A ještě srovnání pro Brose (konfigurace jak je u Rotwildu, který jezdím)
www-rotwild-com.translate.googTam mám také čistě lineární průběhy. Já mám takové průběhy raději, ale spoustě lidem naopak sedí ten exponenciální průběhu Bosche.
U výkonějších motorů mohou být ty lineární průběhy pro někoho nepříjemné, protože pro vyšší režimu podpory to pak nezvládá dávkovat. Pak třeba u Brose nechané Turbo na maximum (u Brose je možné všechny režimy uživatelsky konfigurovat) znamená, že v terénu v malých rychlostech je to opravdu těžké ovládát, malý záběr do pedálů a hned vyletíš dopředu nebo zahrabeš (je to vidět z toho grafu pěkně, jezdec dá třeba jen 50W, což je úplné nic a hned tam máš 205W od motoru). To bylo i na mě moc a mám Turbo o něco stažené (i tak se na maximální
výkon motoru dá dostat poměrně snadno, na ten se dá dostat právě ještě i na sport režim, ale tam už to chce pořádně zabrat -> potřebných 275W jezdce).
Někomu by to mohlo vadit i na nižších režimech. Já hodně jezdím na režim nastavený na 33% (tedy někde mezi defaultním nastavením Tour a Sport) a už tam začíná být znát ta agresivnější pomoc při malém výkonu jezdce. Na defaultní natavení sport (jak je v grafu) je to už dost výrazné.
Tohle u Bosche eMTB a Tour+ režimy nedělají. Což je pro někoho v terénu dobré, že mu to jde lépe dávkovat. Na druhou stranu pak není možnost využít o něco větší dopomoci při malém výkonu jezdce (kde přitom ještě zdaleka nechceš jet na Turbo).