Tiež som po tejto vychytávke pokukoval, ktosi tu písal, že sa to dá aj ľahko vyrobiť z nejakého prvku na vidlice RS a potom vybrúsením akejsi ihly, ale to ja môžem dlabať takéto práce. Problémom je, že pri niektorých pumpách unikne tlaku menej, pri iných viac. Na mojej pumpe je problém nafúkať tlmič - keď som ešte kedysi mal vzduchový... a prakticky nemožné je nafúkať teleskopku. Kvôli tej teleskopke som chcel kúpiť Racingbros vyrovnávač tlaku. Pri odpojovaní pumpy mi unikne asi 70PSI..v teleskopke je potrebné mať 250-300PSI, pri opätovnom pripojení mi ukazuje okolo 230 a teleskopka nefunguje takmer vôbec. Ale nakoniec som zistil, že ukazovateľ sa krásne dá pretočiť až za max 300PSI, takže som sa na toto vykašľal. Ale aj na niektoré vidly by sa to hodilo. Napríklad na Mezzer to radili, lebo tá vidla je náchylná na rozdiely už od 2 PSI, ale ja nepociťujem v tomto problém...tam sa dá jazdiť aj pod 50PSI, takže únik pri odpojení je nízky. Len Mezzer je jediná vidla, ktorú fúkam viac ako je doporučené a napriek tomu je stále krásne citlivá, takže nafúkam viac a vo výsledku tam je tak +5 ako by malo byť.
31.01.2023 - 22:28:28
00
Dvojstupnova hlava ma vyznam hlavne pri fukani IFP, specialne ked fukate skrz ten nepodareny RS tool a cast vzduchu vam unikne pri odskrutkovani adaptera.. Ten sa da vsak mierne upravit ako spomina branomelis, (akurat, ze je to praca tak na 5 min :) ) len na spravne pouzitie je potom nutna prave 2-stup hlava.
31.01.2023 - 22:42:29
00
Polo napísal:
ano budu konstantne. Jedine v com moze byt problem je to, ak je v koncovke pumpy trn prilis dlhy a zatlaci na jadro ventilu skor ako ho koncovka staci utesnit. Ja som sa vsak s takouto "nekvalitnou" pumpou ale nestretol.

Presne o to ide. Ja som s tym mal casto problem. To utesnenie je zlozite - tesnit musis hore na ventile - zboku su zavity, pricom sa ale vzdialenost hlavy pumpy srobovani meni. To, ze su tie rozdiely konstatne, si aj skusal meranim viac krat po sebe?
01.02.2023 - 07:03:17
00
troska som si precital spravy ohladom vyfukovania vzduchu/tlaku z tlmica pri naskrutkovani a ,,neistote aky som mal tlak pred tym´´.... ked idem uz menit nastavenie tlmica/vidlice je uplne u prdky aky tlak som tam mal pred tym, musim vediet iba jedno a to co chcem dosiahnut novym nastavenim... ved tie tabulkove tlaky co pisu vyrobcovia su orientacne pre velmi siroky rozsah vahy jazdca, vidla sa aj tak sprava pri roznych teplotach inak a hlavne pruzenie degraduje casom, zanedbanym servisom, atd.... pri tlakovani tlmica/vidle sa treba vyhradne spoliehat na pocit z jazdy, terenu v akom jazdis a skusenosti s pruzenim a nie co vam zada vyrobca tabulkovo, ale vidim ze to niekomu staci....
01.02.2023 - 08:15:55
16
Za skúsenosti môžem povedať ze tabuľkový tlak vyhovuje resp lepšie povedane drží sa ho drvivá väčšina bajkerov ktorých poznám... Častokrát sprevádzané argumentom výrobca predsa vie najlepšie ako je tá vidla navrhnutá a ako ma fungovať...
01.02.2023 - 09:23:14
00
Palo TT napísal:
Presne o to ide. Ja som s tym mal casto problem. To utesnenie je zlozite - tesnit musis hore na ventile - zboku su zavity, pricom sa ale vzdialenost hlavy pumpy srobovani meni. To, ze su tie rozdiely konstatne, si aj skusal meranim viac krat po sebe?


