Hosť napísal:
ten odpad do Afriky vozí Európa.
Aké veľké emisie produkuje rodina v Africkom slume, ktorá si uvarí polievku z potoka a nemajú auto, televízor, elektrinu ,sklo ani plasty?
Ak Afrika zbohatne, budú produkovať viac odpadu tak ako India. Indiu som nemal na mysli. Tá je priemyselne rozvinutá a sypú odpad do mora.


Bohaté krajiny si môžu dovoliť zaviesť odpadové hospodárstvo a ten odpad recyklovať alebo materiálovo zhodnocovať. Nie je dosť firiem, ktoré to robia v Európe?
21.01.2023 - 13:00:49
00
wawrik napísal:
Tento argument som nikdy nechápal. Prečo je lepšie ten výfuk voziť do mesta rovno pod nos sebe aj susedom?

:D emobil nemá LOKÁLNE emisie. To však neznamená že je nulový...
Smejem sa na firmách ako sa predhanaju koho supply chain je eticky čistejší.
Smiešnejsie je únia si zakrýva oči skadiaľ a ako sa získava kobalt a lithium.
Neľudské podmienky a detská práca v baniach je zrazu ok? Hlavne že sme získali suroviny na batérie, aj cez mŕtvoly, doslova. ...

Nechápem sebectvo, že ja mám čisto a "za plotom" bordel. Morské ryby majú veľa ťažkých kovov, to všetko je z chudobných krajín ich priemyslu kde sa na normy serie.
https://www.businessinsider.com/photos-of-chinas-polluted-water-2016-3

http://www.stephenvoss.com/china-water-pollution
https://www.tbsnews.net/environment/fashion-hunger-destroying-asian-rivers-139054
Prajem dobru chuť pri konzumácii morských rýb.
21.01.2023 - 15:13:57
01
Má teda zmysel v Poľsku vymeniť dieselové autobusy za batériové autobusy a trolejbusy, keďže sú napájané väčšinou z fosílnych zdrojov?
21.01.2023 - 15:42:00
00
peter120
Podobné ekologické problémy malo Československo pred 40 rokmi. Odumierali celé lesy, v riekach nebol život. Priemysel má však na svedomí aj milióny zachránených životov, pretože sa zlepšila výživa, zdravotníctvo, hygiena a pod. A platí to aj o krajinách v Afrike alebo Ázii. Tam ľudia umierali hlavne od hladu a kvôli infekciám. Priemysel tam priniesol znečistenie, ale aj predĺženie dĺžky života.
21.01.2023 - 15:50:08
00
peter120, únia si nezakrýva oči, že "skadiaľ a ako sa získava kobalt a lithium". Naopak, považuje to za veľký problém.
21.01.2023 - 16:01:03
00
Ručné ryžovanie, ktoré je vidieť u detí v Afrike, určite európsky ani svetový elektromobilový priemysel nezachráni. Tam sú potrebné iné objemy surovín a nie pár gramov zlata alebo kobaltu, čo vyťažia deti.
21.01.2023 - 16:08:17
00
bicycletour napísal:
Má teda zmysel v Poľsku vymeniť dieselové autobusy za batériové autobusy a trolejbusy, keďže sú napájané väčšinou z fosílnych zdrojov?

V Polsku nema. Ma zmysel ich postupne menit za hybridy. Aby sa vyuzilo vo najviac energie z ropy. Ked rozbehnu atomky, vietor a solar, potom ano.
21.01.2023 - 16:39:15
01
bicycletour napísal:
Má teda zmysel v Poľsku vymeniť dieselové autobusy za batériové autobusy a trolejbusy, keďže sú napájané väčšinou z fosílnych zdrojov?


Už to skúšajú
https://www.autoviny.sk/novinky/123160/video-do-elektrickeho-autobusu-namontovali-pridavne-kurenie-na-naftu-teraz-z-neho-vychadza-cierny-dym

Zaujíma ma prečo veľa ľudí tak oblubuje litholiove baterky ako jediné riešenie a odmietajú iné.
Bio nafta, syntetické palivá, vodík, bio plyn.

https://zive.aktuality.sk/clanok/2wcXBCG/baterie-vodik-ci-klasicke-paliva-na-buducom-pohone-nakladiakov-nie-je-zhoda-cestou-mozu-byt-aj-hybridy/

https://www.topspeed.sk/novinky/je-synteticke-palivo-buducnostou-porsche-oficialne-spusta-jeho-vyrobu-ma-takmer-nulove-emisie/22326

https://mytrnava.sme.sk/c/23098951/ekologicka-doprava-v-trnave.html
21.01.2023 - 16:43:51
01
Hosť napísal:

Zaujíma ma prečo veľa ľudí tak oblubuje litholiove baterky ako jediné riešenie a odmietajú iné.
Bio nafta, syntetické palivá, vodík, bio plyn.


bio-nafta
thumb_up0thumb_down

ak by si si trochu zistil ako planuju vyrabat syntetické palivá tak by ti to možno doplo. Akože míňať elektrinu na to aby si odsával zo vzduchou CO2 a z toho vyrábal palivo a míňal ďalšiu energiu a nakoniec to spálil v neefektívnom spaľovacom motore? :D

celý proces je extrémne neefektívny a vďaka tomu aj výsledky produkt drahý + to nijak nerieši CO2. Porshe na tom pracuje preto aby mohli ostat nažive ich spalovacie sportiaky. V budúcnosti ti na drahú pripravia autíčko dovezú synteticke palivo ty sa vyšantíš na okruhu a tam to skončí. Pri syntetickom palive sa nepočíta s masovým rozšírením pre bežnú dopravu ako o tom bluznia na topspeede.

