A na Shimane jeden dlhsi, ktorym prehodis o 4 pastorky.
16.09.2022 - 11:35:05
00
Kenai napísal:
Asi to nie je dobre vidiet. To nema nic s padnutou retazou to je chain suck sposobeny velkou zotrvacnostou kazety a prudkym pootocenim klukami vzad. Na 3x sa to moze stat len ak mas totlane zodrany prevodnik alebo spinavy orech. Obe sy chyby udrzby a nie systemu. 11-36 kazeta proste na to nema dost velku zotrvacnost.


V pohode, ja som Ti len chcel povedať, že je úplne jedno koľko máš prevodníkov, žiadny zo systémov nie je pre rám úplne bezpečný.
16.09.2022 - 11:37:05
02
user_id napísal:
...Pri 2x9 sa mi paci, ze cestne paky (Shimano Sora) su stale kompatibilne s MTB prehadzovacom/presmykacom a cena komponentov je tiez velmi priatelna.

Žiaľ aj naladiť páky Sora 2x9 s MTB prešmykom nie je úplne sranda. Mám Shimano Sora 3x9 a bez mechanických úprav na prešmyku to vôbec nešlo (Sora a MTB majú rôzny "pull ratio" ).
Edit: na 3x9 mám rozsah 614% (48/36/22 a 11-32). Akú kazetu pri 1x treba pre tento rozsah ?

:-) len rýpem. Nič proti 1x ( deti sa mi nesťažujú a ja nemusím po nich na ceste vrieskať "zatlač tú vľavo")
16.09.2022 - 11:40:02
00
Kenai napísal:
Pisem o vahe v kontexte momentu zotrvacnosti. Cize o rotacnej vahe. Co ma vzorec Iz=3/10.m.r.r a ano to r je polomer a ma tam byt umocnene na druhu. Cize aby mohla mat kazeta 2x taky polomer musi mat 1/4 hmotnost prte zachovanie rovnakeho momentu zotrvacnosti. Je Garbaruk - Super light 12 4x lahsia ako XTR 11-36 ? Asi tazko.
XTR 11-36 = 276g
Garbaruk - Super light 12 = 328g
XTR 11-36 ma polomer 72mm
Garbaruk - Super light 12 polomer = 106mm

Rotacny moment XTR = 0,0004292352 km.m.m
Rotacny moment Garbaruk - Super light 12 = 0.0011056224kg.m.m
Je to samozrejme priblizne ale rozdiel je obrovsky. XTR ma 2.5x mensiu zotrvacnoist ako Garbaruk - Super light 12 !

To však iba za predpokladu, že hmotnosť oboch kaziet je rovnomerne rozložená. Čo v tomto prípade nie je. XTR má top pastorky titánové a Garbaruk má najväčší Alu.

Pokiaľ máš problém so zotrvačnosťou kazety na svojom bajku tak IMHO preto, lebo si XTR ani Garbaruk nikdy nejazdil a jazdíš iba tie tebou spomínané HG50 resp ťažkú Sunrace 11-46z. Problém so zotrvačnosťou kaziet sa vyskytuje u veľkých a lacných oceľových kaziet s hmotnosťou 500g a viac. Taktiež u nábojov kde sa voľnobežný orech netočí tak ľahko ako by sa mal.
16.09.2022 - 11:48:28
01
MarKac80
Mne stacilo pridat nastavovaciu skrutku od Jagwire, kedze sideswing Alivio ani Sora (R3000ky) paky ziadnu nemaju. :-)
16.09.2022 - 11:49:39
00
Hmm tak ja asi nieco robim zle, na Cannondale Habit na 1x12, 14000 km a ziadne znaky chain suck, na Graveli 8000 a ziadne znamky, na Yetim zatial 2000 a zase nic :-).
16.09.2022 - 12:03:52
00
Kristina napísal:
To však iba za predpokladu, že hmotnosť oboch kaziet je rovnomerne rozložená. Čo v tomto prípade nie je. XTR má top pastorky titánové a Garbaruk má najväčší Alu.

Pokiaľ máš problém so zotrvačnosťou kazety na svojom bajku tak IMHO preto, lebo si XTR ani Garbaruk nikdy nejazdil a jazdíš iba tie tebou spomínané HG50 resp ťažkú Sunrace 11-46z. Problém so zotrvačnosťou kaziet sa vyskytuje u veľkých a lacných oceľových kaziet s hmotnosťou 500g a viac. Taktiež u nábojov kde sa voľnobežný orech netočí tak ľahko ako by sa mal.


