že vraj e-bike je o slobode.... už som to tu dával-chcel som ísť s kamošmi e-lektrikármi na jedno miesto a oni že nie lebo im nevydržia baterky...ta aká sloboda???
doplním...ja na obyčajnom HT-čku tam jazdím bežne, baterky nevydržia...
ale hlavne ze maju nadzigany cip a vozia sa okolo komina... (kam im baterka dovoli)
toto uz nie je definicia bicykla s pomocnym motorom, ale motorky...
cyklistika ma byt o zazitkoch a paleni kalorii.. nuz niektori to ponali ako vysedavanie na motorke.
ebajk bol napad ako rozhybat ludi. cesta do pekla vacsinou byva dlazdena dobrymi umyslami.
peter120 Moja reakcia sa týkala príspevku užívateľa Dado, konkrétne tejto jeho vety, citujem : “Skus to povedat aj tym 33% ludom, co maju odblok ebiky. Skus sa zamerat aj na kolobezky, ktore sa legalne predavaju s plynovou packou a idu viac ako 25 kmh.”
U týchto výkonných kolobežiek je tá šedá zóna, presne ako v pripade chipnutých ebajkov, hoci obe kategórie už nie sú nemotorovými vozidlami, nevzťahuje sa na ne (zatiaľ) povinnosť platiť daň za užívanie motorového vozidla, to isté platí pri zákonnom poistení, kde (zatiaľ) neplatí všeobecná povinnosť poistiť ich. Žiaľ všetko to momentálne začína a končí pri povinnej registrácii, ktorá (zatiaľ) nie je legislatívne predpísaná. Dá sa predpokladať a aj ja dúfam, že najbližšie roky prinesú zmenu, a všetky tieto de facto elektrické motorové vozidlá budú podliehať úprave identickej s režimom registrácie, poistenia a daňovej povinnosti ostatných motorových vozidiel.
problem je ze policajti radi kontroluju to, na com sa da s istotou zarobit.
cize auta, alkohol.
preto zatial bajky su mimo radar. je vsak otazka casu kedy sa to zacne riesit.
Inak tu bielu motorku čo má rs955i v profile som dnes videl odparkovanu na BK. Vypary z rozvarenej baterky by mohli vysvetľovať tie uletne spôsoby obhajoby motosportu ;-]
Dnes,Boh mi je svedkom,som si chcel ísť ZAŠPORTOVAŤ ,ale dopadlo to ako vždy,len som si vozil riť okolo komina,lebo mi nedošla elektrina. Aj som stretol dvoch biobikerov,ale vôbec som ich nenasr&l! A to ma zamrzelo ?.
Ale možno ich to chytilo až doma keď sa dostali ku klávesnici. ????
Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný alebo ofenzívny, a preto sa nezobrazuje visibility
Si predstavte ebiky a kolobežky s evidenčnými číslami a poistením. Kadiaľ by tak mohli jazdiť? Ak by sa dostali na cesty, tak nehodovosť a úmrtnosť na cestách by neskutočne vzrástla. A pri povinných odstupoch by premávka bola jedna veľká kolóna.
Už dosť že nám biobajkeri jazdia po cestách traja vedľa seba, ďalšie zasieranie ciest motákmi nepotrebujeme.
Takže je zatiaľ lepšie mať tých rýchlo éčkarov na cyklochodníku ako na ceste. Naviac ak platí nepísané pravidlo že súčet vekov osôb jazdiacich na ekolobežke musí byť vyšší ako 8 rokov.
Takže biošliapači, najprv si urobte poriadok so svojim správaním na cestách a až tak kritizujte e-volúciu cyklistiky.
problem je ze policajti radi kontroluju to, na com sa da s istotou zarobit.
cize auta, alkohol.
preto zatial bajky su mimo radar. je vsak otazka casu kedy sa to zacne riesit.
