Ahojte, mam otazku ohladne predneho svietenia. Mam toto svetlo: CTM Rocky, 1Watt. Pouzivam ho len v meste, nie do terenu (len na to, aby som bol viditelny). Nemam ho so sklonom do "do zeme". Obcas sa mi stava, ze mi vodici blikaju dialkovymi svetlami. Jedneho to minule tak nasralo, ze zacal blikat, trubit a ked bol na mojej urovni, aj stocil auto na mna. Ja auto nemam, takze neviem posudit, do akej miery je to neprijemne. Este podotknem, ze pouzivam blikanie a nie trvale svetlo. Ako mate nastavene vy svetla - s urcitym sklonom do zeme, ci priamo pred seba?
Blikanie nepouzivam. Hlavne za sera a tmy je iritujuce.
Okrem toho, ze mam svetlo so zrezanym kuzelom, mam ho sklonene, aby nesvietilo nad cca pas stojaceho cloveka. Inak tazko sa to prisposobuje vodicom nakolko v kazdom aute je pozicia vodica v roznej vyske.
No ja mám svetlá Bontrager ION 200 RT / FLARE RT 2 čo sú riadne vypalováky, jedny z mála svetiel účinných cez deň a na to predné mi žiadny vodič nikdy neblikal. Používam ho ako blikačku cez deň aj za šera. Keď je úplná tma prepnem predné na normálne svietenie. Nastavené to mám tak , aby som za tmy videl na cestu. Najjednoduchšie riešenie je, večer si niekde oprieť bicykel o pätník a pozrieť ako to svieti z diaľky. Som si tak checkoval svetlá ako sú viditeľné cez deň. Aby som neblikal niečím, čo je neviditeľné.
Predne svetlo mam nastavene sikmo dole na cestu niekolko metrov pred seba. Potme nebicyklujem, takze ho mam iba pre istotu, keby som sa nestihol vratit za svetla. Takze ho nezapinam skoro nikdy. Ak je sero a na cestu je este dostatocne vidno, nezvyknem ho zapinat. Najma urcite nie na hradzi, kde su prevazne iba cyklisti a nechodia tam auta. Ak by som ho za sera zapol na ceste, kde chodia auta, tak urcite nie blikacku, ale menej intenzivne svetlo.
Ahojte, mam otazku ohladne predneho svietenia. Mam toto svetlo: CTM Rocky, 1Watt. Pouzivam ho len v meste, nie do terenu (len na to, aby som bol viditelny). Nemam ho so sklonom do "do zeme". Obcas sa mi stava, ze mi vodici blikaju dialkovymi svetlami. Jedneho to minule tak nasralo, ze zacal blikat, trubit a ked bol na mojej urovni, aj stocil auto na mna. Ja auto nemam, takze neviem posudit, do akej miery je to neprijemne. Este podotknem, ze pouzivam blikanie a nie trvale svetlo. Ako mate nastavene vy svetla - s urcitym sklonom do zeme, ci priamo pred seba?
Odporucam si nastudovat Nemecke normy, ktore snad jedine siroko-daleko zaviedli limitaciu: https://www.bikeradar.com/advice/buyers-guides/stvzo-bike-lights/. Ja som sa nakoniec rozhodol trocha zainvestovat do svetla, ktore normu splna a ma kuzel prisposobeny tak, aby neosvetloval dalsich ucasnikov = problem hlavne lacnych svetiel, je, ze tam vacsinou nepomoze ani znizeni sklonu, ale to je najlepsie si vyskusat na sebe...
Mna fascinuje ako si ludia pokupia vykonne led svetla a potom s tym v premavke oslepuju chodcov, soferov alebo dalsich cyklistov a cuduju sa ked im niekto nieco povie...a pritom vacsinou staci nastavit spravny sklon
Mna fascinuje ako si ludia pokupia vykonne led svetla a potom s tym v premavke oslepuju chodcov, soferov alebo dalsich cyklistov a cuduju sa ked im niekto nieco povie...a pritom vacsinou staci nastavit spravny sklon
Otazne je, ci sa tym znizi aj viditelnost do dialky. Absolutne sa do toho nevyznam, ale ako laik by som povedal, ze ked znizis sklon, tak ta nebude vidiet do takej dialky, ako ked ho mas priamo. Ci blbost? Lebo ja si nepotrebujemsvietit na to aby som ja videl. Ale pouzivam svetlo na to, aby mna bolo vidno - ci uz cez slnecny den, ci pri zapade slnka ci v noci. Myslim, ze zvlast pri zapade slnka, ked je nizko nad horizontom tak je dost dolezite, aby ho bolo riadne vidno. Ale ako vravim, som do toho uplny laik, len sa tak domnievam.
