volodaj napísal:
Hlavne si nenapísal čo teda považuješ za použiteľné ?
pre mňa boli použiteľné aj Pirelli ale iba za sucha... K nim bolo treba ďalší set kolies resp plastov do necasu
Dlhodobo sa vytesujem z Vittorie aj keď momentálne ju mam nahodený iba na predku, v čase keď som potreboval ďalšiu na zadok, Mazzy s enduro casingom jednoducho neboli, tak vzadu mam Kryptotala Re, Soft, enduro casing. Na budúci rok predobjednaná ďalšia várka Vitorii s tým že spravili aj nejakú mäkkšiu zmes tak som prihodil 2 kúsky na skúšku a ďalšie 4 v overenej Graphene 2.0... Pomedzi to by som chcel skúsiť tie nove Pirelli a Kryptotala aj na predok... Ze co to pobie
14.11.2022 - 10:32:37
02
Ešte by som doplnil k tomu Kryptotalu... Nový nahodený pár krát povozeny a paráda, bolo mi ľúto ho drat reku nechám si ho na preteky a vzadu som dojazdieval ešte Pirelli... Pirelli som dodral založil znovu Kryptotal a ten plast za tie necelé 2 mesiace stihol vytvrdnut nie úplne na kameň ale už to nebolo ono... Stalo sa mi ze som si takto odpálil takmer nové plášte ktoré som cez zimu nechal stať v studenej garazi... No Conti nebol rozhodne dlhodobo skladovaný pod 0°C čiže ma to prekvapuje... Jasné nemám to odmerané durometrom iba omakom v porovnaní s Vittoriu no rozdiel tam je znatelny a teraz na jeseň to sakra šmýka ?


Naposledy upravil FiLus dňa 14.11.2022 - 10:49:18, celkovo upravené 1 krát.

14.11.2022 - 10:47:39
00
V podstate v tejto téme je aj jedno či sa tu dajú preferencie, že ktoré plášte sú ozaj dobré - každému aj tak vyhovuje niečo iné. Len super je, že sa zhodneme, že čo je na konkrétnych plášťoch zlé a už je na každom, že či ten efekt pre neho má význam. Napríklad tu je ďalší poznatok, že na slizkých koreňoch ešte s lístím sa v podstate strácajú rozdiely medzi plášťami a tieto veci sa často jazdia tak, že človek nevie ako dokázal pasáž ustáť. Napríklad v piatok som zjazd cez 6m dlhý naklonený rockface neustál, dostal šmyk na predné a letel salto z výšky asi 2m, bike aktuálne nepojazdný - uhla pätka SRAM UDH, pri pokuse ju povoliť sa zlomila..skala bola čítankovo suchá a stalo sa to na mojich obľúbencoch Vigilante/trailBOSS - keďže som vyššie vykopal novú "chicken line", tak plášte boli zabalené vrstvou vlhkej hrabanky - následne šmyk ako na ľade....Takže treba pospomínať, že okrem zmesi sú dôležité ďalšie okolnosti, aby plášť pracoval ako sa očakáva.

Musím kuknúť ešte tie Vittorie ak je aj nejaká nová zmes?? tie plášte už vzhľadom na ich nereálnu dostupnosť už nesledujem.
14.11.2022 - 10:47:49
00
filus: continentaly aj mne uz zatvrdli (roznestare verzie ). Ktovie co do tej gumy davaju :D
14.11.2022 - 10:53:30
00
Tu ma @branomelis provokoval, nech pomeram sirku plastov. Tak som zobral doma viacmenej vsetky bicykle s AM/EN plastami utokom :

nicolai g1
kolesa: 29“ i9 enduro 315 carbon 32h, vnutorna sirka 31.5mm + cushcore pro plast predok Michelin wild enduro front 29x2.4, sirka plasta 60,2mm
plast zadok Michelin wild enduro rear 29x2.4, sirka plasta 61mm