PZ kontroluje to, co vie a zo zakona moze. Strasne radi by kontrolovali napr drogy za volantom, ale stat nie je schopny kupim im testre. Takze sice zo zakona teoreticky mozu, ale v praxi to znamena chytit magora tak sfetovaneho, aby sa oplatilo ist s nim na rozbor krvi do nemocnice. Cize preto sa tych testov urobi nasobne menej ako na alkohol alebo merania rychlosti. Par radarov a alkotestov totiz pz nakupenych ma.
Takze tolko ku kontrolam chipnutych elektromotoriek alebo aj mobilnej stk...
No a dalsia vec je miesto vykonu. Policajt ma pomerne presne predpisane, kde sa ma nachadzat. Nemoze si len tak vybehnut na biely kriz a pol dna kontrolovat motorkarov, aj keby ako chcel. Bud ho tam musi niekto zavolat, alebo poslat nadriadeny. Ten to spravi akurat vtedy, ak dostane zopar nasratych odkazov od ludi, alebo od svojho nadriadeneho (rozumej niekto napisal kriticky clanok alebo reportaz do tv).
Legislativa je vzdy par rokov pozadu za realnym stavom, moznosti pz su logicky este o dalsie roky pozadu a na slovensku sa to cele este nasobi...
Už dosť že nám biobajkeri jazdia po cestách traja vedľa seba,
Takže biošliapači, najprv si urobte poriadok so svojim správaním na cestách a až tak kritizujte e-volúciu cyklistiky.
to vadi aj mne pri soferovani, je to nebezpecne a protizakonne ak nemaju doprovod (napr uzatvoreny usek policiou ako pri pretekoch)
pohlad z druhej strany: cesta je zlo pre cyklistiku. jednak riziko zrazky a dychat rakoviny...
prave citam a zistujem ze mam stare informacie
v skupine najmenej šiestich cyklistov môžu jazdiť dvaja cyklisti vedľa seba.
Naďalej pritom platí druhý odsek § 55, že na ceste cyklisti smú jazdiť len jednotlivo za sebou, ak ich nie je aspoň šesť.
peter120 Moja reakcia sa týkala príspevku užívateľa Dado, konkrétne tejto jeho vety, citujem : “Skus to povedat aj tym 33% ludom, co maju odblok ebiky. Skus sa zamerat aj na kolobezky, ktore sa legalne predavaju s plynovou packou a idu viac ako 25 kmh.”
Pocuj mudrlant, nic nove si mi nepovedal, iba si to nepochopil.
Je smiesne ako ta tento acohentizmus rozculil a nic na tom nezmenis, ze takmer kazdy druhy ebiker si da odblokovat ebike.
Ja viem, ze to je non legal na verejnych komunikaciach, co s tym chces robit? Museli by polisi zastavovat kazdy ebike a povozit sa na nom. A potom co? Daju ti pokutu, zhabu ti ebike? Kludne si pis, ako by mala legislativa vyzerat, mozes to aj napisat nasim poslancom, aby to navrhli.
Mne to je uplne jedno, ja za to kludne zaplatim registracnu dan a poistku, ako vo Svajciarsku. Len by bolo dobre, aby tam potom neboli nezmysly, ako SPZ, stojan, truba ...
A vravim este raz, kolobezky su pre mna omnoho viac nebezpecnejsie ako odblok ebike.
Neviem, co si tym chcel povedat, ze 25kg ebike neni dobra masina... Vsetky poriadne enduro ebajky maju priblizne takuto vahu a ked si priplatis za odlahcene vychytavky najdes aj nizsie vahy.
Zbytocne tu nieco pisat, ked sa tu vsetci nahlasujete navzajom.
Pocuj mudrlant, nic nove si mi nepovedal, iba si to nepochopil.
Je smiesne ako ta tento acohentizmus rozculil a nic na tom nezmenis, ze takmer kazdy druhy ebiker si da odblokovat ebike.
Ja viem, ze to je non legal na verejnych komunikaciach, co s tym chces robit? Museli by polisi zastavovat kazdy ebike a povozit sa na nom. A potom co? Daju ti pokutu, zhabu ti ebike? Kludne si pis, ako by mala legislativa vyzerat, mozes to aj napisat nasim poslancom, aby to navrhli.