ano mam tovyskusane, dokonca na dvoch rozdielnych pumpach je vzdy rovnaky ubytok (na kazdej pumpe iny samozrejme)
01.02.2023 - 09:44:52
01
Na odľahčenie :) Keby všetci jazdili pochabo ako ja, takpovediac s manometrom "na zadku", že sadnem idem, vyhodnotím, že dačo mi neni dobre, pomiesim sa, joj voľáke tvrdé/mäkké to mám, davaj pumpu upravím, no šak dobre už daj skúsiť, to ja musím pocitovo ladiť, nie na čísla, tak by sa nemalo o čom písať :) :) :)
01.02.2023 - 10:02:05
01
FiLus ano orientacne vyhovuje... myslel som ale vahovy rozsah na vidlici ktory je napr od 70-81kg a pre neho urceny napr 100-120psi... cize mozes sa hybat uz iba pocitovo pre svoju vahu +-20psi.... iba to som myslel... pocitovo/skusenosti/ako pise fixska sadnem a joj voľáke tvrdé to mám :D
01.02.2023 - 10:23:00
00
A potom niektorí z nás nastavujú podľa SAGu :)
01.02.2023 - 10:25:47
00
Ja si nastavim sag vacsinou 20-25percent a potom plus minus max 10psi, ale vacsinou mam problem s tym, ze pruzenie je tvrdé takze minus. Tiez mam digitalnu pumpu od RS lebo s analogovou som nevedel tak presne robit. Ako dalo sa to ale trvalo mi to 3x dlho A ano citim rozdiel aj v 5psi hore dole na vidle 😀🚴🤸mam taku chorobu. Aj odskok musim mat na vidle presne na klik max dva . Ale.to aj v plasti, citim rozdiel medzi 1,7 a 1,8 bar. Neviem ci to je normalne 😅
01.02.2023 - 10:40:00
01
Na temu nastavovania pruzenia/sagu/tvrdosti by sa tu dali pisat elaboraty.. lebo vacsina ludi ma tendenciu pri tuhosti znizovat tlak, pricom niekedy je cestou ho naopak zvysit (lebo "wall of progression").. nehovoriac o tom, ze niekedy s tvrdostou nema tlak nic spolocne, ale je to chyba damperu (kto jazdil napr modnuty Charger 2.1 vie o com hovorim..)
01.02.2023 - 10:48:45
04
Presne tak, samozrejme, že všetci nejak nastavujeme, ale môžeš štelovať tlak a odskok ako chceš a stane sa, že ti nejaký model alebo úprava nesadne. 2 roky som nastavovala jednu vidlicu a trpela som, lebo stále to pocitovo nebolo také "pre mňa", už mali dakedy ostatní aj nervy, a že to je dobrá vidla a len si musím zvyknúť (pritom pred tým som mala 10 rokov super nastavenú starú RS Revelation), potom som sa naštvala, požičala som si od kamoša Pike a vuala, ako keby mi ju vyrobili na mieru. Rovno som mu poslala euríčka a som vysmiata. Tlak netlak, niekedy je ten výber správneho komponentu pre "dobrý pocit" smerodajneší k spokojnosti pri jazdení ako len štelovať na stotinky hodnôt a to, koľko tam mám tlak mám zapísané v notese aby ste si zase nemysleli, že som barbar :)
01.02.2023 - 11:37:25
04
"Je dobra len si musíš zvyknut"... 🤣 Ako pardon ale pokiaľ si musím zvykať na vidlu/tlmic lebo nejde vyhladiť podľa mojich požiadaviek tak to rozhodne nie je dobrá vidla/tlmič 🙂 Teda nie pre mňa ak by chcel niekto ťahať za slovíčka.
01.02.2023 - 11:49:51
12
DanoL91 charger 2,1 RC2 som jazdil so vzduchovym shaftom debonAir a teraz tam mam pruzinu od Push Industries ACS3 https://www.pushindustries.com/products/acs3-fork-coil-conversion-kit

s ACS3 je to uplne ina vidlica, ten damper na to az tak nevplyva....
01.02.2023 - 11:50:51
00
Vo vidle/tlmiči musí byť hlavne dobrá časť pruženia a kvalitne znížené trenie pohyblivých častí. Tlmiaca patróna musí byť správne odvzdušnená, alebo pri otvorených riešeniach musí správne prúdiť olej kade má a potom je to už len vecou preferencií. RS vidly sa dajú veľmi polepšiť úpravou vzduchovej časti, FOX rovnako..z nijakej vidly urobíš príjemnú vidlu, ale potom to už nie je o tom dávať tam tlak ako tu píšete od oka +-20PSI. Manitou + ešte nejaké vidly od Formuly tuším majú vzduchovú časť vyriešenú priamo z výroby, takže tuning odpadá. Tieto vidly ale pracujú na veľmi nízkych tlakoch. Nastavíš odskok a kompresie a tlmenie viac neriešiš. Tlakom vzduchu sa upravuje len to aká trať sa ide, hlavne sklon trate, aby vidla chodila pekne okolo stredu zdvihu.
01.02.2023 - 12:01:11
02
keyboard_arrow_up