Palo TT napísal:
peter120 Ty asi nemas vodicak :) Ta zelena sipka bola zmatocna a preto nebezpecna. Takto sa to zjednodusi - american way.
https://www.mtbiker.sk/forum/post635260.html#p635260

i.ibb.co
Sofersky nevidím veľký rozdiel medzi nimi. V oboch prípadoch vyžaduje zvýšenú pozornosť.
23.01.2023 - 15:55:04
00
scarinko a martinklucka,vdaka zainfo, na nabrezi pri Eurovea sa mi velakrat stalo,ze auto pripajajuce sa sprava ma zablokovalo/spomalilo/obmedzilo, donutilo brzdit. Teraz uz viem preco (niezeby ich to ospravedlnovalo...vzdy som isiel po nabrezi) Autom to môže koncit deformaciami plechu, s cyklistom aj horsie:(
PS: ako si tak spominam (neviem, co dobre), aj ako chodcovi so zelenou mi tam prefrcalo pred nosom auto odbocujuce vpravo



Jano1987:
Tiež niekto zrejme šetril. Mám ma škole a aj čo som sa bavil s kamošom, čo robí cesty, tak také radenie pruhov je neprípustné. Kvôli bezpečnosti nemôžem mať ľavý pruh, čo ide rovno, ale zároveň slúži aj na odbočenie vľavo na 2 prúdovej ceste.
->
Vidis, aj mne to bolo divnô, proti srsti. A to som len bezny neznaly laik. Iste to narhoval aj schvaloval niekto odborne sposobily;)

Palo TT AK sa tieto tabulky budu pouzivat vo vacsej miere (nielen ako rarita, u nas ci v EUokoli), moze to byt prinos k plynulosti a zvyseniu prejazdnej kapacity, akurat to potrva, kym si ludia zvyknu, je to celkom zasadny zasah.
(Na druhej strane, vidim za tym aj setrenie nakladov na semafory, tabulka je omnoho lacnejsia ako svetlo)
23.01.2023 - 18:10:24
02
Marli, je to dosť neštastne cele riešená tá cesta... A okolie je tiež také... Niekto to nevychytal. Do OLO asi veľmi veľa áut nechodí...
23.01.2023 - 20:01:15
00
druhy po bohu o porše :sun:
thumb_up0thumb_down
25.01.2023 - 19:16:00
00
Jano1987 napísal:
.. Do OLO asi veľmi veľa áut nechodí...


:) ;) Vazne? Chod sa pozriet, nie v sobotu ci nedelu.

Pravdepodobne uvidis vacsinu vozoveho parku OLO (pocet aut som na webe nenasiel, zamestnancov nad 500, do tisic)

Ano, do IKEA ci celkovo tou krizovatkou prejde mnohonásobne viac ako do olo, ale takto podcenovat/bagatelizovat;)? hmm.
A je to prejazdny priamy+lavy prud. Znali veci tam (aspon cez tyzden) radsej idu v pravom+priamom prude.
25.01.2023 - 19:40:45
00
Palo TT AK sa tieto tabulky budu pouzivat vo vacsej miere (nielen ako rarita, u nas ci v EUokoli),...

Suhlas. Mne vadila len ta svietiaca sipka. Ked sa zrazu rozsvietila, mohlo to podvedome posobit, ze mas prednost. Nehovoriac o tom, ze sofer mohol byt zvyknuty na nekonfliknu sipku a zabudol sa potom na neznamej - konfliktnej.
Toto nove prevedenie uz len tym, ze nesvieti a je trvale naznacuje, tu konfliknost = chod ale nezabudni dat prednost. V USA to tusim mozes robit defaultne aj bez sipky.


Naposledy upravil Palo TT dňa 25.01.2023 - 20:23:32, celkovo upravené 1 krát.

25.01.2023 - 20:11:30
01
Jaiub napísal:
Palo TT V Trencine smerom od vlakovej stanice do mesta.....

