Táto úprava sa ti dá aj doma urobiť ak by si do toho chcel investovať. Za niekoľko stoviek vieš kúpiť, alebo za málo si dať vyrobiť sadu na úpravu púzdier. Podľa mňa by to každý schopný servis zaoberajúci sa servisom vidlíc mal mať. Realita je ale iná a možno jedine v Suspension Clinic by vedeli vyriešiť burnishing púzdier. Ale ak máš vidlu vcelku novú doporučujem skôr pojazdiť. Ono keď na nových - tesných púzdrach upravíš - zväčšíš vôľu, tak jazdením sa ti táto vôľa postupne bude zväčšovať a môžeš potom skončiť potrebou výmeny púzdier. Ja mám model foxky 2019 a tam skôr bol problém zas s príliš veľkými vôľami. Ono by sa dalo hodne ešte dosiahnuť použitím iného oleja....Vezmi si, že FOX gold 20 má cST@40°C 98,9 čo je dosť, pri jazdení v chladnejších obdobiach je takýto olej vhodný skôr do vidly s väčšou vôľou v púzdrach. Samozrejme v olejovej časti je olej vhodnejší, ale ten vo vzduchovej časti by si mohol vymeniť za napr. Motorex racing fork oil 7,5W tam máš cST@40°C 34,7.
Následne potom ak toto nepomôže úplne, tak úprava vzduchovej časti, teda možnosť jazdenia na nižšom tlaku, alebo úprava negatívnej komory pre zvýšenie citlivosti. Alebo potom spomínaný burnishing púzdier, ale ako hovorím...neviem kto reálne má náradie na takúto činnosť. Veľa videí a úpravy ako na bežiacom páse robí Rulezman, ale to je až vo Finale Ligure.
07.01.2023 - 12:19:59
00
Braňo daj nejakú krátku recenziu ako si spokojný s Mezzerkou. Teda ak di už stihol čo-to pojazdiť. Celkom ma tá vidlica zaujíma.
07.01.2023 - 12:22:16
00
Čo ti poviem Vlado...Skúšal som rôzne úpravy na Foxke - všetko úspešne a teraz to je solídna vidla. Len Tomáš ma naviedol, že Mezzer PRO má všetko čo potrebuješ na tuning hneď v základe z továrne. Ja sa skôr čudujem, že to nejazdí omnoho viac ľudí. Tá vidla je v podstate ako FOX36 len s možnosťou, že ju dokážeš viac prispôsobiť ak potrebuješ mimoriadne citlivú vidlu, alebo zas ju vieš ľahko zmeniť ak ideš na nejaké mega dropy. Ja ju mám samozrejme vyladenú do plyšového pocitu. Jazdí to na tlaku 50Psi v hlavnej komore. V IRT tam mám okolo 80 alebo 85. Pri takomto nastavení to vyzobe všetko čo je na traili + ja skáčem len surové skoky bez dopadov, tak na 0,6-0,7s vo vzduchu pri rýchlosti 20-25km/h tak využijem 90% zdvihu. Smerom do kopca sa pri tom nízkom tlaku pohupuje len minimálne, viac až pri jazde zo sedla, ale ja nemám prečo jazdiť zo sedla. Veľkou výhodou čo ti umožňuje jazdiť tak nízky tlak a nedávať dorazy je navyše oproti FOX HBO v tlmiacej patróne. Natavené je to továrensky a funguje to slušne. Pri Foxke som toto mal riešené cez AWK komoru, ale tam som mal tlak až 140PSI, aby to pri tvrdom dopade pružilo na 90%, pri nižšom tlaku už šli dorazy na skokoch.
Predvčerom aj Tomáš splašil kdesi z ebaju Mezzera, tak už budeme exkluzívne jazdiť. Ale ešte ide malý tuning...Olej Motorex fork oil 7,5 W alebo Motul 10W, alebo 5W a na vzduchovom pieste vymeniť Qkrúžok 215 za užší 214. Na ten burnishing púzdier čo robí Rulezman zatiaľ nejako extra nevidím dôvod.
