Viem, ze tu ma kazdy dvojkolesovaho milacika, no chcela som sa opytat, ci mate aj stvorkolesoveho, s ktorym ste nadmieru spokojni a na druhej strane, aky typ neodporucate ci uz z vlastnej alebo cudzej skusenosti.
Jezus , veru ja neviem aké sú hodnoty statického zaťaženia . Nejak som sa to pri mojich autách nedočítal . Takze beriem , že žiaden stan na Multivan ani Avensis nedám . Že to udáva Subaru je super , môžem stanovat na rybačke na streche a žiaden “ besný živočích “ sa ku mne nedostane . Teda okrem netopiera ? …
ja osobne nechápem ten argument, že 4x4 mi má pomôcť sa rozbehnúť za mokra na križovatke. Keď mám problém sa rozbehnúť za mokra, problém je inde a nie v aute.
Ten problém je v tom ze ABS,ESP,AT nás odúčajú šoférovať, a aj hoc akú lamu presvedčia,že je Schumacher...
Málo kto už dnes dokáže cez prdlel cítiť co sa s autom ci motorkou deje a kľudne to do zatacky pusti nerešpektujúc zákony fyziky. No a keď sa tam rozseka, tak tam orgán osadi znacku obmedzenej rýchlosti...
Veď keby to malo, čo i len jeden život zachrániť...😐😐😐
ja osobne nechápem ten argument, že 4x4 mi má pomôcť sa rozbehnúť za mokra na križovatke. Keď mám problém sa rozbehnúť za mokra, problém je inde a nie v aute.
Skús sa na 10 minút postaviť ku podjazdu na konci Karpatskej smerom na Jaskáč kedykoľvek, keď sú zhoršené trakčné podmienky - vlhko, hmla, dážď. Každému druhému autu - ak nie častejšie - tam prešmyknú kolesá, keď sa snažia rýchlo zmiznúť na Jaskov rad, a z Koliby prichádzajú ďalšie autá, ktorým by teoreticky malo dávať prednosť. Vlastne často ani vlhko byť nemusí.
Situácií, keď počuť zúfalé prešmykovanie kolies a vzápätí frenetické trúbenie nejakého magora, je tam požehnane.
wawrik... tato krizovatka co pises je velmi specificka. Cez zeleznicny most vacsinu casu na jednom mieste do toho tunela presakuje voda a ked je vsade inde sucho tak tam kvapka voda na cestu a spolahlivo ju zvlhcuje.
Ak je primrznute, robi sa tam lad a sem tam ked je dlhsie mraz (co nastastie nebyva tak casto) tam zo stropu visia masivne metrove cencule... Neviem ci to potom chodi nejaka zeleznicna, alebo cestna udrzba otlkat, alebo sa len caka ze komu to tak randomne je8ne na strechu ci kapotu auta. :/
Proti ABS nič nemám, je to užitočná vec. Väčší problém mám s ESP, lebo ak je dobre spravené, človek koľkokrát nevie, čo sa s autom deje, poľadovica atď... Dosť to dokáže odfiltrovať. Trakčná kontrola? Na civilnom aute? Z akého titulu ju treba? Na ceste by som som už zo zákona nemal jazdiť tak, aby som ju potreboval. A ďalších XY 3 písmenkových skratiek, čo pomáhajú udržiavať stabilitu suta. Aj line assistent je dosť svinstvo, však ho mám, tak keby niečo, tak ma upozorní a ľudia čumia inde. Taký tempomat viem pochopiť, idem 200km po diaľnici a nechce sa mi mačkať plyn, tak zapnem. Automatická prevodovka, prečo nie. V meste super vec. Odporúčam vyskúšať, kto nezažil. Zadná kamera na aute pri cúvaní? Prečo nie. Len senzory na parkovanie? Ľudia začnú byť lenivý, lebo však to zapípa keby niečo, tak načo sa poriadne pozerať na to, kam cúvam. Takto by sa dalo ísť ďalej. Všetko veľa škodí a občas sa to už preháňa.
Wawrik - ja to poznám, ale zase to je o tom, že hodín tehlu na podlahu a elektrinika nech niečo robí. Fyzika nepustí. Pokiaľ sa mám problém rozbehnúť, je aj problém zastaviť. V niektorých krajinách napríklad platí zákon, že pokiaľ sa tvoria kolóny, tak platí zips. Nerieši sa hlavná či vedľajšia cesta. Platí pravidlo zipsu. Problém zrazu vyriešený.
