Prosim?
21.10.2022 - 22:18:13
00
scarinko napísal:
Prosim?

:D
21.10.2022 - 22:20:46
00
Aj to vysvetlis?
21.10.2022 - 22:42:26
00
Poprosím znalcov Treku, alebo aj neznalcov, aký je rozdiel medzi týmito dvoma bicyklami. Výbava je úplne rovnaká, akurát Gen 4 má kratšie sedlo a káble schované v predstavci. A trochu iný rám. Celkovo je ľahší o 250g, po odpočítaní sedla iba 239g.
Reálne viem ten Gen 3 kúpiť lacnejšie o Ł1000. Iba tých pár ušetrených gramov a pár cm káblikov mi za tie peniaze asi nestoja.
Je tam niečo čo mi uniká, je ten nový rám o toľko lepší? Má zmysel priplatiť si 25% ceny?
https://www.trekbikes.com/gb/en_GB/bikes/road-bikes/performance-road-bikes/domane/domane-sl/domane-sl-6-etap-gen-4/p/36152/
https://www.trekbikes.com/gb/en_GB/bikes/road-bikes/performance-road-bikes/domane/domane-sl/domane-sl-6-etap-gen-3/p/35028/?colorCode=red_black
21.10.2022 - 22:49:06
00
Z Treku by som kupoval emondu alebo madone
Domane je taky.... ani ani... som v zopar zahranicnych FB Trek skupinach a domane je bike, ktory sa najviac meni... ani lahkost a tuhost emondy a ani rychlost a vzhlad madony

A odpoved na tvoju otazku je, ze ram urcite nestoji za tu 1000ku
21.10.2022 - 23:05:04
00
Tak mne Domane maximálne vyhovuje a nechcem nič iné. Mám hliník, jazdím na ňom 200 km a je maximálne pohodlný. Pohodlnejší ako môj pracovný odpružený ebajk. Bude to asi aj tým masívnym rámom. Navyše má oká na montáź blatníkov, úložisko v ráme, montáž na tretiu fľašu. Jeden alebo druhý kúpim. Len nevidím dôvod prečo je taký rozdiel v cene.
21.10.2022 - 23:42:17
00
Este kratko toe overlap je problem ak jazdis male rychlosti ( <6km/h) alebo technicke miesta v malej rychlosti. Pripadne trackstand, na takom biku vyzaduje extra guraz, alebo schopnosti. Nie je to tazsie, ale ked sa nieco po... tak nemas sancu zvrtnut rajdy a instantne ides k zemi. Prirataj SPD SL a mas aj rozbite lakte.
Cize ak to ches do mesta ci do nejakeho lahkeho terenu, tak bike s toe overlap nebrat. Ale o tom ci to je dobra velkost alebo nie, to nehovori nic.
Ja mam na Canyon Endurace toe overlap a je to teda pakaren. Je to dan ze potrebujem vysoky kratky bike a mam kufre dost v zadu na bezne cestne pomery. (preco mam tie kufre tak az na buduce)

Este k tomu urcovaniu velkosti
Reach a stack su pre cesty, gravel a XC/maraton bike dva zasadne udaje. Stack ovplyvnuje vyska a dlzka noh, ale reach je na 99% dany dlazkou ruk, ciastocne dlzkou trupu. A vzajomny pomer stack a reach musi pasovat k pohyblivosti jazdca. Inak je to ako kupit turisticke boty z netu len na zaklade cisla, bez ohladu na sirku, strih, ....

Jazdec na biku tvori zjednodusene trojuholnik (trup, ruky, horna trubka) Ak vynechame jednu stranu z rovnice = ruky, nemame sancu urcit aku polohu bude jazdec mat, a tym padom ci je ram vhodny. Alebo z inej strany, Velkostne tabulky rataju s priemernym pomerom dlzky ruk k vyske (zhruba vyska = rozpazeniu ruk) ale to je priemer a ten nema nikto. Ja mam napr. ruky o 8cm kratsie oporti tejto rovnici, trup o dalsie 3cm oporti priemeru. Co je do hromady cca, 6cm co su cca 2 velkostne cisla podla reach! Podla vysky a noh som na L-XL, ak zaratam ruky tak M- ML.