Skus toto (preklikaj si tam obrazky)
alebo ak sa ti nechce cakat, skus akekolvek zadne svetlo. Netusim ci u nas najdes aj biele.
Dalsie moznosti:
* Sklop terajsie aby svietilo napr. na predne koleso.
Uvidia ta, lebo budes osvetleny. V tomto pripade mozes aj blikat. Kludne si to vyskusaj.
* prelep to svoje svetlo bielym papierom znizis intenzitu aj tak ho nepouzivas aby si videl.
Predne svetlo urcite nechat svietit a nastavit sklon. Ja mam fenix BC26R, ktory nema zrezany kuzel (co ma sere trocha, lebo predtym to Fenix maval) a svietim s tym trocha na predne koleso. Aj ked som pouzival silnejsi vykon, tak sa mi nestalo, ze mi niekto nadaval (ci uz vodici alebo pesi).
Zadne mi blika, ale ked som siel s partiou minule na vyjazd, tak aj ti mi nadavali, ze ked ide clovek za mnou tak je to iritujuce. Cize v pelotone tiez zadnu davam svietit.
Napríklad aj slovenský zákon pamätá na sklony, konkrétne vyhláška MDV SR č.134/2018 Z.z. § 30 Bicykel (2) a) a)
svietidlom svietiacim dopredu bielym svetlom;45) svietidlo musí byť nastavené a upravené trvalo tak, aby referenčná os svetelného toku pretínala rovinu cesty vo vzdialenosti najviac 20 m od svietidla a aby sa toto nastavenie nemohlo samovoľne meniť,
Zase má človek kruhový výsek, tak to môže aj tak oslepovať. Preto nemci od určitého výkonu zaviedli povinnosť mať zrezaný tvar lúča. Niektoré blikacie režimy sú ozaj nepríjemné.
ano, nemecky kolega mi to tiez hovoril. Aj som si vsimol, ze oni neblikaju, ale svietia.
Nie som sofer, nemam auto = netusim, ake neprijemne je blikanie ciklystu do oci sofera. Ale osobne sa domnievam, ze je lepsie pre bezpecnost cyklistu, ked blika ako ked len svieti. Ked napr. auta stoja v kolone, zapche a pod. a ja ich obieham sprava tak male svetielko mozu v spataku lahko prehliadnut. Kdezto blikacku si skor vsimnu a hned im je jasne, ze ide cyklista. Pri trvalom svieteni nemusia vediet, ci to ide bicykel, kolobezka, motorka ale daco ine. Takisto zadne svetlo na frekventovanej ceste skor splynie so zaplavou svetiel, ked neblika. Aspon ja si to tak myslim, aj sa toho drzim, ze blikam vzdy a vsade. Ci skoro rano pri vychode slnka, ci ked ide cesta cez husty les, ci v noci, hmle, dazdi... Niekto tu spominal, ze stacia reflexne prvky. No nemyslim si. Zazil som dva pripady, ked napr. manzelka mala na sebe reflexnu vestu - ja som bol na priamom silnom slnku a ona uz bola pod tmavym mostom. Napriek tomu, ze mala vestu, som ju vobec nevidel. A takisto pri zapade/ vychode slnka. Auto bolo odstavene pri krajnici, meter za autom vystrazny trojuholnik. Slnko akurat vychadzalo a mi svietilo priamo do oci. Ja som auto ani trojuholnik vobec nezbadal. Videl som len velku oranzovu ziaru. Az ked som bol par desiatok cm od trojuholnika som ho zbadal. Takze tam vesta zrejme tiez nepomoze. Skor ta blikacka (aj to som si nie isty, ci by ju bolo vidno). A k tym sklonom. Minule som sa prvykrat v zivote docital, ze predpisy urcuju sklon odrazky. Nikdy by mi nenapadlo, ze aj toto je stanovene. Ale pri svetlach som sa s tym nestretol. Preto ma to zaujalo. Jazdim denno-denne uz vyse 7 rokov po KE azatial bez jedineho tukesu, takze to svietenie/ blikanie ma svoj vyznam. Ale napr. mnohi vodici/ chodci sa stazuju na BOLT kolobezky, ze im prekaza svetlo na nich. A to ani neblika len svieti. Takze podstatne je asi nie to ci blika - svieti, ale zrejme ten sklon.
