Takze zakladam tuto temu, aby sa veci suviasace aut, motoriek a hoci aj kosaciek preberali tu a nie medzi bikami. Urcite je tu vela fanusikov (aj odporcov) tejto tematiky, ktory budu radi prispievat
Takze mozeme pokracovat debatou z temy "Škaredé, netradičné bajky a všakovaké výmysly na 2 kolesách" a debatou okolo zahadnej smrti Pininfarina.
Palo TT V Trencine smerom od vlakovej stanice do mesta.....
Pekne. Pripajaci pruh bez odbacacieho. Asi sa nepodarilo vykupit pozemok
Pravdepodobnost vravi, ze max. prve auto prejde a to druhe uz blokuje vsetky ostatne. Aj ked realne to bude asi lepsie a nieco to pomoze, kedze vela tych dolava pojde zo stanice nie touto cestou.
A ako bonus pripajam navod na pekne linky. https://goo.gl/maps/CHEZ4hTincZwhmhs9
Marli ja nespochybňujem, že tie autá tam chodia, predsa len smeti treba vynášať a vynášajú sa väčšinou doobeda. Teda jazdí ich dosť, ale v porovnaní s osobnými autami čo idú rovno, do IKEA, ich bude asi výrazne menej. Nepamätám si presne, ale osobný tip je, že OLO tam bolo skôr ako IKEA. Situácia v roku 2000 vyzerala učite inak, ako teraz na tom mieste. Predpokladať, čo sa stane za 20 rokov je ťažké. Na druhú stranu, sme na Slovenku, kde sa koľkokrát veľmi nerozmýšľa. Už som to určite spomínal. Chorvátsky Grob - Čierna voda, chcú tam postaviť mesto pre cca 22-24 tisíc obyvateľov. Celé to má byť napojené na Starú seneckú cestu. Pre porovnanie, Dunajská streda má 22 tisíc obyvateľov. Ako to niekto mohol odsúhlasiť, keď tam nevedie železnica? Nie je tam projekt autobusovej stanice? Samozrejme sú aj menšie prípady, rôzne malé satelity okolo Bratislavy, kde bez auta sa dá existovať, ale nie každému sa chce šliapať v niektorých prípadoch 3-5km domov zo zastávky. Zlyhalo plánovanie, nie sú územné plány, v Rovinke si odsúhlasím byty pre 10 000 ľudí, ale kde budú aspoň škôlky a základné školy? Zdravotné stredisko, nejaké kultúrne vyžitie a podobne. Bude to v BA ale tá zase nemá čo kecať do toho plánu. Všetky mestá sa hrajú na svojom piesočku a čo je vedľa ich nezaujíma. Potom to tak aj veľakrát vyzerá. Skús si porovnať 96 bytov v paneláku a 96 rodinných domov s 200m pozemkom. Na to, aby ti napríklad MHD fungovala, potrebuješ istú hustotu obyvateľstva. Postavím čo ja viem 6 panelákov po 96 bytov. Zaberú dajme tomu, že to je 12 poschodák, 8 bytov na podlažie, čo ja viem 40m2 v priemere na byt, plus nejaké schodiská, chodby atď. 350-400m2 zastavaná plocha, dajme 400m2, čo je 20x20m štvorec. Na ploche 3000m2 budem mať 6x96 bytov x 3 ľudia na byt v priemere = 1728 ľudí na ploche cca 55x55m štvorec, možno 60x60m plus mínus. Na to, aby autobus MHD mohol efektívne pracovať, potrebuje mať zastávky od seba vzdialené max 300m. Štvorec nie je optimálny, ale tvárme sa že je. Som štedrý, dajme tomu, že tam dám 3x3 tie paneláku (6 panelákov na 1 plochy), zvyšok park, cesta atď. To je zhruba 15 500 ľudí na tých 300x300m (ak som dobre rátal). Áno, MHD dáva zmysel, mám potenciálnych 15 000 zákazníkov na zastávku. Samozrejme všetci nechodia naraz, môžem poslať viac spojov. Čo v prípade rodinných domov s 200x200m pozemkom? V súčasnej dobe pomerne bežné. V rámci toho efektivna zberacia vzdialenosť autobusu to bude možno pre max 6 rodinných domov, teda 18 ľudí. Oplatí sa mi tam dávať MHD autobus? Ekonomicky nie. Efektivita dopravy, linka bude dlhá, každú chvíľu stojí atď, nebude atraktívna. Čo nastane? Ľudia budú jazdiť autom. Ak mám takúto zástavbu, oplatí sa mi tam mať služby? Nie, lebo všetci chodia autom a vybavia si to inde. Tí ľudia budú chodiť km stále niekam a nič tam nebude. Lebo žiaľ nie je tam dostatočná hustota obyvateľstva. Nemáš MHD, nemáš krčmu, lebo musíš prísť autom, samozrejme veľa ľudí ti tam nepríde, lebo to bude ďaleko. Ľudia sú alergický na slovo zahusťovanie, ale ono má zmysel, nie vždy ale. Snáď si pochopil, čo som tým chcel povedať. Všetko na seba nadväzuje. Môžem postaviť mesto, kde sa budeš cítiť, že žiješ v lese a na ploche 3600m2 bude žiť 2000 ľudí a auto nepotrebujem, lebo sa dostanem kde potrebujem pešo, MHD, bikom, tak isto môžem postaviť niečo, kde na ploche 3600m2 bude žiť 54 ľudí a budeš mať pocit, že žiješ v betónovej džungli a nič tam nebude a bez auta je kvalita môjho života mizerná.