Mne to je uplne jedno, ja za to kludne zaplatim registracnu dan a poistku, ako vo Svajciarsku. Len by bolo dobre, aby tam potom neboli nezmysly, ako SPZ, stojan, truba ...
A vravim este raz, kolobezky su pre mna omnoho viac nebezpecnejsie ako odblok ebike.
Neviem, co si tym chcel povedat, ze 25kg ebike neni dobra masina... Vsetky poriadne enduro ebajky maju priblizne takuto vahu a ked si priplatis za odlahcene vychytavky najdes aj nizsie vahy.
Zbytocne tu nieco pisat, ked sa tu vsetci nahlasujete navzajom.
S pozdravom.
DaDo.Bzz
Keby ma dobrá neelektrická bioduša neupozornila na Tvoj medzičasom skrytý príspevok, ani neviem, že si zahorel hnevom spravodlivých. Ach jaj, tak ja Ti najprv poviem, že si zručný a šikovný človek, že na Tvoje ebajky sa dá pozerať, a že si zaslúžiš rešpekt, no a ty ma rovno nazveš mudrlantom. Tak čo už, nevďak vládne svetom Tak sa tomu len tak zbežne povenujem :
1. Najprv si písal o nejakých 33% odblokovaných ebajkov, teraz už je to podľa Tvojho vyjadrenia takmer každý druhý. Znie to z Tvojej strany takmer hrdo, ale neviem, či to je pozitívne konštatovanie, skôr to nastavuje zrkadlo e-športovcom a ich vôli riadiť sa pravidlami a zákonmi.
2. Nemusím písať, ako by legislatíva mala vyzerať. Ebajkeri radi píšu, citujem " vývoj nezastavíš". A je to presne tak, vývoj nezastavíš, na úrovni EÚ sa priebežne robia prípravy pre ďalšie spresnenie kategorizácie ebajkov, pedelecov a ostatných moderných ecyklomotoriek, aj tých s "plynovou páčkou" a čo je hlavné, časom príde na program dňa rozšírenie siete certifikačných a skúšobných stredísk za podpory fondov EÚ, takže nebude také komplikované podozrivý e-bicykel po zadržaní aj otestovať. Tlak na tento vývoj čiastočne spôsobuje aj fakt, že ebajkeri a ekolobežkári sa najmä v mestách dostávajú častejšie do konfliktu s ostatnými účastníkmi cestnej premávky, a civilizované členské krajiny EÚ tento tlak vnímajú a prenášajú na zákonodarcov. Tu s Tebou súhlasím, že výkonné ekolobežky sú v rukách menej zdatných minimálne tak isto nebezpečné, ako odblokované ebajky. Len pripomínam, že v zmysle už platnej legislatívy nesmie byť žiadny e-bicykel bez originálneho štítku o skutočnom menovitom výkone použitý v premávke, a to platí aj pre "motorčeky" s menovitým výkonom do 250 W.
3. A tu sa dostávame k jadru veci. Staviaš elektrobicykle, predpokladám, že tak činíš vo vlastnom mene, na faktúre vystavenej pre zákazníkov máš svoje IČO, máš pridelené daňové registračné číslo atď. Na rozdiel od bežných predajcov e-bicyklov, ktorí predávajú v prvej fáze ebajky v špecifikácii lege artis (a hneď pri predaji ponúknu čip s úsmevom na tvári a bločkom na fiktívny "servis") , Ty v drvivej väčšine (ak nie vo všetkých prípadoch) rovno staviaš ebajky od začiatku prekračujúce 250 W a 25 km/h limit. Tak sa Ťa spýtam : Zaznačíš skutočné údaje na štítok o menovitom výkone umiestnený na viditeľnom mieste rámu bicykla ? Uvádzaš vo faktúre pre zákazníka tieto skutočné údaje v opise dodávky tovaru buď v priamo v texte faktúry alebo v jej prílohe ?