Bežný cyklista má svetlo osadené približne o 20-40cm vyššie ako bežné auto (neriešim SUV), zvyčajne je to cca výška svetla dodávky. Bežný šofér má ale o cca 20-30cm nižšie úroveň očí ako cyklista. Bolt kolobežky majú silné svetlo a nemajú tzv. cut off na svetle a to je najväčší problém. Ak vieš anglicky, tak tu je krátke video https://youtu.be/05ggheYxlV4 . Za mňa blikanie predným svetlom by malo byť zakázané. Zažívam to pravidelne aj na cyklotrase a nie je to nič príjemné, ak ide epileptický stroboskop oproti. Ak nevieš, ako šofér vníma tvoje svetlo, určite máš kamoša, čo má auto. Niekam sa odvezte, sadni si ako šofér, kľudne stoj a on nech na bicykli ide oproti tebe.
ja preferujem blikanie. Ked ako sofer vidim pred sebou v tme blikajuce biele / cervene svetlo, viem, ze je to cyklista. Ked svietiace, tak je to bud motorka, alebo auto s pokazenym jednym svetlom - t.j. rychlo jazdiace dopravne prostriedky. Zaroven mi to da informaciu, ako rychlo sa k nemu priblizim.
To, ako su tie svetla nastavene, je druha vec. Ak mi niekto vypali 1000 lumenov do oci, je jedno ci svieti, alebo blika. Ja som si preto do premavky kupil Fenix BC25R, ktore ma zrezany vrch a mam to nastavene tak, ze to reze zhruba na spodnej hrane okien auta. Takze by to nemalo nikoho oslnovat. Dufam, ze podobnych svetiel bude pribudat.
ja preferujem blikanie. Ked ako sofer vidim pred sebou v tme blikajuce biele / cervene svetlo, viem, ze je to cyklista. Ked svietiace, tak je to bud motorka, alebo auto s pokazenym jednym svetlom - t.j. rychlo jazdiace dopravne prostriedky. Zaroven mi to da informaciu, ako rychlo sa k nemu priblizim.
To, ako su tie svetla nastavene, je druha vec. Ak mi niekto vypali 1000 lumenov do oci, je jedno ci svieti, alebo blika. Ja som si preto do premavky kupil Fenix BC25R, ktore ma zrezany vrch a mam to nastavene tak, ze to reze zhruba na spodnej hrane okien auta. Takze by to nemalo nikoho oslnovat. Dufam, ze podobnych svetiel bude pribudat.
Zdielam uplne rovnaky nazor. Sice niekde v diskusii som sa docital, ze vraj pri blikani sa tazsie odhaduje rychlost cyklistu ako ked svieti. Neviem, netusim. Ja blikam, zatial ma nic nezrazilo. Hoci mnohokrat ma aj tak ci uz vedome alebo nevedome vytlacili z cesty. Pozrel som uveden svetlo Fenix. V praxi som to este nevidel, neviem k tomu vobec zaujat stanovisko. Moje svetlo je take, ze ho vidno trosku aj do strany aj z mojho pohladu cyklistu vidim, ako svieti. Pri tom Fenixe neviem ako to je napr. z vyssie sediaceho sofera napr. autobus, kamion.
Ja používam na cestnom bicykli svetlo z aliexpresu, ktoré ma zrezaný svetelný kužel a výkon vraj 400 lumenov. Nastavené ho mám tak, že kužel začína hneď pred predným kolesom a končí možno tak 10 metrov predo mnou (neviem nikdy som to nemeral ). To mi stačí na to aby som ja videl na cestu ale stále to asi dostatočne svieti aj dopredu do diaľky lebo reflexné prvky a značky už pekne vidím aj na 100 metrov (tiež len odhad ).
Ale tiež by som najradšej skopol každého jedného kto na cyklotrase v úplnej tme má svetlo nastavené rovno dopredu. A stále si myslí, že mu to málo svieti a pri tom najväčšia časť svetelného lúča ide do prd.. teda diaľky kde nemá čo osvetľovať, maximálne teda oproti idúcich.