Uff, nevladzem...,len pár faktickych: nie je tam skladka ani spalovna, takze tam nevyvazaju smeti, ale jazdia smetiarske auta, pred a po smene, plus auta zamestnancov
Z 'asi velmi vela aut nechodi' je uz po poopraveni 'dost', ale nie to som chcel:
'Teda jazdí ich dosť, ale v porovnaní s osobnými autami čo idú rovno, do IKEA, ich bude asi výrazne menej',
Spolocny pruh je vlavo OLO + priamo letisko, dialnica, nie Ikea, do ikea je samostatny uplne vpravo...
Howgh, skoda viac písmen, ked sa necita/nerozmysla/nepozera, len pise;)
a plusminus stale to iste
Suhlas. Mne vadila len ta svietiaca sipka. Ked sa zrazu rozsvietila, mohlo to podvedome posobit, ze mas prednost. Nehovoriac o tom, ze sofer mohol byt zvyknuty na nekonfliknu sipku a zabudol sa potom na neznamej - konfliktnej.
Toto nove prevedenie uz len tym, ze nesvieti a je trvale naznacuje, tu konfliknost = chod ale nezabudni dat prednost. V USA to tusim mozes robit defaultne aj bez sipky.
Ano, chapeme sa.
Staci byt pesimista/podozrievavy od prirodzenia a davas si pozor;), ale ak mas v okoli/casto nekonfliktnu, tak to kazi navyky:).
V USA kedysi davno boli aspon 2 podobne nezvycajnosti: turn right on red a stop on blinking (uz si nepamätám farbu, asi oranzova? ci cervena)
Okrem toho, ze platilo rozne v roznych statoch (prve myslim NYC, druhe Pennsylvania alebo DelMarVa), brrr, tak to ma problem miestneho jazyka (ENG ok, ale v EU je tazko pouzitelne)
Marli Nabudúce sa vyjadrím presnejšie a nenapíšem že idú rovno, do IKEA (logicky asi 2 smery, keď som oba spomenul, ale moja chyba), ale napíšem: "Je tam 2 pruhová cesta, z ktorej sa vytvoria 3 pruhy, kde pravý pruh smeruje do IKEA, stredný pruh smeruje rovno a ľavý pruh je možné použiť smerom rovno, alebo odbočiť doľava.
Koľko je teda tých áut, čo odbáča do OLO? V ktorých hodinách? Aby som vedel definovať čo je dosť. Pre môjho nebohého deda bolo dosť 7 áut za deň u nich v dedine na ceste. Pre mňa je dosť 100 000 vozidiel za 24 hodín na Prístavnom moste. Tak nech viem kvantifikovať málo a dosť a priradiť to k tvojej osobe do budúcna. Keď už chceš chytať za slovíčka.
Prave som doluskal tvoj dalsi siahodlhy (predošlý) príspevok, mas tam zase uletene čísla:
Môžem postaviť mesto, kde sa budeš cítiť, že žiješ v lese a na ploche 3600m2 bude žiť 2000 ľudí
-> 12 poschodak (tu najblizsi) ma približne 13*24m, 312 m2, zaokruhlim a prehanam 100 bytov*4osoby=400 ludi
Ty chces na 60*60m (3600m2) dat 5 takychto domov...
Ano, da, sa, teoreticky, sachovnicovo ako číslo 5 na kocke, ale predstav/nakresli si to a od pocitu lesa to bude mat fest daleko...
...
...
