toto by som potreboval. nieje nic horsie ako sa ist rano vy ked som si den predtym nalozil poriadnu celodenku a nohy ma ledva nesu. nejaka ultralite verzia by nebola? ja moc nevazim
To asi funguje iba pri viac menej priamej jazde. Keďže viem na načo je v aute diferenciál. V zákrute ťa to rozhádže a keď zablokuješ zadné koleso tak ti blokne aj predné alebo vylámeš "kardan" Alebo mi niečo uniklo čo neplatí na biku?
To asi funguje iba pri viac menej priamej jazde. Keďže viem na načo je v aute diferenciál. V zákrute ťa to rozhádže a keď zablokuješ zadné koleso tak ti blokne aj predné alebo vylámeš "kardan" Alebo mi niečo uniklo čo neplatí na biku?
Pri zatačaní jednostopého vozidla sa obidve kolesá pohybujú po jednej kružnici. Takže majú rovnaké obvodové rýchlosti. Pri dvojstopom po dvoch rôznych kružniciach, takže majú iné obvodové rýchlosti a preto je potrebný diferenciál.
Tak ako obe kolesa na aute sa na jednej strane pohybujú rovnako rýchlo.
edit: Teda ak sa vykašleme na extrémy typu, že predné koleso je otočene o 90 stupňov, bicykel sa otáča do kruhu a zadok je v sklze a pod. Ale to nepovažujem za jazdu ?
volodaj to nie je pravda, všimni si na stopách od gúm (voda, blato) že v zákrute bike nie je jednostopové vozidlo. To by tak fungovalo ako píšeš ty jedine ak by sa zadné koleso natáčalo do protismeru a tak by bike zákrutu opisoval po dokonalej kružnici. Ako viem že nie som technik ako ty, ale zas niečo zle chápem?
Edit: a ani tie extrémy zas nie sú úplne výnimočné a práve také fixné prepojenie kolies by ťa zrazilo na zem
Ako verím že dá sa na tom jazdiť, ale mne vždy vŕtalo hlavou či by ten nesúlad nerobil šarapatu a čím pomalšia rýchlosť (a viac zatočené riadidlá pri tom) tým viac...
Fajná vec toto. Sníval som o tom tak pred 20 rokmi..samozrejme zatáčať to zatáča bez problémov, trochu by ma zaujímal cez čo vie odpájať pohon pri brzdení. V strmom kopci by to bolo super keby vedelo ťahať predné koleso. Postaviť sa a ťahať znamená okamžitý preklz zadného kolesa, postaviť sa, dať váhu na predok a potiahnuť to na predku môže byť fajn. Aj keď zas tu v kopci to človek asi moc nepotočí, lebo to musí mať brutál odpor, ale píšu tam aj o verziách s pomocným elektromotorom.
To by mohlo byť a mohlo by to mať súvis s tým zariadením, čo dokáže odpojiť pohon toho predného kolesa a urobiť z toho len klasický bike - asi kvôli zníženiu odporu pri jazde po spevnenom povrchu.
Pri zatačaní jednostopého vozidla sa obidve kolesá pohybujú po jednej kružnici. Takže majú rovnaké obvodové rýchlosti. Pri dvojstopom po dvoch rôznych kružniciach, takže majú iné obvodové rýchlosti a preto je potrebný diferenciál.
Tak ako obe kolesa na aute sa na jednej strane pohybujú rovnako rýchlo.
edit: Teda ak sa vykašleme na extrémy typu, že predné koleso je otočene o 90 stupňov, bicykel sa otáča do kruhu a zadok je v sklze a pod. Ale to nepovažujem za jazdu ?
Predne a zadné koleso nejde po rovnakej kuznici.
Na plechovkach to rieši mezdinapravovy diferenciál...
Bez neho je použitie na spevnenom povrchu problematické.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
https://bikerumor.com/chistini-regains-traction-w-run-of-all-wheel-drive-fat-bikes-and-new-kate-leeming-5-south-pole-model/
https://www.mtb-news.de/news/dreh-momente-am-dienstag-allrad-antrieb-am-fahrrad/
Otvoriť v novom okne thumb_up1thumb_down
https://bikerumor.com/chistini-regains-traction-w-run-of-all-wheel-drive-fat-bikes-and-new-kate-leeming-5-south-pole-model/
https://www.mtb-news.de/news/dreh-momente-am-dienstag-allrad-antrieb-am-fahrrad/
To asi funguje iba pri viac menej priamej jazde. Keďže viem na načo je v aute diferenciál. V zákrute ťa to rozhádže a keď zablokuješ zadné koleso tak ti blokne aj predné alebo vylámeš "kardan"
Pri zatačaní jednostopého vozidla sa obidve kolesá pohybujú po jednej kružnici. Takže majú rovnaké obvodové rýchlosti. Pri dvojstopom po dvoch rôznych kružniciach, takže majú iné obvodové rýchlosti a preto je potrebný diferenciál.
Tak ako obe kolesa na aute sa na jednej strane pohybujú rovnako rýchlo.
edit: Teda ak sa vykašleme na extrémy typu, že predné koleso je otočene o 90 stupňov, bicykel sa otáča do kruhu a zadok je v sklze a pod. Ale to nepovažujem za jazdu ?
Edit: a ani tie extrémy zas nie sú úplne výnimočné a práve také fixné prepojenie kolies by ťa zrazilo na zem
Inak robili sa aj motorky s pohonom predného kolesa. Nejaký špeci Endurá. Asi aby sa im lepšie prechádzali spadnuté stromy 😂
Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down
Tak ako obe kolesa na aute sa na jednej strane pohybujú rovnako rýchlo.
edit: Teda ak sa vykašleme na extrémy typu, že predné koleso je otočene o 90 stupňov, bicykel sa otáča do kruhu a zadok je v sklze a pod. Ale to nepovažujem za jazdu ?
Predne a zadné koleso nejde po rovnakej kuznici.
Na plechovkach to rieši mezdinapravovy diferenciál...
Bez neho je použitie na spevnenom povrchu problematické.