nicolai gam (ja viem, ale to je moje back country XC enduro :) )
kolesa: 29‘‘ i9 trail 280 carbon 32h, vnutorna sirka 28mm
plast predok Maxxis Recon Race 29x2.35, sirka plasta 60mm
plast zadok Maxxis Recon Race 29x2.35, sirka plasta 60,2mm

cube stereo 120 hpc ex s
kolesa: 29‘‘ newman A-30 evolution, vnutorna sirka 30mm
plast predok Maxxis 29x2.5WB 3C Maxterra DHF, sirka plasta 63,7mm
plast zadok Maxxis 29x2.4WB 3C Maxterra DHR2, sirka plasta 59,8mm

Canyon Nerve AL 9.0 Swiss Edition
Kolesa : 27.5‘‘ Syntace W30MX, vnutorna sirka 25mm
plast predok Schwalbe Nobby Nic 650x2.25, sirka plasta 50,6mm
plast zadok Schwalbe Nobby Nic 650x2.25, sirka plasta 50,8mm

Mam este dalsie 3, ale to su detske, tak ich zatial neriesim, pokial junior nevyrastie.

Ja som tiez zastanca tazkych plastov, spolu s cushcore vlozkami. Mam komplet obleceny v chranicoch a ruksakom, cca. 102-104kg. Tlaky jazdim 15-20psi predok a zadok 18-25psi (podla trate). Uvidim kam sa dostanem s GAMkom a reconami (predpokladam po prvom vyjazde dotlacim do najblissej krcmy, aby som mohol objednat nieco odolnejsie)?

Za mna asi najlepsi plast co sa tyka gripu je schwalbe magic mary fialova, len ta vydrzi tak 2-3 vikendy v bike parku a je po nej. Ked uz nieco lepsie vydrzou, tak magic mary oranzova, to mam na pol roku. Tvrdsie som neskusal, tak neviem povedat.

Maxxis Minion DHR2/DHF max terra DD, riadna kotva, ktora vydrzi naozaj dlho, ale co sa tyku gripu za mokra, tak radsej pomlcim – pre mna celkom sklamanie, po vybornych recenziach, viac menej sa berie ako etalon skoro vsade -> momentalne nikdy viacej.

Momentalne mam nasadenie micheliny wild enduro. Vonkajsie stuple su dost tvrde, ale vedia podrzat aj na mokrych korenoch a skalach. Odpor celkom v poriadku. Teraz maju do 500km v bike parkoch a jemne zodrate hrany. Co mi na nich vyhovuje je tvar behuna – tvori skoro rovinu a nie hribik ako vacsina plastov.

Ale kazdemu vyhovuje iny plast, ide hlavne o sposob jazdenia. Ja som nauceny z motokrosu viacej tlacit do volantu a robit male radiusy pri velkych naklonoch, takze potrebujem oporu v zatackach - ale plaste uplne do mokra odmietam jazdit, takze to je u mna vzdy kompromis. Magic mary, je naozaj dobra volba. Mam este v hladaciku nove continentali agrotal s en/dh karkasou, ale to az v priebehu buduceho roku.

Takze skusat, skusat, skusat .. jazde zdar!
14.11.2022 - 11:02:37
11
lto napísal:
filus: continentaly aj mne uz zatvrdli (roznestare verzie ). Ktovie co do tej gumy davaju :D

Takže to neni chyba ale vlastnosť 😂😂
14.11.2022 - 11:09:32
01
To je jediny problem co mam s black chilli. Tvrdnu a dokonca cestne aj praskaju bocnice. Ale ten efekt poznam aj z autoplastov. Nove plaste su vzdy o triadu lepsie ako odstate. A nie len conti v podstate vsetko co som kedy mal.

Pri aktualnych cenach za mojou psychologickou haranocou 50E za plast sa veru zacnem obzerat po alternative. Po 8 rokoch jazdenia cisto conti plastov.