. To je zhruba 15 500 ľudí na tých 300x300m (ak som dobre rátal).
--> toto je este dalsi extrem, takuto hustotu si (bez mrakodrapov) tu na malomestskom Slovensku nezasluzime (neriesim NYC, HK ani chutky developerov)
Reagoval som preto, ze nemam rad žvásty, buliky a opakovane/zjavne nepresnosti.
Nabuduce sa zdrzim a kludne si pis.
Necham korekcie na inych, ak maju chut, silu, cas ci považujú za zmysluplne. Ja uz nie, ked sa neda, tak sa neda.
PS, k tomu najnovšiemu: pocitat auta na odbocke do OLO sa nechystam. Bude ich iste nieco medzi 7 kusov a 100 000, to som si isty;). Bez ohladu na konkretne cislo ale myslim vidiet rozdiel medzi 'dost' a 'nie velmi vela' (pardon za nepresnu citaciu, velmi vela nechodi)
dnes celkom komédia na bežkách... len som vyložil z auta, tak už bolo počuť hukot tej vývozky, tak v duchu, že kam sa tam drbe, že zas všetko poničia... tak som šiel tým smerom a videl ten zapadnutý pickup a pochopil... sranda že som vyšiel na kopec a tam odparkovaná dácia, ktorá teda vyšla vyššie na zimákoch ako offroad na offroad gumách s tou vývozkou sa tam pekne hrabal, potreboval sa nastaviť tak aby pickup vytiahol z jamy tou rukou, kedže tam nebol vodič od pickupa... tak ho len meter posunul... to som nevidel, išiel som sa bežkovať ďalej a keď som sa vracal, tak už bola zahrabaná aj dacia... lebo ten pickup trčal už moc v ceste tak pri jeho obchádzaní zišli z cesty do hlbokéhé snehu a boli na podvozku ... akurát si to tam fotili, tak hovorím zavolám vám traktor... lebo som ich počul z lese, tak som sa k nim spustil, že či sú ochotní a že hej len si drevo vyloží a ide, zasa ho potom len rukou na lane potiahol a dacia sa vyhrabala
Ahojte. Keďže sa ako rodinka rozrastáme na počet 5 ks, veľmi, veeeľmi, veeeeľmi nerád musím vymeniť môj Ford Kuga (2010, Powershift, Titanium X, 163PS, 148000 km). Najradšej za Galaxy, alebo S-Max. Ak máte niekto niečo v podobnej výbave, ozvite sa...pomôžete mi, lebo predávať auto a kupovať nové niekde z autobazáru a podobne, mi spôsobuje nevoľnosti. Ďakujem
Nerozmýšľal si nad operatívnym leasingom? Neviem, čo by to mesačne stálo teraz. Známy si to ako súkromná osoba pochvaľuje, každý rok nové auto, akurát jediné čo je, tak nesmie najazdiť nad 15 000km. Mal teraz C3 za 150€/mesačne.
Prípadne viem, nie je do Ford, ale Dacia má Jogger? Prípadne niečo od PSA Peugeot Riffter, Citroen bude mať asi tiež jeho dvojča. 7 mieste, posuvné zadné dvere, najpraktickejšia vec pri deťoch na aute, neobuchajú susedov, veľmi dobrý prístup na ukladanie detí do auta aj v stiesnených podmienkach, keďže nezavadzajú dvere. Určite niečo podobné bude mať aj Toyota.
Peugeot je uz v <> s emisiami, takze uz jedine spominana Toyota z tych spolocnych modelov. 2l diesel s 8stup automatom 180 koni. Ale cena uz je dost vysoko zial...
Ale Toyota v tom malom Proace city dava iba 1.5 TDI a 1.2 3 valec benzin....
Ja Ked som pozeral take aj po Fiat Doblo, podob a krabicka ale aspo 1.4 benzin 4 valec...
Mozno aj nieco Ako mam ja by mohlo byt fajn, Mazda 5, 2l benzin... Posuvne dvere, 6 miest akurat Ziadny kufor am su obsadene vsetky...
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Pekne. Pripajaci pruh bez odbacacieho. Asi sa nepodarilo vykupit pozemok
Pravdepodobnost vravi, ze max. prve auto prejde a to druhe uz blokuje vsetky ostatne. Aj ked realne to bude asi lepsie a nieco to pomoze, kedze vela tych dolava pojde zo stanice nie touto cestou.
A ako bonus pripajam navod na pekne linky. https://goo.gl/maps/CHEZ4hTincZwhmhs9
Vrchol inzinierstva a nemeckej preciznosti.