vodík ma v podstate rovnaky problém..
bývalý CEO VW
"It’s time for politicians to accept science: Green hydrogen is needed for steel, chemical, aero,... and should not end up in cars. Far too expensive, inefficient, slow and difficult to rollout and transport. After all: no #hydrogen cars in sight."
21.01.2023 - 17:05:57
00
will
Poľské domácnosti vykurujú väčšinou uhlím, takže sa v mestách elektrifikuje doprava hlavne kvôli smogu. Registrácia elektromobilov tam rastie exponenciálne. Emisie CO2 im porastú, ale budú mať o niečo čistší vzduch, keďže uhoľné elektrárne musia tiež spĺňať emisné normy.
21.01.2023 - 17:13:10
00
Súhlasím s trionq. Všetky alternatívne palivá majú voľný prístup na trh. Pravidlo bolo len jedno, a to uprednostniť pohon, ktorý má najnižšie emisie na kilometer. Preto to tak vyzerá, že sa pretláčajú neekologické batérie. Pritom malokto pozerá na celý životný cyklus vodíka, syntetických palív alebo biopalív. Zelený vodík z obnoviteľných zdrojov sa využíva v priemysle. Švédsky SSAB má prvú fabriku na nízkoemisnú oceľ vďaka vodíku. Ďalšie firmy ho berú do chemickej výroby, na plasty alebo hnojivá. Do dopravy ho už veľmi nezostane. Na trhu bude, ale bude to prémiové palivo.
21.01.2023 - 17:28:14
00
trionq. Tak potom niečo iné.
Etanol
https://www.autozive.cz/elektromobily-umi-jezdit-na-vodku/

Nizkoemisne palivo
https://www.autoforum.cz/predstaveni/aral-prisel-s-resenim-ktere-strka-do-kapsy-celou-soucasnou-elektromobilitu-nevsima-si-ho-skoro-nikdo/

E-power, hybrid (nie plugin) kde sa benzín použije na dialkovú jazdu a v meste sa prepne na baterku, spracovanie plastov. Železné baterie sú 10x lacnejšie, ale ťažšie a dlho sa nabíjajú...

Vymenné stanice
https://zive.aktuality.sk/clanok/i9dnCho/nio-ma-v-europe-velke-plany-avizuje-120-vymennych-stanic-pre-elektromobily/

Vylepšený spalovák
https://www.autoforum.cz/technika/dalsi-automobilka-odmita-vsadit-vsechno-na-elektromobily-ukazala-novy-lehky-vykonny-a-usporny-spalovaci-motor/

Hocičo čo výkonnostne a ekonomikou nahradí dnešné spalováky. Obmedziť dopravu znamená ekonomické škody. Tým slabé lithiovky nebudú a na Slovensku ani nedokážu postaviť komplet rozvodné siete a nabíjačky do 2050.
Aj sami eu poslanci obhajujuci ekologiu jazdia na 8valcoch. To nie je jednoduché ľudí prinútiť vzdať sa výkonného auta a dať mu niečo drahé a takmer nepoužitelné na diaľkové trasy v zime. Stále máme aj lpg, cng, lng. Možností je veľa a nemalo by sa tlačiť len na lithium. Neviem si predstaviť isť hasičov hasiť požiar do Grécka na nejakých ťažkých tesla nákladiakoch. O to menej vody by odviezli a pauzovali na nabíjačkách. Juuj to bude treba vyťažiť kobaltu. A chudáci pilčíci hlboko v lesoch s baterkovými pílami a diesel agregátom kúsok odtiaľ.
21.01.2023 - 18:30:39
00
tak skusim obrazky ..
https://www.dw.com/en/batteries-versus-e-fuels-which-is-better/a-61921402
https://www.transportenvironment.org/wp-content/uploads/2021/07/2021_Efuels_in_cars_briefing.pdf

Prílohy:

61933129_7.png
61933129_7.png 127.61 KiB thumb_up0thumb_down

sdsds55dsasds.jpg
sdsds55dsasds.jpg 58 KiB thumb_up0thumb_down

21.01.2023 - 18:40:52
00
Hosť napísal:
trionq. Tak potom niečo iné.
Juuj to bude treba vyťažiť kobaltu.


vieš ono už dnes skoro tretina aut je predavana s LFP bateriami ktore maju presne 0g kobaltu, rovnako sa rozbieha tesla 4680 ktora ma tiež 0g + dodavatelia Li-On baterii maju embargo na kongo kobalt + kobalt sa da recyklovat donekonečna.

ale že či maš vedomost o tom že rafinerie využivaju kobalt tiež a ten regulovany fakt nie je
https://www.chargesmart.co.nz/post/cobalt-mining
21.01.2023 - 18:45:27
00
trionq
Celý čas sa bavíme o snahe znížiť emisie osobnýchbaut, ktoré sa podielaju na nich 12%. Keď sa k tomu pridá výroba elektriny, ťažba kobaltu, opotrebenie ciest a pneumatik, tak to zníženie bude iba o 6% a ekonomika padne. Problémy sa prenesú do iných odvetví a ľudia umrú na hlad, a iné nedostatky. Kvôli poklesu dopravy sa vratime na začiatok minulého storočia.
21.01.2023 - 18:47:46
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up