Dudo napísal:
Subaru ma este permanentnu 4kolku? Alebo to zrusili kvoli eku tak ako u Audi?

...ano Subaru má permanentnu štvorkolku ale len modely s manualnou prevodovkou....pohon na zadnu nápravu zabezbečuje medzinápravový diferencial s gelovou viskospojkou na planetovom kole.
15.01.2023 - 17:37:15
10
Ramon1 napísal:
67 kg je zaťaženie pri jazde … pointa je 185!! Statické zaťaženie auta parkovaneho so stanom na streche .

Ramon1 "varianta Field je vybavena robustními střešními podélnými nosníky s extrémní nosností 100 kg (318 kg statický) "
15.01.2023 - 17:38:40
01
Palo TT napísal:
Mne sa tiez ten koncept paci, len doteraz to nedavalo ekonomicky zmysel, lebo bol vzdy menej efektivny. Rekuperacia pri dlhej ceste na dialnici sa bude celkom nudit...
Pri velkych lokomotivach je to jasne, ze su diesel-elektricke - je to jedina moznost, lebo tie sily by mechanicka prevodovka nedala. Brzdenie elektromotorom (dynamic braking) na tychto lokomotivach je tiez velka vyhoda, lebo setri mechanicke brzdy aj ked ziskana energia ide len tak do luftu v chladici...

Pokial viem, ?vsetky? sucasne PHEV hybridy aut nie su cisto seriove, ale maju vzdy aj mechanicke spojenie spalovaci motor - kolesa (aspon jeden dialnicny mechanicky prevod).


to je tiež trochu úsmevné, že všetky tie normy a predpisy ako deformovať súčasné už aj tak dosť emisne čisté autá a pritom roky rokúce tie vlaky len tak márnia energiu... nemyslím si že by to bol úplne neriešiteľný problém aby to vracali do siete alebo bateriek...

asi len čas ukáže či sa tento koncept PHEV uchytí alebo je to len taká slepá cesta ako obchádzať súčasné predpisy a normy... alebo to bude nejaká trail verzia k tomu že časom ten spaľovací motor nahradí iný zdroj energie napríklad taký malý reaktor ?

pri čisto diaľničnej jazde po rovine toho veru moc nenarekuperuješ... v testoch si napríklad tieto autá čo vedia rekuperovať chvália v zjazdoch z horských prechodov, že aj keď máš príves tak si to pekne vie držať rýchlosť tou rekuperáciou
15.01.2023 - 17:52:35
00
renovaziar napísal:
...ano Subaru má permanentnu štvorkolku ale len modely s manualnou prevodovkou....


Aj modely s CVT sú trvalá štvorkolka, dozadu vždy ide aspoň niečo. Je tam elektromagneticky riadená lamelová spojka s trvalým preklzom, v závislosti od modelu, ročníka a trhu je ten minimálny prenos 10-40 %.
15.01.2023 - 17:55:35
01
Jezus To ze taku nepoznas neznamena ze su take neni, ja tu mam hned dve take blizko seba. A trochu vytrhujes z kontextu, nikto netvrdi ze si 4x4 kupuje len kvoli tomu. Len som uviedol realny priklad na Andyho nerealnu teoriu o pasivnej bezpecnosti. Aj ked ano vacsiu pasivnu bezpecnost zabezpeci samotny uvazeny vodic v takych situaciach, no moze to len pomoct. Ked sa takych situacii jedincovi nasklada viac, tak si 4x4 odovodni a je uzitocne aj pri prevazne mestskom zivote…
V konecnom dosledku je to kazdeho osobna vec na com si jazdi ze…
15.01.2023 - 17:59:07
00
Ramon1 napísal:
67 kg je zaťaženie pri jazde … pointa je 185!! Statické zaťaženie auta parkovaneho so stanom na streche .

A co myslis, aku staticku zatazitelnost strechy ma auto s klasickymi integrovanymi lyzinami, ktore ma v TP uvedene dovolene dynamicke zatazenie strechy napr. 75 kg? Poniektori si zda sa fakt myslite, ze tie Subaru lyziny su nejake zazracne. Asi preto, ze su take hnusne. :D

Jaiub, ako som povedal - kup si co chces, mna do toho nic.
15.01.2023 - 18:32:20
00
Jezus , veru ja neviem aké sú hodnoty statického zaťaženia . Nejak som sa to pri mojich autách nedočítal . Takze beriem , že žiaden stan na Multivan ani Avensis nedám . Že to udáva Subaru je super , môžem stanovat na rybačke na streche a žiaden “ besný živočích “ sa ku mne nedostane . Teda okrem netopiera ? …
15.01.2023 - 20:36:06
00
Zase to musí nejakým spôsobom udržať. Aj keď sa auto prevráti, tak sa strecha nezamačkne dovnútra iba váhou spodnej časti karosérie.
16.01.2023 - 00:01:56
00
ja osobne nechápem ten argument, že 4x4 mi má pomôcť sa rozbehnúť za mokra na križovatke. Keď mám problém sa rozbehnúť za mokra, problém je inde a nie v aute.
16.01.2023 - 01:18:09
03
Ten problém je v tom ze ABS,ESP,AT nás odúčajú šoférovať, a aj hoc akú lamu presvedčia,že je Schumacher...
Málo kto už dnes dokáže cez prdlel cítiť co sa s autom ci motorkou deje a kľudne to do zatacky pusti nerešpektujúc zákony fyziky. No a keď sa tam rozseka, tak tam orgán osadi znacku obmedzenej rýchlosti...
Veď keby to malo, čo i len jeden život zachrániť...😐😐😐
16.01.2023 - 05:31:19
03
Jano1987 napísal:
ja osobne nechápem ten argument, že 4x4 mi má pomôcť sa rozbehnúť za mokra na križovatke. Keď mám problém sa rozbehnúť za mokra, problém je inde a nie v aute.


