Viem, ze tu ma kazdy dvojkolesovaho milacika, no chcela som sa opytat, ci mate aj stvorkolesoveho, s ktorym ste nadmieru spokojni a na druhej strane, aky typ neodporucate ci uz z vlastnej alebo cudzej skusenosti.
Nemate niekto skusenosti so stresnymi nosicmi alebo prislusenstvom znacky Turtle Nordic? Je svedska, no nepocul som o nej ani testy som nenasiel.
Oproti Thule stoji polovicu a co vidim rozdiel podla videa je komplikovanejsia montaz, no nosic by sa na auto raz namontoval a bol tak navzdy, cize to by nevadilo.
podla tej grafiky displaya to Ježišovo auto plodil knightrider s Haselhoffom osobne
a hej, vcera som sa nechal zavliect tiez, nemyslel som 2-nasobnu spotrebu, ale samozrejme dojazd... ale tie slova mi vlozil do ust vsemocny Ježiš
Upresnujem spotrebu, ktora kolise 9,2-10,2, v zavislosti od jazdy a hmotnosti. Zimny priemer 9,5.
Darujem tieto “neviditeľné” držiaky EČV, omylom som kúpil dvojmo.
Keď nechcete robiť zadarmo reklamu predajcovi alebo sa vám nehodí široký rámik držiaka, tak je to super. Otestované, drží. Len osobne BA.
Sa trochu stracam. Teraz je frajer ten, co jazdi so spotrebou 4 alebo 14? Aby som vedel, kam sa priklonit...
Frajeri sú tí, čo jazdia za 14+... Lebo Vám vybavili, že od r. 2035 sa budete všetci voziť na elektrikách.
P.S. - mne to už netrhá žily, ak v tom roku tu ešte budem, tak určite už nebudem mať vodičák...
mne elektrika nevadi... co mi vadi, ze sa vseobecne prijala teza ze asistenti zachrania xyz zivotov na cestach a preto ich treba mat vsetky pozapinane. Uz sa tu asistenti riesili a ja s tym nechce znova nejak siahodlho zacinat, lebo vsak skusenosti su rôzne aj nazory na to su rôzne, niekomu to vyhovuje, niekomu vyhovuje cast, niekto sa ich snazi celkom vypinat. Ja mam pochopenie pre obe strany.
Ale uprimne si myslim,ze zodpovedny a kompetentny vodic akehokolvek dopravneho prostriedku vacsinu z nich nepotrebuje. A zase sa riesia dosledky namiesto riesenia pricin.
No ved asistenčné systémy sú tu práve vďaka šoférom, ktorí zodpovední neboli. A nemyslím si ani, že by pomohla voči tomu nejaká výchova, resp. len okrajovo a trvalo by to niekoľko generácií.
Keď je niekto blb, tak sa ním neodstane.
1. ked som sa neponahlal
2. ked som sa ponahlal (v ramci povolenych limitov)
To len ze to nieje zanedbatelnych pár deci, lebo dvojtonova stvorkolka s automatom pôjde nalozena rodinou za šesť,alebo sám zabavne za osem...
U xtraila modifikácia "na talianske kopceky" ušetrí tiež dobre dva litre oproti sólo prazdnemu autu😉
Tak ale stvorkolka s privesom je zas neporovnatelna kategoria. Ja s autom nejazdim po meste, takze najvyssiu spotrebu na nadrz som mal 5,4 na sto (zimna spotreba). Aj keby som to hrotil, tak asi velmi nepreleziem cez 6. Proste eko auto.
Neviem ci sa chápeme,píšem o 2 autách, A snažím sa napísať ze ta nízka spotreba je len o rýchlosti. X trail koli vozíku musí ísť 100 a aj keď je zaťažený pol tony vozíkom zere o dva litre menej ako hole auto...
No ved asistenčné systémy sú tu práve vďaka šoférom, ktorí zodpovední neboli. A nemyslím si ani, že by pomohla voči tomu nejaká výchova, resp. len okrajovo a trvalo by to niekoľko generácií.
Keď je niekto blb, tak sa ním neodstane.
včera mi k tomu dobré video vyhodilo... by niekto povedal zlaté časy "analógových" aut... inak ten kanál je plný videí tragických dopravných nehôd ešte z komunizmu... tam boli šialené štatistiky zranených a zabitých, jeden predlžený víkend bol na úrovni terajšieho polroka ... a to vtedy prevažne jazdili len "zručnejší" vodiči... kiež by vtedy boli už nejaké asistenčné systémy aspoň typu ABS Otvoriť v novom oknethumb_up0thumb_down
No ved asistenčné systémy sú tu práve vďaka šoférom, ktorí zodpovední neboli. A nemyslím si ani, že by pomohla voči tomu nejaká výchova, resp. len okrajovo a trvalo by to niekoľko generácií.