4. Píšeš, že citujem "Zbytocne tu nieco pisat...". Priateľu, tak tu si protirečíš, pre Teba vôbec nie je zbytočné tu písať. Minimálne preto, že toto fórum využívaš dlhodobo ako bezplatný inzertný portál pre komerčnú podporu predaja svojich e-bicyklov, či už vo forme predajných inzerátov, alebo fotografií Galérie ebajkov. Keď je tu zbytočné niečo písať, kašli na to, nedávaj sem inzeráty a fotografie, a všetko rieš len cez svoju stránku, na ktorej máš určite svoje kontaktné a identifikačné údaje z obchodného registra, ako každý normálny podnikateľský subjekt.
5. Opäť Ti musím napísať, že ja osobne v Tvojom prípade nič "nenahlasujem", a reagujem priamo a verejne bez nejakých vytáčok, pretože nie je čo nahlasovať, obsah Tvojich príspevkov nijako neuráža a moderátor nemá dôvod ho vymazávať. Fakt, že je Tvoj príspevok skrytý, je len výsledkom nepáčikov viacerých členov fóra.
A na záver pridám jeden funny disclaimer o čipovaní ebajkov od predajcu/servisu e MTB, citujem :
"Tento článok nevznikol za účelom porušovať pravidlá ale za účelom zjednodušiť, spríjemniť a vylepšiť si jazdu na elektrickom bicykli, keďže ebike nám tieto možnosti ponúka.
Upozornenie:
Upozorňujeme, že prevádzka takto upravených elektrobicyklov na pozemných komunikáciách môže byť v rozpore s platnou legislatívou niektorých krajín. Výrobca/predajca nenesie žiadnu zodpovednosť za škody vzniknuté použitím produktov SpeedBox. Elektrobicykle vybavené produktmi SpeedBox nie je dovolené používať na pozemných komunikáciách, cyklotrasách a verejných priestranstvách. Elektrobicykle vybavené produktmi SpeedBox je možné používať výhradne na svojom vlastnom pozemku."
Čo k tomu dodať.
A tak sa Ťa spýtam na záver : Kto je tu vlastne mudrlant ?
Páni, toto má byť priatelská téma kde si môžu uľaviť elektrohejteri a kde elektrikári môžu oponovať týmto názorom. Malo by tu ísť v prvom rade o zábavu...
Akékoľvek osobné záležitosti a urážky do toho nepatria. Jednoducho povedané - argumentuj ale neurážaj. Bohužiaľ keď dochádzajú argumenty, začínajú urážky, arogancia a vysmievanie sa. To tu však nepatrí. A ani do iných tém.
Inak slovo múdry je blízke titulu MuDr. Taktiež anglický výraz "MuDr land" bolo poslovenštené na mudrlant. Je to vlastne pochvalné oslovenie človeka pochádzajúceho zo vzdelanej krajiny. Bohužial sa použiva aj v posmešnom kontexte.
Podobné slovo je vo výraze "stálo to majlant" z angičtiny "my land" čo vlastne označuje že to stálo skoro toľko ako má hodnotu môj pozemok či farma.
Ale no tak prrr, hota, cihi, hijo ... Toto nie je žiaden alternatívny vtipkár ale seriózna téma kde si flustrovani biobajkeri vybíjajú svoje depky na slabonohych elektrotruhlikoch, ktori nevedia jazdiť. Nič osobne do toho netahaj ...
Daniel6669 potlesk.
Nuž je to také slovenské...porušovať pravidlá. Ľudia cipuju aj dizle, vykuchavaju dpf filtre... aj toto je v rozpore so zákonom.
Je to založené na sebectve, že aký prospech ma z toho majiteľ, ktorý z ignoruje okolie.
Je to další príklad nelegálnej úpravy, ktorá má aj negativny dosah na okolie. Pretože z legalneho auta spraví ilegálny rakovinomet.....
Ale hlavne ze majiteľ rakovinometu ušetril na servise.
Rýchle e bajky by mali byť legislatívne upravené, zákonná povinnosť silných bŕzd napr 4 piesty. Viac tlačiť na bezpečnosť. Keďže rýchly e bajk parametricky je blízko motorky, či mopedu, kľudne z takej situácie môžu vyplynut ďalšie povinnosti ako poistka za škodu.
Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný alebo ofenzívny, a preto sa nezobrazuje visibility
4 piestové brzdy jednoznačne zvýšia bezpecnost e bikov,veď odkedy sa to používa na plechoch a motorkách žiadna sa neroztrepala???
A teraz vážne.
Kôli blbemu počasiu som sa hor vrátil za Dunaj, kde budem výhradne ŠPORTOVAŤ na biobajku KTM.
Poučený z fóra dám doly pitome kapsičky a blatniky,pumpicku a multikluc si strcim do análu, a bude zomna ťažký biobiker ,a to doslova?.
Začnem bezhlavo páčikovat akúkoľvek emotorkarsku propagandu.
A beda každému motorkarovi co by ma šiel predbehnúť trebars v stúpaní na Lužnom moste,tých čipovanych rovno s tou ***** utlčiem na mieste a zmiešame z vyparmi ich vlastnej baterky.
Časom plánujem z biobajku odstrániť aj USB nabijatelnu blikacku a pod sedlo dám aspoň 15W blikacku,samozrejme na dynamo,a budem mat ultrabiobajk.
Tak ono existuju aj original emotorky a to uz su ine masiny... Ale aj take jazdenie je zase raz nad schopnosti ebikerov, oni su proste strasne limitovani a musia sa uspokojovat na tych svojich ebabetach
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
co neni, jak neni ??
doplním...ja na obyčajnom HT-čku tam jazdím bežne, baterky nevydržia...
ale hlavne ze maju nadzigany cip a vozia sa okolo komina... (kam im baterka dovoli)
toto uz nie je definicia bicykla s pomocnym motorom, ale motorky...
cyklistika ma byt o zazitkoch a paleni kalorii.. nuz niektori to ponali ako vysedavanie na motorke.
ebajk bol napad ako rozhybat ludi. cesta do pekla vacsinou byva dlazdena dobrymi umyslami.
U týchto výkonných kolobežiek je tá šedá zóna, presne ako v pripade chipnutých ebajkov, hoci obe kategórie už nie sú nemotorovými vozidlami, nevzťahuje sa na ne (zatiaľ) povinnosť platiť daň za užívanie motorového vozidla, to isté platí pri zákonnom poistení, kde (zatiaľ) neplatí všeobecná povinnosť poistiť ich. Žiaľ všetko to momentálne začína a končí pri povinnej registrácii, ktorá (zatiaľ) nie je legislatívne predpísaná. Dá sa predpokladať a aj ja dúfam, že najbližšie roky prinesú zmenu, a všetky tieto de facto elektrické motorové vozidlá budú podliehať úprave identickej s režimom registrácie, poistenia a daňovej povinnosti ostatných motorových vozidiel.
cize auta, alkohol.
preto zatial bajky su mimo radar. je vsak otazka casu kedy sa to zacne riesit.
Dnes,Boh mi je svedkom,som si chcel ísť ZAŠPORTOVAŤ ,ale dopadlo to ako vždy,len som si vozil riť okolo komina,lebo mi nedošla elektrina. Aj som stretol dvoch biobikerov,ale vôbec som ich nenasr&l! A to ma zamrzelo ?.
Ale možno ich to chytilo až doma keď sa dostali ku klávesnici. ????
pásová výroba ZABILA manufaktúru, bola to zjavne nespochybniteľná "degenerácia" ozajstnej BIO práce
Už dosť že nám biobajkeri jazdia po cestách traja vedľa seba, ďalšie zasieranie ciest motákmi nepotrebujeme.
Takže je zatiaľ lepšie mať tých rýchlo éčkarov na cyklochodníku ako na ceste. Naviac ak platí nepísané pravidlo že súčet vekov osôb jazdiacich na ekolobežke musí byť vyšší ako 8 rokov.
