Ywory napísal:
Glance Ďakujem za info a aj ostatným. Dnes som nastavil SAG medzi 25-30% na vidlici a ako píšeš rebound bol priliz pomali tak som ho o 2 kliky zrýchlil a je to poznateľne lepšie zdvih využívam stále cca na 90% tak vytiahnem jeden token a potestujem. Na tlmici som mal rebound úplne na zajacovi tak ho dal do stredu a zdvih vyuzivam už na plno trosku sa teraz bojím dorazov ale musím vymieňať O krúžok lebo už je vyťahaných a nie som si istý či mi padá alebo už dávam doraz…. Mate nejaky tým čím ho nahradiť? Rozmýšľal som nad nejakou gumičkou :D prosim ta píšeš že LSC by si dal na stred ja som doteraz LSC uťahoval iba pri vyslape aby bola vidla tuhá pri zjazdoch som ho vždy otváral aby bola čo najmaksia a bál som že by sa pokazila keby som skákal tým že bude taká tuhá. Evidentne som sa mýlil. Ako mi prosím ta pomôže to že bude LSC na strede? Nebude práve naopak ešte menej citlivé? Ďakujem


Ahoj, sorry za neskoru odpoved. Ja by som este prifukol vidlu a siel na 20-25%. Vybral token a ak ti pride tvoja pozicia na biku moc "vzadu" tak dal nizsie predstavec.. Ak ti vyhovuje terajsi odskok. tak po dofukani ho budes musiet trosku priskrtit. Je fakt tazke nastavit odpruzenie a cim viac nastaveni tym... Cely princip spociva v skusani. Ked pojdes nabuduce na trail skus otvorit jeden klik reboud. Ak lepsie tak pokracuj.. Horsie? Vrat sa s5.. atd.. A potom sa ochladi o 10°C a je to v ****.

LSC spomaluje zanaranie v Gckach (brzdy, vhupy, klopky..) Nechces aby bicykel siel pri mensej vlne, klopke prilis rychlo do zdvihu zbytocne menil svoje vlastnosti/geo.. Ale ako som pisal predtym stred je zaciatok a nabuduce skus otvorit/zavriet jeden klik...

Moj nazor je ze ludia jazdia velky SAG a v lepsom pripade aj prilis rychly reboud aby to nebolo tak "tvrde". Ono to funguje na pocit prijemne, len gripu je pomenej. Ale to je len nazor a preto treba skusat co vyhovuje tebe.

PS: idealne si to aj zapisat, na co som ja posledne pri servise zabudol :)
23.08.2022 - 22:30:48
00
Ked idem dlhsie po rovnom asfalte, tak sa mi moja Pike ako keby "kusne" na mieste a az ked sa o nu silnejsie opriem, tak sa pohne a zase chodi normalne. Po 3 minutach roviny je zase kusnuta. Potom mi po rovine chodi iba zadna stavba a predok sa ani nepohne a celkovo je to taky divny pocit.

Je nejaka finta, ako tomuto zabranit, pripadne som urobil nieco zle pri poslednom servise? ( aj ked neviem co - na puzdra isla originalna vazelina, kruzky poriadne nasiaknute olejom)
25.08.2022 - 11:10:55
00
Tiez to mam tak, ten pociatocny odtrh je dost velky. Ja z toho vinim gufera.
25.08.2022 - 11:13:40
00
OK, takze v dalsej objednavke zoberiem SKF gufera a potom uvidim. Kazdopadne to je dost otravne
25.08.2022 - 11:22:28
00
To máš taký akoby BRAIN...sa ti to automaticky zamyká :) Neviem prečo by mala vidlica pri jazde po rovnom asfalte nejako extra pracovať ? Ani pri jazde do kopca ak sa na bicykli neklátim ako na TDF, tak PIKE sa nehýbe. Začne sa pohybovať pri správnom zatlačení, pri jazde dolu kopcom okamžite ako prestanem pracovať rukami, tak vidlica začne odskakovať. Takže prečo by vidla mala pod jazdcom pracovať na rovnom asfalte, keď na ňu jazdec netlačí netuším. Akože môže to robiť pri nízkom tlaku a veľmi rýchlom odskoku a úplne otvorenej kompresii. Vtedy je vidla úplne citlivá na všetko, ale na traile plnom skál, strmákov a skokov by som s takou vidlou nechcel ísť.