Ešte je mega výhoda hmotnosť len 2070g pri vidle s 37mm nohami. Nevýhoda môže byť v chlade blader na tlmiacej patróne, ale zatiaľ nemám dôvod mu neveriť :)
07.01.2023 - 12:54:32
14
branomelis
Práve suspension clinic sa puzdram prestal venovať... Možno pre svojich jazdcov to rieši ale určite nie pre širokú verejnosť.... Čo som zachytil tak Staňo sa nedávno chválil na ig ze už má náradie a bude riešiť kalibráciu puzdier. Neviem ako presne to rieši a či sa jedná o burnishing no myslím ze by stálo zato ho minimálne kontaktovať a prezvediet sa priamo od neho čo a ako...
No a irónia je ze práve on mi potvrdil ze rozoberal už niekoľko tlmičov a vidlic ktoré boli predtým v Slovkolexe na servise a pri niektorych sa mu nejak nepozdavalo množstvo mazacieho oleja a vazeliny...

Fakt sa divis ze Manitou nejazdí viac ľudí? Tá marketingová masáž Foxu a RS je taka masívna ze taka "bezvýznamná" firma ako Manitou sa stratí niekde v pozadí... Navyše koľkym svetovým jazdcom vidis Manitou? Toto je faktor ktorý ovplyvňuje drvivú väčšinu potenciálnych zákazníkov. Potom sa kde tu objaví nejaký "nezávislý" test a hurá kupujeme to co je na prvej priečke... Keď sa niekde ukážem s Formulou vidlou tak na to 8z10 bajkerov pozerá ako na zjavenie a nemajú pošajn co to vlastne je za vidlu...
07.01.2023 - 13:03:08
01
branomelis Rozmýšlal som aj nad olejom ale správa sa tak aj v lete po dlhom zjazde a to si myslím že už musí byť zahriaty dosť. Vidla bude mať už 3 roky takže sa už vôľa asi moc nezväčší. Neviem či by pomohla úprava vzduchovej časti, zasekáva sa aj keď otvorím vrchnú komoru. Je na slovensku (najlepšie okolo trenčína alebo žiliny) vôbec nejaký servis kde sa takýmto veciam venujú a dokázali by pomôcť ? Nechcem moc dávať 160€ za servis a po dvoch jazdách mať vidlu ktorá jazdí horšie ako RS Recon na starom bajku.
07.01.2023 - 13:46:01
00
FiLus Trochu sa divím tomu Manitou. Ja som to nejazdil len pre neinformovanosť. Tu sa nič nedozviem a na zahraničných fórach sa mi nechce tráviť more času a čítať kadečo ani videá zahraničné sa mi nechce pozerať, lebo ja nemám pri práci možnosť to poriadne sledovať. Takže preto som jazdil najskôr kvôli prachom RS - lebo lacné...potom som zohnal môj sen FOX36 Factory v dobrej cene..samozrejme stále to nebolo ono, takže kopa prachov do prestavbových kitov. Potom ale rozprávaš s ľuďmi a už sme pokukovali napríklad po FORMULA Selva, alebo CaneCreek HELM....No a najviac ma zaujal Rulezman s jeho tuningom Manitou Dorado a Mezzer. To sú podľa neho najlepšie vidly..ešte tuším Intend používa. Celkom stále ale nechápem ako môže 800 eurový Mezzer - ja ho mám za ešte výrazne menej robiť to čo 1500 eur +200 eur tunigová Foxka. 🤷‍♂️🙄🙄

sebastiankmec
To zahriatie oleja sa samozrejme mení s rôznymi olejmi. Treba sledovať číslo cST pri 40 a potom pri 100°C. Ale v staršej vidle by som možno nechal aj ten originál FOX..muselo by sa to skúsiť. Skôr ak to ide trhano ešte treba skúsiť air shaft, že či jeho tesnenie nemá nejakú chybu, potom či na vidle nebol nejaký náraz a pozrieť aj dotiahnutie náboja a jeho šírku, aby pri dotiahnutí osky nevznikala nejaká deformácia na nohách.
