Preventívna akcia na priechode pre chodcov v Košiciach na Sídlisku KVP, počas ktorej 130 vodičov dalo a 90 vodičov nedalo prednosť chodcovi s bielou palicou, je alarmujúca. Na priechode pre chodcov na Čermeľskej ceste chodca so signálom bielej palice rešpektovalo 156 vodičov a 49 vodičov ich nerešpektovalo.
Ale ved to su uzase vysledy, vzhaldom na stav spolocnosti.
Ja som cakal, ze to bude ako pri zvieratkach,
10 vodicov ju obehlo z prava 9 z lava, 52 si ju udajne ani nevsimlo a 102 pridalo a pustilo stierace. Experiment bol ukonceny po tom co Juliia nestihla uskocit.
Mozno by pomohlo keby ako jedna pani v DNV chodila na nakup s kocikom, ktory pouzivala ako karicku a vzdy ked prisla na kraj cesty strcila kocar do prudu. Ak to urobila dost razantne bud isiel vodic na chodnik na opacnej strane alebo flekoval co sa dalo. Potom v pohode presla cez cestu. Podotikam, ze najlepsie to funguje mimo prechod, tam to vodic necaka a jeho reakcia je o to razantnejsia.
S cyklistami je najlepsie urobit experiment za Sadom Janka Krala v BA. Tam je paralelny cyklopruh s jednosmernym pruhom pre auta. Krizuje to niekolko prechpodv. Vacsinou ked auto zacne brzdit je to signl pre rychleho cyklistu ho predbehnut z lava a ist dalej po pruhu pre auta. Lebo cesticka pre cyklistov je prilis zahltena pomalimy vyletnikmi. Vtipne to je ked auto brzdi lebo ma pred sebou chodcu na prechode, ktoreho cyklista cez auto nevidi a este dupne do pedlov. V zivote som tam nevidel cyklistu zastavit a pustit chodcu. Ani raz.
Včera som v tom Rakúsku mohol dopadnúť rovnako ako Tkáč. Našťastie sme to ubrzdili ja aj ten slepý pako v plechovici. Ešte si aj zatrúbi, že čo mu tam leziem, však ide on hovädo. Dve minúty som mu tam dával spŕšku názorov na jeho štýl jazdy. Až sa upchal celý kruháč. Stačí sa ich pritom spýtať či ho páli vodičák, keď sa tak vehementne o neho snaží prísť a hneď sú krotkí. Inak neviem kam čumia, ale v tom kruháči pred Wolfstahlom sa mi stáva pravidelne, že mi nedajú prednosť tí čo do neho vchádzajú.
Toto nebola prvá konfliktná situácia, kedy ma skoro nabrali na kapotu.
Inak ked uz sme pri tom, chodec ma prednost ked je na prechode, nie na chodniku v okoli prechodu, ako si to PZ vyklada. Cize zastavit mas, ked ma aspon jednu nohu na zebre. A to som presvedcenuy ze 99,999% vodicov urobi, lebo by inak by toho chodca regulerne presli.
A potom este plati.
Chodec nesmie vstupovať na vozovku, a to ani pri použití priechodu pre chodcov, ak vzhľadom na rýchlosť a vzdialenosť prichádzajúcich vozidiel nemôže cez vozovku bezpečne prejsť.
Len pre zaujimavost, brzdis uz ked su na prechode, ci iba ked mate kolizny kurz. Ziaden chytak len ma to zaujima.
Tazko povedat, zalezi od situacie ktoru nejak vyhodnotim. Ak uz su na prechode tak stojim vzdy, nepreletim pred nimi. Ak len stoja, obzeraju si stromy, cucia do mobilov a cakaju kym vsetko zive zastane a potom vyrazia tak zjavne maju casu dost a tak sorry ale to prejdem.
Tiez zastavujem,aj v Sade, najlepsie rozhodnim, vstupujucim, nie cakajucim. Rovnako v opacnej pozicii,ako chodec, nebudem sa vrhat pid kolesa bicykla ci auta, kludne pockam tie 3-4 sekundy, nech prejdu.