Takže biošliapači, najprv si urobte poriadok so svojim správaním na cestách a až tak kritizujte e-volúciu cyklistiky.
cize auta, alkohol.
preto zatial bajky su mimo radar. je vsak otazka casu kedy sa to zacne riesit.
PZ kontroluje to, co vie a zo zakona moze. Strasne radi by kontrolovali napr drogy za volantom, ale stat nie je schopny kupim im testre. Takze sice zo zakona teoreticky mozu, ale v praxi to znamena chytit magora tak sfetovaneho, aby sa oplatilo ist s nim na rozbor krvi do nemocnice. Cize preto sa tych testov urobi nasobne menej ako na alkohol alebo merania rychlosti. Par radarov a alkotestov totiz pz nakupenych ma.
Takze tolko ku kontrolam chipnutych elektromotoriek alebo aj mobilnej stk...
No a dalsia vec je miesto vykonu. Policajt ma pomerne presne predpisane, kde sa ma nachadzat. Nemoze si len tak vybehnut na biely kriz a pol dna kontrolovat motorkarov, aj keby ako chcel. Bud ho tam musi niekto zavolat, alebo poslat nadriadeny. Ten to spravi akurat vtedy, ak dostane zopar nasratych odkazov od ludi, alebo od svojho nadriadeneho (rozumej niekto napisal kriticky clanok alebo reportaz do tv).
Legislativa je vzdy par rokov pozadu za realnym stavom, moznosti pz su logicky este o dalsie roky pozadu a na slovensku sa to cele este nasobi...
Takže biošliapači, najprv si urobte poriadok so svojim správaním na cestách a až tak kritizujte e-volúciu cyklistiky.
to vadi aj mne pri soferovani, je to nebezpecne a protizakonne ak nemaju doprovod (napr uzatvoreny usek policiou ako pri pretekoch)
pohlad z druhej strany: cesta je zlo pre cyklistiku. jednak riziko zrazky a dychat rakoviny...
prave citam a zistujem ze mam stare informacie
Naďalej pritom platí druhý odsek § 55, že na ceste cyklisti smú jazdiť len jednotlivo za sebou, ak ich nie je aspoň šesť.
Pocuj mudrlant, nic nove si mi nepovedal, iba si to nepochopil.
Je smiesne ako ta tento acohentizmus rozculil a nic na tom nezmenis, ze takmer kazdy druhy ebiker si da odblokovat ebike.
Ja viem, ze to je non legal na verejnych komunikaciach, co s tym chces robit? Museli by polisi zastavovat kazdy ebike a povozit sa na nom. A potom co? Daju ti pokutu, zhabu ti ebike? Kludne si pis, ako by mala legislativa vyzerat, mozes to aj napisat nasim poslancom, aby to navrhli.
Mne to je uplne jedno, ja za to kludne zaplatim registracnu dan a poistku, ako vo Svajciarsku. Len by bolo dobre, aby tam potom neboli nezmysly, ako SPZ, stojan, truba ...
A vravim este raz, kolobezky su pre mna omnoho viac nebezpecnejsie ako odblok ebike.
Neviem, co si tym chcel povedat, ze 25kg ebike neni dobra masina... Vsetky poriadne enduro ebajky maju priblizne takuto vahu a ked si priplatis za odlahcene vychytavky najdes aj nizsie vahy.
Zbytocne tu nieco pisat, ked sa tu vsetci nahlasujete navzajom.
S pozdravom.
Je smiesne ako ta tento acohentizmus rozculil a nic na tom nezmenis, ze takmer kazdy druhy ebiker si da odblokovat ebike.
Ja viem, ze to je non legal na verejnych komunikaciach, co s tym chces robit? Museli by polisi zastavovat kazdy ebike a povozit sa na nom. A potom co? Daju ti pokutu, zhabu ti ebike? Kludne si pis, ako by mala legislativa vyzerat, mozes to aj napisat nasim poslancom, aby to navrhli.
Mne to je uplne jedno, ja za to kludne zaplatim registracnu dan a poistku, ako vo Svajciarsku. Len by bolo dobre, aby tam potom neboli nezmysly, ako SPZ, stojan, truba ...