Minulý rok som šiel na Králiky od Kremnice. Cesta za tým mostom/tunelom čistý ujazdený sneh/ľad posypaný štrkom. Ja na 20 ročnom aute, čo má len predný náhon a ABS som to v pohode vyšiel, mojej sestry 22 ročný frajer na Octavii 4x4 mal obrovské problémy to dať. Pred nami šiel kamoš na e36 328i a bez problémov. Hore som odparkoval auto s sme sa s kamošom vracali, lebo sa tam zasekol na tej Octavii. Našťastie veľa áut nešlo, ani nevyšiel vysoko, takže len zcúval dole, kde sa dalo otočiť. Bol šokovaný, že ako ľahko som to dal hore kopcom. Neodsudzujem ho, reálne nikdy za takých podmienok nemal šancu šoférovať, tak sa to nemal kde naučiť. Ale na druhú stranu zase bol v tom, že mám 4x4 a asistentov, tak stačí stlačiť plyn.
Asistencne systemy su na to, aby nam robili zivoz lahsi, prijemnejsi a bezpecnejsi. Pokial ich ludia pouzivaju tak ako maju. To ze ludia otupievavaju nieje chybou pokroku a asistencnych systemov ale ludi samotnych
Je to chybou tých asistenčných systémov. Prvé auto, čo som mal bol Hyundai Accent z 1997, nemalo to ani ABS. Raz sme šli na chatu na Čertovicu v zime. Od Mýta pod Ďumbierom čiastočne zasnežená cesta a dosť sa šmýkalo, na aute som to cítil. Tak isto aj ďalší kamoš na jednotkovej Fabii. Kamoš na A6 požičanej od otca, plnej elektroniky ani nevedel, že na ceste je nejaký sneh, či ľad. Sme si vtedy vymenili autá, on skúsil naše a my jeho. Rozdiel bol neskutočný
určite sa nejaké vodičské skills asistentami vytrácajú, na druhú stranu si neviem predstaviť pri súčasnej hustote premávky a pri tom, že za volant sadajú ľudia bez absolútneho vzťahu k technike atď že by jazdili na "holých" autách... dosť sa stretávam, že majú problém prejsť 90s. zákrutou tak aby ju pekne vykrojili a aby na jej konci nevyleteli do protismeru, nie sú tam čiary, tak ani asistent nepomôže. na mojom aute keby si nevypnem v zime na zasnežené kopce ESP tak skoro nikam nevyleziem... tam je to tak debilne naladené, že pri preklze to dokonale udusí motor, stratí sa hybnosť a môžem si dať jednotku a keby sa to náhodou na nej hýbalo aj to mi ubrzdí
A presne o tom ( bezpečnosť a “lahší život”) som pisal, ked som povedal ze 4x4 využívam aj v meste pri pripájaní sa z vedlajšej cesty na hlavnú - o bezpečnosti. A v Bratislave je takých spojení vedľajša + hlavná so “ šnúrou “ áut v ***** požehnane nielen Jaskáč a Kramáre. Ale hned som bol obvinený , že sa pchám pred autá ktoré idú 90 mimo mesta, jazdím ako prasa a že neviem šoferovať. Nechápem aký hejt to tu sposobilo.
Mám to šťastie že možem šoferovať dve pomerne nové autá jedno predokolka a AWD takže viem porovnať aj benefity pohonu z dennodennej praxe a nielen že “ jedna baba povedala”.
To že za dokážem bezpečne zaradiť z vedľajšej na hlavnú za akýchkoľvek podmienok bez toho aby som obmedzil šoférov na hlavnej je podľa mňa benefit 4x4. Ale hlavne je pri pripájaní 4x4 predvídateľnejšie ako predokolka kedy akú máš aktuálnu trakciu na danom mieste ,na vlhkej vozovke( pri snehu a ľade je to jasné) častokrát zistíš az keď zošliapneš plynový pedál. A v situácii keď je dopravná ***** a máš medzi autami idúcimi 50-60 km/ h medzeru 50 m na tvoje pripojenie,ďaľšia takáto medzera je o dve minúty, za tebou čaká ďalších 5-10 áut - može to byť nebezpečné. Presne túto situáciu som mal na mysli.
Jasné niekde na ceste kde prejdú “dve autá” za deň je to asi jedno tam si počkám.
Z tejto diskusie a diskutujúcich mám pocit, že iba ten kto má staré auto bez technologií vie šoferovať.