Pekne. Pripajaci pruh bez odbacacieho. Asi sa nepodarilo vykupit pozemok :)
Pravdepodobnost vravi, ze max. prve auto prejde a to druhe uz blokuje vsetky ostatne. Aj ked realne to bude asi lepsie a nieco to pomoze, kedze vela tych dolava pojde zo stanice nie touto cestou.
A ako bonus pripajam navod na pekne linky. https://goo.gl/maps/CHEZ4hTincZwhmhs9

Prílohy:

pekne-url.JPG
pekne-url.JPG 32.64 KiB thumb_up0thumb_down

25.01.2023 - 20:20:31
00
Izzy68 technika fajn, bodaj by nie za ty prachy. Toto sa snažiť v domácich podmienkach opraviť (secondhand) pohroma.
25.01.2023 - 20:26:39
00
celkom scestna uz len ta myslienka, :-D. Osobne by som na tom ani koberceky nevyberal.
Vrchol inzinierstva a nemeckej preciznosti.
25.01.2023 - 20:35:19
01
Marli ja nespochybňujem, že tie autá tam chodia, predsa len smeti treba vynášať a vynášajú sa väčšinou doobeda. Teda jazdí ich dosť, ale v porovnaní s osobnými autami čo idú rovno, do IKEA, ich bude asi výrazne menej. Nepamätám si presne, ale osobný tip je, že OLO tam bolo skôr ako IKEA. Situácia v roku 2000 vyzerala učite inak, ako teraz na tom mieste. Predpokladať, čo sa stane za 20 rokov je ťažké. Na druhú stranu, sme na Slovenku, kde sa koľkokrát veľmi nerozmýšľa. Už som to určite spomínal. Chorvátsky Grob - Čierna voda, chcú tam postaviť mesto pre cca 22-24 tisíc obyvateľov. Celé to má byť napojené na Starú seneckú cestu. Pre porovnanie, Dunajská streda má 22 tisíc obyvateľov. Ako to niekto mohol odsúhlasiť, keď tam nevedie železnica? Nie je tam projekt autobusovej stanice? Samozrejme sú aj menšie prípady, rôzne malé satelity okolo Bratislavy, kde bez auta sa dá existovať, ale nie každému sa chce šliapať v niektorých prípadoch 3-5km domov zo zastávky. Zlyhalo plánovanie, nie sú územné plány, v Rovinke si odsúhlasím byty pre 10 000 ľudí, ale kde budú aspoň škôlky a základné školy? Zdravotné stredisko, nejaké kultúrne vyžitie a podobne. Bude to v BA ale tá zase nemá čo kecať do toho plánu. Všetky mestá sa hrajú na svojom piesočku a čo je vedľa ich nezaujíma. Potom to tak aj veľakrát vyzerá. Skús si porovnať 96 bytov v paneláku a 96 rodinných domov s 200m pozemkom. Na to, aby ti napríklad MHD fungovala, potrebuješ istú hustotu obyvateľstva. Postavím čo ja viem 6 panelákov po 96 bytov. Zaberú dajme tomu, že to je 12 poschodák, 8 bytov na podlažie, čo ja viem 40m2 v priemere na byt, plus nejaké schodiská, chodby atď. 350-400m2 zastavaná plocha, dajme 400m2, čo je 20x20m štvorec. Na ploche 3000m2 budem mať 6x96 bytov x 3 ľudia na byt v priemere = 1728 ľudí na ploche cca 55x55m štvorec, možno 60x60m plus mínus. Na to, aby autobus MHD mohol efektívne pracovať, potrebuje mať zastávky od seba vzdialené max 300m. Štvorec nie je optimálny, ale tvárme sa že je. Som štedrý, dajme tomu, že tam dám 3x3 tie paneláku (6 panelákov na 1 plochy), zvyšok park, cesta atď. To je zhruba 15 500 ľudí na tých 300x300m (ak som dobre rátal). Áno, MHD dáva zmysel, mám potenciálnych 15 000 zákazníkov na zastávku. Samozrejme všetci nechodia naraz, môžem poslať viac spojov. Čo v prípade rodinných domov s 200x200m pozemkom? V súčasnej dobe pomerne bežné. V rámci toho efektivna zberacia vzdialenosť autobusu to bude možno pre max 6 rodinných domov, teda 18 ľudí. Oplatí sa mi tam dávať MHD autobus? Ekonomicky nie. Efektivita dopravy, linka bude dlhá, každú chvíľu stojí atď, nebude atraktívna. Čo nastane? Ľudia budú jazdiť autom. Ak mám takúto zástavbu, oplatí sa mi tam mať služby? Nie, lebo všetci chodia autom a vybavia si to inde. Tí ľudia budú chodiť km stále niekam a nič tam nebude. Lebo žiaľ nie je tam dostatočná hustota obyvateľstva. Nemáš MHD, nemáš krčmu, lebo musíš prísť autom, samozrejme veľa ľudí ti tam nepríde, lebo to bude ďaleko. Ľudia sú alergický na slovo zahusťovanie, ale ono má zmysel, nie vždy ale. Snáď si pochopil, čo som tým chcel povedať. Všetko na seba nadväzuje. Môžem postaviť mesto, kde sa budeš cítiť, že žiješ v lese a na ploche 3600m2 bude žiť 2000 ľudí a auto nepotrebujem, lebo sa dostanem kde potrebujem pešo, MHD, bikom, tak isto môžem postaviť niečo, kde na ploche 3600m2 bude žiť 54 ľudí a budeš mať pocit, že žiješ v betónovej džungli a nič tam nebude a bez auta je kvalita môjho života mizerná.