A teda co ? Vsetci mame jazdit kazety za 250E aby sme nemali s 1x problem ? Ten problem nejestvoval u 3x systemu lebo tam nejestvovala kazeta co by mala 500g a priemer 20cm. To znamena ze mame 3x riesenie ktore netrpi tymto ani pri najnizsich sadach, alebo 1x riesenie ktore potrebuje hi end sady aby fungovalo optimalne. Tento samotny argument by mal stacit na to aby konstrukter dany system zavrhol. Bohuzial tento jediny argument staci na to aby manazer povazoval dane riesenie za dokonale a hodne prechodu nan. Pridaj menej roboty s montazou a zhruba 20x vacsiu cenu, zivotnost som uz spominal a je jasne preco je to tlacene vrchom spodkom vsade.
16.09.2022 - 12:23:58
01
tomasspura napísal:
Hmm tak ja asi nieco robim zle, na Cannondale Habit na 1x12, 14000 km a ziadne znaky chain suck, na Graveli 8000 a ziadne znamky, na Yetim zatial 2000 a zase nic :-).

Napis konkretne sady a co na tom jazdis. Ja mam cez 100 000 km na favorite a ziaden problem, ani len padnuta retaz nikdy 2x7 Shimano sis prehadzovacka Tourney za 12E kazeta za 8E.
Chain suck je tipicky problem pri jadeni zjazdovych a technickych trailov pripadne skokov. Presne tam, kde ma byt 1x najviac doma.
16.09.2022 - 12:26:37
00
prosím ťa, ešte jedno nechápem, čo ti bráni jazdiť tých 3*8-9-10 alebo hoc aj 3*12 ... no minimálne 2*12 určite? Všetko čo potrebuješ máš dostupné a nakombinuj si to ako chceš. Čo ťa ale vedieť k potrebe presviedčať iných? Ja ťa zvyčajne chápem celkom dobre a rozumiem tvojej snahe o zlepšenie seba a aj všetkých ostatných. Ale tomuto proste nerozumiem.
16.09.2022 - 12:45:50
14
asi zruším túto tému,Kenai nám všetkým otvoril oči-1 x 12 je omyl,slepá vetva pohonu :D
teraz vážne,keď som túto tému založil 15.10.2013,ani som netušil,že bude mať taký úspech,zo začiatku bolo dosť príspevkoch z pochybnosťami,či je toto ten správny smer vývoja-ale časom sa ukázalo,že aj zarytý pochybovači systému 1 x niečo postupne takmer všetci naň prešli z 3 x 9(10) alebo 2 x 10(11) takže to až také zlé nebude ...
iste to nie je systém vhodný pre každého,to sa tu už preberalo x-krát,ale čo tu vypisuje Kenai,to je sila,podla neho každý,kto to jazdí,sa necháva ošklbať o peniaze za drahú kazetu,má odretý rám(lebo padá reťaz) jazdenie je drahé,lebo to nič nevydrží atď. :D
ešte doplním,že od založenia tejto témy som vystriedal viacero bicyklov,buď mali 1 x 11,novšie už výlučne 1 x 12,reťaz mi nepadla ani raz,výdrž tiež ok-pre mňa je prešmyk zlo-kto chce nech ho jazdí,kto nechce nemusí
z našej partie som bol prvý,kto mal 1 x niečo,teraz už ho jazdia úplne všetci-hmm,prečo asi :^)
16.09.2022 - 12:58:41
02
Dano5 napísal:
...
z našej partie som bol prvý,kto mal 1 x niečo,teraz už ho jazdia úplne všetci-hmm,prečo asi :^)


Nie je to aj tym, ze pri novych ramoch sa s presmykom nepocita, resp. ponuka bicyklov s presmykom je obmedzena? :-)
16.09.2022 - 13:05:15
01
Kenai napísal:
Napis konkretne sady a co na tom jazdis. Ja mam cez 100 000 km na favorite a ziaden problem, ani len padnuta retaz nikdy 2x7 Shimano sis prehadzovacka Tourney za 12E kazeta za 8E.
Chain suck je tipicky problem pri jadeni zjazdovych a technickych trailov pripadne skokov. Presne tam, kde ma byt 1x najviac doma.