Ano aj ja som kedysi (- 25 rokov) šoferoval firemný favorit bez abs a bez elektroniky a na letných gumách denne horské prechody Šturec, Čertovica ,Donovaly, Vernár……. ( tak cca 2 roky a 120 000 km) V zime kopca plyn s citom aby nedošlo k preklzu kolies a modliť sa že tam nebude skrížený kamion a oproti auto, keď budem nútený zastať, aby som sa dostal vrch, a nemusel dávať reťaze. Pomaličky na 3 ke dole kopcom a bál som sa vobec brnknút o brzdu. Zvládol som, bola to škola šoférovania.
Z dnešného pohľadu či to bolo bezpečné?
To nechám na vás a nechápem obviňovanie a hejty v tejto diskusii.
Ano je to chyba asistencnych systemov, lebo asistencne systemy cloveku brania aj zaplatit si napriklad skolu smyku ked tak velmi tuzi nebyt glupy a vediet soferovat “analogovo” 😀 aj ta trava bola volakedy zelensia…
Suhlas s autoskolou. Robil som si vodicak sice 20 rokov dozadu, ale za ten cas som nepostrehol nejaku dramaticku zmenu v systeme vyucby. Nikdy som napriklad nepocul ze by niekoho ucili taku banalnu vec ako je pri vystupovani otvarat dvere pravou rukou. Nehovoriac o tom, ze by sa absolvovali jazdy po dialnici, kde by bolo vysvetlene ze stredny pruh nie je na to aby som v nom jazdil ked sa povazujem za prislusnika strednej triedy
pred 20 rokmi ešte stredný pruh nebol ale asi ani dnes nechodia moc autoškoly na dilanicu, lebo by si museli kúpiť diaľničnú... tiež som asi 20 rokov dozadu robil a rozdiel oproti dnešku je asi len v tom, že už asi toľko nešedia počet jázd, keď je to elektronicky... ale keďže aj to je už dlhšie, tak možno už je na to systém, ako to obchádzajú... teraz majú mať nejakú novinku že ťažšie testy, viac variantov a má sa to robiť na počítači... tak tiež sa to na zo začiatku nebude dať klamať, než na to prídu... ale nemyslím si že treba posilniť zrovna tú teoretickú časť, dobre vieme aké nezmyslené chytákové otázky tam sú, čo nemajú nič s bezpečnosťou premávky a ani vodiči z povolania by ten test len tak na sucho bez prípravy nedali niekedy... aj to že sa nemá sadať za volant pod vplyvom vie každý, ešte skôr ako ide do autoškoly a veľa ľuďom to problém nerobí... takže si nemyslím, že medzi tým ,že sprísnim teoretickú časť a bezpečnosťou na cestách je nejaká priama úmera... veď sú štáty kde sa teória ani nerobí na skúškach
Žiadna autoškola nemá šancu eliminovať arogantnost.
Keby však každý mal miesto airbagu v strede volantu vztyceny vojenský bodak, inteligentnejsi to pochopia,a ostatných nebude škoda.
Je všade prístup na diaľnicu? Je všade prístup ku komplikovanejším križovatkám? Asi ťažko. Taký človek z Medzilaboriec sa ťažko dostane do BA, na diaľnicu vyskúšať. Tak isto človek v Bratislave nemá veľmi šancu skúšať jazdu v snehu ako ľudia na Orave, či Liptove. V zime.
nas na dialnici v 2001 nechceli pustat, ze radsej sa co najviac motat po meste:) ako spravit 50 km rovno po dialnici
ale samozrejme, co by som tam z Ticom aj robil, ze ano
Je všade prístup na diaľnicu? Je všade prístup ku komplikovanejším križovatkám? Asi ťažko. Taký človek z Medzilaboriec sa ťažko dostane do BA, na diaľnicu vyskúšať. Tak isto človek v Bratislave nemá veľmi šancu skúšať jazdu v snehu ako ľudia na Orave, či Liptove. V zime.
