CraObs napísal:
trionq pre teba je vsetko klikbejt :D

sorry že si netvorím závery z nadpisov .. Tieto media sa presna na to spoliehaju. Všimni si že vždy ked vyjde dačo negatívne na EV tak v konečnom dôsledku ak ideš po zdroji a zistiš si co je vlastne vo veci je to uplne inak..
23.12.2022 - 19:43:16
01
tak tak... všetko je inak... máš pravdu ;-)

aby sme sa vrátili k téme: "expert Pepa" a nejaké tie myšlienky na rozmýšľanie ;-)

https://www.youtube.com/watch?v=qz5LP9TeO2o

taká skrátená verzia v inom programe...

https://www.youtube.com/watch?v=aYV2Oa1ZdqY

protekční spratek, je krásny výraz pre elektromobil... ále čo tám po tom... jak to povedal, tá neviditeľná ruka trhu to predsa vyrieši sama... a keď na to nebudeme mať, tak to tu bude jak pred 100 rokmi, bohatí na koňoch, chudoba pešo, alebo budeme sedieť doma na riti... a šmytec... aspoň budeme viac bajkovať :D :D :D

ale ako tak sledujem vývoj, a čínske novinky + čínska produkcia batérií, v tomto má pravdu, že EU si kope vlastný hrob a bude to Európu bolieť hlavne ekonomicky, Čína nás už onedlho zaplaví ich produkciou... tak ako sme sa kedysi smiali kórejcom a spol., a kde sú dnes... tak, DongFeng, Geely a spol už tu pomaličky zapúšťajú korene...
23.12.2022 - 21:27:12
00
pepa caliber :D okey bro
z neho si robia srandu snad aj petrolheadi na twitteri, čisty demagog, inak sam jazdí na elektre ..

thumb_up0thumb_down
23.12.2022 - 23:56:03
00
trionq napísal:
sorry že si netvorím závery z nadpisov .. Tieto media sa presna na to spoliehaju. Všimni si že vždy ked vyjde dačo negatívne na EV tak v konečnom dôsledku ak ideš po zdroji a zistiš si co je vlastne vo veci je to uplne inak..

presne tak, ak ideš po zdroji zistíš že všetko je dosť inak a nedomyslené.. všimi si že keď sa dačo objaví tak tie isté argumenty sa používajú raz tak potom opačne, resp keď sa nehodia tak sa zamlčia :) alebo sa rovno odignorujú, či postavia do roviny "to je len teraz také, ale o 10-15 rokov to už nebude", alebo sa uplatnia teórie z mikrosveta na globálne riešenia a srať na fyziku :?:
24.12.2022 - 09:46:06
00
CraObs, fyzika rozvoju elektromobility nebráni, prekážky jej rozvoja sú spoločenského charakteru, nie fyzikálneho.

Ale dobre teda, máš nejaké iné riešenie, ako spraviť dopravu bezemisnú či aspoň uhlíkovo neutrálnu pri naplnení našich základných mobilitných potrieb?
24.12.2022 - 10:37:31
00
fyzika tomu prave brani a dost zasadne

zakladne treba zmenit pristup k doprave a myslenie ludi, uz som to tu spominal.. elektromobilita ako sa presadzuje teraz a kam smeruje je totalna kravina, ekonomicka aj ekologicka
24.12.2022 - 10:50:37
05
CraObs napísal:
zakladne treba zmenit pristup k doprave a myslenie ludi


Ako? Čo treba zmeniť v prístupe a v myslení, aby sme mohli aj po roku 2050 jazdiť na spaľovacích autách?
24.12.2022 - 10:59:12
00
trionq napísal:
pepa caliber :D okey bro
z neho si robia srandu snad aj petrolheadi na twitteri, čisty demagog, inak sam jazdí na elektre ...


hmmm a ti si to video aj pozrel... mne ten teslamajster príde, že žije v nejakej inej dimenzii...
24.12.2022 - 13:13:53
01
Jaroh napísal:
Ako? Čo treba zmeniť v prístupe a v myslení, aby sme mohli aj po roku 2050 jazdiť na spaľovacích autách?


myslíš ako takto nejak???

https://www.topspeed.sk/novinky/je-synteticke-palivo-buducnostou-porsche-oficialne-spusta-jeho-vyrobu-ma-takmer-nulove-emisie/22326
24.12.2022 - 15:23:01
00
CraObs písal o zmenách v prístup a v myslení, tak ma to zaujíma. E-palivá sú technologickým počinom.