Keď je niekto blb, tak sa ním neodstane.
nie je to vdaka, je to kvoli. ale stale, stale riesime dosledok.
na druhej strane nehovorim, ze vsetky su a priori zle. Ale napriklad nevidim zmysel vynucovat pouzivanie lane asisstu tym, ze musi byt po kazdom starte auta aktivny. Pretoze lane asist ma asistovat, nie natahovat sa so soferom o volant.
keby sme to dotiahli ad absurdum, tak dajme tomu, ze ako overseer z nejakej statistiky by si zistil, ze motorkarom sa obcas stava, ze v zakrute polozia motorku prilis a podklznu. A preto im tam pri kazdom starte namontujes pomocne kolecka. On si ich sice moze zhodit dole, ale dalsi start ich tam znova bude mat.
No a teraz ked padne co je podla teba pricina padu?
Neviem ci sa chápeme,píšem o 2 autách, A snažím sa napísať ze ta nízka spotreba je len o rýchlosti. X trail koli vozíku musí ísť 100 a aj keď je zaťažený pol tony vozíkom zere o dva litre menej ako hole auto...
Pochopil som, ze prva veta o X3, druha o Xtraile. A reagoval som na tych zanedbatelnych par deci - u Teba je to vyrazny rozdiel podla zatazenia, u mna je rozdiel medzi min. a max. spotrebou 1 liter, pricom v lete bezne okolo 4,8. Cize som tym chcel povedat, ze mne sa neoplati snazit jazdit na spotrebu, ked to stlacim max. o 4-5 deci. U Teba to vyznam ma.
včera mi k tomu dobré video vyhodilo... by niekto povedal zlaté časy "analógových" aut... inak ten kanál je plný videí tragických dopravných nehôd ešte z komunizmu... tam boli šialené štatistiky zranených a zabitých, jeden predlžený víkend bol na úrovni terajšieho polroka ... a to vtedy prevažne jazdili len "zručnejší" vodiči... kiež by vtedy boli už nejaké asistenčné systémy aspoň typu ABS Otvoriť v novom oknethumb_up0thumb_down
Papierovu S120 by ABS nespasilo, a taku 1203 ani line asist😉
Dnes sú tie auta radovo pevnejšie,a navrhnuté na prežitie aj bez asistentov...
Ale napriklad nevidim zmysel vynucovat pouzivanie lane asisstu tym, ze musi byt po kazdom starte auta aktivny. Pretoze lane asist ma asistovat, nie natahovat sa so soferom o volant.
Na objektívne posúdenie by sme museli vidieť dáta, koľko nehôd (fatálnych alebo s ťažkými zraneniami) sa udialo vďaka opusteniu jazdného pruhu.
Síce sa nevenujem opúšťaniu pruhu , ale pracovne sa okrajovo musím obšmietať okolo zvyšovania bezpečnosti cestnej premávky. A tú v jej najpodstate určujú objektívne dve veci - fyzika a psychológia. Ak máme veľa nehôd kvôli opusteniu jazdného pruhu (to je iba úvaha "ak", neviem, či naozaj máme) a ak to chceš riešiť, tak sa skús zamyslieť, ako dosiahnuť, aby vodiči ten pruh neopúšťali. Ber do úvahy reálny život - teda najmä finančné zdroje a politickú vôľu. A podľa toho navrhni riešenie. Skús.
este raz si precitaj to na co narazam a reaguj aspon raz vo svojom zivote v tejto teme vecne.
ja nehovorim, ze lane assist je nepotrenbny, zly, skodlivy. Ja hovorim o nevhodnej aplikacii tejto featury. vodic auta by mal byt dostatocne kompetentny na to, aby vedel posudit, kedy ma zapnut asistenta a kedy ma vypnut asistenta, ktory mu zasahuje do riadenia. Pretoze to je ta entita, ktora je v konecnom dosledku zodpovedna aj za skutocnot kam auto smeruje. Ja napr. vyuzivam lane assist iba v rezime kedy mi zapipa ked prejdem pruh bez smerovky. A vysostne ma otravuje, toto pri kazdom starte menit spat z rezimu, kde mi to aktivne zasahuje do riadenia.
Jednoducho ak nejaky problem realne neexistuje, nebudem pre neho hladat dokonca nevhodne riesenie, ale dobre nech je po Tvojom...
lane assist by sa mal spustit automaticky iba v pripade ze vodic sa dostatocne nevenuje riadeniu vozidla. Dnes uz system, ktory toto rozpoznava predsa mame.
Inak by mal lane assist zostavat vzdy v tom rezime, ktory tam bol ked sa vypol motor.
Ono to nejaky cas tak, ze ten rezim tam zostaval aj bolo. Rad by som videl statistiku, ktora zmeria ci sa nieco aplikaciou after start lane assist on featury v novych autach zlepsilo. Nemas taku?
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Oproti Thule stoji polovicu a co vidim rozdiel podla videa je komplikovanejsia montaz, no nosic by sa na auto raz namontoval a bol tak navzdy, cize to by nevadilo.
https://www.stresnenosice-boxy.sk/p/13980/turtle-air-1-cierne-aerodynamicke-nosice-pre-vw-taigo-2022-s-lyzinami
a hej, vcera som sa nechal zavliect tiez, nemyslel som 2-nasobnu spotrebu, ale samozrejme dojazd... ale tie slova mi vlozil do ust vsemocny Ježiš
Upresnujem spotrebu, ktora kolise 9,2-10,2, v zavislosti od jazdy a hmotnosti. Zimny priemer 9,5.