A tie svetlá na Bolt kolobežkách sú fakt tlak zdvíhajúce
Inak toto ja tiež nechápem, čo, resp.koho osvetľujú na hrádzi, keď si svetlo vytocia rovno dopredu. Podľa mňa je to asi pocit, že im do dosvieti ďalej a lepšie uvidia. Bohvie
Ako som skor pisal, tiez to mam sklopene dole, svietim si tak cca 10m pred seba, cloveka dalej uz nevidim (keby som ho chcel vidiet, musel by som svietit dopredu). Vela bezcov je v ciernom a nema ani len reflexny naramok, vtedy sa az zlaknem ked sa predomnou zjavi
jedine co vidim su reflexne prvky ak ma na sebe, alebo dopravne znacky.
Predtym som mal svetlo z ciny, pri tom som videl vsetko, ale som oslnoval.
Najlepsia je kombinacia s celovkou, tou si viem prisvietit kam potrebujem, aj do dialky, aj do zakruty. Poslednu co mam ma 5 rokov Infini 300lm, ta uz vydrzi asi 30min. Ale od jeziska dostanem fenix hm61r
Len je rozdiel ked blikas svetlom so sustredenym kuzelom, cize svetlom urcenym na svietenie, kt ma svietivost v stovkach lumenov (lm) a tzv. pozicnym svetlom, kt. ma svietivost 10, 15 lm resp. menej.
Cize svetlom aby si bol videny. Na to nepotrebujes blikat sustrednym kuzelom do oci.
Ja som prestal pouzivat blikanie svetlom urcenym na svietenie aby som videl na cestu, ked som stretol na biku oprotiblikajuceho cyklistu. Neskutocne mi to vadilo a doslova som sa nesustredil na svoju cestu. Hovorim o jazde za tmy pod ciastocnym poulicnym osvetlenim.
Preto som ti poslal odkaz na ten aliexpres, pretoze tam najdes veci od vymyslu sveta, za par supov, co u nas v zivote nezozenies.
Attachment:
svetlo pozicne.jpg
Pises, ze mas svetlo urcene na svietenie aby si videl cestu, ale pouzivas ho iba na to aby si bol videny.
Tak, jedinym riesenim aby si nesposoboval "epilepticke zachvaty" blikanim, je sklopit to svetlo.
Poziadaj niekoho aby ti s tym pomohol. Ak sa teda nechces vzdat blikania, sklopis svetlo a on ti povie ci to vadi alebo nie aj ci si bol viditelny.
Lebo je tu aj moznost, ze patris medzi mizive mnozstvo ludi, kt. blikanie do oci zrejme nesposobuje problemy.
Aj malicke neblikajuce svetlo za tmy uvidis na desiatky (stovky) metrov.
Len je rozdiel ked blikas svetlom so sustredenym kuzelom, cize svetlom urcenym na svietenie, kt ma svietivost v stovkach lumenov (lm) a tzv. pozicnym svetlom, kt. ma svietivost 10, 15 lm resp. menej.
Cize svetlom aby si bol videny. Na to nepotrebujes blikat sustrednym kuzelom do oci.
Ja som prestal pouzivat blikanie svetlom urcenym na svietenie aby som videl na cestu, ked som stretol na biku oprotiblikajuceho cyklistu. Neskutocne mi to vadilo a doslova som sa nesustredil na svoju cestu. Hovorim o jazde za tmy pod ciastocnym poulicnym osvetlenim.
Preto som ti poslal odkaz na ten aliexpres, pretoze tam najdes veci od vymyslu sveta, za par supov, co u nas v zivote nezozenies.
Attachment:
svetlo pozicne.jpg
Pises, ze mas svetlo urcene na svietenie aby si videl cestu, ale pouzivas ho iba na to aby si bol videny.
Tak, jedinym riesenim aby si nesposoboval "epilepticke zachvaty" blikanim, je sklopit to svetlo.
Poziadaj niekoho aby ti s tym pomohol. Ak sa teda nechces vzdat blikania, sklopis svetlo a on ti povie ci to vadi alebo nie aj ci si bol viditelny.
