Viem, ze tu ma kazdy dvojkolesovaho milacika, no chcela som sa opytat, ci mate aj stvorkolesoveho, s ktorym ste nadmieru spokojni a na druhej strane, aky typ neodporucate ci uz z vlastnej alebo cudzej skusenosti.
Ono asi ani nie je otazka ci sa to dokaze do 2035 "pretlacit", ale ako bude vyzerat v tej dobe mobilita a kto si ju bude moct dovolit. Zatial to vyzera tak, ze najblizsie roky nas caka v lepsom pripade slusna recesia ( ak nie rovno kriza oproti ktorej bude rok 2008 v pohode ), takze bude zaujimave sledovat ako sa vobec budu predavat "spalovaky", hybridy a podobne. Zatial mi to z poslednych cisiel co sledujem z kazdej strany vychadza tak, ze individualnu mobilitu si budu moct pri tomto "tempe" dovolit len bohati a najvyssia stredna trieda a na nas plebs zostanu v lepsom pripade vlaky, mhd a nejake tie zdielane auta. Ale snad sa mylim...
Zatial mi to z poslednych cisiel co sledujem z kazdej strany vychadza tak, ze individualnu mobilitu si budu moct pri tomto "tempe" dovolit len bohati a najvyssia stredna trieda a na nas plebs zostanu v lepsom pripade vlaky, mhd a nejake tie zdielane auta. Ale snad sa mylim...
Bohužaľ najmä na Slovensku je smutnou pravdou, že vlaky sú pre "plebs" a ešte dlho predlho budú. V normálnych krajinách je koľajová doprava (podobne ako bicykle v centrách miest) bežne využívaná aj dobre situovanými ľuďmi. Ako hovorí staré príslovie a porekadlo, rozvinutou nie je tá krajina, kde chudobní majú drahé autá, ale kde bohatí používajú verejnú dopravu. A to na Slovensku ešte dlho nebude.
pravda, jednoducho ludia v mestach proste nebudu mat kde nabijat. Vybudovat taku infrastrukturu je nemyslitelne.
ked si predstavis len to, ze nabijacky na sidlisku pre polovicu alebo tretinu aut co je tam teraz. Nemyslitelne.
ad Jaroh:
ano, lenze v normalnych krajinach kolajova doprava ma uplne ine kvality a infrastrukturu. Vlaky nehoria, nezateka tam, nefuka dovnutra sneh, nemaju z okna akvarko a napr. co si matne pamatam, tak v japonsku je priemerne meskanie radovo sekundy.
kvalitna alternativa sa nerobi tak, ze posles ludi jazdit dobytcakmi a naslubujes im, ze ked na tom zarobis, ze budu mat rychlovlaky a super infrastrukturu. Najprv treba vytvorit kvalitnu alternativu, potom je sanca presvedcit ludi vyuzivat ju.
Ono celú elektro infraštruktúru podľa vízii Eurosojuzu majú najväčšiu šancu vybudovať na Ukrajine.Proste upracu sutiny a krásne to spravia. Tak isto ako im budeme závidieť najlepších chirurgov minimálne v Európe lebo teraz majú hodne príležitosti sa to naučiť...
Jaroh: aj spaľovanie biomasy je spaľovanie a vznikajú pri tom emisie. Len ty miešaš hrušky s jablkami. Ty tvrdíš, že energetický mix je 48% či koľko bez emisný, kým auto 100% emisné. Ja tvrdím, že pri prevádzke na 1km spaľovacie auto vypustí X emisií, baterkové auto vypustí Y emisii, keďže energia je energia a pri výrobe "A" kWh potrebných na prejdenie 1km vzikne Y emisií.
Zubesuch: aj v zahraničí horia vlaky, vyskytnú sa rôzne problémy a podobne. Len sa o tom nemáš ako dozvedieť. Zažil som aj lokálne anglické, rakúske, nemecké, francúzke vlaky, je to plus mínus to isté, čo na Slovensku či Česku. Ďalšia vec Japonci sú šialenci v tomto. Ale tam ťa vlak nepočká. Ak má prísť o 9:43:42 a odísť o 9:44:13, tak tak aj odíde. A tvojou úlohou je stihnúť sa do neho dostať. Na Slovensku koľkokrát počkajú, kým ľudia nastúpia, aj keď už vlak mal byť 3 minúty na ceste.