Ešte skús guferá Racingbros.
25.08.2022 - 11:27:05
02
A co sa da robit s tym ked idem z kopca a brzdim prednou tak vacsina sagu je v pr.... Ked pride nejaka nerovnost tak ostava uz malo sagu na tlmenie
Prifuknut? Zas to bude tvrde. Alebo je nieco zle? Reba 100-120 27,5
25.08.2022 - 12:53:36
00
tokeny v nej mas?
25.08.2022 - 12:56:49
00
matko001 ak to pred servisom nerobilo a teraz ano, tak tipujem, ze si nieco spravil zle.. urcite si namazal vsetko co bolo treba?
gufera asi nebudu hlavnym dovodom - predtym som tiez nemal SKF, ale takyto problem som nemal..

scarinko vyzera to tak, ze mas prilis nizky tlak a/alebo malo LSC.. tokeny ti tu moc nepomozu (maju skor vplyv na druhu polovicu zdvihu)
btw, prifuknutie v skutocnosti dost casto vedie k tomu, ze vidla sa stane "komfortnejsou".. je to proti logike, ale je to proste tak
25.08.2022 - 13:45:15
01
Zoidberg asi nie. Bola upravena zo 100 na 120mm vybratim takych plastovych somarin.
25.08.2022 - 14:22:52
00
matko001 napísal:
Ked idem dlhsie po rovnom asfalte, tak sa mi moja Pike ako keby "kusne"


Presne takto sa sprava aj moj starsi SID ked uz dlho neboli servisovane spodne nohy. Mne to naopak vyhovuje :D uzamykanie mam na nej na korunke a nemam rad prepruzovanie na asfalte. Naopak novy SID s Debonair a SKF guferami treba zamykat, je citlivy aj na asfalte. Snad casom tiez takto znecitlivie :lol:
25.08.2022 - 14:31:05
00
matko001 mňa to doposiaľ robila každá vidla co som mal ci už to bola RS, Fox alebo Duroluxa... Bolo jedno kto ju sevisoval, aké tma boli gufera, po čase sa tak začali chovať všetky. Po servise spodných nôh sa to nejakú dobu nedeje a potom začne zasa, takze to pripisujem guferam
25.08.2022 - 17:45:29
01
scarinko napísal:
Zoidberg asi nie. Bola upravena zo 100 na 120mm vybratim takych plastovych somarin.

Skus pozriet, vyfukni vidlu a odskrutkuj aircap orechom tusim 24. Na tom vrchnaku su tie tokeny naskrutkovane, najviac tam tusim mozu tri, ale to skontroluj v manuali. Ked tam nebudu, nejaky pridaj a uvidis. Ak nemas aky, mozem ti posunut, niekde sa mi dva povaluju zo sidky, ktoru uz nemam.
25.08.2022 - 17:50:57
00
No ja som tam ziadne nedaval a pokial to tam nedali vo vyrobe tak asi nebudu. 24 ani nemam 😁
25.08.2022 - 18:12:19
00
Nechce sa mi pike študovať ale napr. do fox vzduchovej komory ide troška oleja aby mal airshaft hladký chod.
25.08.2022 - 18:27:18
00
Na tlmičoch je niekedy uvedený odtrh...myslím, že výrobca sa snaží to všetko nakalibrovať v tlmiacej časti tak, aby sa pri jazde priamym smerom vidla ani tlmič nepohojdávali. Na enduro a trail bikoch toto, ale nie je nejaký extra problém, ale na XC kde je tento efekt potrebné čo najviac eliminovať je zamykanie, alebo potom sú na to rôzne elektronické systémy, alebo Brain, alebo od Treku Reaktiv. Zákazníkov, ktorí vyžadujú, aby sa vidla v priamom smere pohupovala je asi minimum, tak preto je väčšina vidlíc ladená s potrebou mierneho prepumpovania. Dokonca aj na vidle bez air shaftu - na pružine sa mi vidla v priamom smere bez prepumpovania ani nepohne. Jedine tú citlivosť viem upraviť zrýchlením odskoku.
25.08.2022 - 18:55:15
00
keyboard_arrow_up