Skús sa na 10 minút postaviť ku podjazdu na konci Karpatskej smerom na Jaskáč kedykoľvek, keď sú zhoršené trakčné podmienky - vlhko, hmla, dážď. Každému druhému autu - ak nie častejšie - tam prešmyknú kolesá, keď sa snažia rýchlo zmiznúť na Jaskov rad, a z Koliby prichádzajú ďalšie autá, ktorým by teoreticky malo dávať prednosť. Vlastne často ani vlhko byť nemusí.

Situácií, keď počuť zúfalé prešmykovanie kolies a vzápätí frenetické trúbenie nejakého magora, je tam požehnane.
16.01.2023 - 06:46:15
02
wawrik... tato krizovatka co pises je velmi specificka. Cez zeleznicny most vacsinu casu na jednom mieste do toho tunela presakuje voda a ked je vsade inde sucho tak tam kvapka voda na cestu a spolahlivo ju zvlhcuje.
Ak je primrznute, robi sa tam lad a sem tam ked je dlhsie mraz (co nastastie nebyva tak casto) tam zo stropu visia masivne metrove cencule... Neviem ci to potom chodi nejaka zeleznicna, alebo cestna udrzba otlkat, alebo sa len caka ze komu to tak randomne je8ne na strechu ci kapotu auta. :/
16.01.2023 - 07:15:56
00
Proti ABS nič nemám, je to užitočná vec. Väčší problém mám s ESP, lebo ak je dobre spravené, človek koľkokrát nevie, čo sa s autom deje, poľadovica atď... Dosť to dokáže odfiltrovať. Trakčná kontrola? Na civilnom aute? Z akého titulu ju treba? Na ceste by som som už zo zákona nemal jazdiť tak, aby som ju potreboval. A ďalších XY 3 písmenkových skratiek, čo pomáhajú udržiavať stabilitu suta. Aj line assistent je dosť svinstvo, však ho mám, tak keby niečo, tak ma upozorní a ľudia čumia inde. Taký tempomat viem pochopiť, idem 200km po diaľnici a nechce sa mi mačkať plyn, tak zapnem. Automatická prevodovka, prečo nie. V meste super vec. Odporúčam vyskúšať, kto nezažil. Zadná kamera na aute pri cúvaní? Prečo nie. Len senzory na parkovanie? Ľudia začnú byť lenivý, lebo však to zapípa keby niečo, tak načo sa poriadne pozerať na to, kam cúvam. Takto by sa dalo ísť ďalej. Všetko veľa škodí a občas sa to už preháňa.


Wawrik - ja to poznám, ale zase to je o tom, že hodín tehlu na podlahu a elektrinika nech niečo robí. Fyzika nepustí. Pokiaľ sa mám problém rozbehnúť, je aj problém zastaviť. V niektorých krajinách napríklad platí zákon, že pokiaľ sa tvoria kolóny, tak platí zips. Nerieši sa hlavná či vedľajšia cesta. Platí pravidlo zipsu. Problém zrazu vyriešený.

Minulý rok som šiel na Králiky od Kremnice. Cesta za tým mostom/tunelom čistý ujazdený sneh/ľad posypaný štrkom. Ja na 20 ročnom aute, čo má len predný náhon a ABS som to v pohode vyšiel, mojej sestry 22 ročný frajer na Octavii 4x4 mal obrovské problémy to dať. Pred nami šiel kamoš na e36 328i a bez problémov. Hore som odparkoval auto s sme sa s kamošom vracali, lebo sa tam zasekol na tej Octavii. Našťastie veľa áut nešlo, ani nevyšiel vysoko, takže len zcúval dole, kde sa dalo otočiť. Bol šokovaný, že ako ľahko som to dal hore kopcom. Neodsudzujem ho, reálne nikdy za takých podmienok nemal šancu šoférovať, tak sa to nemal kde naučiť. Ale na druhú stranu zase bol v tom, že mám 4x4 a asistentov, tak stačí stlačiť plyn.
16.01.2023 - 07:23:55
01
Asistencne systemy su na to, aby nam robili zivoz lahsi, prijemnejsi a bezpecnejsi. Pokial ich ludia pouzivaju tak ako maju. To ze ludia otupievavaju nieje chybou pokroku a asistencnych systemov ale ludi samotnych
16.01.2023 - 07:49:32
06
Je to chybou tých asistenčných systémov. Prvé auto, čo som mal bol Hyundai Accent z 1997, nemalo to ani ABS. Raz sme šli na chatu na Čertovicu v zime. Od Mýta pod Ďumbierom čiastočne zasnežená cesta a dosť sa šmýkalo, na aute som to cítil. Tak isto aj ďalší kamoš na jednotkovej Fabii. Kamoš na A6 požičanej od otca, plnej elektroniky ani nevedel, že na ceste je nejaký sneh, či ľad. Sme si vtedy vymenili autá, on skúsil naše a my jeho. Rozdiel bol neskutočný
16.01.2023 - 08:12:02
02

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Nosiče na auto)
keyboard_arrow_up