Ok, takze
Cannon (kym som ho nepredal)
mal rozne kombinacie, sram 12s GX a XT komponentov (prehadzky, radenie, retaze, kombinoval som to ako sa mi chcelo a pacilo). Prevodniky (od Sram, cez AB az nakonie WOlftooth Stainless steel)
Neskor pri tych istych kazetach GX AXS.

Storck (gravel)
mal grx 11s 8xx sadu (prehadzka s garbaruk ramienkom) a 11s mtb kazetu. (Uz vtedy na 12s retaziach)
Teraz ma 12s AXS GX prehadzku a garbaruk HG (11-52ku) kazetu.
(Prevodnik Garbaruk)

Yeti
Ide od zaciatku na GX kazete a AXSku
Prevodnik zdedil z Cannona.

Uz nejaku tu sezonu jazdim, ci uz gravel alebo MTB vylucne na 12s X01 alebo XX1 retaziach), vydrzia mi podstatne viac ako 12s XT, ci GX.

Co jazdim:
Mtb
-> vsetky traily, ktore mam v okoli Malych Karpat (vratane TBKx, Blue, Driver) plus vsetko smer Pezinska Baba, Pajstun atd...
-> 2-3x do roka v Alpach

Gravel
Polia, luky, zvaznice, lesne cesticky smer BK, Stupava, AT (gravelom sa na traily nehrabem, na to mam MTB).


Naposledy upravil tomasspura dňa 16.09.2022 - 13:14:36, celkovo upravené 1 krát.

16.09.2022 - 13:12:39
00
lapaloma Tu je odpoved:
user_id napísal:
Nie je to aj tym, ze pri novych ramoch sa s presmykom nepocita, resp. ponuka bicyklov s presmykom je obmedzena? :-)


A len doplnim ponuka endurobikov a trail bikov s 2x nejestvuje. Uz aj najst HT je problem a je to vela krat este vacsi kompromis ako to 1x
16.09.2022 - 13:13:57
01
aj to,ale ak by také rámy nikto nekupoval,tak by ich ponúkali aj z možnosťou úchytu na prešmyk-nikto predsa nenúti zákazníka kúpiť niečo,čo mu nevyhovuje :^)
prípadne ak je dopyt po takých rámoch,kde sa dá namontovať prešmyk,tak je to obrovská šanca-diera na trhu,určite by ju niekto využil
16.09.2022 - 13:14:10
01
tomasspura napísal:
Ok, takze
Cannon (kym som ho nepredal)
mal rozne kombinacie, sram 12s GX a XT komponentov (prehadzky, radenie, retaze, kombinoval som to ako sa mi chcelo a pacilo). Prevodniky (od Sram, cez AB az nakonie WOlftooth Stainless steel)
Neskor pri tych istych kazetach GX AXS.

Storck (gravel)
mal grx 11s 8xx sadu (prehadzka s garbaruk ramienkom) a 11s mtb kazetu. (Uz vtedy na 12s retaziach)
Teraz ma 12s AXS GX prehadzku a garbaruk HG (11-52ku) kazetu.
(Prevodnik Garbaruk)

Yeti
Ide od zaciatku na GX kazete a AXSku
Prevodnik zdedil z Cannona.

Uz nejaku tu sezonu jazdim, ci uz gravel alebo MTB vylucne na 12s X01 alebo XX1 retaziach), vydrzia mi podstatne viac ako 12s XT, ci GX.

Co jazdim:
Mtb
-> vsetky traily, ktore mam v okoli Malych Karpat (vratane TBKx, Blue, Driver) plus vsetko smer Pezinska Baba, Pajstun atd...
-> 2-3x do roka v Alpach

Gravel
Polia, luky, zvaznice, lesne cesticky smer BK, Stupava, AT (gravelom sa na traily nehrabem, na to mam MTB).


Cize ako vidim zase sme pri hi end sadach. Tam je odpoved. 1x je tu uz dlho na to aby sa vacsinu problemov podarilo odstranit za nehorazne naklady.

No "odstranit"... taky super boost je skor obmedzenie jednoho problemu, za cenu vytvorienia dalsieho este vacsiieho. Uz pri boost stavbe mi Q factor robi problem, pri striadani cestaku a mtb, pri superboost to bude lahodka.
16.09.2022 - 13:19:08
00
keyboard_arrow_up