Lebo je tu aj moznost, ze patris medzi mizive mnozstvo ludi, kt. blikanie do oci zrejme nesposobuje problemy.
Aj malicke neblikajuce svetlo za tmy uvidis na desiatky (stovky) metrov.
10-15 je dost malo. Raz sa mi napr. stalo, ze sli styri zeny po priechode pre chodcov, kde bola tma ako v prdeli. Ja som bol rozfofrovany z kopca. Keby jedna z nich nemala reflexny pasik, tak by som do nich narazil. So svetielkami, co si poslal na fotke by som ich neuvidel. Takisto 10 metrov neviem ci by mi stacilo na zabrzdenie (mam gumickove brzdy). Takito, ked sklonim svetlo do zeme, nie som si isty, ci bude reflexny pasik na ludoch vidno. Takisto blikanie je fajn, ked idem po cyklochodniku a sa mi tam spaciruju chodci. Zakazdym sa otocia, ze co to blika a sa vcas ustupia. A nakoniec tie svetielka by asi moc nebolo vidno v hmle, dazdi, snezeni prip. v kombinacii tohto pocasia. Skor podla mna sofer zbada blikanie ako trvale svetlo. Takisto v meste, kde je vela roznych svetiel - auta, semafory a vsetko mozno okolo, skor sofer zaregistruje blikanie ako nejake malicke svetielko. Samozrejme, je to len moj nazor a skusenost.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Okrem toho, ze mam svetlo so zrezanym kuzelom, mam ho sklonene, aby nesvietilo nad cca pas stojaceho cloveka. Inak tazko sa to prisposobuje vodicom nakolko v kazdom aute je pozicia vodica v roznej vyske.
Odporucam si nastudovat Nemecke normy, ktore snad jedine siroko-daleko zaviedli limitaciu: https://www.bikeradar.com/advice/buyers-guides/stvzo-bike-lights/. Ja som sa nakoniec rozhodol trocha zainvestovat do svetla, ktore normu splna a ma kuzel prisposobeny tak, aby neosvetloval dalsich ucasnikov = problem hlavne lacnych svetiel, je, ze tam vacsinou nepomoze ani znizeni sklonu, ale to je najlepsie si vyskusat na sebe...
Skus toto (preklikaj si tam obrazky)
alebo ak sa ti nechce cakat, skus akekolvek zadne svetlo. Netusim ci u nas najdes aj biele.
Dalsie moznosti:
* Sklop terajsie aby svietilo napr. na predne koleso.
Uvidia ta, lebo budes osvetleny. V tomto pripade mozes aj blikat. Kludne si to vyskusaj.
* prelep to svoje svetlo bielym papierom znizis intenzitu aj tak ho nepouzivas aby si videl.
* odrazky na bicykel a hlavne na rukavy (https://www.alza.sk/auto/compass-pasik-reflexny-roller-sor-d2914481.htm)
Hlavne neblikaj prednym svetlom, kt. si svietis aby si videl.
To drazdi vodicov.
Zadne mi blika, ale ked som siel s partiou minule na vyjazd, tak aj ti mi nadavali, ze ked ide clovek za mnou tak je to iritujuce. Cize v pelotone tiez zadnu davam svietit.
svietidlom svietiacim dopredu bielym svetlom;45) svietidlo musí byť nastavené a upravené trvalo tak, aby referenčná os svetelného toku pretínala rovinu cesty vo vzdialenosti najviac 20 m od svietidla a aby sa toto nastavenie nemohlo samovoľne meniť,
Zase má človek kruhový výsek, tak to môže aj tak oslepovať. Preto nemci od určitého výkonu zaviedli povinnosť mať zrezaný tvar lúča. Niektoré blikacie režimy sú ozaj nepríjemné.
ano, nemecky kolega mi to tiez hovoril. Aj som si vsimol, ze oni neblikaju, ale svietia.