A vravim este raz, kolobezky su pre mna omnoho viac nebezpecnejsie ako odblok ebike.
Neviem, co si tym chcel povedat, ze 25kg ebike neni dobra masina... Vsetky poriadne enduro ebajky maju priblizne takuto vahu a ked si priplatis za odlahcene vychytavky najdes aj nizsie vahy.
Zbytocne tu nieco pisat, ked sa tu vsetci nahlasujete navzajom.
S pozdravom.
DaDo.Bzz
Keby ma dobrá neelektrická bioduša neupozornila na Tvoj medzičasom skrytý príspevok, ani neviem, že si zahorel hnevom spravodlivých. Ach jaj, tak ja Ti najprv poviem, že si zručný a šikovný človek, že na Tvoje ebajky sa dá pozerať, a že si zaslúžiš rešpekt, no a ty ma rovno nazveš mudrlantom. Tak čo už, nevďak vládne svetom
1. Najprv si písal o nejakých 33% odblokovaných ebajkov, teraz už je to podľa Tvojho vyjadrenia takmer každý druhý. Znie to z Tvojej strany takmer hrdo, ale neviem, či to je pozitívne konštatovanie, skôr to nastavuje zrkadlo e-športovcom a ich vôli riadiť sa pravidlami a zákonmi.
2. Nemusím písať, ako by legislatíva mala vyzerať. Ebajkeri radi píšu, citujem " vývoj nezastavíš". A je to presne tak, vývoj nezastavíš, na úrovni EÚ sa priebežne robia prípravy pre ďalšie spresnenie kategorizácie ebajkov, pedelecov a ostatných moderných ecyklomotoriek, aj tých s "plynovou páčkou" a čo je hlavné, časom príde na program dňa rozšírenie siete certifikačných a skúšobných stredísk za podpory fondov EÚ, takže nebude také komplikované podozrivý e-bicykel po zadržaní aj otestovať. Tlak na tento vývoj čiastočne spôsobuje aj fakt, že ebajkeri a ekolobežkári sa najmä v mestách dostávajú častejšie do konfliktu s ostatnými účastníkmi cestnej premávky, a civilizované členské krajiny EÚ tento tlak vnímajú a prenášajú na zákonodarcov. Tu s Tebou súhlasím, že výkonné ekolobežky sú v rukách menej zdatných minimálne tak isto nebezpečné, ako odblokované ebajky. Len pripomínam, že v zmysle už platnej legislatívy nesmie byť žiadny e-bicykel bez originálneho štítku o skutočnom menovitom výkone použitý v premávke, a to platí aj pre "motorčeky" s menovitým výkonom do 250 W.
3. A tu sa dostávame k jadru veci. Staviaš elektrobicykle, predpokladám, že tak činíš vo vlastnom mene, na faktúre vystavenej pre zákazníkov máš svoje IČO, máš pridelené daňové registračné číslo atď. Na rozdiel od bežných predajcov e-bicyklov, ktorí predávajú v prvej fáze ebajky v špecifikácii lege artis (a hneď pri predaji ponúknu čip s úsmevom na tvári a bločkom na fiktívny "servis") , Ty v drvivej väčšine (ak nie vo všetkých prípadoch) rovno staviaš ebajky od začiatku prekračujúce 250 W a 25 km/h limit. Tak sa Ťa spýtam : Zaznačíš skutočné údaje na štítok o menovitom výkone umiestnený na viditeľnom mieste rámu bicykla ? Uvádzaš vo faktúre pre zákazníka tieto skutočné údaje v opise dodávky tovaru buď v priamo v texte faktúry alebo v jej prílohe ?
4. Píšeš, že citujem "Zbytocne tu nieco pisat...". Priateľu, tak tu si protirečíš, pre Teba vôbec nie je zbytočné tu písať. Minimálne preto, že toto fórum využívaš dlhodobo ako bezplatný inzertný portál pre komerčnú podporu predaja svojich e-bicyklov, či už vo forme predajných inzerátov, alebo fotografií Galérie ebajkov. Keď je tu zbytočné niečo písať, kašli na to, nedávaj sem inzeráty a fotografie, a všetko rieš len cez svoju stránku, na ktorej máš určite svoje kontaktné a identifikačné údaje z obchodného registra, ako každý normálny podnikateľský subjekt.