PS. Snáď sa to nevymaže, že to je mimo témy.
Z 'asi velmi vela aut nechodi' je uz po poopraveni 'dost', ale nie to som chcel:
'Teda jazdí ich dosť, ale v porovnaní s osobnými autami čo idú rovno, do IKEA, ich bude asi výrazne menej',
Spolocny pruh je vlavo OLO + priamo letisko, dialnica, nie Ikea, do ikea je samostatny uplne vpravo...
Howgh, skoda viac písmen, ked sa necita/nerozmysla/nepozera, len pise;)
a plusminus stale to iste
Btw. na Triblavine vraj zastavali povodny koridor VRT skladmi.
Toto nove prevedenie uz len tym, ze nesvieti a je trvale naznacuje, tu konfliknost = chod ale nezabudni dat prednost. V USA to tusim mozes robit defaultne aj bez sipky.
Ano, chapeme sa.
Staci byt pesimista/podozrievavy od prirodzenia a davas si pozor;), ale ak mas v okoli/casto nekonfliktnu, tak to kazi navyky:).
V USA kedysi davno boli aspon 2 podobne nezvycajnosti: turn right on red a stop on blinking (uz si nepamätám farbu, asi oranzova? ci cervena)
Okrem toho, ze platilo rozne v roznych statoch (prve myslim NYC, druhe Pennsylvania alebo DelMarVa), brrr, tak to ma problem miestneho jazyka (ENG ok, ale v EU je tazko pouzitelne)
Koľko je teda tých áut, čo odbáča do OLO? V ktorých hodinách? Aby som vedel definovať čo je dosť. Pre môjho nebohého deda bolo dosť 7 áut za deň u nich v dedine na ceste. Pre mňa je dosť 100 000 vozidiel za 24 hodín na Prístavnom moste. Tak nech viem kvantifikovať málo a dosť a priradiť to k tvojej osobe do budúcna. Keď už chceš chytať za slovíčka.
Môžem postaviť mesto, kde sa budeš cítiť, že žiješ v lese a na ploche 3600m2 bude žiť 2000 ľudí
-> 12 poschodak (tu najblizsi) ma približne 13*24m, 312 m2, zaokruhlim a prehanam 100 bytov*4osoby=400 ludi
Ty chces na 60*60m (3600m2) dat 5 takychto domov...
Ano, da, sa, teoreticky, sachovnicovo ako číslo 5 na kocke, ale predstav/nakresli si to a od pocitu lesa to bude mat fest daleko...
...
...
. To je zhruba 15 500 ľudí na tých 300x300m (ak som dobre rátal).
--> toto je este dalsi extrem, takuto hustotu si (bez mrakodrapov) tu na malomestskom Slovensku nezasluzime (neriesim NYC, HK ani chutky developerov)
Reagoval som preto, ze nemam rad žvásty, buliky a opakovane/zjavne nepresnosti.
Nabuduce sa zdrzim a kludne si pis.
Necham korekcie na inych, ak maju chut, silu, cas ci považujú za zmysluplne. Ja uz nie, ked sa neda, tak sa neda.
PS, k tomu najnovšiemu: pocitat auta na odbocke do OLO sa nechystam. Bude ich iste nieco medzi 7 kusov a 100 000, to som si isty;). Bez ohladu na konkretne cislo ale myslim vidiet rozdiel medzi 'dost' a 'nie velmi vela' (pardon za nepresnu citaciu, velmi vela nechodi)
Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down
PS. kanal ma nejaky obsah k videniu
Prípadne viem, nie je do Ford, ale Dacia má Jogger? Prípadne niečo od PSA Peugeot Riffter, Citroen bude mať asi tiež jeho dvojča. 7 mieste, posuvné zadné dvere, najpraktickejšia vec pri deťoch na aute, neobuchajú susedov, veľmi dobrý prístup na ukladanie detí do auta aj v stiesnených podmienkach, keďže nezavadzajú dvere. Určite niečo podobné bude mať aj Toyota.
Jogger ani nahodou nie je mpv, ale vacsi osobák, mam, viem.
PS: to bolo na Jana
Ja Ked som pozeral take aj po Fiat Doblo, podob a krabicka ale aspo 1.4 benzin 4 valec...
Mozno aj nieco Ako mam ja by mohlo byt fajn, Mazda 5, 2l benzin... Posuvne dvere, 6 miest akurat Ziadny kufor am su obsadene vsetky...
3 osoby v strednom rade nieje moc na vyber..