cele je to o tom ake udaje si zoberies, ked dame na klasicky emisný test obycajne auto a elektormobil, tak jasne ze vyhra na plnej ciare, ked ale zaratame aj cely proces vyroby, od tazby na baterky, prepravu a este aj otaznu recyklovatelnost dosluzenych aku je to cele trocha inak.... ani ta siet dobíjacích stanic sa nespravi bez emisne... nehejtujem elektroauta asi ina moznost do budúcnosti moc nie je, len by sa to nemuselo takto verejne hrat na strasne bio eko raw, je to to iste, ak nie horsie ako sucansy petro priemyslel... len sa vyuziva ina forma energie
Jano1987, nevkladaj mi do úst, čo nehovorím a nemeň svoje tvrdenia. V pôvodnom tvrdení si nepísal nič také, že "pri prevádzke na 1 km spaľovacie auto vypustí X emisií, baterkové auto vypustí Y emisii, keďže energia je energia a pri výrobe "A" kWh potrebných na prejdenie 1km vzikne Y emisií.", ale si tvrdil, že "teraz má baterkové auto špinavší energetický mix ako spalovacie". To je hlúposť a na to som reagoval, na nič iné.
JoNesbo odpusť mi, že sa mi nechce hľadať zdroje, ale celom životnom cykle (ťažba, produkcia, prevádzka, likvidácia/recyklácia) už dnes majú elektromobily menšiu uhlíkovú stopu (menej emisí), ako spalováky. Nejdem to zdrojovať, ak neveríš, je mi to jedno.
Mimochodom, ad. "ani ta siet dobíjacích stanic sa nespravi bez emisne" (čo je správne): dovolím si predpokladať, že z hľadiska celkového objemu emisí, ktoré sa prechodom na uhlíkovo neutrálnu dopravu usporia, budú emisie z vybudovania nabíjacích staníc zanedbateľné.
Len pre úplnosť: podobne to samozrejme platí aj pri distribúcii. Ak započítavame emisie pri výrobe a distribúcii elektriky pre baterky (čo je správne), tak musíme započítavať aj emisie pri ťažbe, doprave a spracovaní ropy a pri distribúcii bezínu/nafty.
pravda, jednoducho ludia v mestach proste nebudu mat kde nabijat. Vybudovat taku infrastrukturu je nemyslitelne.
ked si predstavis len to, ze nabijacky na sidlisku pre polovicu alebo tretinu aut co je tam teraz. Nemyslitelne.
ad Jaroh:
ano, lenze v normalnych krajinach kolajova doprava ma uplne ine kvality a infrastrukturu. Vlaky nehoria, nezateka tam, nefuka dovnutra sneh, nemaju z okna akvarko a napr. co si matne pamatam, tak v japonsku je priemerne meskanie radovo sekundy.
kvalitna alternativa sa nerobi tak, ze posles ludi jazdit dobytcakmi a naslubujes im, ze ked na tom zarobis, ze budu mat rychlovlaky a super infrastrukturu. Najprv treba vytvorit kvalitnu alternativu, potom je sanca presvedcit ludi vyuzivat ju.
Zomri máš kvalitne napozerané , ale to sú pikošky nafúknuté práve sociálnymi sieťami. Jazdím vlakom 3-5x/týždeň, BB-ZV jazdia nové súpravy, staré sú len rýchlikové vlaky, ale tak je to aj v Paríži, Bruseli,...
staci si pozriet facebook Obmedzenia prevádzky na tratiach ŽSR
spocitas kolko problemov, meskani, odrieknutych spojov je tam za posedny tyzden ja alebo ty?
akvarko v okne su vazne len pikosky, taka ceresnicka na torte tejto "fungujucej" alternativy. Naozaj niekto ocakava, ze clovek ktory riesi biznis za poriadne dukaty sa bude po slovensku prepravovat vlakom? Ja by som tiez neriskoval.
Otvoril som noviny. Faktom ostáva, že elektrinu bude treba a nejaký solár, či vietor to nezvládajú. Nemecko už teraz má na baterkové autá horší energetický mix, ako autá, čo priamo z výfuku vypúšťajú.