Duck1980 super, supni to aj sem, nech to nezapadne prachom.
http://www.reifenbreiten-datenbank.de/
14.11.2022 - 11:14:24
00
Black chili nemam skusenost, ale stvrdli mi trosku stuple na prvej verzii mountain kinga, ktory bol UST (zmes vtedy este nemali chili). Ten plast za vela nestal, ale mal fajn vzorok a po asfalte napodiv bol velmi rychly (porovnatelne s bezne XC plastami), dozadu bol ok (UST plaste mali boky fajn, ziaden papier). Potom co ta guma zmenila vlastnosti, tak jazda na mokrom asfalte zacala byt na povazenie. Nejaky chili plast som ziskal pre ucely testovania a ten je fakt paradne stvrdnuty. Prvykrat mi toto spravil plast (a dost ma to vtedy prekvapilo) od kontiku este za cias doby kamennej, to bol oblubeny stuplovy plast asi niekedy v roku 2003-2004, zabudol som ako sa vola (nie explorer). Ale bol dost popularny. Ale tam to bolo fakt vyrazne, ale uvedomil som si to az neskor. Napr. taky Fat Albert v tom case, co som jazdil na snehu, s mrazom problem nemal. Asi do toho davaju daky odpadovy popolcek a predavaju to ako prasok z rohu jednorozca (cena) :D Raceking bezny (nie chili) sa mi zda, toto nerobi, aj ked tam je vzorok sam o sebe tvrdsi, tak mozno to necitit.
14.11.2022 - 11:22:51
00
Na vlhke korene jedine nizsi tlak a co najmaksia zmes ,pokial plast ten koren neobali ,tak skratka nepodrzi. S insertami by slo sa dostat na pomerne nizky tlak , no pod 1 bar si netrufam. Ak by sme mohli jazdit tlaky ako v triale ,teda 0.4atm predok a 0.3atm zadny ,bola by to ina pesnicka.
14.11.2022 - 12:38:02
00
Uz pod jeden bar (0,98atm..ca.15psi) s inzertami je to minimalne u mna dost o hubu. Aj tie najtvrdsie plaste uz dost plavaju a riskovat odlepenu patku dolu kopcom veru nechcem. Pri normalnom jazdeni napr na snehu by som si to predstavit vedel, ale to uz je extrem
14.11.2022 - 13:25:47
00
Pod 1 bar ozaj iba na snehu... S insertom sa nebojím ani tak samotného odlepnia patky ale plášť sa dá rozsekat aj s insertom... Ano nízky tlak a lepiva zmes je recept na mokré korene... No zasa klepať insert pri prejazde každého nebude úplne to pravé a ani príjemné...
14.11.2022 - 19:41:19
00
Nízky tlak na šmykľavé korene a kamene je taká zradná vec. Ono to ide fajn, plášť sa pekne obalí okolo týchto neprajných koreňov a kameňov, ale zvyčajne to nie je celý trail a na to treba veľmi znížiť rýchlosť a už skočiť s tým a dopadnúť do špicatých skál, alebo naklopiť to nie je ono. A treba na to plášť s čo najväčším objemom. Inak pod 1 bar len v kope snehu - to je zas o inom taká jazda z CHPS po krvavej v prašaníku :)
14.11.2022 - 20:04:56
00
Ú
14.11.2022 - 20:07:12
00
Este sa vratim ku conti. Ono zase nie vzdy ta stvrdnuta zmas je na skodu. V drolivom prasnom povrchu ako je bezny v MK v lete je to bez problemu. A vydrz plasta je vyborna v porovnani s makkymi zmesami. Aktulane ma moj MK 2049km za sebou a ledva vidiet nejake opotrebenie. Ale vacsiu cast z toho bol v predu.
15.11.2022 - 11:23:37
00
S tym MK3 by som sa bal vyjst na hradzu :D


Naposledy upravil lto dňa 02.02.2023 - 12:40:39, celkovo upravené 1 krát.

15.11.2022 - 11:27:23
00
keyboard_arrow_up