j...nedám o 2 tisícky viac, len preto aby som vedel aká je teplota (aj to sa tu už spochybnilo) alebo aká je nadmorská výška -
aj to nie presne
Co-to uz bolo napisane, ale skor v zmysle, ze meranie vysky je nepresne. Z mojich mnohorocnych skusenosti s HAC-4 si dovolim tvrdit, ze meranie vysky je znacne presne, barometricky vyskomer je presnejsi, ako
GPS pristroj (o.i. na tomto principe pracuju (alebo pracovali) letecke vyskomery)! Casto sa mi stava, ze sa vratim z jazdy 50 km a prevysenim cez 1000m a vyskomer mi ukazuje rozdiel 5 - 15 m voci "domovskej" vyske. Podla tech. informacii Ciclosportu, ktore som kedysi davno nasiel, je samotna rozlisitelnost barometrickej kapsule v HAC-4 30 cm
, sw sa zobrazuje udaj na 1m. V praxi staci chytit HAC a zdvihnut hore resp. spustit ku zemi a okamzite udaj reaguje o +/- 1m. Novy 8.3A, ktory mam este len cerstvo, zdaleka nie je taky citlivy. Neviem vsak este povedat, ci to nie je konstrukcny zamer. Jediny problem je rychla zmena tlaku vzduchu pocas jazdy (nie je to vsak casto), ktora sa vsak da priebezne "kalibrovat" podla znamych vysok (hribiky, aj ked tieto obvykle nemaju naspravnejsie udaje) pocas jazdy. Samotne nakalibrovanie pred jazdou spociva len v stlaceni tlacidla (konkretne 2 tl. u HAC-4) na priradenie znamej domovskej vysky aktualnemu atmosferickemu tlaku. To je vsetko. Uz si neviem komp bez vyskomera predstavit, ci uz kvoli nastupanym metrom, kvoli metrom, ktore zostavaju na vrchol, sklonu, aktualnej vyske atd.
P.S. Pouzivany HAC-4 je na predaj. Aj s hrudnm pasom a vsetkym, co k nemu patri, vratane amaterskeho RS-232 interface ku PC.