Zatial mi to robili vsetky vzduchove vidlice.
Prvy odtrch a potom uz pohoda.
16.01.2023 - 15:14:03
00
caute, chcem sa opytat ci je mozne znizit zdvih na tlmici sr suntour unair z povodnych 190x51mm na 190x45mm + este pridat aj token.

link: https://www.mtbiker.sk/shop/komponenty/vidlice-a-tlmice/tlmice/sr-suntour-tlmic-unair-lor-190x51mm.html

dakujem :)
17.01.2023 - 23:13:35
00
Šlo by to, ale "neoficiálne" ...vytočiť 6mm doraz a vyrobiť volume spacer ideálne vyseknutím z HD peny (ak sa bavíme o volume spacery do pozit.komory)
18.01.2023 - 13:28:35
10
Mám vydlicu SR Suntour XCR 32 120mm z uzamykanim na riadidlách.Po vyčistení,premazani a zmontovani vydlice som musel napnuť lanko na uzamykaní vydlice na riadidlách keby som nenapnul lanko tak by uzamykanie nefunguvalo.Pred servisom uzamykanie fungovalo normálne.Mal niekto taký problém.
21.01.2023 - 14:12:41
00
Dnes som si našiel čas na zmenu zdvihu Manitou Mezzer Pro (je to tak na 10 minút :D ). Nechcel som upravovať nástroj na povoľovanie kaziet, ktorý je potrebný pre tento úkon, tak som si nakreslil a vytlačil vlastný. Dávam sem odkaz na stiahnutie. Kvôli pevnosti síce nie je ideálne tlačiť ho orientovaný na výšku, ale moment potrebný pre povolenie a následné dotiahnutie vydrží bez problémov.

https://www.printables.com/cs/model/377399-manitou-fork-service-tool
22.01.2023 - 20:01:26
05
Krásny tool na povolenie. By som si to dal možno aj u kolegu vytlačiť...Ale ja som si kúpil normálny kľúč na kazetu. Netreba rozrezaný, stačí celý, len musí byť vyšší ako tento Unior.

https://uniortools.com/sk/product/1670-5-4-k%C4%BE%C3%BA%C4%8D-na-zadn%C3%A9-ozuben%C3%A9-koleso-shimano
22.01.2023 - 20:13:13
00
Jasné, pozrel som na nete tieto veci kým som čakal na balík, ale keďže mám 3d tlačiareň, tak som si ho vyrobil :)
Taká menšia výhoda plastového je, že znižuje pravdepodobnosť nechceného poškrabania dielov pri servise.
22.01.2023 - 20:21:36
01
Stretol sa niekto s problémom, kde vidla Rock Shox sektor rl pri pomalom stlačení klesá do zdvihu bez námahy ale keď prídu rýchle nárazy tak šlape normálne. Proste len čo na ňu jemne zatlačím sa prepadá. Tesnenia sú komplet všetky nové. Robila to aj pred servisom. Myslel som že to bude nejaké tesnenie ale robí to stále.
Napadá ma jedine, že prepúšta tesnenie medzi pozitivkou a negativkou ale je fungel nové... Neviete mi niekto poradiť? díííík
23.01.2023 - 19:18:07
00
A presne rovnaký problém na rovnakej vidle teraz pozoruje kamoš... Servis 0 bodov stále robí to isté... Tlak nestráca
25.01.2023 - 15:08:06
00
Po hodinách na nete som asi objavil chybu. Nemôžem to overiť vidla je kamošova a nechce to teraz riskovať že by sme to neopravili. Nieje hrotič tak že nechá tak.
Riešenie je nový airshaft ktorý je dosť mizerne zohnateľný alebo rozobrať airshaft pri hlavnom tesnení je ešte jedna vejárovka schovaná ktorá rieši vyrovnávanie tlakov a bude na 90% zničená.

Prílohy:

stiahnuť.jpeg
stiahnuť.jpeg 189.82 KiB thumb_up0thumb_down

25.01.2023 - 15:42:27
01
Foto je zo zahraničného webu kde on dal nový airshaft a starý potom takto rozobral.
Je to tuším nýt. To by nebol problém len potom takú podložku presne splašiť môže byť problém.
25.01.2023 - 15:45:32
00
Akurat som siel pisat, ze Sektor nepouziva na vyrovnanie medzi + a - komorou klasicky "dimple", ale prave samotny piest a v nom maly wave spring, ktory sa pri topoute zatlaci, tym sa otvori prepojenie medzi + a - komorou a dojde k vyrovnaniu tlakov.
Pri prasknuti sa to prejavuje prave tak, ze obe komory su neustale prepojene a teda vidla ide lahko stlacit az na doraz. Pri prudkom stlaceni, to tak necitit, lebo otvor nie je dostatcne velky na to, aby doslo k nahlemu vyrovnaniu tlakov.
25.01.2023 - 15:55:52
05
Škoda že to neponúkajú ako náhradný diel. Zjavne sa to dosť kazí. A origo airshaft po pár rokoch ťažko zohnať je tiež férovka. Dakde v holansku mi ho gúgel vyplul :)
25.01.2023 - 16:57:03
00
renovaziar napísal:
Sedlovka Fox transfer 2 faktory kashima 2021
V dolnej časti piestnice kde sa nakladá plastový klzný krúžok je v tom vybratí pre krúžok ešte dalšia drážka široká 1 mm a hlboká 0,7 mm.Do nej sa vkladá O-krúžok s prierezom 1 mm..Takže na každu stranu potom prečnieva 0.3 mm.Na videu v čase od 1:05:55...https://www.youtube.com/watch?v=jWzvvbC10Kc&t=2s...Takže teraz nám pôvodná miera 26.79 narástla o dalších 6 desatín milimetra teda na mieru 26.95.......a vrtanie telesa sedlovky máme 26.94 :D :D....a to sme už 1 stotinu mm v presahu.A potom ked to chcete zložiť,tak to vypadá asi takto.Na videu od 1:09:30...to je doslova grécko-rímsky zápas :D.....ale netreba zabúdať nato, že objímka nám teleso zmrští na mieru 26.87 mm...pýtam sa ako toto môže fungovať ??......ako ??Na bezchybné fungovanie takto poskladanej sedlovky dávam .....tak týždeň.......................maximálne 2 :D
Riešenie:..O-kružok bez milosti odstrániť!
Moje presvedčenie o riešení daného problému sa nemusí zhodovať s presvedčením výrobcu sedlovky či servisného mechanika.

FOX je priklad toho ako robit veci komplikovane a zaroven viac-menej nefunkcne. Nechcem sa samozrejme dotknut mam-kasimu-co-je-viac ludi.
25.01.2023 - 17:01:19
00
Ondrejst napísal:
Po hodinách na nete som asi objavil chybu. Nemôžem to overiť vidla je kamošova a nechce to teraz riskovať že by sme to neopravili. Nieje hrotič tak že nechá tak.
Riešenie je nový airshaft ktorý je dosť mizerne zohnateľný alebo rozobrať airshaft pri hlavnom tesnení je ešte jedna vejárovka schovaná ktorá rieši vyrovnávanie tlakov a bude na 90% zničená.


Kit pre starý Recon wave spring na SA obsahoval 11.4015.445.000

Každopádne byť to mala byť vlnitá pružina M10 x 0,3mm
25.01.2023 - 20:13:00
02
keyboard_arrow_up