1. Stupanie
Konkretne sa mi jedna o to ze mam modelovy kopec s urcitym kostantnym sklonom ktory teraz jazdim na pevnom zadku a 80mm vidle tak tak ze ho vyjdem, staci male nesustredenie, nepozornost alebo chyba v technike dvihne mi predok a som jasny.
Uvazujem o fulle ktory ma 120-140mm zdvihu vpredu aj vzadu, Je mi jasne ze geometria je tomu prisposobena ale stale mi to nejako nestimuje a mam pocit ze vyslapat ten kopec bude asi nerealne ked do toho este pripocitam ze si zadna stavba sadne do vacsieho sagu je to pri jazde do kopca z fyzikalneho hladiska dalsie minus.
2. Klesanie
Zoberme si teraz opacny pripad prudke klesanie bez nejakych kamenov a podobnych zalezitosti, niekto zvykne davat nizsie sedlo, niekto stoji za zadkom za sedlom... pri mojej predpotopnej vidlici s realnym zdvihom max 50mm sa mi predok nejako vyrazne neponara... co vsak 140mm linearneho zdvihu chodiaceho skoro na doraz + zadna stavba ktora ma tendenciu "vyjst zo sagu?" Neviem ci som to popisal pochopitelne.
Zaujimali by ma vase skusenosti, je mi jasne ze to zas nebude tak horuce inak by sa tie fully nevozili stale viac a viac ale myslim ze debata na tuto temu tu este nebola. (alebo hej?)

Velmi dobry prispevok, dakujem. Zaujimave by bolo urobit presne tento isty test aj dole velmi velmi velmi prudkym kopcom kde hrozi kabela cez riaditka.
nechcem ta strasit, ale ten tvoj bajk na obrazku je 100% tucnejsi...
2all: podla mna, ak chcem porovnavat stupavost FS a HT, tak si vezmem dva bajky s ROVNAKOU prednou vidlou a vtedy pocitim rozdiel, bez ohladu na % stupania kopca...
ak chcem porovnat stupavost vidly napr. s 80 a 160 zdvihom, porovnam ich s rovnakym bajkom, aby som pocitil rozdiel...
...ale mnohi tu miesate hrusky s jablkami, jeden vazi 60 kg aj s botami, druhy prave presiahol 100kg, nikto nespomina rozne hustenie pneumatiky (poniektori vedia, ze je to DOST dolezite), uplne ina bude stupavost pri roznych plastoch... atd atd...
takze stale nechapem pointu tejto temy...
Kiri, no tak
Mal som skôr na mysli to že pokiaľ niekto nemá kondíciu a dobrú techniku šliapania tak mu ani najlepšia geometria a najlepšie komponenty v stúpaní nepomôžu.
P.S. Áno, fúl /celopružiak/ môže byť prínosom aj hore kopcom. hehe
osobne vlastnim styri bicykle z toho jeden cestak to je out of topic jeden MTB HT a dva fully.
1.Full - HARO SONIX zdvih 120 mm vzadu / 100 mm vpredu jednocap
stupavost uplne v pohode i ked na tlimici ROCK SHOX MC.3.1. do kopcov musim zavriet floodgate aby zadna stavba nepohupovala resp.pohupovala menej. chodim na nom na dlhe vylety
2.Full - SPECIALIZED PITCH PRO zdvih 150 mm vzadu / 140 mm vpredu stvorcap
Stupavost este lepsia, urcite sa najde niekto kto ma podobnu skusenost a ak fulla tak jednoznecne so zdvihom 140 mm a viac.tento bike je povedzme v kategorii AM/EN ale trend smeruje k jednoznacnemu zvysovaniu zdvihov v MTB este 5 rokov do zadu bolo 120 mm zdvih pre AM dnes je to standard pre XC
full z vacsimi zdivhmi jednoznace.jam mam na spesli ROCK SHOX PIKE U-TURN 95- 140mm ale ho nepouzivam zdvih je stale 140 a do kopca idem lepsie ako na druhom HARO SONIX a tiez ako na mojom HT GIANT XTC.
nevadi to v strmom vrsku? nehadze ta to "na chrbat"?
ja mam Foxku 90-110-130mm a do kopcov sa mi najviac osvedcilo tych 110mm s lockoutom - skusim tych 130mm
väčší zdvih neznamená (minimálne spravidla neznamená - špeciály a blbé nastavenia vynechajme) že budeš mať prdel pod rajdami (ako si nastavíš, tak máš) alebo že ideš viac s ťažiskom dozadu...
máš pravdu zdvihy určite nie
len zdvih RST a 160mm na konkretnom rame už samozrejme rozdiel je a aj v stupavosti
snáď ešte jednou nevýhodou vyšších zdvihov do kopca je rádovo vyššia hmotnosť biku + vidly na ktorom daná vidla je btw. určite nebude 160mm vidla na 1800g FS ráme
_________________
Tecumseh ty mi hovoris zo srdca presne tak ak mas bike v kategorii Allmountain alebo Enduro nejde o vahu ani o to ci budes prvy na kopci ale o ten pocit z jazdy.
Osobne si myslim ze kto raz osedla fulla uz sa nevrati k HT i ked ja obcas svojho GIANTA prevetram aby na neho prah nesadal