Pri e-palivách je ešte veľmi veľa nejasností. Sú doplnkom k elektromotorom, nie alternatívou. Očakáva sa, že ak sa vôbec podarí vyriešiť množstvo problémov okolo nich, tak v najlepšom prípade iba natiahnú prechodné obdobie k elektromobilom, ale nezastavia prechod na ne. Ich výhodou je vhodná energetická hustota, uhlíková neutralita (ak sa bud vyrábať 100% z OZE) a existencia distribučnej siete. Ale majú zatiaľ veľa nedostatkov - nízka efektivita, aj so zohľadnením ďalšieho vývoja sa predpokladá príliš vysoká cena, je predpoklad nedostatočnej produkcie, emitujú veľa (viac ako dnešné palivá) NO2, čpavku a tiež CO ... EK ich bude priebežne posudzovať, že či ich v roku 2035 uzná ako bezemisné, najbližší panel o tom bude v roku 2026. Predpokladá sa tiež, že ak by sa ich podarilo využiť, tak skôr v leteckej a lodnej doprave.
Navyše, už aj samotné automobilky predpokladajú elektromobilitu, od roku 2030 ich viac a viac bude vyrábať iba elektroautá, tlmia ďalší vývoj spalovacích motorov a vyvíja sa elektro. Tak je otázne, či bude po e-palivách dostatočný globálny dopyt, teda či sa kvôli dosluhujúcim spaľovacím autám (pre ktoré sa nepochybne tak či tak bude aj naďalej vyrábať aj klasické palivo) po 2035 oplatí tak giganticky investovať do optimalizácie produkcie e-palív.
Teda nie, že by e-palivá nestáli za pokus, nejaký potenciál v nich možno je (uvidí sa počas rokov ich vývoja) , ale vo všeobecnosti sa považujú za dočasnú vec, ktorá uľahčí prechod na elektromobilitu. Veď uvidíme ...
24.12.2022 - 17:17:11
01
Jaroh zaklad je prestat vozit svoju rit na 1-2km trasach. centra miest odstavit od individualnej dopravy (ziadne vynimky pre elektromobily). vozidla skor zdielane nez vlastne. rozsirit a skvalitnit hromadnu dopravu aby to bola zmysluplna alternativa. opustit predstavu ze hned sa vsade dostanem a vsetko mi dorucia za 5min a je to len otazka kolko mam penazi.
bud riesim ekologiu a planetu alebo seba a svoj rozmazny zivot, ale dokopy to nejde naraz.

ak uz sa ludstvo nezmeni tak je skor zmysel prave v e-palivach, elektrovozitka maju vyznam na kratkych presunoch radu desiatok kilometrov, nie to tlacit na stovky az tisic, tam to straca celu vyhodu a zmysel. vo vysledku ideal asi efuel hybrid, kde si nebudes "fukat prdy" pod nos v civilizacii na elektre ale zaroven vies sa dakam od svojej diery dostat.
prave cista elektromobilita je slepa cesta a prechodna vetva. automobilky zastavuju vyvoj vsetkeho lebo im hrozi zakazaz ich predaja, tak naco by sa venovali vyvoju niecoho co bude nepredajne?

ale sak vo vysledku ked tak rozmyslam, vlastne aj dobre bude, elektromobilita nas dostane presne tam kde som zacal :) auta v individualnej doprave vo velkom ubudnu
25.12.2022 - 08:35:23
15
CraObs wau, píšeš ako z veľkej knihy.

S prvým odstavcom hlboko súhlasím od prvého po posledné slovo.

Druhý odstavec ostáva otvorený. Je dosť ťažké predpovedať, osobitne predpovedať budúcnosť :-) Zatiaľ všetko nasvedčuje tomu, že našu mobilitu bude zabezpečovať v budúcnosti elektrika a nie e-palivá. Ale keďže nemám krištáľovú guľu, nejdem o tom diskutovať. Môžem iba vyjadriť názor, že to podľa mňa bude elektrika, pretože na rozdiel od e-palív bude pri priaznivom výskume a vývoji výroba a distribúcia elektriky škálovateľná v množstve, distribúcia jej výroby aj prenosu bude oveľa jednoduchšia v porovnaní s e-palivami a preto bude úsilie civilizácie smerovať jej smerom. Ale je to vec, ktorú nevieme vopred a preto je to iba vec názoru a dojmov. Nehádam sa.

Tretí odstavec je prianie, ktoré s tebou zdieľam. :-)
25.12.2022 - 09:55:05
03
túto informáciu som v októbri nezachytil ale narazil som na nu teraz

Toyota vytvorila "krízový tím" kvôli Tesle. Tento tím pozastavil všetky procesy ktoré smerovali k výrobe 30 nových ohlásených elektromobilov na ktoré Toyota vyhradila 38 miliard. Zistili totiž že spôsob akým ich chceli vyrábať je kompletne k ničomu. Ich prvý elektromobil bz4x postavený na platforme pre spaľovacie auta je katastrofa. Toyota je jedna z mála automobiliek ktoré nemá ani prototyp platformy pre elektrická autá, pričom počítali s oveľa pomalším nástupom týchto áut. Návrh takejto platformy trvá asi 5r.
V tejto súvislosti je zaujímavý aj príbeh že v spolupráci s Teslou v rokoch 2011-2017 vytvorili asi 2500 kusov elektrifikovaných RAV4. V 2017 ukončili spoluprácu s tym že im Tesla nemá čo ponúknuť a predali aj svoj podiel v Tesla motors. (odvtedy aj s dnešným poklesom akcie spravili 540%)
porovnanie výsledkov v Q3 2022
čistý zisk Toyoty na auto tvoril 1,312 dolárov
čistý zisk Tesly na auto 9,569 dolárov
Napriek tomu že Toyota vyrobila o 6,5x viac áut, dosiahla nižší celkový zisk. Možno sledujeme príbeh Nokie a Kodaku v priamom prenose.



https://www.reuters.com/business/autos-transportation/exclusive-toyota-scrambles-ev-reboot-with-eye-tesla-2022-10-24/

SK verzia https://fontech.startitup.sk/usiel-nam-vlak-priznava-najvacsi-smoliar-elektromobility-boj-vsak-nevzdal-skopiruje-strategiu-tesly/?fbclid=IwAR1iPl_LBxW_zNiIWvKuFSJ5_X8pHoLTXtTjjf5sISv4TQFofDMjoAexfwk
27.12.2022 - 01:12:18
03
Zaujímavé čítanie na zamyslenie.
07.01.2023 - 20:17:49
00
najvačšie europske trhy

https://cleantechnica.com/2023/01/08/ev ... -december/

https://cleantechnica.com/2023/01/09/uk ... estseller/

end is near :lol:
09.01.2023 - 18:33:27
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up