Fox 36 aj v základe jazdí ďaleko lepšie ako akýkoľvek RS..možno tieto nové modely 2023 sa môžu približovať.
07.01.2023 - 14:42:39
00
branomelis A nejaky ten servis kde by to vedeli pozrieť, poprípade urobiť nejaký ten tuning ? Lebo ak v slovkolexe ani po 2 velkých servisoch nič nenašli a hovoria že vidla ide dobre tak na tretí mi asi nič iné nepovedia.
07.01.2023 - 14:48:34
00
Servis je problém...jedine suspension clinic by som asi volil, ale zatiaľ som s nimi len volal, ale skôr vo veci tuningu a záujmu o ich 4-komorový tlmič. Základný servis by potreboval hlavne kontrolu čo môže vo vidle drhnúť a posvietiť dovnútra či nie sú chytené púzdra. Toto si vieš urobiť najlepšie sám doma. Toto si servisujem sám doma a výmena oleja v Grip2 patróne je tiež celkom jednoduchá - vyžaduje len špeciálne svorky na uchytenie patróny do zveráku. Keď vidla potom by ti fungovala, tak z DE sa dajú kúpiť diely na tuning vzduchovej časti, príde ti to ako kit a to už len doma vymeníš za pár minút a jazdíš vysmáty. Ale kopa prachov v prdeli. Ešte je možné že si aj náročný a vidla ide fakt dobre :) ja som tiež kedysi si myslel, že vidla má žehliť veci aj keď pôjdem z rukami nad hlavou po traile...ale každá vidla vyžaduje pumpovanie..ja mám vidly urobené tak, aby ho trebalo čo najmenej a zvyšok sily v rukách musím dávať do bŕzd a dvíhania biku v rýchlosti cez prekážky.
07.01.2023 - 14:56:24
00
Aktuálne je vidla komfortná iba pri square-edge nárazoch v rýchlosti, všade inde treba moc velký náraz na to aby sa vôbec stlačila. Pri dropoch sa tiež pri dopade zasekne a až potom pohne. Už som skúšal asi všetky možné nastavenia aj tlaky a vždy robí vpodstate to isté. Neviem, možno mám moc vysoké očakávania, ale väčšinu času mi bike na 29’ kolesách so 170mm vpredu a vzadu jazdí horšie ako starý trail bike ?‍♂️.
07.01.2023 - 15:12:06
00
sebastiankmec napísal:
Sedlovka je rok 2020, čiže doma s ňou pravdeodobne moc neurobím. branomelis oleja je vo vidle dosť a pri výmene vždy povedali že bol vpodstate ako nový. Ak bike nechám otočený kľudne aj cez noc, stačí prejsť tak pol kilometra a vidla sa správa rovnako ako predtým - malá citlivosť, pri malých nárazoch sa nestláča plynule ale ako po schodoch. Jediným dôvodom sa mi zdajú tie puzdra. Na týchto videách je vidno rozdiel pred a po úprave:
pred - https://streamable.com/fo2mqs
po - https://streamable.com/gi5pwj

Neskusal si ako sa sprava tvoja vidla pri tom teste co si linkol? Okrem uzkych puzdier (nepravdepodobne po 3r jazdenia) to moze byt aj neparalelnostou spodnych a/alebo vrchnych noh.
07.01.2023 - 15:48:07
00
Ešte skús pre info napísať tlak aký jazdíš ..váhu a napríklad nejakú lokalitu kde to najčastejšie jazdíš.