Jaroh čo som tu napísal? Pokiaľ viem, emisie sa uvádzajú na 1km pri spaľovacích autách, je to nejaký taký štandard zaužívaný. Prerátať emisie vyprodukované pri výrobe elektrickej energie potrebnej na prejdenie 1km s baterkovým autom nie je nič komplikované. Myslím, že z kontextu diskusie to je jasné.
paci sa mi ze napisal co treba na vyrobu baterie ale neodpocital co treba na vyrobu spalovaku, co treba na tazbu a spracovanie ropy a milion dalsich veci. tiez sa uz moc nehovori o mnozstve ropy - stym nas trasili na zakladnej skole, ako nam o 50 rokov dojde ropa.
pacia sa mi tieto jednoduche vypocty niecoho zloziteho. vytrhnute z kontextu aby hejtovali.
myslim ze sem este nikto nepostol serioznu obsiahlu studiu ktora by rozoberela vyrobu a prevadzu spalovecieho motora aj so servisom a porovnala to s vyrobou, prevadzkou a servisom elektro do podrobna.
Baterie nefunguju tak, ze sa pokazi, tak sa cela kupuje nova. Bateria sa sklada zo stoviek clankov, v servise sa diagnostikuju pripadne chybne, alebo tie s velkym poklesom a menia sa len tie.
... sorry troch zidealizovana predstava. Tesla original ponuka iba vymenu celeho clanku... niektori ini vyrobcovia maju baterku rozdelenu na niekolko separtanych boxov a tie sa daju pri poruche vymenit (tiez to nie je lacne)... Pri konstrukcii skutocne nikto nerata s tym, ze sa bude bateria rozoberat a hladat vadny clanok. Pozri si video ako je poskladana bateria Tesly... komplikovanjsie to hadam ani uz nevedeli vyrobit.. Venuju sa sice tomu viacere specializovane firmy, ale je to dost obtiazna robota. A na druhej strane, ak ma baterka napr. sedem - osem rokov, a ide kapacitou dole, ciste teoreticky rozoberieme a najdeme 80 slabych clankov, 60 uz nahnutych a zbytok v kondicii od 70 do 80%. Vymenime tych 150 vadnych, zmontujeme a sup do auta... kolko bude mat zivotnost takato bateria? Tipnem ze za dva roky zase rozobrat a vymenit dalsich 100 clankov,,. a za rok zase dajmetomu 120... proste tudy cesta nevede...
ale inak drzim palce elektromobilom... v niecom su fakt dobre...
paci sa mi ze napisal co treba na vyrobu baterie ale neodpocital co treba na vyrobu spalovaku, co treba na tazbu a spracovanie ropy a milion dalsich veci. tiez sa uz moc nehovori o mnozstve ropy - stym nas trasili na zakladnej skole, ako nam o 50 rokov dojde ropa.
pacia sa mi tieto jednoduche vypocty niecoho zloziteho. vytrhnute z kontextu aby hejtovali.
myslim ze sem este nikto nepostol serioznu obsiahlu studiu ktora by rozoberela vyrobu a prevadzu spalovecieho motora aj so servisom a porovnala to s vyrobou, prevadzkou a servisom elektro do podrobna.
súhlas, podla mna je to tak komplexná a zložitá vec na výpočet resp nejaký seriozny odhad že sa na tom nedohotnú ani vedci, čo na tom seriozne pracujú... nie sú tam exaktné premenné ale časť sú aj odhady, napríklad čo koľko bude stáť za napríklad 10 rokov a koľko toho bude dostupné atd
... sorry troch zidealizovana predstava. Tesla original ponuka iba vymenu celeho clanku... niektori ini vyrobcovia maju baterku rozdelenu na niekolko separtanych boxov a tie sa daju pri poruche vymenit (tiez to nie je lacne)... Pri konstrukcii skutocne nikto nerata s tym, ze sa bude bateria rozoberat a hladat vadny clanok. Pozri si video ako je poskladana bateria Tesly... komplikovanjsie to hadam ani uz nevedeli vyrobit.. Venuju sa sice tomu viacere specializovane firmy, ale je to dost obtiazna robota. A na druhej strane, ak ma baterka napr. sedem - osem rokov, a ide kapacitou dole, ciste teoreticky rozoberieme a najdeme 80 slabych clankov, 60 uz nahnutych a zbytok v kondicii od 70 do 80%. Vymenime tych 150 vadnych, zmontujeme a sup do auta... kolko bude mat zivotnost takato bateria? Tipnem ze za dva roky zase rozobrat a vymenit dalsich 100 clankov,,. a za rok zase dajmetomu 120... proste tudy cesta nevede...
ale inak drzim palce elektromobilom... v niecom su fakt dobre...