PS. Snáď sa to nevymaže, že to je mimo témy.
25.01.2023 - 21:33:25
00
Pre Boha živého … další VUK .
25.01.2023 - 21:35:44
00
Uff, nevladzem...,len pár faktickych: nie je tam skladka ani spalovna, takze tam nevyvazaju smeti, ale jazdia smetiarske auta, pred a po smene, plus auta zamestnancov

Z 'asi velmi vela aut nechodi' je uz po poopraveni 'dost', ale nie to som chcel:
'Teda jazdí ich dosť, ale v porovnaní s osobnými autami čo idú rovno, do IKEA, ich bude asi výrazne menej',
Spolocny pruh je vlavo OLO + priamo letisko, dialnica, nie Ikea, do ikea je samostatny uplne vpravo...

Howgh, skoda viac písmen, ked sa necita/nerozmysla/nepozera, len pise;)
a plusminus stale to iste
25.01.2023 - 22:07:43
00
Jano1987 zeleznica za 100 rokov mozno bude :) https://bratislavskykraj.sk/wp-content/uploads/2022/12/2022-11-23-zapis.pdf
Btw. na Triblavine vraj zastavali povodny koridor VRT skladmi.
25.01.2023 - 22:19:14
00
Palo TT napísal:
Suhlas. Mne vadila len ta svietiaca sipka. Ked sa zrazu rozsvietila, mohlo to podvedome posobit, ze mas prednost. Nehovoriac o tom, ze sofer mohol byt zvyknuty na nekonfliknu sipku a zabudol sa potom na neznamej - konfliktnej.
Toto nove prevedenie uz len tym, ze nesvieti a je trvale naznacuje, tu konfliknost = chod ale nezabudni dat prednost. V USA to tusim mozes robit defaultne aj bez sipky.


Ano, chapeme sa.
Staci byt pesimista/podozrievavy od prirodzenia a davas si pozor;), ale ak mas v okoli/casto nekonfliktnu, tak to kazi navyky:).

V USA kedysi davno boli aspon 2 podobne nezvycajnosti: turn right on red a stop on blinking (uz si nepamätám farbu, asi oranzova? ci cervena)

Okrem toho, ze platilo rozne v roznych statoch (prve myslim NYC, druhe Pennsylvania alebo DelMarVa), brrr, tak to ma problem miestneho jazyka (ENG ok, ale v EU je tazko pouzitelne)
25.01.2023 - 22:27:47
00
Marli Nabudúce sa vyjadrím presnejšie a nenapíšem že idú rovno, do IKEA (logicky asi 2 smery, keď som oba spomenul, ale moja chyba), ale napíšem: "Je tam 2 pruhová cesta, z ktorej sa vytvoria 3 pruhy, kde pravý pruh smeruje do IKEA, stredný pruh smeruje rovno a ľavý pruh je možné použiť smerom rovno, alebo odbočiť doľava.

Koľko je teda tých áut, čo odbáča do OLO? V ktorých hodinách? Aby som vedel definovať čo je dosť. Pre môjho nebohého deda bolo dosť 7 áut za deň u nich v dedine na ceste. Pre mňa je dosť 100 000 vozidiel za 24 hodín na Prístavnom moste. Tak nech viem kvantifikovať málo a dosť a priradiť to k tvojej osobe do budúcna. Keď už chceš chytať za slovíčka.
25.01.2023 - 22:58:25
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu
keyboard_arrow_up