To denne dochádzanie je zavádzajúce. Pretože auto treba aj na iné trasy, ktoré v pohode dino autom dáš bez zastavenia.

Sodium bat sú ťažšie a teda budú menšie kapacity. Skripanie zubov začne keď budeš potrebovať naraz par stoviek km. Zopár nabiek už je, niekedy to vychádza drahšie ako tankovat. Otázka je vyťaženosť ,obsadenost nabiek do budúcna...
Benzín + plyn batérie mi dajú 1300km,..pre mňa nepredstaviteľné stresovať sa každých 50 ,100km ci dôjdem do cieľa.
21.01.2023 - 20:57:08
01
V západnej Európe, kde sú nájazdy dlhšie sa asi nestresujú. Elektromobily tam kupujú, že sa nestačia vyrábať. A zase mýtus, že treba nabíjať každých 50, 100 km. S Daciou Spring možno, ale s tou väčšinou nejazdia trasy nad 500 km.
21.01.2023 - 21:04:57
01
bicycletour a čo potom ked sa všetci odsťahujú do miest. Ti ľudia tam majú svoje rodiny kde sa narodili. Su to ich emočné zvyky. Neodídu odtiaľ a ani nemajú na to peniaze. Komu ten schátraný dom predajú. Tisice dedín bude pustatina zrucanín ako z urbexu? Bratislava bude mať 2-3 miliony ľudí na tak malej rozlohe. Na polnohospodárske firmy sa bude dochádzať tými elektromobilmi? Zas to nemusíme tak nasilu tú ekonomiku ničiť, keď nás to z globalneho oteplovania aj tak nevytrhne. Zatiaľ som sa tu nedozvedel, čím nahradia landrovery brodiace sa riekou, kde je nasávanie a výfuk nad hladinou a samá džungla. Kvôli elektromobilom ktoré aj tak extremne neznížia oteplovanie ako by sme si želali aby sa všetco z džunglí presunuli do miest.
21.01.2023 - 21:18:52
00
Otázkou je, či dokáže elektromobil prejsť zaplavenou cestou. Treba pozrieť na autoforum.cz, čo tam píšu.
21.01.2023 - 21:50:22
00
Pred pár rokmi som na inom fóre opisoval, čo ma nalomilo vôbec uvažovať o elektromobilite. Skopírujem to aj sem. Jednoducho som len nemal dostatočnú predstavivosť.

Zážitok č. 2. Rád jazdím v teréne, pokojne niekoľko dní až týždňov. Vždy som hovoril, že pre mňa tie elektroautá nebudú, pretože v teréne kvôli dojazdu a problémom s nabíjaním nikdy nemôžu poskytnúť to, čo spaľováky. Raz som tento svoj postoj za dlhého nepálskeho večera vysvetľoval v jednej ubytovni chlapovi, čo má v Keni farmu/usadlosť niekde v prdeli ďaleko od civilizácie. Na čo mi zasa on veľmi citlivo vysvetlil, že na tom elektromobile už roky v teréne jazdí.

Od Číňanov, čo v Keni stavajú cesty, kúpil nejaké čínske elektrické SUV s rámovým podvozkom, primerane si ho upravil na tie necesty okolo jeho farmy, a dobíja ho solármi. Plus má domácu powerbanku zo starých autobatérií, vraj ho to vyšlo veľmi lacno. Auto vydrží 120-150 km, pokiaľ nejde cez 60 kmh, čo sa tam aj tak veľmi nedá, tak po pláňach aj 180 km. Na jazdenie po susedoch a do dediny na nákupy mu to stačí a navyše má výhodu, že keď cisternu, čo do oblasti vozí benzín a naftu, po ceste prepadnú, alebo kvôli dažďom a rozbahneným cestám k nim nemôže prísť, tak ako jediný zo susedov jazdí. Ostatným autá stoja. Plus má v podstate žiadne náklady na údržbu a nemusí stále opravovať motor, ktorý predtým kvôli všadeprítomnému prachu musel rozoberať tak raz za mesiac.
21.01.2023 - 21:52:49
04
bicycletour napísal:
Otázkou je, či dokáže elektromobil prejsť zaplavenou cestou. Treba pozrieť na autoforum.cz, čo tam píšu.


už len z logiky veci že elektromotor nepotrebuje na pohon vzduch :D...

thumb_up0thumb_down

thumb_up0thumb_down
22.01.2023 - 00:14:29
00
Hosť napísal:
Z komentárov

...kaslu na ekologii,  neprijdu kvuli e-autum o praci. ...z Brna do Prahy bych nedojel. ...tyden nazpatek jsem trcel v zacpe pres 5 hodin a ted v mrazu...