Neviem ako je to u Tesly, ale cely jej biznis model je velmi odlisny od bezneho automotive predaja, tak to kludne moze byt tak, ako pises.
Ale napr u VW group sa realne v pripade problemu menia konkretne clanky, ani nie cele bloky/segmenty. Predpokladam, ze podobne to budu mat aj ine tradicne znacky.
Ale co sa tyka bezneho opotrebenia/poklesu kapacity, tam je dost mozne ze to bude ako pises, ze bude pokles +/-
podobny u vsetkych clankov.
Filozofia do buducna nestavia na co najvacsich dojazdoch, ale najpristupnejsich a najrozsirenejsich nabijackach, aby si neriesil ci prejdes 300 alebo 350 km.
Osobne je pre mna diskomfort aj 600km dojazd u benzinu aktualne
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Bohužaľ najmä na Slovensku je smutnou pravdou, že vlaky sú pre "plebs" a ešte dlho predlho budú. V normálnych krajinách je koľajová doprava (podobne ako bicykle v centrách miest) bežne využívaná aj dobre situovanými ľuďmi. Ako hovorí staré príslovie a porekadlo, rozvinutou nie je tá krajina, kde chudobní majú drahé autá, ale kde bohatí používajú verejnú dopravu. A to na Slovensku ešte dlho nebude.
ked si predstavis len to, ze nabijacky na sidlisku pre polovicu alebo tretinu aut co je tam teraz. Nemyslitelne.
ad Jaroh:
ano, lenze v normalnych krajinach kolajova doprava ma uplne ine kvality a infrastrukturu. Vlaky nehoria, nezateka tam, nefuka dovnutra sneh, nemaju z okna akvarko a napr. co si matne pamatam, tak v japonsku je priemerne meskanie radovo sekundy.
kvalitna alternativa sa nerobi tak, ze posles ludi jazdit dobytcakmi a naslubujes im, ze ked na tom zarobis, ze budu mat rychlovlaky a super infrastrukturu. Najprv treba vytvorit kvalitnu alternativu, potom je sanca presvedcit ludi vyuzivat ju.
Zubesuch: aj v zahraničí horia vlaky, vyskytnú sa rôzne problémy a podobne. Len sa o tom nemáš ako dozvedieť. Zažil som aj lokálne anglické, rakúske, nemecké, francúzke vlaky, je to plus mínus to isté, čo na Slovensku či Česku. Ďalšia vec Japonci sú šialenci v tomto. Ale tam ťa vlak nepočká. Ak má prísť o 9:43:42 a odísť o 9:44:13, tak tak aj odíde. A tvojou úlohou je stihnúť sa do neho dostať. Na Slovensku koľkokrát počkajú, kým ľudia nastúpia, aj keď už vlak mal byť 3 minúty na ceste.
Jano1987, nevkladaj mi do úst, čo nehovorím a nemeň svoje tvrdenia. V pôvodnom tvrdení si nepísal nič také, že "pri prevádzke na 1 km spaľovacie auto vypustí X emisií, baterkové auto vypustí Y emisii, keďže energia je energia a pri výrobe "A" kWh potrebných na prejdenie 1km vzikne Y emisií.", ale si tvrdil, že "teraz má baterkové auto špinavší energetický mix ako spalovacie". To je hlúposť a na to som reagoval, na nič iné.
JoNesbo odpusť mi, že sa mi nechce hľadať zdroje, ale celom životnom cykle (ťažba, produkcia, prevádzka, likvidácia/recyklácia) už dnes majú elektromobily menšiu uhlíkovú stopu (menej emisí), ako spalováky. Nejdem to zdrojovať, ak neveríš, je mi to jedno.
Mimochodom, ad. "ani ta siet dobíjacích stanic sa nespravi bez emisne" (čo je správne): dovolím si predpokladať, že z hľadiska celkového objemu emisí, ktoré sa prechodom na uhlíkovo neutrálnu dopravu usporia, budú emisie z vybudovania nabíjacích staníc zanedbateľné.