Keď nechcete robiť zadarmo reklamu predajcovi alebo sa vám nehodí široký rámik držiaka, tak je to super. Otestované, drží. Len osobne BA.
Frajeri sú tí, čo jazdia za 14+... Lebo Vám vybavili, že od r. 2035 sa budete všetci voziť na elektrikách.
P.S. - mne to už netrhá žily, ak v tom roku tu ešte budem, tak určite už nebudem mať vodičák...
Ale uprimne si myslim,ze zodpovedny a kompetentny vodic akehokolvek dopravneho prostriedku vacsinu z nich nepotrebuje. A zase sa riesia dosledky namiesto riesenia pricin.
X3 f25
Som nasiel v archive este dve zaujimave:
1. ked som sa neponahlal
2. ked som sa ponahlal (v ramci povolenych limitov)
Keď je niekto blb, tak sa ním neodstane.
1. ked som sa neponahlal
2. ked som sa ponahlal (v ramci povolenych limitov)
To len ze to nieje zanedbatelnych pár deci, lebo dvojtonova stvorkolka s automatom pôjde nalozena rodinou za šesť,alebo sám zabavne za osem...
U xtraila modifikácia "na talianske kopceky" ušetrí tiež dobre dva litre oproti sólo prazdnemu autu😉
Keď je niekto blb, tak sa ním neodstane.
včera mi k tomu dobré video vyhodilo... by niekto povedal zlaté časy "analógových" aut... inak ten kanál je plný videí tragických dopravných nehôd ešte z komunizmu... tam boli šialené štatistiky zranených a zabitých, jeden predlžený víkend bol na úrovni terajšieho polroka ... a to vtedy prevažne jazdili len "zručnejší" vodiči... kiež by vtedy boli už nejaké asistenčné systémy aspoň typu ABS
Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down
Keď je niekto blb, tak sa ním neodstane.
nie je to vdaka, je to kvoli. ale stale, stale riesime dosledok.
na druhej strane nehovorim, ze vsetky su a priori zle. Ale napriklad nevidim zmysel vynucovat pouzivanie lane asisstu tym, ze musi byt po kazdom starte auta aktivny. Pretoze lane asist ma asistovat, nie natahovat sa so soferom o volant.
keby sme to dotiahli ad absurdum, tak dajme tomu, ze ako overseer z nejakej statistiky by si zistil, ze motorkarom sa obcas stava, ze v zakrute polozia motorku prilis a podklznu. A preto im tam pri kazdom starte namontujes pomocne kolecka. On si ich sice moze zhodit dole, ale dalsi start ich tam znova bude mat.
No a teraz ked padne co je podla teba pricina padu?
Pochopil som, ze prva veta o X3, druha o Xtraile. A reagoval som na tych zanedbatelnych par deci - u Teba je to vyrazny rozdiel podla zatazenia, u mna je rozdiel medzi min. a max. spotrebou 1 liter, pricom v lete bezne okolo 4,8. Cize som tym chcel povedat, ze mne sa neoplati snazit jazdit na spotrebu, ked to stlacim max. o 4-5 deci. U Teba to vyznam ma.
Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down
Papierovu S120 by ABS nespasilo, a taku 1203 ani line asist😉
Dnes sú tie auta radovo pevnejšie,a navrhnuté na prežitie aj bez asistentov...
Na objektívne posúdenie by sme museli vidieť dáta, koľko nehôd (fatálnych alebo s ťažkými zraneniami) sa udialo vďaka opusteniu jazdného pruhu.
Síce sa nevenujem opúšťaniu pruhu
ja nehovorim, ze lane assist je nepotrenbny, zly, skodlivy. Ja hovorim o nevhodnej aplikacii tejto featury. vodic auta by mal byt dostatocne kompetentny na to, aby vedel posudit, kedy ma zapnut asistenta a kedy ma vypnut asistenta, ktory mu zasahuje do riadenia. Pretoze to je ta entita, ktora je v konecnom dosledku zodpovedna aj za skutocnot kam auto smeruje. Ja napr. vyuzivam lane assist iba v rezime kedy mi zapipa ked prejdem pruh bez smerovky. A vysostne ma otravuje, toto pri kazdom starte menit spat z rezimu, kde mi to aktivne zasahuje do riadenia.
Jednoducho ak nejaky problem realne neexistuje, nebudem pre neho hladat dokonca nevhodne riesenie, ale dobre nech je po Tvojom...
lane assist by sa mal spustit automaticky iba v pripade ze vodic sa dostatocne nevenuje riadeniu vozidla. Dnes uz system, ktory toto rozpoznava predsa mame.
Inak by mal lane assist zostavat vzdy v tom rezime, ktory tam bol ked sa vypol motor.
Ono to nejaky cas tak, ze ten rezim tam zostaval aj bolo. Rad by som videl statistiku, ktora zmeria ci sa nieco aplikaciou after start lane assist on featury v novych autach zlepsilo. Nemas taku?