thumb_up0thumb_down
22.01.2023 - 00:20:45
00
Nechame to tak. Zatiaľ to ešte nie je dotiahnuté tak aby sa to vyrovnalo spalovákom vo všetkom. A ak sa to do 2050 nevylepši, tak bude veľa ľudí bez auta. Ono ide aj o cenu ak to auto dokáže viac. Dacia spring toto nedokáže a je malá a aj tá je drahšia než kia sportage ktorú kúpil známy ako novú za 18 000€ ešte v roku 2019 a všetci sa ho pýtali že či mu nehrablo za také drahé peniaze, lebo najdrahšie iné auto tam mal jeden focus 2005 za 5000€ z bazáru so 160 000km. Kolega kúpil fábiu s 90 000km.
Naši kúpili s 200 000km majú ho už ďalšich 10 rokov a kamoška za 2000€ fábiu 1.2 so 150 000km. Jazdí výborne. Natrafila na dobrý kúsok. Ľudia nemajú peniaze na rozhadzivanie. Však je to drahé ako závodné auto, alebo luxusná limuzína.

A elektrika keď sa do nej dostane voda tak je problém. To musí byť všetko utesnené a teda to neopraví hociaký servis v meste ani domáci kutil si ani nič neopraví. Pokazí sa nejaký senzor a auto ostane nepojazdné na ceste. Stará škodovka mohla jazdiť aj s prehriatym motorom a stačilo chvílku počkať. A stareho psa nenaučíš. Niesme it znali. Nemame karty
thumb_up0thumb_down
22.01.2023 - 00:42:36
00
Komu nevyhovuje Tesla, tak sú tu desiatky iných značiek.

Tu je ten istý Martin Vaculík a Hyundai Kona electric. Testoval ho rok a hodnotí ho aj v zimných podmienkach. Odporúčam tiež pozrieť časť o teste, servise a informáciám o prípadnej výmene batérie.

thumb_up0thumb_down
22.01.2023 - 08:26:31
01
Marrabo ty najdes problem na kazde riesenie vsak. Dokonca budes pokojne blabotat o tom, ako nebudeme mat o 27 rokov co jest, lebo EV budu prilis drahe.
Mimochodom keby si o problematike vedel nieco viac ako dezole klise vedel by si aj to, ze plan nie je pretlacat EV. Plan je skoncit a emisiami a pretlacat BEZemisne riesenia. Cize to, ci to bude vodik, baterky, alternativne paliva, spatne odchytavanie co2 alebo cokolvek ine je iba a len na vyrobcoch a dostupnych technologiach. Aktualne vedu EV, co bude o 27 rokov si nedovolim odhadnut. Nastastie mame take kapacity ako si ty, co vedia viac ako google s mojou zenou dokopy. Gratulujem
22.01.2023 - 08:46:13
04
bicycletour napísal:
Ručné ryžovanie, ktoré je vidieť u detí v Afrike, určite európsky ani svetový elektromobilový priemysel nezachráni. Tam sú potrebné iné objemy surovín a nie pár gramov zlata alebo kobaltu, čo vyťažia deti.

az tak isty by som si nebol. :)
preco asi cina sa velice stara do afriky? to nebude s charitativnymi umyslami :D
svetove zasoby kobalt
blog.energybrainpool.com

https://www.reuters.com/graphics/ELECTRIC-VEHICLES-METALS/010092JB38P/index.html
22.01.2023 - 08:56:59
01
Takto vyzerá detská práca v Kongu:
thumb_up0thumb_down

a takto profesionálna ťažba v Kongu v lome:
thumb_up0thumb_down

Tie tisíce detí nevyťažia za deň toľko, čo odvezie pár dumperov za zmenu.
22.01.2023 - 10:12:10
00
vlani som dal za novu 7 miestnu toyotu proace city verso family 24k €.. to iste auto v elektre o stupen vybavy nizsie je za 43,5k € (s papierovym dojazdom 275km)
statistiky narastu EV su pekne, ale treba sa na to aj pozriet na ukor coho stupaju, lebo rodinne auta to nebudu, ani bezne sukromne.. ze menezeris si miesto bawa za 50 kupil teslu za 60 je mne dost jedno
22.01.2023 - 11:54:31
04
CraObs napísal:
statistiky narastu EV su pekne, ale treba sa na to aj pozriet na ukor coho stupaju, lebo rodinne auta to nebudu, ani bezne sukromne..


O akom roku toto píšeš?
Prečo by to vtedy nemali byť rodinné autá?
A prečo ani bežne súkromné?
Ty vieš, čo bude v roku 2035?
22.01.2023 - 11:55:55
00
to myslis vazne teraz alebo som nepochopil?
22.01.2023 - 12:12:13
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up