dajú si celodennú jazdu a stihnú všetko to som mal tak ja prvú jazdu v autoškole, nejak ráno na 7 ma čakalo osobné auto rovno s prívesným vozíkom a ešte s jedným kolegom a inštruktorom sme šli z nového mesta do žiaru nad hronom do hliníkarne zháňať bočnice na nákladné auto, na ktoré sme si tiež mali robiť papiere... nejak na obed sme sa vrátili a potom sme ešte celý deň behali po okolí a zháňali a vybavovali nejaké veci okolo opravy podlahy ložnej plochy toho nákladiaku... potom už ťahalo nejak na 7 večer, celý deň som jedol tuším len jeden zlepený chleba, lebo to nám nepovedal, že to bude na celý deň... potom keď som šoféroval ja sa čosi inštruktor a ten druhý žiak chytili pri diskusii o klimatizácii lebo jeho takto bol kamionista a mal na to nejaký názor, ktorý sa nezhodoval s tým inštruktorovým... tak z toho vznikla nejaká total stupidná patová situácia, že som mal zastaviť na krajnici v dedine na blikačkách a ďalej sa pôjde, len keď sa ten mladý ospravedlní.... kedže sa pár minút nič nedialo a moje mediačné pokusy boli márne, tak som časom vystúpil treskol dverami a dovidenia... ešte som mal potom celkom slušnú prechádzku naspať do mesta
JoNesbo. Neviem koľko máš rokov, ale neviem, na koľko je možné v autoškole mať ďalších ľudí. Teraz zoberú 3-4 študentov autoškoly, idú 1-5 hodín niekam, aby by niečo vyskúšali a potom zase sa rovnako vracajú? Ľudia si asi ťažko kvôli tomu budú brať dovolenku. Ak si dobre pamätám, tak 1 hodina jazdy má trvať 45 minút. Ja som robil pred 10 či koľko rokmi v BA. Ako študent vysokej školy som mal čas, takže začal som na jeseň, stihol som jazdiť po tme, na snehu, ten lepší inštruktor ma zobral na obchvat, za dažďa, jazdil som s prívesom v rannej ***** v BA, kde dokonca mali v prívese 400kg cementu, že nech viem, aké to je Spolužiak s výšky bol z Nových Zámkov. Robil autoškolu tam a v lete. Napriek tomu, že Nové Zámky sú pomerne veľké mesto, doprava bola oveľa jednoduchšia, aj križovatky a celú autoškolu absolvoval za svetla. Nedajú sa proste nasimulovať rovnaké podmienky všade. Mama robila vodičák pred 47 rokmi v Trebišove, otec pred 45 rokmi v BA. Skús si tipnúť, kto bol lepšie pripravený pre reálnu premávku.
wawrik... tato krizovatka co pises je velmi specificka. Cez zeleznicny most vacsinu casu na jednom mieste do toho tunela presakuje voda a ked je vsade inde sucho tak tam kvapka voda na cestu a spolahlivo ju zvlhcuje.
Ak je primrznute, robi sa tam lad...
Mýliš sa, tá križovatka žiaden ľad nepotrebuje. Aj ten priesak je v spodnej časti a kvapká na chodník.
Neviem, ako je teraz v BA, ale dám ruku do ohňa za to, že keď sa dnes tak o tretej-štvrtej postavíš k tomu výjazdu na Jaskáč, bude trvať jednotky minút, kým sa niekomu prešmyknú kolesá.
Špecifická nie je, akurát je vo svahu a frekventovaná, takže na nej k týmto situáciám dochádza často.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Málo kto už dnes dokáže cez prdlel cítiť co sa s autom ci motorkou deje a kľudne to do zatacky pusti nerešpektujúc zákony fyziky. No a keď sa tam rozseka, tak tam orgán osadi znacku obmedzenej rýchlosti...
Veď keby to malo, čo i len jeden život zachrániť...😐😐😐
Skús sa na 10 minút postaviť ku podjazdu na konci Karpatskej smerom na Jaskáč kedykoľvek, keď sú zhoršené trakčné podmienky - vlhko, hmla, dážď. Každému druhému autu - ak nie častejšie - tam prešmyknú kolesá, keď sa snažia rýchlo zmiznúť na Jaskov rad, a z Koliby prichádzajú ďalšie autá, ktorým by teoreticky malo dávať prednosť. Vlastne často ani vlhko byť nemusí.
Situácií, keď počuť zúfalé prešmykovanie kolies a vzápätí frenetické trúbenie nejakého magora, je tam požehnane.
Ak je primrznute, robi sa tam lad a sem tam ked je dlhsie mraz (co nastastie nebyva tak casto) tam zo stropu visia masivne metrove cencule... Neviem ci to potom chodi nejaka zeleznicna, alebo cestna udrzba otlkat, alebo sa len caka ze komu to tak randomne je8ne na strechu ci kapotu auta. :/
Wawrik - ja to poznám, ale zase to je o tom, že hodín tehlu na podlahu a elektrinika nech niečo robí. Fyzika nepustí. Pokiaľ sa mám problém rozbehnúť, je aj problém zastaviť. V niektorých krajinách napríklad platí zákon, že pokiaľ sa tvoria kolóny, tak platí zips. Nerieši sa hlavná či vedľajšia cesta. Platí pravidlo zipsu. Problém zrazu vyriešený.
