeobecne u všetkých ebajkov najhoršia prekážka ktorá má vpliv na potrebu riešiť dojazd. Ak by mal ebajk hmotnosť ako klasický, nikto by nerieši dojazd, a pomoc by využívali len v kopcoch a niekedy by som motor vybral úplne. Toto rieši systém fazua, hmotnosť sa trochu znížila, ale je drahý a počítajú s tým, že na ebajk sadne aj ťažký človek pre ktorého je ebajk nutnosť, inak by sedel na gauči. Veľkosť full ebajkov XS na menších 27,5" kolesách sa nevyrába. Ťažkí ľudia hmotnosť ebajku neriešia, sú na to dosť silní, slabým ženám pomôže 180cm 90kg muž a rekreační cyklisti sa len vozia bez technickej zručnosti, preskočiť konár atď. Proste ako chopper motorka. Na mňa výrobcovia zabudli. :(

Vittorio Brumotti https://www.youtube.com/watch?v=nYey3PI3gqM

Cesták niekedy využívam aj ako cyklokros https://youtu.be/fIlfszCJADU?t=187

Trial je s ebajkom tiež nemožný https://www.youtube.com/watch?v=mJ6vENkj4SI&t=156s

Motor motorky má obrovské zrýchlenie a krútiaci moment https://www.youtube.com/watch?v=iBjTZIkD6cs&t=523s
20.07.2022 - 13:58:22
00
"Trial je s ebajkom tiež nemožný https://www.youtube.com/watch?v=mJ6vENkj4SI&t=156s";

Ja tam ziadny ebajk nevidim. Neprihoreli ti trochu brzdy?
20.07.2022 - 14:08:05
00
keyboard_arrow_up