1. Nikdy mi to nepovedalo, vzdy som mal uroven pozornosti vysoka, nanajvys jedna "palicka" ubudla, a to aj ked som schvalne pustal volant a sledoval, ako mu ide drzanie v pruhu. Neviem, z coho tu pozornost zistuje, hadal som ze zo zasahov asistentov, ale nepotvrdil som si to.
2. Tlak v pneu sa v nizsich vybavach (Gold+ a nizsie) nemeria priamo (TPMS senzory v kolesach), ale v diferencialne cez otacky kolies, ktore sleduje senzor ABS. Takze na zhruba rovnake tlaky by nemal nic hovorit. Ked vies, ze mas tlaky ok, zresetuj si to na gombiku vlavo pod volantom.
// az teraz citam ze mas TPMS; si si tym isty?
// dalsi edit- oni to celkovo oznacuju ako TPMS, ale po Gold+ to TPMS znamena cez ABS snimace, senzory tlaku su az Platinum/GT, aj z cennika mi to vyplyva
https://www.kia.com/content/dam/kwcms/kme/sk/sk/assets/contents/utility/cennik_2021/q4-2/KIA_Cennik_Ceed_SW_MY22_4Q2021.pdfpozri polozky, ktore prinasa navyse Platinum oproti nizsim
Fakt verim a dufam ze to tak je, inak sa mi zimne
kolesa predrazia o dalsich 150e
Inak moje poznatky takto.
Negativne/meh: hluk od
kolies ma otravuje, akurat som objednal material z ahifi, ak pride vcas, v piatok sa do toho pustim. Za mna najvacsia slabina auta. Dvakrat sa mi stalo, ze nechcel zapnut tempomat- pocitac povedal, ze "Nie su splnene podmienky pre CC", aj ked som si nijakeho problemu nebol vedomy, onedlho to zas slo. Ked ideme dvaja so sparovanymi telefonmi cez Carplay a ten, ktory premieta, sa nabija kablom, obcas sa Carplay zacne odpajat, pricom sa (asi) pokusi pripajat druhy a je z toho celkovo zmateny jak lesne vcely a furt frfle, ze telefon nereaguje. A najvacsia divnost za mna je, ze pri posuvani pesnicky na volante dopredu jednym kliknutim len vrati na jej zaciatok, az dvojklikom posunie dalej (obdobne spravanie ako pri posuvani dozadu, ale tu to postrada akukolvek logiku). Displayiky nastavenej teploty klimy cervene ako na starom radiobudiku, nie je ich dobre vidiet so slnecnymi okuliarmi. A napokon radenie- nie je ani nepresne, ani gumene ci bez odozvy ala ceske ci rumunske auta, ale po Civicu 8g, ktory si tie rychlosti akoby vcucol na koniec drahy, to skratka nie je taky super pocit. Iba taky meh.
Pozitivne: pohodlie sedaciek (sedi mi tvar aj makkost), spracovanie interieru, posuvatelna hlavova opierka, pohodlie podvozka (a vlastne aj ticho- do karoserie akoby sa nic neprenasalo)- tuhost a nezavisle zavesenie vzadu je fajn. Ten "infotainment" je podla mna v pohode (pocul som aj ine nazory), co som hladal som nasiel, vacsinu casu mi to len zrkadli Waze. Aj celkovo ovladanie je dostatocne intuitivne, spracovanie interieru vyborne, aj napriek nizsej triede nic nevrzga, gombiky maju feedback (az na dotykove na radiu ofc) a nemam pocit, ze sedim v lacnom plastovom odliatku. Jazdnym vlastnostiam tiez nemam co vytknut- drzi pevne, nenaklana sa, na rodinny kombik, bars maly, je to prijemne agilne. Motor pri beznej prevadzke velmi tichy, ked ho vytocim, ma taky zvlastne surovy zvuk, ale mne sa tato kombinacia prejavov paci. Dynamika uplne dostacujuca, ked zaberie turbo tak
vykon ide pekne linearne. A spotreba za prvych 8kkm pri normalnom jazdeni (dialnica/medzimesto/mesto pomer 45/40/15) 5.8 podla pocitaca, podla par tankovani co som prepocital odrbava asi o tri deci.