Len pre úplnosť: podobne to samozrejme platí aj pri distribúcii. Ak započítavame emisie pri výrobe a distribúcii elektriky pre baterky (čo je správne), tak musíme započítavať aj emisie pri ťažbe, doprave a spracovaní ropy a pri distribúcii bezínu/nafty.
ked si predstavis len to, ze nabijacky na sidlisku pre polovicu alebo tretinu aut co je tam teraz. Nemyslitelne.
ad Jaroh:
ano, lenze v normalnych krajinach kolajova doprava ma uplne ine kvality a infrastrukturu. Vlaky nehoria, nezateka tam, nefuka dovnutra sneh, nemaju z okna akvarko a napr. co si matne pamatam, tak v japonsku je priemerne meskanie radovo sekundy.
kvalitna alternativa sa nerobi tak, ze posles ludi jazdit dobytcakmi a naslubujes im, ze ked na tom zarobis, ze budu mat rychlovlaky a super infrastrukturu. Najprv treba vytvorit kvalitnu alternativu, potom je sanca presvedcit ludi vyuzivat ju.
Zomri máš kvalitne napozerané
spocitas kolko problemov, meskani, odrieknutych spojov je tam za posedny tyzden ja alebo ty?
akvarko v okne su vazne len pikosky, taka ceresnicka na torte tejto "fungujucej" alternativy. Naozaj niekto ocakava, ze clovek ktory riesi biznis za poriadne dukaty sa bude po slovensku prepravovat vlakom? Ja by som tiez neriskoval.
Jaroh čo som tu napísal? Pokiaľ viem, emisie sa uvádzajú na 1km pri spaľovacích autách, je to nejaký taký štandard zaužívaný. Prerátať emisie vyprodukované pri výrobe elektrickej energie potrebnej na prejdenie 1km s baterkovým autom nie je nič komplikované. Myslím, že z kontextu diskusie to je jasné.
paci sa mi ze napisal co treba na vyrobu baterie ale neodpocital co treba na vyrobu spalovaku, co treba na tazbu a spracovanie ropy a milion dalsich veci. tiez sa uz moc nehovori o mnozstve ropy - stym nas trasili na zakladnej skole, ako nam o 50 rokov dojde ropa.
pacia sa mi tieto jednoduche vypocty niecoho zloziteho. vytrhnute z kontextu aby hejtovali.
myslim ze sem este nikto nepostol serioznu obsiahlu studiu ktora by rozoberela vyrobu a prevadzu spalovecieho motora aj so servisom a porovnala to s vyrobou, prevadzkou a servisom elektro do podrobna.
ale inak drzim palce elektromobilom... v niecom su fakt dobre...
pacia sa mi tieto jednoduche vypocty niecoho zloziteho. vytrhnute z kontextu aby hejtovali.
myslim ze sem este nikto nepostol serioznu obsiahlu studiu ktora by rozoberela vyrobu a prevadzu spalovecieho motora aj so servisom a porovnala to s vyrobou, prevadzkou a servisom elektro do podrobna.
súhlas, podla mna je to tak komplexná a zložitá vec na výpočet resp nejaký seriozny odhad že sa na tom nedohotnú ani vedci, čo na tom seriozne pracujú... nie sú tam exaktné premenné ale časť sú aj odhady, napríklad čo koľko bude stáť za napríklad 10 rokov a koľko toho bude dostupné atd
Prežili sme socializmus,ranný kapitalizmus,tak nejakú záchranu planéty dáme tiež😉
ale inak drzim palce elektromobilom... v niecom su fakt dobre...
Ale napr u VW group sa realne v pripade problemu menia konkretne clanky, ani nie cele bloky/segmenty. Predpokladam, ze podobne to budu mat aj ine tradicne znacky.
Ale co sa tyka bezneho opotrebenia/poklesu kapacity, tam je dost mozne ze to bude ako pises, ze bude pokles +/-
podobny u vsetkych clankov.
Filozofia do buducna nestavia na co najvacsich dojazdoch, ale najpristupnejsich a najrozsirenejsich nabijackach, aby si neriesil ci prejdes 300 alebo 350 km.
Osobne je pre mna diskomfort aj 600km dojazd u benzinu aktualne
Alebo…? Lepšie…?
to je SX4 suzuki ?
to je SX4 suzuki ?
JJ 😉