Má poľahčujúcu okolnosť - išli dvojičky, nie za sebou.
Čo na tom, že zrazil obidvoch. Keby išli za sebou, mali by rozostup min. 10 m, trafil by len prvého, druhého len ľahko - tak ako tých druhých dvoch...
Má poľahčujúcu okolnosť - išli dvojičky, nie za sebou.
Čo na tom, že zrazil obidvoch. Keby išli za sebou, mali by rozostup min. 10 m, trafil by len prvého, druhého len ľahko - tak ako tých druhých dvoch...
To teraz len fabuluješ, alebo to súd takto bude brať? Lebo dvojičky sú už povolené, keď ide skupina 6 a viac cyklistov. Tu síce nebola taká skupina, ale to nič nemení na tom, že zabil dvoch.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
... teda ak sa len nesnažil zapnúť stierače.
Skoro presne.
Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down
https://www.cas.sk/clanok/2727887/nevidiaca-julia-s-policiou-skusali-slovenskych-vodicov-kolko-soferov-jej-zastavilo-na-priechode-alarmujuce-vysledky/
Ale ved to su uzase vysledy, vzhaldom na stav spolocnosti.
Ja som cakal, ze to bude ako pri zvieratkach,
10 vodicov ju obehlo z prava 9 z lava, 52 si ju udajne ani nevsimlo a 102 pridalo a pustilo stierace. Experiment bol ukonceny po tom co Juliia nestihla uskocit.
Mozno by pomohlo keby ako jedna pani v DNV chodila na nakup s kocikom, ktory pouzivala ako karicku a vzdy ked prisla na kraj cesty strcila kocar do prudu. Ak to urobila dost razantne bud isiel vodic na chodnik na opacnej strane alebo flekoval co sa dalo. Potom v pohode presla cez cestu. Podotikam, ze najlepsie to funguje mimo prechod, tam to vodic necaka a jeho reakcia je o to razantnejsia.
S cyklistami je najlepsie urobit experiment za Sadom Janka Krala v BA. Tam je paralelny cyklopruh s jednosmernym pruhom pre auta. Krizuje to niekolko prechpodv. Vacsinou ked auto zacne brzdit je to signl pre rychleho cyklistu ho predbehnut z lava a ist dalej po pruhu pre auta. Lebo cesticka pre cyklistov je prilis zahltena pomalimy vyletnikmi. Vtipne to je ked auto brzdi lebo ma pred sebou chodcu na prechode, ktoreho cyklista cez auto nevidi a este dupne do pedlov. V zivote som tam nevidel cyklistu zastavit a pustit chodcu. Ani raz.
Toto nebola prvá konfliktná situácia, kedy ma skoro nabrali na kapotu.
A potom este plati.
Chodec nesmie vstupovať na vozovku, a to ani pri použití priechodu pre chodcov, ak vzhľadom na rýchlosť a vzdialenosť prichádzajúcich vozidiel nemôže cez vozovku bezpečne prejsť.
Tazko povedat, zalezi od situacie ktoru nejak vyhodnotim. Ak uz su na prechode tak stojim vzdy, nepreletim pred nimi. Ak len stoja, obzeraju si stromy, cucia do mobilov a cakaju kym vsetko zive zastane a potom vyrazia tak zjavne maju casu dost a tak sorry ale to prejdem.
Najlepší sú tí, čo čakajú pri priechode, keď im zastavíš, tak začnú mavat rukou, že mám ísť... alebo zastavíš, pozrie na teba, a otočí sa a ide preč 🤣
Čo na tom, že zrazil obidvoch. Keby išli za sebou, mali by rozostup min. 10 m, trafil by len prvého, druhého len ľahko - tak ako tých druhých dvoch...
Čo na tom, že zrazil obidvoch. Keby išli za sebou, mali by rozostup min. 10 m, trafil by len prvého, druhého len ľahko - tak ako tých druhých dvoch...
To teraz len fabuluješ, alebo to súd takto bude brať? Lebo dvojičky sú už povolené, keď ide skupina 6 a viac cyklistov. Tu síce nebola taká skupina, ale to nič nemení na tom, že zabil dvoch.