Buduci tyzden budem mat novy bike. Tak taka otazka, ako odporucate sa starat o bike, co konkretne, ako casto robit, nieco pred vyjazdom a po vyjazde, proste aby som ho po dvoch rokoch nemusel vyhadzovat:D:D
v rotoroch problém nie je. problém je práve v tých brzdách. mal som ich na iných rotoroch a je pravda, že moc to nebrzdilo. možno boli na vine skôr platničky (takéto info som sa niekde dočítal), neviem, neskúšal som ich meniť... už som sa tých bŕzd zbavil (aj s celým bajkom)
mne to stale podvedome z tej DEMI taha 3 prsty na paku (tam aby som zabrzdil, tak som musel vyvinut silu 3 Morganov Freemanov (pochopi ten kdo pozna South Park ) = extremnu silu...
ale sak uvidime ako si ta brzda sadne, a vyzera to ze peniaze by mohli byt...
PS : nemam skusit odmastit kotuc, lebo ten zvuk "suchajuuci" sa mi nezdaa...
ci je to bezne, kym to sadne ?
EDIT po precitani horneho prispevku :
a nejake kolostopi (ci ako sa to vola) by tomu nepomohli ?
moje tektra zatial brzdia v pohode len isty cas sa mi zasekavalo lanko ale to je vyriesene, ubrzdim dvomi prstami. brzdia lepsie ako neznackove Vecka(kvalitne som nejazdil) tiez casom(asi na vianoce) planujem kupit brzdy alebo vidlicu
pokým si s brzdami ako tak spoko ber radšej vidlu tu viac pocítiš
to miraculix
... to ti asi nepomôže musíš to prežiť a brzdy vymeniť
... ja si stále nemôžem pomôcť pri pohľade an ten bike ... velké jak hovado a dlhé jak kamión
ked brzdy nebudu nejako dobre fungovat tak kupim poriadne platnicky a kotuce a potom uvidim. vidlica ak sa najdu peniazky bude okolo vianoc asi e*****n alebo raidon(podla toho kolko budem mat penazi) z tuning-testu.
budˇmáš na rezati rýchlospojku a potm ju sundáš naložiš do tech. benzinu alebo cyklostaru prebehneš kefkou vysušiš nahodíš na bike a namažeš alebo ju máš na pevno a potom kartáčikom vyčistíš jednotlivé články na retazi a namažeš toť vsjo.Ako často to budeš robiť je na tebe respektíve na tvojom usudku o zašpinení reťaze.
Miraculix: pokiaľ nemáš reťaz s rýchlospojkami, tak by som ju neroznitovával a neznitovával a čistil in situ teda na biku
nepoužíval by som benzín (prchavý, nebezpečný, príliš odmasťuje) ale radšej naftu - a aj to na ťažšie zasratie, na ľahšie nejaký bežný odmasťovač
(na ten konzervačný maglajz naftu)
TF 2 sa na reťaz veľmi nehodí, ide strašne rýchlo dole...
TF2 podla toho kolko jazdi.. ak jazdi kratke vyjazdy (do 50km) TF2 je fajn.. namazat pred kazdym vyjazdom a je v pohode.. ak jazdis dlhsie trasy tak pokukaj nejaky normalny olej radsej..
hmm, ja to riesim tak ze retaz davam dole len ked ju menim a cistim ju tak ze najprv ju na biku postriekam bohate WD-40, necham posobit a utriem cistou handrou. a potom TF-2 a je po starostiach. ak sa mi s tym chce babrat tak som ochotny pred (WD kupelom) umyt retaz horucou vodou so saponatom na riad. ak to dokaze odmastit mastny pekac, tak to odmasti aj retaz
TF2 podla toho kolko jazdi.. ak jazdi kratke vyjazdy (do 50km) TF2 je fajn.. namazat pred kazdym vyjazdom a je v pohode.. ak jazdis dlhsie trasy tak pokukaj nejaky normalny olej radsej..
takze som sa snazil tu prekliatu retaz ocistit handrou + tech. benzinom, ale z tych spar som toho moc nedostal...
musim kupit pracku a budem pouzivat radsej klasicky olej, nechce sa mi pred azdym vyjazdom mazat...
co je to to WD40 akolko to stoji ? odhadujem to na cistiaci prostriedok za najmenej 500Sk
takze si to zhrnme : kedze nemam spojku tak :
1. retaz treba vycistit nejakym odmastnovacom (budem asi pouzivat jarovu vodu = da sa s nou plytvat kolko chces a aj by mala odmastnit...
2. trebaj ju vysusit a utret do cista...
3. pocas susenia treba vycistit aj kazetu a prevodnik...