5. Opäť Ti musím napísať, že ja osobne v Tvojom prípade nič "nenahlasujem", a reagujem priamo a verejne bez nejakých vytáčok, pretože nie je čo nahlasovať, obsah Tvojich príspevkov nijako neuráža a moderátor nemá dôvod ho vymazávať. Fakt, že je Tvoj príspevok skrytý, je len výsledkom nepáčikov viacerých členov fóra.
A na záver pridám jeden funny disclaimer o čipovaní ebajkov od predajcu/servisu e MTB, citujem :
"Tento článok nevznikol za účelom porušovať pravidlá ale za účelom zjednodušiť, spríjemniť a vylepšiť si jazdu na elektrickom bicykli, keďže ebike nám tieto možnosti ponúka.
Upozornenie:
Upozorňujeme, že prevádzka takto upravených elektrobicyklov na pozemných komunikáciách môže byť v rozpore s platnou legislatívou niektorých krajín. Výrobca/predajca nenesie žiadnu zodpovednosť za škody vzniknuté použitím produktov SpeedBox. Elektrobicykle vybavené produktmi SpeedBox nie je dovolené používať na pozemných komunikáciách, cyklotrasách a verejných priestranstvách. Elektrobicykle vybavené produktmi SpeedBox je možné používať výhradne na svojom vlastnom pozemku."
Čo k tomu dodať.
A tak sa Ťa spýtam na záver : Kto je tu vlastne mudrlant ?
S pozdravom Dano
Akékoľvek osobné záležitosti a urážky do toho nepatria. Jednoducho povedané - argumentuj ale neurážaj. Bohužiaľ keď dochádzajú argumenty, začínajú urážky, arogancia a vysmievanie sa. To tu však nepatrí. A ani do iných tém.
Podobné slovo je vo výraze "stálo to majlant" z angičtiny "my land" čo vlastne označuje že to stálo skoro toľko ako má hodnotu môj pozemok či farma.
Nuž je to také slovenské...porušovať pravidlá. Ľudia cipuju aj dizle, vykuchavaju dpf filtre... aj toto je v rozpore so zákonom.
Je to založené na sebectve, že aký prospech ma z toho majiteľ, ktorý z ignoruje okolie.
Je to další príklad nelegálnej úpravy, ktorá má aj negativny dosah na okolie. Pretože z legalneho auta spraví ilegálny rakovinomet.....
Ale hlavne ze majiteľ rakovinometu ušetril na servise.
Rýchle e bajky by mali byť legislatívne upravené, zákonná povinnosť silných bŕzd napr 4 piesty. Viac tlačiť na bezpečnosť. Keďže rýchly e bajk parametricky je blízko motorky, či mopedu, kľudne z takej situácie môžu vyplynut ďalšie povinnosti ako poistka za škodu.
A teraz vážne.
Kôli blbemu počasiu som sa hor vrátil za Dunaj, kde budem výhradne ŠPORTOVAŤ na biobajku KTM.
Poučený z fóra dám doly pitome kapsičky a blatniky,pumpicku a multikluc si strcim do análu, a bude zomna ťažký biobiker ,a to doslova?.
Začnem bezhlavo páčikovat akúkoľvek emotorkarsku propagandu.
A beda každému motorkarovi co by ma šiel predbehnúť trebars v stúpaní na Lužnom moste,tých čipovanych rovno s tou ***** utlčiem na mieste a zmiešame z vyparmi ich vlastnej baterky.
Časom plánujem z biobajku odstrániť aj USB nabijatelnu blikacku a pod sedlo dám aspoň 15W blikacku,samozrejme na dynamo,a budem mat ultrabiobajk.
nejsi cyklista, pot , slzy a krv, to je mtb