Inym slovom, vyska a dlzka noh proste nemoze dostatocne presne urcit ci je bike vhodny.
22.10.2022 - 00:08:00
03
Zdravím. Tento rok plánujem kúpu prvého cesťáku. Na MTB som minulý rok najazdil okolo 3000km, takže predpokladám že nájazd cca. 5000km na cesťáku by mohol byť aj reálny.

Problém je, že zatiaľ som v hmotnostnej kategórií okolo 110kg (aj keď to pomaly ide dole) a zatiaľ nemám vôbec skúsenosti s cestnými bicyklami.

Mám pozerať vyslovene po endurance geometrií, alebo je šanca, že by som si časom
zvykol aj na race geometriu? Vôbec totiž neviem, čo od toho môžem očakávať.

Rozpočet by som mal tak cca 3000 eur. Ďakujem
04.01.2023 - 20:28:32
00
Ak neplánuješ nahanat cas a pretekat, lepšie, dlhsie a dalej si zajazdis na endurance.
04.01.2023 - 20:48:27
00
Ivanps Odporucam nechat si v rozpocte nejaku rezervu na nove kolesa. Som v rovnakej hmotnostnej kategorii a na oboch bicykloch som musel povodne osadene kolesa vymenit za ine. Netvrdim, ze to tak je vzdy, len davam vediet svoju skusenost. A tiez by som odporucil endurance geo.
04.01.2023 - 22:24:26
00
Vaha je uplne jedno aka je, treba ist na bike fitting, vsetko zalezi od dlzky a pomeru koncatin, mozes mat aj 60kg a trapit sa s race geo, s vahou to nic nema, zalezi od dlzky koncatin a ohybnosti…
04.01.2023 - 22:27:40
00
Hlavne nech ti sedi velkost, mas spravny bike fitting a citis sa dobre. Ber do uvahy svoje fyzicke moznosti/obmedzenia, urcenie bicykla. Inak, dnesna race geometria uz nie je taka "drsna" ako kedysi?
04.01.2023 - 22:29:28
00
Z mojej skúsenosti:
1. Naštudovať si, ako telo reaguje na tepové frekvencie.
2. Bicyklovať aspoň hodinu denne v spávnej tepovej zóne. NEHROTIŤ!!!
3. Dodržiavať pitný režim a dopĺňať minerály.
4. Optimalizovať stravu (ľudovo NEPREŽIEAŤ SA!!!)
5. Mať vždy na pamäti:
Chudnutie = príjem < výdaj

Ja som tak v začiatkoch zhodil za 4 mesiace z 98 na 89 a za ďalší rok z 89 na 79 (ale to som sa už necítil komfortne - mám 67 rokov, 180cm). Teraz si už 3. rok pri nájazde okolo 5000km (150-160 výjazdov, v priemere 35-45km, občas ničo dlhšie) držím optimálnych 82-84kg.
05.01.2023 - 03:38:29
01
Ivanps: ja osobne by som siel do endurance geo, z ktorej po čase možes spravit aj "race geo" (napr. upravou sklonu a dlzkou predstavca). Ale vies, niektore značky tie geometrie maju take, že ani nevies presne odlisit, či ide o race alebo endurance geo. Takze ako vyssie spomenuté, urobit si bike fitting može byt ako správny krok pred kupou biku.
05.01.2023 - 08:32:25
00
Ďakujem za rady, takže ako som predpokladal, tak endurance bude asi vhodnejší pre mňa.

Aktuálne reálne uvažujem nad karbónovým Giant Defy alebo Trek Domane (aj keď tam je tá cenovka trochu vyššie). Prípadne nejaký iný zaujímavý kúsok z bazáru.
05.01.2023 - 12:52:36
00
keyboard_arrow_up