Minulý rok som šiel na Králiky od Kremnice. Cesta za tým mostom/tunelom čistý ujazdený sneh/ľad posypaný štrkom. Ja na 20 ročnom aute, čo má len predný náhon a ABS som to v pohode vyšiel, mojej sestry 22 ročný frajer na Octavii 4x4 mal obrovské problémy to dať. Pred nami šiel kamoš na e36 328i a bez problémov. Hore som odparkoval auto s sme sa s kamošom vracali, lebo sa tam zasekol na tej Octavii. Našťastie veľa áut nešlo, ani nevyšiel vysoko, takže len zcúval dole, kde sa dalo otočiť. Bol šokovaný, že ako ľahko som to dal hore kopcom. Neodsudzujem ho, reálne nikdy za takých podmienok nemal šancu šoférovať, tak sa to nemal kde naučiť. Ale na druhú stranu zase bol v tom, že mám 4x4 a asistentov, tak stačí stlačiť plyn.
Mám to šťastie že možem šoferovať dve pomerne nové autá jedno predokolka a AWD takže viem porovnať aj benefity pohonu z dennodennej praxe a nielen že “ jedna baba povedala”.
To že za dokážem bezpečne zaradiť z vedľajšej na hlavnú za akýchkoľvek podmienok bez toho aby som obmedzil šoférov na hlavnej je podľa mňa benefit 4x4. Ale hlavne je pri pripájaní 4x4 predvídateľnejšie ako predokolka kedy akú máš aktuálnu trakciu na danom mieste ,na vlhkej vozovke( pri snehu a ľade je to jasné) častokrát zistíš az keď zošliapneš plynový pedál. A v situácii keď je dopravná ***** a máš medzi autami idúcimi 50-60 km/ h medzeru 50 m na tvoje pripojenie,ďaľšia takáto medzera je o dve minúty, za tebou čaká ďalších 5-10 áut - može to byť nebezpečné. Presne túto situáciu som mal na mysli.
Jasné niekde na ceste kde prejdú “dve autá” za deň je to asi jedno tam si počkám.
Z tejto diskusie a diskutujúcich mám pocit, že iba ten kto má staré auto bez technologií vie šoferovať.
Ano aj ja som kedysi (- 25 rokov) šoferoval firemný favorit bez abs a bez elektroniky a na letných gumách denne horské prechody Šturec, Čertovica ,Donovaly, Vernár……. ( tak cca 2 roky a 120 000 km) V zime kopca plyn s citom aby nedošlo k preklzu kolies a modliť sa že tam nebude skrížený kamion a oproti auto, keď budem nútený zastať, aby som sa dostal vrch, a nemusel dávať reťaze. Pomaličky na 3 ke dole kopcom a bál som sa vobec brnknút o brzdu. Zvládol som, bola to škola šoférovania.
Z dnešného pohľadu či to bolo bezpečné?
To nechám na vás a nechápem obviňovanie a hejty v tejto diskusii.
Suhlas s autoskolou. Robil som si vodicak sice 20 rokov dozadu, ale za ten cas som nepostrehol nejaku dramaticku zmenu v systeme vyucby. Nikdy som napriklad nepocul ze by niekoho ucili taku banalnu vec ako je pri vystupovani otvarat dvere pravou rukou. Nehovoriac o tom, ze by sa absolvovali jazdy po dialnici, kde by bolo vysvetlene ze stredny pruh nie je na to aby som v nom jazdil ked sa povazujem za prislusnika strednej triedy
Keby však každý mal miesto airbagu v strede volantu vztyceny vojenský bodak, inteligentnejsi to pochopia,a ostatných nebude škoda.
ale samozrejme, co by som tam z Ticom aj robil, ze ano
dajú si celodennú jazdu a stihnú všetko
Ak je primrznute, robi sa tam lad...
Mýliš sa, tá križovatka žiaden ľad nepotrebuje. Aj ten priesak je v spodnej časti a kvapká na chodník.
Neviem, ako je teraz v BA, ale dám ruku do ohňa za to, že keď sa dnes tak o tretej-štvrtej postavíš k tomu výjazdu na Jaskáč, bude trvať jednotky minút, kým sa niekomu prešmyknú kolesá.
Špecifická nie je, akurát je vo svahu a frekventovaná, takže na nej k týmto situáciám dochádza často.