1. Stupanie
Konkretne sa mi jedna o to ze mam modelovy kopec s urcitym kostantnym sklonom ktory teraz jazdim na pevnom zadku a 80mm vidle tak tak ze ho vyjdem, staci male nesustredenie, nepozornost alebo chyba v technike dvihne mi predok a som jasny.
Uvazujem o fulle ktory ma 120-140mm zdvihu vpredu aj vzadu, Je mi jasne ze geometria je tomu prisposobena ale stale mi to nejako nestimuje a mam pocit ze vyslapat ten kopec bude asi nerealne ked do toho este pripocitam ze si zadna stavba sadne do vacsieho sagu je to pri jazde do kopca z fyzikalneho hladiska dalsie minus.
2. Klesanie
Zoberme si teraz opacny pripad prudke klesanie bez nejakych kamenov a podobnych zalezitosti, niekto zvykne davat nizsie sedlo, niekto stoji za zadkom za sedlom... pri mojej predpotopnej vidlici s realnym zdvihom max 50mm sa mi predok nejako vyrazne neponara... co vsak 140mm linearneho zdvihu chodiaceho skoro na doraz + zadna stavba ktora ma tendenciu "vyjst zo sagu?" Neviem ci som to popisal pochopitelne.
Zaujimali by ma vase skusenosti, je mi jasne ze to zas nebude tak horuce inak by sa tie fully nevozili stale viac a viac ale myslim ze debata na tuto temu tu este nebola. (alebo hej?)
tento bike proste ide, prispieva k tomu aj hmotnosť do 12kg - starý HT mal 12,5kg tak možno aj preto.
a kopírovanie terénu zadným kolesom... to si musíš vyskúšať, len potom správne pochopíš:-)
Noise ty so vobec nepochopil na co sa tu ja pytam. Urcite jazdis dlhsie a poznas svoje okolie tak si najdi nejaky kopec ktory je pomerne hladky to znamena nie su tam ziadne extra korene, kamene a pod. Musi mat ten kopec taky sklon ze ked ho pojdes smerom hore na tvojom starom HT tak ho vyjdes lewn tak tak alebo vobec koli nadvihovaniu predneho kolesa... potom to skus prejst na tom Treku a daj echo. Neviem sice co si mal za vidlu na tom starom biku ani som sa este nedival ake zdvihy ma ten fuel ale vysledok by ma zaujimal.
Enrico vcera v ramci nudy zlozil svoju 80mm Foxu dole a nahodil tam nieco na com sa da nastavovat zdvih zhruba v rozmedzi 85-130mm (neviem presne tie hodnoty) poslal som ho na taky kopec ako som aj tebe pisal nech to ide testnut. Len som s nim este nebol tak neviem vysledky. Ale volal mi este ked bol doma ze je to patalia lebo to brutalne meni geometriu a uz len so sklonom sedla je problem takze dava daky kompromis a ide na test...
Edit@ inak taky kopec o ktorom hovorim je tu v TN napriklad na hrebeni Inovca vyslap na Ostry (Vtaci) vrch 910m.
hm, asi ani ja som nepochopil, sorry ROpa za moju prvu reakciu...
a priznam sa, ze stale mi unika pointa... tema sa vola stupavost fulla a riesi sa tu predna vidla a jej nastavenie...
Zase sme sa nepochopili. Nehovorím o zaťaženom prednom kolese v zmysle že mi zadné preklzuje. O tom sa snáď baviť nemusíme. Píšem o stave aby si nemusel riešiť kordináciu pri velkom stúpaní v zmysle bike staviaš na zadné. Asi by sme si mali spolu potočiť krátky úsek v M.K. Konské hlavy aby sme sa pochopili ako šlapať. hehe
a priznam sa, ze stale mi unika pointa... tema sa vola stupavost fulla a riesi sa tu predna vidla a jej nastavenie...
ked pozeram na to co mas pod ciarou popisane ani sa nedivim....
ale teraz uz vazne, nedozvedel som sa uplne to co som potreboval lebo vyzera to tak ze tu nikto asi ziadne extremne kopce nejazdi aspon nie smerom hore
ved Roman je aj jeden z mala ktory vie o com tu uz druhy den tocim
aha ale mozno je to preto ze ja som proste tak strme stupania ako ty chces nedal nikdy ...
a k teme: na buducu sezonu presadam na full tak potom budem moct porovnavat :}
ked pozeram na to co mas pod ciarou popisane ani sa nedivim....
ale teraz uz vazne, nedozvedel som sa uplne to co som potreboval lebo vyzera to tak ze tu nikto asi ziadne extremne kopce nejazdi aspon nie smerom hore
Inak možem ta ukludniť žiadne zaporné veci som pri prechode na full nepostrehol sice vidly zostali presne tie iste aj zdvihy ale pri strmom a zaroven rozbitom stupani a full lepsiu stabilitu oproti ht ti tolko zadna guma neskace po kameni a lepsie kopiruje teren
Suchy asfalt, sucha, az jemne vlhka tvrda dorovna udupana zemina - XTC slo lepsie. Asi preto, ze je lahsie, inu vyhodu som nenasiel.
V ostatnych pripadoch - suche kamene, mokra az blatista lesna cesta, mokre kamene, korene a ine nerovnosti su pre FS lahkym terenom. XTC mi na kazdej nerovnosti v prudkom stupani podklzavalo, castokrat som kopec nezdolal. V mojom citeni klady FS daleko prevysuju jeho zapory (ma ich?
A kedze som jazdil aj po rovine a dolekopcom, viem, ze cesta spat k HT je nadabro zarubana.
čo si... tam som bol len raz a prevrátilo ma dozadu
No vidíš, a ja Konské hlavy dám aj na AM /140/130/, takže chyba bude asi v spotrebitelovi. hehe
a vovovovotem to je...
kompromis je môj 12kg full
Uz som si myslel, ze to nikto nenapise.
keď presadnete zo svojho navyknutého biku na nový, nie je hneď výsledok optimálny
ale z mojich skromných skúseností, po presadnutí na fulla som okamžite o 2 rády lepšie zjazdoval a do kopca to bolo tiež lepšie... pod vplyvom tej jazdy už nezamykám v prudkých výjazdoch v teréne vidlu a je to lepšie (hlavne odkedy som sa vyhral s Motion Control)
inak tie Konské hlavy sú celkom dobrý test
ale napisal, hned na prvej strane