Nie som sofer, nemam auto = netusim, ake neprijemne je blikanie ciklystu do oci sofera. Ale osobne sa domnievam, ze je lepsie pre bezpecnost cyklistu, ked blika ako ked len svieti. Ked napr. auta stoja v kolone, zapche a pod. a ja ich obieham sprava tak male svetielko mozu v spataku lahko prehliadnut. Kdezto blikacku si skor vsimnu a hned im je jasne, ze ide cyklista. Pri trvalom svieteni nemusia vediet, ci to ide bicykel, kolobezka, motorka ale daco ine. Takisto zadne svetlo na frekventovanej ceste skor splynie so zaplavou svetiel, ked neblika. Aspon ja si to tak myslim, aj sa toho drzim, ze blikam vzdy a vsade. Ci skoro rano pri vychode slnka, ci ked ide cesta cez husty les, ci v noci, hmle, dazdi... Niekto tu spominal, ze stacia reflexne prvky. No nemyslim si. Zazil som dva pripady, ked napr. manzelka mala na sebe reflexnu vestu - ja som bol na priamom silnom slnku a ona uz bola pod tmavym mostom. Napriek tomu, ze mala vestu, som ju vobec nevidel. A takisto pri zapade/ vychode slnka. Auto bolo odstavene pri krajnici, meter za autom vystrazny trojuholnik. Slnko akurat vychadzalo a mi svietilo priamo do oci. Ja som auto ani trojuholnik vobec nezbadal. Videl som len velku oranzovu ziaru. Az ked som bol par desiatok cm od trojuholnika som ho zbadal. Takze tam vesta zrejme tiez nepomoze. Skor ta blikacka (aj to som si nie isty, ci by ju bolo vidno). A k tym sklonom. Minule som sa prvykrat v zivote docital, ze predpisy urcuju sklon odrazky. Nikdy by mi nenapadlo, ze aj toto je stanovene. Ale pri svetlach som sa s tym nestretol. Preto ma to zaujalo. Jazdim denno-denne uz vyse 7 rokov po KE azatial bez jedineho tukesu, takze to svietenie/ blikanie ma svoj vyznam. Ale napr. mnohi vodici/ chodci sa stazuju na BOLT kolobezky, ze im prekaza svetlo na nich. A to ani neblika len svieti. Takze podstatne je asi nie to ci blika - svieti, ale zrejme ten sklon.
To, ako su tie svetla nastavene, je druha vec. Ak mi niekto vypali 1000 lumenov do oci, je jedno ci svieti, alebo blika. Ja som si preto do premavky kupil Fenix BC25R, ktore ma zrezany vrch a mam to nastavene tak, ze to reze zhruba na spodnej hrane okien auta. Takze by to nemalo nikoho oslnovat. Dufam, ze podobnych svetiel bude pribudat.
To, ako su tie svetla nastavene, je druha vec. Ak mi niekto vypali 1000 lumenov do oci, je jedno ci svieti, alebo blika. Ja som si preto do premavky kupil Fenix BC25R, ktore ma zrezany vrch a mam to nastavene tak, ze to reze zhruba na spodnej hrane okien auta. Takze by to nemalo nikoho oslnovat. Dufam, ze podobnych svetiel bude pribudat.
Zdielam uplne rovnaky nazor. Sice niekde v diskusii som sa docital, ze vraj pri blikani sa tazsie odhaduje rychlost cyklistu ako ked svieti. Neviem, netusim. Ja blikam, zatial ma nic nezrazilo. Hoci mnohokrat ma aj tak ci uz vedome alebo nevedome vytlacili z cesty. Pozrel som uveden svetlo Fenix. V praxi som to este nevidel, neviem k tomu vobec zaujat stanovisko. Moje svetlo je take, ze ho vidno trosku aj do strany aj z mojho pohladu cyklistu vidim, ako svieti. Pri tom Fenixe neviem ako to je napr. z vyssie sediaceho sofera napr. autobus, kamion.
Ale tiež by som najradšej skopol každého jedného kto na cyklotrase v úplnej tme má svetlo nastavené rovno dopredu. A stále si myslí, že mu to málo svieti a pri tom najväčšia časť svetelného lúča ide do prd.. teda diaľky kde nemá čo osvetľovať, maximálne teda oproti idúcich.
A tie svetlá na Bolt kolobežkách sú fakt tlak zdvíhajúce
jedine co vidim su reflexne prvky ak ma na sebe, alebo dopravne znacky.
Predtym som mal svetlo z ciny, pri tom som videl vsetko, ale som oslnoval.