07.01.2023 - 15:49:37
00
DanoL91
Neskúšal, ale správa sa tak isto aj ak ju stlačím von z biku bez kolesa. Neviem či to znamená že problém je inde alebo nie ?
branomelis
Aktuálne mám okolo 70psi, HSC aj LSC 10, LSR 6 a HSR 7. Váha približne 85kg. Jazdím okolo PB, napríklad Kaskády alebo Kalvária (dá sa nájsť na strave, na kaskádach často natáča Rasťo Baránek z bike mission). Terén sú hlavne korene a často volné kamene. Gumy sú Maxxgripp DD vpredu a DH vzadu spolu s cushcore, čo ma pri tak necitlivej vidle zachraňuje.
07.01.2023 - 16:02:13
00
To si len o málo ťažší ako ja...ja som v tej vidle vozil okolo 80Psi bez AWK komory. S Awk 65/140Psi. Tých 70 sa mi zdá už dosť málo, ale HSC a LSC už máš dosť hodne, to vidlu dosť znecitlivuje a malé nerovnosti sú potom na pocit veľmi nekomfortné. A keď už tak, tak HSC by som dal o trochu menej, lebo LSC má viac klikov ako LSC tuším. Skôr by som tie kompresie uvolnil a vidlu prifúkol na 75-80...ale isto skontroluj aj to či tie nohy nie sú nejako ohnuté, alebo či ti náboj vidlu nesťahuje , alebo naopak nerozťahuje. Aj toto má Mezzer lepšie urobené, lebo HEXlock oska sa dotiahne vždy presne a väčšie dotiahnutie akoby ani nešlo. Pri foxke keď dám 4Nm tak ide, keď 20Nm na oske, tak ide..na Mezzeri akoby ide a zrazu blokne, ale ešte som ten HEXlock neštudoval úplne.
07.01.2023 - 16:09:50
01
HSC má 16 a LSC 12. Skúšal som aj iné nastavenia, ale pri týchto sa mi zdá že ide najlepšie. Ak by som HSC otvoril viac vidla sa akokeby zanárala by väčších nárazoch. Pri tých 10 (niekedy dávam na 12) zostane pekne v rovnakej výške, nikam sa nezanára ani nekope. To však platí iba pri tých square edge nárazoch a musím mať už nejakú rýchlosť. Ak by som ich zas viac zavrel, bol by to vpodstate lockout. Pri väčšom tlaku je moc tuhá, ak sa začne hýbať tak už vpohode ale ťažko prekonať to trenie na začiatku
07.01.2023 - 16:26:29
00
sebastiankmec napísal:
DanoL91
Neskúšal, ale správa sa tak isto aj ak ju stlačím von z biku bez kolesa. Neviem či to znamená že problém je inde alebo nie ?
branomelis
Aktuálne mám okolo 70psi, HSC aj LSC 10, LSR 6 a HSR 7. Váha približne 85kg. Jazdím okolo PB, napríklad Kaskády alebo Kalvária (dá sa nájsť na strave, na kaskádach často natáča Rasťo Baránek z bike mission). Terén sú hlavne korene a často volné kamene. Gumy sú Maxxgripp DD vpredu a DH vzadu spolu s cushcore, čo ma pri tak necitlivej vidle zachraňuje.

To bohuzial nestaci na diagnostikovanie problemu. Treba izolovat mozne priciny - vybrat vidlu z bajku, otvorit spodok aj vrch, nech pri pohybe moze volne "dychat" a teda nech ti neskresluje vysledok meniaci sa tlak v komore/spodnych nohach.. Tiez treba vybrat gufera, nakolko tie znacne prispievaju k treniu, a potom skusit pohyb s koleosm/bez kolesa.. obe nohy naraz/iba jednu..
ak sa hybe v pohode s jednou nohou zasunutou do spodnej, tak puzdrami to najskor nebude.. ak zacne zadrhavat az ked su obe zasunute, tak zrejme pojde o problem s paralenstou.. to vies potom vyskusat tak, ze vyberies koleso, zasunies obe nohy a postupne budes roztahovat spodne.. ak pri istej polohe rozstiahnutia zrazu zacnu behat v pohode, vies kde je problem
07.01.2023 - 16:42:39
02
keyboard_arrow_up