4. retaz + salter + smykac namazat pomocou TF2
vsetko ?
dutchman: benzín je ešte relatívne OK... sa odparí... ale ideálne by to bolo vhodným spôsobom spáliť
s tým pracím práškom som to skúšal, je to dobré, ale piplačka (mimochodom, 1 kvapka saponátu teoreticky zabije nekonečne veľa dážďoviek, prací prášok podobne)
ešte ma napadajú odmasťovacie prostriedky na umývanie motorov ako Arva a pod., to sú riadne brutality
WD40 je taká "univerzálna hovadina", ktorú si asi 40 % osadenstva mýli s mazivom (žiaľ, výrobca ich v tom podporuje zavádzajúcimi informáciami), v reále to slúži na uvoľňovanie zapečených/zahrdzavených skrutiek, odstraňovanie prilepeného mastného svinstva a pod., ono to síce maže, ale len kým sa neodparí rozpúšťadlo (asi nejaká benzínová frakcia) a potom amen tma - začne lepiť... nestojí nejako prehnane veľa, ale ja by som radšej použil buď tú naftu alebo hoci aj ten prací prášok a potom ešte prešpliechať v práčke na reťaz, osušiť, a potom nejaké mazivo na reťaz
napr. od Yarroline toto:
chlapik v obchode mi povedal ze na vidlu = silikonove a na pohon teflon...
ja uz mam doma tu TF2-ku tak uz nejdem kupovat ine, jedine teda tu pracku...
PS : odmastnoval som kotuce (ked som aj robil z retaou) a mam taky pocit ze max. brzdny ucinok je lepsi, ale sa mi nepaci aky tlak treba dat ...
Pračka je podľa mňa najrozumnejšia,do nej Cyklostar dobre odmastňuje a je ekologický Na mazanie používam TF 2,alebo keď nieje moc prašno tak Valvoline,dlho vydrží,ale dosť lepí prach.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
ale sak uvidime ako si ta brzda sadne, a vyzera to ze peniaze by mohli byt...
PS : nemam skusit odmastit kotuc, lebo ten zvuk "suchajuuci" sa mi nezdaa...
ci je to bezne, kym to sadne ?
EDIT po precitani horneho prispevku :
a nejake kolostopi (ci ako sa to vola) by tomu nepomohli ?
to miraculix
... to ti asi nepomôže musíš to prežiť a brzdy vymeniť
... ja si stále nemôžem pomôcť pri pohľade an ten bike ... velké jak hovado a dlhé jak kamión
nepoužíval by som benzín (prchavý, nebezpečný, príliš odmasťuje) ale radšej naftu - a aj to na ťažšie zasratie, na ľahšie nejaký bežný odmasťovač
(na ten konzervačný maglajz naftu)
TF 2 sa na reťaz veľmi nehodí, ide strašne rýchlo dole...
...pri odmastovani retaz zhodit dat do 7-dcl flasky s tech. benzinom a poriadne ju v nom vykupat...potom osusit starou handrou....
...na takto osusenu retaz naniest nejaky slusny pripravok, (kazdy ma nejaky svoj)...
...potom retizku znova nahodit....robota na cca 5min....
Budte trochu ohladuplni k prirode, najlepsie mi retaz, kazetu a pod. vycisti obycajny prach na pranie a je aspon ekologicky odburatelny
musim kupit pracku a budem pouzivat radsej klasicky olej, nechce sa mi pred azdym vyjazdom mazat...
co je to to WD40 akolko to stoji ? odhadujem to na cistiaci prostriedok za najmenej 500Sk
takze si to zhrnme : kedze nemam spojku tak :
1. retaz treba vycistit nejakym odmastnovacom (budem asi pouzivat jarovu vodu = da sa s nou plytvat kolko chces a aj by mala odmastnit...
2. trebaj ju vysusit a utret do cista...
3. pocas susenia treba vycistit aj kazetu a prevodnik...
4. retaz + salter + smykac namazat pomocou TF2
vsetko ?
s tým pracím práškom som to skúšal, je to dobré, ale piplačka (mimochodom, 1 kvapka saponátu teoreticky zabije nekonečne veľa dážďoviek, prací prášok podobne)
ešte ma napadajú odmasťovacie prostriedky na umývanie motorov ako Arva a pod., to sú riadne brutality
WD40 je taká "univerzálna hovadina", ktorú si asi 40 % osadenstva mýli s mazivom (žiaľ, výrobca ich v tom podporuje zavádzajúcimi informáciami), v reále to slúži na uvoľňovanie zapečených/zahrdzavených skrutiek, odstraňovanie prilepeného mastného svinstva a pod., ono to síce maže, ale len kým sa neodparí rozpúšťadlo (asi nejaká benzínová frakcia) a potom amen tma - začne lepiť... nestojí nejako prehnane veľa, ale ja by som radšej použil buď tú naftu alebo hoci aj ten prací prášok a potom ešte prešpliechať v práčke na reťaz, osušiť, a potom nejaké mazivo na reťaz
napr. od Yarroline toto:
http://www.yarroline.com/shop/yarrowpro_vosky.htm
(bežne k dostaniu, je to vosk, takže nechytá veľmi svinstvo, ale na rozdiel od bežných voskov vydrží aj v blate a dlhé jazdy, to TF 2 nedokáže)
alebo veľmi rozšírené srandy od Finish Line aj s demo videami:
http://www.finishlineusa.com/products/
TF-2 dávam na pohyblivé diely prehadzovačky, prešmykovača a nohy a tesnenia vidly
ja uz mam doma tu TF2-ku tak uz nejdem kupovat ine, jedine teda tu pracku...
PS : odmastnoval som kotuce (ked som aj robil z retaou) a mam taky pocit ze max. brzdny ucinok je lepsi, ale sa mi nepaci aky tlak treba dat ...