Najlepsia je kombinacia s celovkou, tou si viem prisvietit kam potrebujem, aj do dialky, aj do zakruty. Poslednu co mam ma 5 rokov Infini 300lm, ta uz vydrzi asi 30min. Ale od jeziska dostanem fenix hm61r
Len je rozdiel ked blikas svetlom so sustredenym kuzelom, cize svetlom urcenym na svietenie, kt ma svietivost v stovkach lumenov (lm) a tzv. pozicnym svetlom, kt. ma svietivost 10, 15 lm resp. menej.
Cize svetlom aby si bol videny. Na to nepotrebujes blikat sustrednym kuzelom do oci.
Ja som prestal pouzivat blikanie svetlom urcenym na svietenie aby som videl na cestu, ked som stretol na biku oprotiblikajuceho cyklistu. Neskutocne mi to vadilo a doslova som sa nesustredil na svoju cestu. Hovorim o jazde za tmy pod ciastocnym poulicnym osvetlenim.
Preto som ti poslal odkaz na ten aliexpres, pretoze tam najdes veci od vymyslu sveta, za par supov, co u nas v zivote nezozenies.
Pises, ze mas svetlo urcene na svietenie aby si videl cestu, ale pouzivas ho iba na to aby si bol videny.
Tak, jedinym riesenim aby si nesposoboval "epilepticke zachvaty" blikanim, je sklopit to svetlo.
Poziadaj niekoho aby ti s tym pomohol. Ak sa teda nechces vzdat blikania, sklopis svetlo a on ti povie ci to vadi alebo nie aj ci si bol viditelny.
Lebo je tu aj moznost, ze patris medzi mizive mnozstvo ludi, kt. blikanie do oci zrejme nesposobuje problemy.
Aj malicke neblikajuce svetlo za tmy uvidis na desiatky (stovky) metrov.
Len je rozdiel ked blikas svetlom so sustredenym kuzelom, cize svetlom urcenym na svietenie, kt ma svietivost v stovkach lumenov (lm) a tzv. pozicnym svetlom, kt. ma svietivost 10, 15 lm resp. menej.
Cize svetlom aby si bol videny. Na to nepotrebujes blikat sustrednym kuzelom do oci.
Ja som prestal pouzivat blikanie svetlom urcenym na svietenie aby som videl na cestu, ked som stretol na biku oprotiblikajuceho cyklistu. Neskutocne mi to vadilo a doslova som sa nesustredil na svoju cestu. Hovorim o jazde za tmy pod ciastocnym poulicnym osvetlenim.
Preto som ti poslal odkaz na ten aliexpres, pretoze tam najdes veci od vymyslu sveta, za par supov, co u nas v zivote nezozenies.
Pises, ze mas svetlo urcene na svietenie aby si videl cestu, ale pouzivas ho iba na to aby si bol videny.
Tak, jedinym riesenim aby si nesposoboval "epilepticke zachvaty" blikanim, je sklopit to svetlo.
Poziadaj niekoho aby ti s tym pomohol. Ak sa teda nechces vzdat blikania, sklopis svetlo a on ti povie ci to vadi alebo nie aj ci si bol viditelny.
Lebo je tu aj moznost, ze patris medzi mizive mnozstvo ludi, kt. blikanie do oci zrejme nesposobuje problemy.
Aj malicke neblikajuce svetlo za tmy uvidis na desiatky (stovky) metrov.
10-15 je dost malo. Raz sa mi napr. stalo, ze sli styri zeny po priechode pre chodcov, kde bola tma ako v prdeli. Ja som bol rozfofrovany z kopca. Keby jedna z nich nemala reflexny pasik, tak by som do nich narazil. So svetielkami, co si poslal na fotke by som ich neuvidel. Takisto 10 metrov neviem ci by mi stacilo na zabrzdenie (mam gumickove brzdy). Takito, ked sklonim svetlo do zeme, nie som si isty, ci bude reflexny pasik na ludoch vidno. Takisto blikanie je fajn, ked idem po cyklochodniku a sa mi tam spaciruju chodci. Zakazdym sa otocia, ze co to blika a sa vcas ustupia. A nakoniec tie svetielka by asi moc nebolo vidno v hmle, dazdi, snezeni prip. v kombinacii tohto pocasia. Skor podla mna sofer zbada blikanie ako trvale svetlo. Takisto v meste, kde je vela roznych svetiel - auta, semafory a vsetko mozno okolo, skor sofer zaregistruje blikanie ako nejake malicke svetielko. Samozrejme, je to len moj nazor a skusenost.